Ärsyttää vähän ennakko-olettamuksen ylipainosta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plösö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plösö

Vieras

Tiedän, että olen runsaasti ylipainoinen. Painoa on 95 kiloa, ja pituutta 167cm.

Ärsyttää vaan se, että ihmiset tuntuvat olettavan että en ole tehnyt yhtään mitään painoni eteen. Lääkäri ensimmäiseksi huomauttaa että painoa pitää pudottaa, uusi terveydenhoitaja aloitti heti saarnalla ja diabetespuheilla.

Ja en sano, etteikö mulla ole vielä PALJON pudotettavaa tuossa painossa, mutta harmittaa vaan kun olettamus on se, että minä en ole tehnyt yhtään mitään painon pudottamisen eteen. Olen 10 kuukauden aikan pudottanut painoani jo 20 kiloa, ja jatkan edelleen. Ärsyttää silti, että ennakko-oletus on se, että läski mikä läski, ei varmaan tajua että painoa pitäis pudottaa joten pidetäänpä saarna.

Olisiko se niin vaikeaa kysyä, että miten tuon sun painon suhteen on, onko tullut lisää vai mikä on suunta ennen kuin alkaa sen moralisoinnin :(

sehän on nykyaikana niin, että tietoa kyllä on eli ei toisten tartte muitten painosta alkaa saarnaamaan. minusta paino on niin henk koht asia ja ei määrittele ihmisen arvoa, että evvk kenekään paino-asiat. voimia.

No kyllä muakin ärsyttää, kun multa kysellään, oonko anorektikko tai miksen syö enemmän. Tiedän, että olen laiha, mutta tiedän myös, että syön kunnolla. Syömishäiriöitä ei ole koskaan ollut. Että niitä ennakko-oletuksia on suuntaan jos toiseenkin ja jos ei painosta, niin sitten jostain muusta.

tsemppiä. keksi joku hyvä vastaus. ;)

Eihän ne voi mistään tietää mitä olet jo tehnyt. Ei muuta kuin topakasti sanot paljonko olet jo pudottanut ja että olet tietoinen asioista. Tylsää, että eivät sen vertaa ole ammattitaitoisia, että tutkisivat ennen kuin hutkisivat.

No jospa ne luuli että olet vastikään lihonut tuollaiseksi, ei kai ne voi tietää että olet ollut vieläkin lihavampi. Jos tietäisivät niin varmasti kannustaisivat ja auttaisivat ja neuvoisivat vielä lisää.

se on näköjään niin että jos olet lihava niin olet saamaton lössykkä jolla ei ole älyä päässä sen vertaa että osais laihduttaa. ja jos olet luonnostasi laiha niin sitten olet tietysti anorektikko/bulimikko jonka syömisiä ja vessassakäymisiä pitää vahtia :headwall:

Yhteistyössä