Ärsyttävä kateellinen anoppi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermot menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hermot menee

Vieras
Pakko purkautua kateellisesta ärsyttävästä anopista. Yleensä ottaen hän on ystävällinen eikä puutu elämäämme millään tavalla, mutta aina sieltä niitä pieniä mukavia piikkejä asian kuin asian yhteyteen löytyy...
Odotan ensimmäistä lastamme ja meille tuli kahvipöydässä keskustelua lapsen hoitamisesta. Itse hän vei mieheni hoitoon 3 kk ikäisenä, ilmeisesti rahapulan takia. Minulla on mahdollisuus jäädä kotiin hoitamaan lasta pitkäksikin aikaan. Sanoin siinä keskustelussa että ajattelin ainakin näillä näkymin pitää hoitovapaata niin pitkään kuin mahdollista, johon anoppi tokaisi "odota vaan, kyllä sinäkin sieltä pilvilinnoista tiput kun todellisuuteen joudut" Näinhän se sitten varmaan on, mutta tarviiko sitä nyt noin kivasti odottavalle äidille sanoa...

Anoppini on myös melkoinen "viherpeukalo" ja jaksaa joka kerta kevään tullessa siintä mainostaa ja neuvoa minua. Tosin en ole heidän epäsiistillä pihalla nähnyt mitään muuta kuin ylikasvaneen heinän ja rikkaruohoa.... Kerran sitten mainitsin että tilasin valmiiksi suunnitellun perennapenkin jossa oli reilu 100 taimea. Tähän anoppi sitten "no siinäpähän tiedät kastelevasi" ja myöhemmin sitten muisti kysyä "että oletko perennapenkistä saanut muuta kuin rikkaruohoa nousemaan".

Matkustamme muutaman kerran vuodessa ulkomailla ja anopin mielestä ainut oikea tapa matkustaa on heidän jokavuotinen kesäksi hyttysille syötiksi reissu Lappiin. Ja "hän ei kyllä viihtyisi päivääkään aurinkotuolissa maaten" Hyvähän se on sanoa kun ei ole ikinä käynyt eikä tule pääsemäänkään. "Ja ei teillä kauhean hyvä reissu tainnut olla kun mieskin on noin kiukkuisen oloinen" Mieheni oli aivan normaali tällä kyläreissulla.

Ymmärrän että se elämä siellä jumalan seläntakana on hiukan ankeaa ja rahaakaan ei ole mihinkään mutta tarviiko sitä kiukkua aina minuun purkaa...

teatraalisen otsikon jälkeen olisin odottanut jotain "mehevämpää"... Mutta ihan normaalia menoa, samat sanat vois sanoa naapurin akkakin... Mikäs tässä nyt niin ihmeellistä oli? Lähinnä läpi kuultaa kirjoittajan omahyväisyys ja leuhkiminen siitä että itsellä on rahaa matkustaa ja paremmat taloudelliset lähtökohdat kuin anopilla.

[QUOTE="huoh";26281189]teatraalisen otsikon jälkeen olisin odottanut jotain "mehevämpää"... Mutta ihan normaalia menoa, samat sanat vois sanoa naapurin akkakin... Mikäs tässä nyt niin ihmeellistä oli? Lähinnä läpi kuultaa kirjoittajan omahyväisyys ja leuhkiminen siitä että itsellä on rahaa matkustaa ja paremmat taloudelliset lähtökohdat kuin anopilla.[/QUOTE]

Peesi. Vaikuttaa että ap ei kaipaa anopin suunnalta normaalia keskustelua, vaan pelkkää ihailua ja ansaitsematonta arvostusta.

Ai muitten mielestäkö tuo on normaalia keskustelua? :O Että kaikki yritetään jotenkin latistaa? Kateellinen oli ehkä väärä sana kuvaamaan tuota, mutta ei tuo minusta mitenkään normaalia keskusteluakaan ole vaan sellaista lyttäämistä ja toisen ilon pilaamista. Ja tiedän kokemuksesta kun oma anoppi on vähän samaa maata ;) Kaikki mistä itse iloisena kerron (ei se ole kehuskelua jos kertoo neutraalisti että on varannut matkan tai istuttaa vaikka niitä kukkia!) niin yritetään latistaa hymähtämällä juuri noin että mitähän siitäkin tulee jne.

Jotkut asiat on ehkä helpompi ymmärtää, jos tietää että anopin mielipiteet kumpuaa niistä omista kokemuksista (jos ei vaikka oikeasti pidä ulkomailla matkailusta) ja olettaa ettei sitten kukaan mukaan niistä nauti. Joitakin asioita taas en tiedä että miksi pitää kaikkeen suhtautua niin ynseästi. Mutta sen olen oppinut että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, minun pieniä iloja ei pääse pilaamaan :)

(Ja pääasiassa on siis kuitenkin ihan kiva anoppi!)

Tiedän monta ihmistä, jotka ajattelevat noiden vuorosanojen olevan huumoria.

Olen kuulemma tosikko, kun en huumoria ymmärrä.

Ap, anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

No en muuten tiedä, mut itselläni olisi voinut mennä (huonon) huumorin piikkiin tuo kysymys rikkaruohojen kasvamisesta. Paljon vaikuttaa tietysti millä äänensävyllä tuon kysyy, mut itse varmaan suhtautuisin huumorilla.

Meillä anoppi kauhistelee huusholliamme. Missään en ole nähnyt noin pölyisiä ikunoita, ja pojan siitepölyallergiakin johtuu siitä... Hmm. Remontti menossa kyseisessä tilassa, joka toisessa päässä taloa.
Sit ihmetteelee aina suureen ääneen, kuinka nainen ei vaihda verhoja ku kaksi kertaa vuodessa ja kyllähän KAIKKI ovat kiinnostuneita sisustuksesta, katso nyt hänen tyttöjensäkin koteja.
Myöskin lastemme vaatetus on jotenkin aina väärin hänen mielestään.
Muuten ihan ok.

Mulla on aivan saman tyylinen anoppi. Se vaan ei ole viherpeukalo, se leipoo ja tekee ruokia, joiden veroisia ei kukaan muu kuulemma osaa tehdä. Ja kateus tulee ilmi esim. jos olemme ostaneet jotain uutta (puutarhakalusteet, verhot tms.) tai vaikka remontoineet (seuraavalla viikolla alkaa anoppi remontoida). Anoppi haluaa pistää aina paremmaksi ja jos meillä on jotain hienoa, vähättelee sitä tai ei sano mitään. Mutta hänen ruokiaan ja sisustustaan jne. pitäisi kehua maasta taivaisiin. Huoh. Nyt on anopille iskenyt rahakateus. Meillä kun on paremmat tulot ja osataan säästää, toisin kuin anoppi joka pistää kaiken tuulemaan.

Vähän asian vierestä, mutta miksi anopit ja miniät vihaavat niin paljon toisiaan? Sitä en ole koskaan ymmärtänyt. Sama mies on molemmille niin rakas, niin onko se sitten kateus? Meillä ei onneksi ole anopin kanssa tuota ongelmaa. Oma anoppini on yksi parhaista ystävistäni.

Yhteistyössä