Ärsyttää anopin käytös!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kardemamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kardemamma

Uusi jäsen
28.04.2009
1
0
1
Anoppi useasti pyytää että saisi lapset, 4 ja 2,5 vuotiaat, yökylään luokseen. Ollaan sanottu, että toki tuodaan, mikäli itsellämme on oikeasti tärkeä meno, ei siis ihan vaan kyläilyn vuoksi.

Kun tällainen kerta sitten tulee ja kysytään voiko lapset tulla,sanoo että sopii, ei ole menoa. Anoppi itse 60 v, eläkkeellä, hyväkuntoinen eronnut ihminen. Kun sitten lapset hänelle viedään, tuntuu kuin olisi valmiiksi väsynyt, kyllästynyt ja tuskastunut, en tiedä onko lapsiin, tilanteeseen vai johonkin ihan muuhun. Kysyy moneen kertaan valmiiksi koska haetaan, kai sitten haette ajoissa, hän ei jaksa sitten jos paljon riitelevät. On suoraan sanonut, ettei halua lapsia komentaa, ei kuulemma ole isoäidin tehtävä. Tai kieltää ylipäänsä mitään, pöydässä on neljää erilaista juotavaa josta lapset saavat valita. Ja jos ei ruoka maistu, siirrytään suoraan jälkkäriin.

Lapset ovat aika vilkkaita ja kyllä,riitelevät välillä. Anoppi ei komenna puolella sanalla ja kaaos on valmis. Kun lapset seuraavana päivänä haetaan, anoppi on aivan loppu leluja siivottuaan (lasten ei myöskään kuulu joutua siivoamaan omia jälkiään siellä ollessaan) ja hälinää ja riitoja kuunneltuaan. Oven raosta vielä huikkaa että tuokaa sitten taas kylään.

Itselle jää aina ikävä fiilis ja lapset hyppii seinille pitkään vierailun jälkeen. Järkipuhe ei asiassa auta,yritetty on. Ärsyttää. :/

Eikös se anoppi (Miksi ei koskaan, ei ikinä, vahingossakaan näissä avauksissa ole kyseessä oma äiti???) ole jo omat lapsensa maailmalle hoitanut. Ärsyyntykää nyt vaan, mutta sun lapsesi ei asu anopilla ja koko tapahtuma on erilainen kuin kotona. Lapset kusettaa ja vedättää isovanhempia, jotka eivät oikeasti jaksa tapella ja väitellä joka asiasta tuon ikäisenä, vaikka teistä siltä tuntuukin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös se anoppi (Miksi ei koskaan, ei ikinä, vahingossakaan näissä avauksissa ole kyseessä oma äiti???) ole jo omat lapsensa maailmalle hoitanut. Ärsyyntykää nyt vaan, mutta sun lapsesi ei asu anopilla ja koko tapahtuma on erilainen kuin kotona. Lapset kusettaa ja vedättää isovanhempia, jotka eivät oikeasti jaksa tapella ja väitellä joka asiasta tuon ikäisenä, vaikka teistä siltä tuntuukin.

Mun mielestä tilanne olis kokonaisuudessaan helpompi myös anopille jos pitäisi jotkut säännöt edes.

Alkuperäinen kirjoittaja millinka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mun mielestä tilanne olis kokonaisuudessaan helpompi myös anopille jos pitäisi jotkut säännöt edes.

Joo, on helppo olla viisas ja ratkaista tilanne noin yksinkertaisesti. Ei se taida olla aivan niin yksiselitteistä kuin ap tarinoi. Ärsyynnytään turhaan kaikesta jo ennakkoon ja silloin homma on pielessä heti kättelyssä. Voi olla, että lapst ovat Jos anoppi alkaa "kouluttamaan" tulee taas sanomista, että on kauhea akka. Se ei taas ole anopin vika. Taitaa olla taas anoppisuhteessa muutakin asennevikaa, Klassikko.

Olen tullut siihen tulokseen, että omalle äidille voi aikuisenakin "kiukutella" ja kertoa todellakin sen mitä itse ajattelee ja haluaa. Tietää sen että äiti ei loukkaannu tai ota nokkiinsa jos nyt ei aina olla niin mielinkielin. Anoppi on hieman vieraampi (yleensä), ja hänen kanssa ei olla eletty samaa elämää, siis perhe-elämää. On siis erilaiset tottumukset ja tavat perhe-elämän suhteen. Jotenkin vaan se on niin, että sitten tulee herkästi noita erimielisyyksiä tai ymmärrysongelmia kun ei uskalleta molemmin puolin olla ihan just semmosia kuin todella ollaan. Mutta eihän mitään voi tietenkään yleistää, toisten kanssa nyt vaan on helpompi tulla toimeen oli ne sit anoppeja tai äitejä ;) Mutta kunnon kommunikaatiolla voidaan päästä pitkälle, täytyy uskaltaa olla mitä on ja kertoa miten haluaa asioiden menevän.

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että lapsille täytyy jonkinlainen kuri olla. Oltiin sitten kotona tai mummoloissa. Eihän mummot yleensä kyllä ihan niin paljon kiellä kuin äiti ja ehkäpä sitä saa vähän enemmän herkutellakin mummon luona, mutta mielestäni sekin kuuluu asiaan kunhan ei älyttömyyksiin näissäkään mennä.

Oletko ottanut mun ex-anopin?

Siis siinä on ihminen joka vinkui minullekin aina että hän haluaa hoitaa lasta ja hän voisi ottaa yökylään jne. no se kun kerran tapahtui että sai yökylään niin oli sitten jo valmiiksi väsynyt ja silloinen anoppi kysyy heti että aamusta tulette hakemaan vai mitä?
'öööö...kai sitten jos pakko'
-Minä olen sopinut silloin jo muuta menoa että sitten pitää kyllä olla pois sillä en kyllä mukaani ota lastanne
No ihan kiva:( yökylästä oli jo sovittu monta viikkoa sitten:(..hauskaa vapaata vain

Sitten hehkuttaa naapureilleen kuinka on lapsirakas ja kuinka en anna lastani hälle hoitoon jne ja sitten hän on ilmaisena lapsenvahtina näille hänen naapurin muksuille:(
(asuu kerrostalossa)

No nykyään ex-anoppi (onneksi)
ja nyt tuo saa kyllä meille tulla silloin kuin haluaa.
Esimerkkinä:
Puhuu tulevansa heti aamusta....klo onkin jo 14.00 soitan missä viipyy
-onko teillä joku kiire,tulen heti kun kerkeän ja olen nyt kaupoilla
no ex-anoppi sitten tulee (lupaa puhelimessa viikkoja ennen olla sitten meillä kokopäivän)
-en nyt voi olla kuin tunnin,minä en sitten lapsenvahdiksi ala että ette kyllä karkaa mihinkään.
No ihan kiva:( me ollaan monastikin kiinne täällä kotona odottamassa koska mummo mahdollisesti tulee meille jotta saisimme myös kauppareissumme tehtyä