Arvatkaa mikä mulla ärsyttää aivan suunnattomasti!!!!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Kun puhutaan, etten MINÄ TISKAA, vaan KONE TISKAA.
Arrrgghh...oletteko jonnekin kivikaudelle unohtuneet, eikö nykypäivänä TISKAAMINEN ole yleensä sitä, että tyhjennetään se kone ja laitetaan likaiset sinne ja kone päälle ja taas tyhjennetään??
Mikä ihme siinä on kun sanotaan, etten MINÄ tiskaa, vaan KONE TISKAA!?
Meillä ainakin MINÄ TISKAAN ja se tarkoittaa nimenomaan sitä konetiskausta. Sitten jos tiskaan käsin jotain niin sanon että TISKAAN KÄSIN.

Joo, ei muuta. B)

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Mun mielestä minä taas en tiskaa kun täytän/tyhjennän konetta ,vaan täytän/tyhjennän konetta.

ja jos sanon tiskaavani niin tiskaan tiskiharjalla käsin :whistle:

*älä tapa*

Juuri näin. Ei ole tiskaamista että nostelee kuppeja kaappiin tai koneeseen. :whistle:

Mun mielestä minä taas en tiskaa kun täytän/tyhjennän konetta ,vaan täytän/tyhjennän konetta.

*älä tapa*

Uuuuuuh, tukehdun............siis nykypäivänä sitten ei enää juurikaan tiskata, niinköh?? Niin sen varmaan täytyy sitten olla...tiskaus on sellanen juttu, joka kuolee sukupuuttoon tältä pallolta...? Täytellään ja tyhjennellään vaan koneita, ei juurikaan tiskata.....hullua!!!:O

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Uuuuuuh, tukehdun............siis nykypäivänä sitten ei enää juurikaan tiskata, niinköh?? Niin sen varmaan täytyy sitten olla...tiskaus on sellanen juttu, joka kuolee sukupuuttoon tältä pallolta...? Täytellään ja tyhjennellään vaan koneita, ei juurikaan tiskata.....hullua!!!:O

Kyllä mä luulen että kehitysmaissa tiskataan vielä vuosikymmeniä. Länsimaissa lähinnä täytetään ja tyhjennetään koneita. Astianpesukoneita ja pyykkikoneita.

*älä tapa*

Kyllä meillä ainakin tiskataan, koska läheskään kaikki astiat eivät kestä konepesua. Outoa, että suhtaudut tähän termiasiaan noin suurella tunteella.

Ok, jos joku tulee mulle sanomaan että hän on tiskannut, ärähdän kyllä että taidat valehdella!!! (halkeaaaa ihan kohta, aaaarrgghh)
Siis miksi pitää tehdä tästä äidin/naisen arjesta näin jälleen pykälä "vähäisempää", sanomalla etten tiskaa, TÄYTÄN VAIN KONEEN........kuulostaa hirmu helpolta ja taitaa olla yhtä kuin ei mitään? NAISET!! KYLLÄ SE KONEEN TÄYTTÄMINEN JA TYHJENTÄMINENKIN ON TISKAUSTA JA SILLÄ SIPULI!! LAKATKAA VÄHÄTTELEMÄSTÄ!!!!!!
*poistuu TISSSSKKKKAAAAAMAAAAANN(koneella)*

Alkuperäinen kirjoittaja elämän kevät:
voi tätä uusavuttomuutta..

onko sinun mielestäsi myös valmisruoan lämmittäminen mikrossa kokkaamista? :)

Uusavuttomuutta????? Juu, sitä varmaan! Olen vain niin korvia myöden täynnä tätä naisten ja kotitöiden väheksymistä, mitä Suomessa vielä harrastetaan surutta! Ja kukaa väheksyy pääasiassa? NAISET ITSE!! Järjetöntä.

Ok, jos joku tulee mulle sanomaan että hän on tiskannut, ärähdän kyllä että taidat valehdella!!! (halkeaaaa ihan kohta, aaaarrgghh)
Siis miksi pitää tehdä tästä äidin/naisen arjesta näin jälleen pykälä "vähäisempää", sanomalla etten tiskaa, TÄYTÄN VAIN KONEEN........kuulostaa hirmu helpolta ja taitaa olla yhtä kuin ei mitään? NAISET!! KYLLÄ SE KONEEN TÄYTTÄMINEN JA TYHJENTÄMINENKIN ON TISKAUSTA JA SILLÄ SIPULI!! LAKATKAA VÄHÄTTELEMÄSTÄ!!!!!!
*poistuu TISSSSKKKKAAAAAMAAAAANN(koneella)*

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :o

ei mun arkeni sen vähäisemmäksi siitä muutu, että täytän ja tyhjennän konetta ja välillä tiskaan. Ja jollen tiskaa tarpeeksi usein, niin toki tiskaaminen on työläämpää ja vie enemmän aikaa kuin koneen täyttely. Mun mielestä koneen täyttäminen ON hirmu helppoa, mutta niin on kyllä tiskaaminenkin koska mä olen niin lahjakas. :kieh:

*älä tapa*

Niin ne ajat muuttuu,ei täällä enään ajella hevoskärryiläkään
:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Kyllä mä tiskaan ihan itse kun ei sitä p*rkeleen konetta ole.

mut tiedätkö mitä,mä taas mielummin tiskaan käsin vaikka meillä kone,koska vihaan sitä täyttämistä ja tyhjentämistä selkä kyyryssä,ei kiitos,meillä mies käyttää konetta mutta pistän sen myös sitten tyhjään sen kaappiin.

*älä tapa*

Kotona mä en tiskaa, täytän tai tyjennän vaan konetta ja lisään pesuainetta. Mökillä sitten taas ihan vanhanaikaisesti tiskaan, mekaanisesti käsin (harjalla=) puhdistan astioita... Näin mä tän asian koen :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mut tiedätkö mitä,mä taas mielummin tiskaan käsin vaikka meillä kone,koska vihaan sitä täyttämistä ja tyhjentämistä selkä kyyryssä,ei kiitos,meillä mies käyttää konetta mutta pistän sen myös sitten tyhjään sen kaappiin.

Mielummin täyttäisin sitä konetta kuin tiskaisin. Mä inhoan tiskaamista

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mielummin täyttäisin sitä konetta kuin tiskaisin. Mä inhoan tiskaamista

niinpä,tässäkin näkee kuin eritavalla ihmiset asian ottaa,mutta kaikkihan erilaisia.
Mä vihaan sitä täyttelyä ja tyhjentämistä ja sä käsitiskiä,tehdäänkö vaihtarit=)

Yhteistyössä