O
"Omena"
Vieras
Mitenköhän saisi kaverini ymmärtämään jotta hänen JATKUVAT pyynnöt auttaa häntä hänen lastenhoidossa ahdistaa. Itsellänikin on pieniä lapsia enkä saa juuri mistään lastenhoitoapua niin en oikeasti jaksaisi lisäksi toisten lapsia hoitaa omieni lisäksi. Samoin jos meillä on menoa samoihin tapahtumiin niin aina ollaan kuskia vailla. Olen pienituloinen enkä kehtaa pyytää bensarahaa. Ylimääräistä heittoa tulisi aina 30km koska asumme eri suunnilla. Ahdistun suunnattomasti siitä jotta hän pyytää jatkuvasti johonkin apua. Itse en apua pyydä, olen pienestä asti oppinut huolehtimaan omista asioista pyytämättä muilta apua. Olen elämässäni ollut niin monesti ihmisten hyväksikäytettävänä joten ehkä se aiheuttaa ahdistuksen. Kunpa kaverini ymmärtäisi lopettaa yksipuolisen avunpyytämisen. Hänen mieltään kun en kumminkaan haluaisi pahoittaakkaan. Muut kaverini eivät pyydä kuin harvoin apua ja silloin haluankin auttaa mielelläni. Harmittaa tälläinen tilanne. Miten itse toimisit/ olet toiminut vastaavassa tilanteessa?