Mies on mun kolmas lapsi, ärsyttää niin että räjähdän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
aluksi taustaa: olin vuosia kotiäiti ja hoidin meidän lapset kotona ja talouden. mies oli ainona tienaajana töissä.
nykyään olen korkeakouluopiskelija ja mies edelleen se perheen tienaaja.
hän huutaa minulle että olen kotirouva ja minun tulee hoitaa koti ja lapset ja laittaa ruoat, pestä pyykit, ostaa ruoat, siivota ym ja hän huolehtii raha-asioista. sanoin että en ole enää kotirouva, minä olen opiskelija (loppusuoralla jo). miehen mielestä opiskeluni sekoittaa kaiken eikä tykkää eikä arvosta ja ala on muutenkin hänestä huono ja paska. minusta kiinnostava ja pidän siitä. töitä löytyy varmasti heti kun valmistun.
nyt mies ei ole puhunut minulle enää pariin päivään mitään, örähtelee vain vihaisesti jos puhun hänelle.
mitään ei ole mitään des tapahtunut mistä voisi suuttua.
jätä se sika jne ei ole helppoa, taloudellisesti en pärjäisi ja mies tekisi kaikkensa että en saisi lapsia erossa vaikka ei edes jaksa heitä eikä halua laittaa ruokaa tms heille ja ärähtelee lapsillekin ja huutaa.
en ymmärrä miksi se on yhtäkkiä noin tyytymätön. kaikki on paskaa jne. laitan ruokaa pitkän päivän jälkeen ja pesen pyykit jne. silti tämä tulee naama norsun vi#@lla pöytään, syö vihaisena ja menee sohvalle makaamaan loppuillaksi. yölläkin siirtyy sohvalle nukkumaan parisängystä.

Hämmentävää, jos kuitenkin hoidat kodin ja muut kotiaskareet niin mikä kumma herraa siinä niin kiristää hermoja? Olisi vain tyytyväinen kun hommat tulee hoidetuksi

Hämmentävää, jos kuitenkin hoidat kodin ja muut kotiaskareet niin mikä kumma herraa siinä niin kiristää hermoja? Olisi vain tyytyväinen kun hommat tulee hoidetuksi
Minuakin ihmetyttää. Kuulen vain vit#@ilua jos se edes puhuu mulle. Kai sillä on työstressiä mutta tuntuu pahalta että purkaa sen minuun. On minullakin paljon, kokopäivä - opiskelu plus kodinhoito ja lasten asiat.
En silti ole ilkeä kellekään.

Kuulemma siivoaminen ja ruoanlaitto on naisten työtä ja hän ei sitä tee. Hänelle riittää 8 tunnin työpäivä. Minun tulee tehdä kaikki muutkin asiat 8 tunnin työpäiväni jälkeen. Ja jos en tee niin minun pitää lopettaa turha ja paskamainen opiskeluni,voisin olla kotirouva. Pyyhkisin pölyjä ja laittaisin ruokaa koko päivän. Ilman työkavereita, ilman kivoja keskusteluja, ilman vaihtelevaa tekemistä. En ymmärrä miten joku voi ajatella noin. Hän todella väheksyy minua. Kuulemma sinä päivänä kun ansaitsen saman verran kuin hän, minun ei olisi pakko tehdä kaikkea yksin.
siis palkastako se on kiinni? vai sukupuolesta?
Ärsytti tänään kun ovikello soi, yksi lapsi tuli kotiin ja oli unohtanut avaimen. Olin kauimmaisessa huoneessa ripustamassa pyykkejä. Kukaan muu ei noussut ja mennyt avaamaan ovea, vain minä. Odotin hetken mutta ei kukaan noussut.
Kouluni jälkeen vein lapsen hammaslääkäriin, toisen treeneihin, kävin kaupassa, laitoin ruokaa, pesin pyykit, siivosin, vein roskat. laitoin huomisen ruoan.
mies makasi nyrpeänä sohvalla ja katsoi kännykkää. vain vihaisia kommentteja esim kun minulta putosi vahingossa metallinen kattilankansi lattialle tiskatessa. ärsyttävä kakara!

Kuulemma siivoaminen ja ruoanlaitto on naisten työtä ja hän ei sitä tee. Hänelle riittää 8 tunnin työpäivä. Minun tulee tehdä kaikki muutkin asiat 8 tunnin työpäiväni jälkeen. Ja jos en tee niin minun pitää lopettaa turha ja paskamainen opiskeluni,voisin olla kotirouva. Pyyhkisin pölyjä ja laittaisin ruokaa koko päivän. Ilman työkavereita, ilman kivoja keskusteluja, ilman vaihtelevaa tekemistä. En ymmärrä miten joku voi ajatella noin. Hän todella väheksyy minua. Kuulemma sinä päivänä kun ansaitsen saman verran kuin hän, minun ei olisi pakko tehdä kaikkea yksin.
siis palkastako se on kiinni? vai sukupuolesta?
Ärsytti tänään kun ovikello soi, yksi lapsi tuli kotiin ja oli unohtanut avaimen. Olin kauimmaisessa huoneessa ripustamassa pyykkejä. Kukaan muu ei noussut ja mennyt avaamaan ovea, vain minä. Odotin hetken mutta ei kukaan noussut.
Kouluni jälkeen vein lapsen hammaslääkäriin, toisen treeneihin, kävin kaupassa, laitoin ruokaa, pesin pyykit, siivosin, vein roskat. laitoin huomisen ruoan.
mies makasi nyrpeänä sohvalla ja katsoi kännykkää. vain vihaisia kommentteja esim kun minulta putosi vahingossa metallinen kattilankansi lattialle tiskatessa. ärsyttävä kakara!
Katso youtubesta Heikki ja Kaija. Siinä on mallioppimista monen lapsuudesta.

Oliko miehesi opiskelujasi aiemmin normaali ja tyytyväinen, kun hoidit lapset ja kotia? Tulitteko toimeen taloudellisesti ihan ok?

Kyselen ensin että voin heittää veikkaukseni että missä vika.

"Kahvittelun mestariteos:
Yle Areenaan suositun perhesarjan 42 jaksoa vuosilta 1965-71
seura.fi › TV-Maailma › Poiminnat

9.8.2018 · Elokuun Toivottujen ydin on maineikkaan Heikki ja Kaija -perhesarjan
saaminen nähtäville. Areenaan avautuu 42 jaksoa vuosilta 1965–71."

Katso youtubesta Heikki ja Kaija. Siinä on mallioppimista monen lapsuudesta.
Jos siellä ei ole, ei ihme kun ne jaksot ovat olleet areenalla. Koko kansa on opetettu "tavoille" tuolla sarjalla. Nyt vaan pakkosyötöllä miehelle sitä niin ehkä ymmärtää.

"Kahvittelun mestariteos:
Yle Areenaan suositun perhesarjan 42 jaksoa vuosilta 1965-71
seura.fi › TV-Maailma › Poiminnat

9.8.2018 · Elokuun Toivottujen ydin on maineikkaan Heikki ja Kaija -perhesarjan
saaminen nähtäville. Areenaan avautuu 42 jaksoa vuosilta 1965–71."

Jos siellä ei ole, ei ihme kun ne jaksot ovat olleet areenalla. Koko kansa on opetettu "tavoille" tuolla sarjalla. Nyt vaan pakkosyötöllä miehelle sitä niin ehkä ymmärtää.
Kokeilitko?