Ärsyttääkö muita "jälleenmyyjä kaverit" ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herrrrmot kireellä!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Herrrrmot kireellä!

Vieras
Tuntuu että tällähetkellä yks sun toinen kaveri myy jotain, joku tupperia, toinen avonia, kolmas oriflamea ja neljäs mausteita, viides kauppaa lasten vaatteita, kuudes satunallea, seitsemäs parylitea, kahdeksas jotain ihmeen aloevera juttuja ja sit näiden lisäks olis vielä dermosilin myyjä työpaikalla. AAAAARGH! Sanon minä!

Ensin yks kaveri (kotiäiti) keksi että jälleenmyynti on hyvä tapa hankkia lisätienestiä ja sai sitten vuoroin jokaisen innostumaan tästä hommasta.
Toki kaveripiirissä ei ole kiva kilpailla samoilla tuotteilla niin kaikki etsivät oman juttunsa ja nyt ei kellään pääse käymään kahvilla kuulematta jossain vaiheessa "epävirallista myyntipuhetta" siitä miten taikinaakaan ei voi enää sekoittaa muissa kun tupperin kipoissa eikä ruoka maistu miltään ilman heidän myymiä mausteita.

Mä en oikeesti jaksa kun jokainen on aina vuorollaan kauppaamassa mulle jotain ja kutsumassa kotikutsuilleen..

Mä olen hyvää hyvyyttäni tilannut vähistä varoistani jotain turhanpäiväisiä kippoja mitkä saisin valintatalosta 90% halvemmalla kuin tupperimyyjä kaveriltani mutta kun en vain aina kehtaa kieltäytyä kaupoista kun jatkuvasti tuputetaan..

Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Mulla lähtee kohta järki näiden supermyyjien takia!!

Ennen puhuttiin lapsista/työasioista/viihteellä käynnistä/resepteistä/tv ohjelmista.. jne. Nyt puhutaan heidän jälleenmyyntiurastaan XO

No sanot, että kiitos, mutta ei kiinnosta ja otat itse yhteyttä jos jotain haluat tilata. Tai sitten alat myydä jotain mitä kukaan heistä ei vielä myy ja pakotat ostamaan sinulta sitä tuotetta ;)

Ei mutta oikeasti, tottakai he haluaa puhua aiheesta koska a) on itse tyytyväisiä käyttäjiä ja b) hankkivat elantoaan sillä, mutta kyllä sä voit ihan suoraan sanoa, että sori mutta mua ei kiinnosta. Jos ystävyys on siitä kiinni kuinka paljon ostat tavaraa jämy-kavereiltasi, niin onko ne mitään oikeita ystäviä?? Mä itse myyn Kotigastronomia ja olin varmasti vuoden myyny niitä ennen kun aloin kavereille ede puolikkaalla lauseella puhua koko asiasta. :ashamed: En halunnut tuputtaa. Osa ei ole tilannut ensimmäistäkään pussia, osa tilaa silloin tällöin ja osa on ns. kanta-asiakkaita jo.

todellakin! mutta mä oon suoraa sanonut kyllä että mua ei kiinnosta niiden kutsut! eikä kukaa vielä ainakaa tähän saakka ole suuttunut mulle että en jaksa juosta kutsuilal tai tilailla mitää

Hei itse olen myös jm. Ei ne ystäväsi välttämättä odota että ostaisit jotain vaan haluavat kertoa sinulle tuotteesta/tuotteista ihan muuten vain. Itsellä oli myös jossain vaiheessa tunne et aina kun selvitti jotain niin ystävät ym. olivat et taasko tuo kappaa jotain. Sitten otin itse asian puheeksi ja olen sanonut etten tarkoita et heidän täytyis heti ostaa jotain vaan että haluan kertoa vain tuotteesta. Jos joskus tarvitsevat jotain niin voivat sitten kysyä minulta. Näin homma laukesi ja ystäväni ym. eivät enään pelkää kyseisiä tilanteita. Myös jännitys niissä tilanteissa on molemmilta puolilta pois. Voit aivan hyvin kertoa ystävillesi jotka toimivat jm. että voit kuunnella ja laittaa asian korvantaakse ja hankkia tuotteen sitten kun sellaisen ehkä tarvitset.

