ärsyttää nuo "sokeat" koti-äidit...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hemuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hemuli

Vieras
olen siis itsekkin koti-äiti, no osa-aikainen...käyn töissä ja opiskelen samalla...mua on alkanu vähitellen ärsyttää eräs ystäväni, joka on siis kotona täys painoisesti (en siis mitenkään ala-arvosta täysaikaista kotoäityyttä ), hänellä on muutama lapsi enemmän (minulla "vain" yksi) hän ei voi käsittää sitä miten raskasta on opiskelu/töissä olo, no hän on nyt useamman kerran pyytänyt minulta vaikka millaista palvelusta (kattoo nitten muksuja ym) kun olen sanonut että olen koulussa maanantaina/ töissä nyt niin hän on ihan öö-aapisessa, että "mitä sitten... olethan sinä jo illalla kotona" ... "niin olen, mutta miten paljon minua enään kiinnostaa/ kuinka enään jaksan lähteä illaksi kattoon jonku muksuja...
toki menen kattoon niitä, jos olen ollut koko päivän kotosalla, näin ollen huomattavasti virkeämpi...no ehkä olen täys- pee kaveri...
*sori sekava kirjoitus...kihisee niin paljon :) *

Hänellä on raskasta siksi, koska on "vain" kotona, useamman lapsen kanssa=enemmän työtä kuin yhdestä. Itse ole äitiyslomalla, kotona pieniä lapsia yhteensä 3. Kahdella vaipat. Teen keikkatyötä ja opiskelen samalla. Ne virkistävät.

olen samaa mieltä, että välillä työn/koulun parissa virkistää kummasti...en ole itseasiassa mikään "kotiäiti tyyppi", joten mulla varmaan leviäis pää ja perä jos olisin kotona aina...

Alkuperäinen kirjoittaja yhden miehen nainen:
sekavasta kirjoituksesta huolimatta,kuvittelin ymmärtäneenä asiasi. ;) Etkö voisi sanoa hälle suoraa että et jaksa,haluat olla oman perheesi kanssa.

mä en jotenki viiti...hän on aika herkkä ihminen niin jotenki en kehtaa sanoa hälle.. ei tää asia mua muuten ärsytä, ainoastaan siks että hän ei voi ymmärtää töissä/koulussa käyviä äitejä.

Tän vois kääntää myös toisinpäin :whistle: .
Itse olen täyspäiväinen kotiäiti ja eräs kaverini kuvittelee, että mä haluaisin/viitsisin/jaksaisin hoitaa hänen lapsensa omieni lisäksi, kun hän on koulussa...

itse tiedän että opiskelu ja töissä käynti yhtäaikaa on rankaa. Äitini opiskeli joskus työn ohessa sairaanhoitajaksi. Oli kaksi kertaa viikossa koulussa ja päivät pitkiä. Äitini teki vielä kolmivuoro työtä. Nyt isäni tekee samoin ja samalla vielä hoitaa pikkuveljeni motocross harrastuksen, joka vaatii paljon. Isästäni eritoten huomaa että on todella väsynyt, mutta ei auta..

Alkuperäinen kirjoittaja SuperÄiti-:
Itse olen täyspäiväinen kotiäiti ja eräs kaverini kuvittelee, että mä haluaisin/viitsisin/jaksaisin hoitaa hänen lapsensa omieni lisäksi, kun hän on koulussa...

Niinpä, kaikki tuo lapsensa aina mulle hoitoon, kun mulla on jo neljä lasta niin en kuitenkaan pääse mihinkään :whistle: Mutta ei se minua haittaa, kiva vaan että voi olla avuksi, kun itsekin joskus sitä kaipaisi.

jaksaminen on joo tosiaan aika henk koht. ite tunnen olevani todellakin lomalla, kun olen kotona. tosin opiskelen tässä samalla, mutta olen joskus jopa ollut yhtä aikaa töissä ja koulussa (pari vuotta) ja vanhimmat lapset oli silloin pieniä. kyllä minä ainakin jaksan. tän yhden kanssa kotona on kuin lomaa vaan, aikaa on. mutta siis, en ikinä voisi kuvitella pyytäväni tommosta ku sun kamu, enkä suostuiskaan tommoseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hänellä on raskasta siksi, koska on "vain" kotona, useamman lapsen kanssa=enemmän työtä kuin yhdestä. Itse ole äitiyslomalla, kotona pieniä lapsia yhteensä 3. Kahdella vaipat. Teen keikkatyötä ja opiskelen samalla. Ne virkistävät.

Anteeksi, en huomannut, että olit kirjoittanut, että pyytää sinua katsomaan lapsiaan, kun olet tullut opiskelusta/töistä.

Sano vaan reilusti että et jaksa, haluat pyhittää ajan omallesi, koska et näe "kaiken aikaa".

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
olen siis itsekkin koti-äiti, no osa-aikainen...käyn töissä ja opiskelen samalla...mua on alkanu vähitellen ärsyttää eräs ystäväni, joka on siis kotona täys painoisesti (en siis mitenkään ala-arvosta täysaikaista kotoäityyttä ), hänellä on muutama lapsi enemmän (minulla "vain" yksi) hän ei voi käsittää sitä miten raskasta on opiskelu/töissä olo, no hän on nyt useamman kerran pyytänyt minulta vaikka millaista palvelusta (kattoo nitten muksuja ym) kun olen sanonut että olen koulussa maanantaina/ töissä nyt niin hän on ihan öö-aapisessa, että "mitä sitten... olethan sinä jo illalla kotona" ... "niin olen, mutta miten paljon minua enään kiinnostaa/ kuinka enään jaksan lähteä illaksi kattoon jonku muksuja...
toki menen kattoon niitä, jos olen ollut koko päivän kotosalla, näin ollen huomattavasti virkeämpi...no ehkä olen täys- pee kaveri...
*sori sekava kirjoitus...kihisee niin paljon :) *

Minäkin olen ihan YLIPAINOISESTI kotiäiti. Oishan se kiva saada joskus pari tuntia lomaa lapsista ilman että tarvii pelätä, että mies saa sillä aikaa raivarit lapsille....

Tulipas tässä vielä mieleen, kun itse olin murrosiässä ja sisarukseni vielä päiväkodissa. Muistan kuinka äitini aina nautti töissä olosta, sanoi että silloin hermo lepää. Se oli äitilleni se ihana hetki olla ilman lapsia ja nautti siitä. Näin ei tietenkään kaikilla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:

Niinpä, kaikki tuo lapsensa aina mulle hoitoon, kun mulla on jo neljä lasta niin en kuitenkaan pääse mihinkään :whistle: Mutta ei se minua haittaa, kiva vaan että voi olla avuksi, kun itsekin joskus sitä kaipaisi.

Saatko Kotilehmä edes mitään korvausta kun tuovat sinulle hoitoon vai käyttävätkö sinua hyväsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Stina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:

Saatko Kotilehmä edes mitään korvausta kun tuovat sinulle hoitoon vai käyttävätkö sinua hyväsi.

En minä nyt mitään korvausta siitä edes viitsisi pyytää. Siinähän ne illan juoksee niin kuin omatkin lapset. Tiedän miltä tuntuu olla pienten lasten äiti, jolla ei ole paikkaa minne viedä lapset hoitoon, eli siis mielelläni autan.

Yhteistyössä