Ärsyttävä kaveri! Ja nyhverö minä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aargh

Vieras
Kun kerroin raskaudestani, kaveri lupasi mulle kaikki tyttönsä vanhat vaatteet. Kuitenkin hänen toinen kaveri saikin sitten kaksi päivää ennen minua tyttövauvan ja olikin kerinnyt sitten vaatteet antamaan hänelle, kun ei kattokkaas ollu varmaa että mulle tulee kanssa tyttö. No tuli mulle. Sitten olikin itsekin jo raskaana ja raskauden loppupuolella lupasin, että voisin antaa äitiyspakkauksen vaatteet, sekä ison pinon käytettynä ostettuja. Kieltäytyi kohteliaasti, mutta perään sanoi että "ne roosan parhaimmat voisin kyllä ottaa". Tähän en sitten vastannut mitään, kun jotenkin pöyristyin, toki olin ajatellut myydä kalliit ja hyväkuntoiset vaatteet. Nyt sitten hänelle syntyi tyttö ja laittoi viestiä, että voisin tuoda vaatteet kun tulen katsomaan vauvaa. Ja itse en siis ole tältä saanut mitään, vaikka alunperin lupasi. Nyt nyhverö minä olen kuitenkin joitakin helmiä hänelle viemässä, melkein jo koko kasankin, vaikka siitä saisi huutonetissä varmasti hyvän hinnankin.

1. Juuri kukaan ei halua huonoja/rumia/ltahraisia/tms. vaatteita, koska ei ne vauvat niin hirveästi oikeasti sitä vaatetta tarvitse, kun on pesukoneet keksitty. Ja varsinkin kun on jo toinen lapsi, joten esikoisen rakkaimmat on varmasti säästetty.

2. Yleensä ihmiset ei yritä tienata vanhoilla lastenvaatteilla, vaan antavat ilolla kaverille. Ainakaan mun tutut.

3. Ei sitä aina muista, kenelle on luvannut mitäkin. Oli siis varmaan luvannut tuolle toisellekin kaverille. Olisi kyllä voinut kertoa sinulle ja pahoitella asiaa.

4. Älä vie parhaimpia, jos et halua.

[QUOTE="vieras";23105026]Ap, miksi toimit noin?[/QUOTE]

Lähinnä tuon yhden vieraan vastauksen takia. Ajattelen siis että olen tosi itsekäs jos en anna vaatteita vaan havittelen itselleni niistä voittoa. Ja että ystävä ei varmaan muistanut luvanneensa tai että ajatteli oikeasti että minulle varmaan tulee poika tms.

Sanot sille kaverille että et halua olla tyly tai itsekäs mutta oikeastaan voisit saada kyseisistä vaatteista hyvänkin hinnan jos myisit ne vaikkapa huutonetissä, perään voit sanoa tottakai myyväsi vaatteet hänelle jos ne välttämättä haluaa. Mietit vaan etukäteen millaista hintaa niist haluaisit kaverilta ottaa..

Jos se kaveri vetää herneet nenään niin omapa on mokansa...

Tosin, mä oon vähän huono neuvomaan kun noita kavereita ei ihan hirveesti ole :D

Yhteistyössä