eikö niille voisi nätisti sanoa että, anteeksi nyt mutta en halua puhua tästä aiheesta nyt. Kyllä ne varmaan ymmärtävät ja jos eivät ymmärrä niin eivät sitten ole tosi ystäviä.

mulla on tuttuja vähän joka "alalta" ja olen sanonut suoraan heille, että tilaan jos tarviin ja kutsuja en itse pidä/huoli kotiini. en jaksa kestitä liutaa naisia mun kotona ja toivoa et ne ostais paljon että saisin kunnon emännän lahjat. mun "myyjä ystävät" on sanonu ok ja väleissä ollaan ja jutellaan ihan norm. asioista, ei he mulle kauppaa tavaroitaan jollen erikseen kysy.

Samoilla linjoilla edellisten kanssa, että pitää uskaltaa sanoa, että kiitos, mutta ei kiitos! Ei se ole oikeaa ystävyyttä, jos siitä herneen nekkuunsa vetävät tai että vain "pysyäksesi väleissä" tilaat turhaan tuotteita joita et halua tai tarvitse... Itse en ole KOSKAAN tuputtanut kavereille yhtään mitään ( koska inhoan sitä itsekin ), vaan paremminkin vain kertonut yleisesti tuotteista tai hommasta, JOS ovat siitä kysyneet. Itse oletan että aikuiset ihmiset ja kaverit osaavat sanoa ja ottaa yhteyttä, jos jotakin tarvitsevat. Sen verran tietysti kertoilen, että nyt on sellaisia tai sellaisia tarjouksia, kampanjoita tms. mutta taaskaan en tuputa, vaan pidän sitä paremminkin asiakkaitten "hyvänä palveluna", että em. asiat kertoo heille ja he voivat ne sitten käyttää hyväkseen ( tai olla käyttämättä).

Mä oon kans parissakin systeemissä jälleenmyyjä, mutta en tee sitä oikeestaan rahan takia vaan siks että mä ja fanaattiset sukulaiset saa haluamiaan juttuja :D ja tietty se pieni lisätienestikään ei haittaa. Joskus mainitsen kavereille hyvistä tarjouksista sen kummemmin tyrkyttämättä.

Mutta oon huomannut molemmissa systeemeissä niiden ryhmänjohtaja tms ämmien fanaattisuuden. Olen tehnyt alusta asti selväksi etten tee tätä rahan takia, en halua rikastua, en osallistua kokouksiin. Myyn silloin kun myyn ja piste. Mutta kun ei mee jakeluun, vähän väliä soitellaan että olis tällästä ja tällästä kissanristiäistä, nyt kannattais myydä paljon niin saa sitä ja tätä ja osallistuu matkojen arvontaan yms. Raivostuttavaa painostusta, niiden elämässä ei taatusti muuta ole kun myyntihommat |O

Mä koitan välttää sitä tuputtamista... Haluun pitää kaverit kavereina, vaikka joskus myös asiakkaita olisivatkii. Multa ei o pakko ostaa, jos ei haluu. Ei edes kohteliaisuudesta. Oon kai sit liian kiltti verkostomarkkinoijaks, mut ei musta o väkisin myymään.

sepäs se kukin puhuu siitä asiasta mikä on hänelle sillä hetkellä tärkeää. jälleenmyyjille se on usein oma työ, koska sillä saadaan leivän päälle leikkelettä.
joskus katoin jotain jälleenmyynti-dokumenttia, niin siinä joku ex-jälleenmyyjä sanoi että jälleenmyyjä menettää kaikki entiset ystävänsä, jos ei osaa pitää työtä erillään ystävistä. tupper-tiinan ja avon-annelin tapaamista aletaan tietoisesti välttää, koska opitaan että taas se tyrkyttää niitä kippojansa tai rasvojaan.

Yhteistyössä