Kaveri aina pummimassa... ja tienaa tuplasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja egesw
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

egesw

Vieras
Mulla on yksi tyttökaveri, joka on aikamoinen pummi. Olen hänelle silloin tällöin tarjonnut esim. safkat tai pullon viiniä, sillä olen luullut hänellä olevan huono palkka. Itse tienaan nettona 1200 euroa, eli todella vähän. Tässä yksi ilta oltiin kaverin luona juomassa (mun ostamaa) viiniä, kaveri valitteli miten on jo rahat loppu, vaikka palkkapäivästä oli vasta viikko. Joo, tuttu tunne, mulla kyllä kituuttamalla kestää kuun loppuun asti.

Kaveri lähti siitä sitten keittiöön, ja käski panna musiikkia soimaan. Räpelsin hetken koneella, kun eteen pamahti excel-taulukko - jonkinlainen tulot ja menot -homma. Pahana ihmisenä katsoin sitä - kaveri tienaa nettona 2200 euroa! Siis melkein tuplasti sen minkä mä.

Kaveri kyllä tietää, että saan 1200 euroa. Joko hänellä on tosi paljon velkaa, tai sitten hän on vain häikäilemätön hyväksikäyttäjä. Tähän kyllä loppui tarjoaminen, ostakoon omat viininsä. Jos hän selittäisi olevansa velkaantunut, voisin piffata edelleenkin.

Joo, sori, turha. Vituttaa vain.

(Ja kaveri tosiaan aina sanoo, että "voisit sä käydä nyt Alkossa, mulla on rahat loppu... tarjoon joskus ens kuussa...", eli en omasta aloitteestani häntä ruoki ja pidä viinissä.)

Ne rahat voi oikeasti olla loppu, vaikka tienais mitä. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot...

Mulla oli ennen rahat AINA loppu kun tienasin päälle 2000e. Nuorena :D Nykyisessä työssä tienaan suunnilleen 1300 netto mutta saan ne riittämään itse asiassa oikein hyvin :)

...Ja aiheesta: Jos mulla ois täysaikaisessa ok-palkkaisessa työssä käyvä kaveri, niin en kyllä koko ajan tarjoais sille. En vaikka en tietäiskään, paljonko sen tulot on. Koska ei silloin kukaan ole täysin peeaa. Nykyajan nuoret kun vaan aika yleisesti elää yli varojensa.. Jos ei suht hyvästä palkkatyöstä jää käteen omia viinarahoja, niin ne joko säästetään jostai muusta tai ollaan ilman viinaa! :D

"Ne rahat voi oikeasti olla loppu, vaikka tienais mitä. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot..."

Se on ihan totta. Mutta jos viikossa loppuu pari tonttua, niin huh huh. :>

"Oletko varma ettei laskelma ollut kuvitteellinen, tyyliin "laskenpa kuinka paljon pitäisi tienata jotta sillä saisi kulut peitottua"?"

Kyllä se taisi olla ihan oikea summa. Hän kun on joskus kertonutkin, miten tienaa enemmän kuin työkaverinsa, vaikka on ollut vähemmän aikaa talossa.

Yhteistyössä