V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja KUMPI TÄMÄ ON:Leipäjuusto vai juustoleipä?
http://ejournal.eduprojects.net/finnindia05A/media/Leip%C3%A4juusto.jpg
Oma vastaus: Leipäjuusto. Juustoleipä on leipä, jossa on juustoa päällä.
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Mä aina ajattelen kun keskelle hyvää keskustelua joku tulee huomauttelemaan yhdyssana virheistä et jo on pipo tiukalla ja ei ole hänellekään kauhalla annettu, ei ole elämällä hänellä helppoa jos tuollaiset asiat ärsyttää![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Mielenkiintoinen ketju:Alkuperäinen kirjoittaja lennia:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Sekakirjoittaja:Ja se tulee kyllä niin automaattisesti, ettei kenenkään täällä kirjoittavan kannata väittää, että kyllä mää muuten osaan, mutta täällä en viitsi... Ketään ei voi olla niin yksinkertainen![]()
Totisinta totta! Yllättävän vaikeaa on muuten kirjoittaa tahallisesti väärin. Jos osaa kirjoittaa, tuskin ketään sitä huvikseen väärin kirjoittaa tänne palstalle!
Oho, yhäkö tää ketju on voimissaan. Niin, mä kirjoittelen tänne usein huolimatonta puhekieltä. Siihen monesti kuuluu virallisen määritelmän mukaisesti kielioppivirheitä, mutta toisaalta elävä kieli on muuttuvaa ja muuttuu käyttäjiensä mukana. Jos lähes kaikki tuntemani henkilöt toisinaan sotkevat esim. sanojen "joka" ja "mikä" käytön puhuessaan, on se tietyllä tavalla katsottuna aika vähäinen kielioppivirhe, varsinkin yhteyksissä joissa viittaus on muutenkin selvä. Myös monien nykykirjailijoiden olen nähnyt esim. jättävän pilkkuja pois lauseiden välistä, mutta ei kai kukaan väitä, etteivät he osaa kirjoittaa.
Kerro/kertokaa esimerkkilauseita missä yhteyksissä joka ja mikä sanoja oikeasti tulisi käyttää tai käytätte? miten ja kuinka sanojen käyttö kiinnostaa myös.
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Mä aina ajattelen kun keskelle hyvää keskustelua joku tulee huomauttelemaan yhdyssana virheistä et jo on pipo tiukalla ja ei ole hänellekään kauhalla annettu, ei ole elämällä hänellä helppoa jos tuollaiset asiat ärsyttää![]()
Varsinkin jos on häviämässä väittelyn, kannattaa alkaa huomautella vastustajan kielivirheistä kun ei keksi enää muuta sanottavaa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu:Ainoo mikä mua oikeesti häiritsee on THAIMAASEEN!!! ärrrr.....
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:Haitin taivutusmuodot tuntuvat olevan vaikeita monelle.
Moni sanoo Haitilla, Haitille yms. vaikka pitäisi sanoa Haitissa, Haitista, Haitiin jne.
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu:Ainoo mikä mua oikeesti häiritsee on THAIMAASEEN!!! ärrrr.....
Oletko koskaan miettinyt miksi sua ärsyttää tuo?
Alkuperäinen kirjoittaja Kempele:Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:Haitin taivutusmuodot tuntuvat olevan vaikeita monelle.
Moni sanoo Haitilla, Haitille yms. vaikka pitäisi sanoa Haitissa, Haitista, Haitiin jne.
Paikkakuntien nimet tuottaa monille vaikeuksia. Monet ei esim. osaa taivuttaa Kempe nimistä paikkakuntaa.
Alkuperäinen kirjoittaja M:Pakko tässä ketjussa kysyä:
Onko Venäjässä vai Venäjällä oikein?
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu:Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu:Ainoo mikä mua oikeesti häiritsee on THAIMAASEEN!!! ärrrr.....
Oletko koskaan miettinyt miksi sua ärsyttää tuo?
What?
Alkuperäinen kirjoittaja Jatketaan paikkakunnista:Entäs Luvia ja Lavia? Luviassa ja Lavialla, tai sitten toisinpäin mutta ei samalla tavalla. Mikä peruste siinä on?