Anopin käytös..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hohhoijjaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älä ole pikkumainen. Saat tavarasi varmasti sitten syksyllä, jos ei välit tosiaan parane.

Kirjoituksestasi en saanut mitään selvää, toivoisin että käyttäisit feikkinimiä jotta tarina olisi selkolukuinen, eikä tulisi kinoja väärinymmärryksestä.

Uusperhe vaatii aina lehmän hermoja ja joustamista, sekä joustamista, sekä ymmärrystä.

Ja sanon toiselle lapselle ettet valitettavasti tänä kesänä pääsekkään käyttämään synttärilahja trampoliinia, koska "anoppi" ei päästä meitä enää mökille?

En nyt ehkä ihan koko juttua ymmärtänyt, mutta jos teillä joku muu paikka on tramppaa käyttää ettekä voi mökille mennä (miten käyttöoikeus jaettu, päivystääkö anoppi siellä koko kesän eli ette koskaan saa siellä keskenänne olla vaikka mieskin siitä osan omistaa?) niin hae tramppa pois.

Haluaisitko ap mökille mennä? Jos joo, niin menet miehesi kanssa. Ei anoppi voi sitä kieltää, lähtee itse pois jos ei kestä siellä kanssasi olla. Jos et halua mökkeillä siellä niin sitten haet sen trampan pois.

En nyt ihan kovin syvälle hernettä vetäis kinan vuoksi, anoppi saattaa leppyä kuten sinäkin..

Ja sanon toiselle lapselle ettet valitettavasti tänä kesänä pääsekkään käyttämään synttärilahja trampoliinia, koska "anoppi" ei päästä meitä enää mökille?

Ei, vaan käytätte sitä sitten teidän omalla mökkeilyvuorollanne.

Jos et tule toimeen anopin vieraiden kanssa, niin menette omalla vuorollanne sinne sitten.
Sovitte anopin kanssa vuoroista ja olette siellä sitten omalla vuorollanne.
Pikkumaista lähteä niitä tavaroita mielenosoituksellisesti heti pois hakemaan jonkun riidan takia, erityisesti kun kostotoimi kohdistuu lapsiin!

Keksi joku muu keino, oikeasti. Ja rauhoitu. Miksi ne exän sukulaiset sua edes ahdistaa?

Kiitos mielipiteistänne! Exän suku ei niinkään minua ahdista vaan miestäni.
Mies ihan hermoriekaleina kun äitinsä
on koko 10 vuotta ominut lasta, on puhunut että hänellä on kolme poikaa (yksi heistä siis mieheni lapsi), anopilla
3 muutakin lapsenlasta jotka valitettavasti jäävät jalkoihin ja se näkyy :( 3 muun lapsenlapsen äiti ole kovin
hyvissä väleissä anopin kanssa juuri tämän eriarvoisuuden vuoksi.
Miehen lapsi usein ahdistuu mummonsa seurassa hänen ympärillään höösäämiseen ja vuosi sitten oli kausi
kun lapsi ei halunnut nähdä mummoa puoleen vuoteen :(

Lisäksi tätä kaksinaamaisuutta anopilta jatkunut jo vuosia - hirveää kielenkäyttöä miehen exästä ja sukulaisista meille
ja heille päin ollaan hyvää pataa. Tänään jouduin kyllä mainitsemaan (asiallisesti) tuosta miehen lapsen ahdistumisesta ja takaisin sain
"Et sinä ole lapsen äiti jne."

Mun on kuitenkin yritettävä edes jotenkin elää tämän naisen kanssa loppuelämäni avioitumisenkin vuoksi. Kaikki
mielipiteet otan avosylin vastaan, mitä tehdä?

Mun on kuitenkin yritettävä edes jotenkin elää tämän naisen kanssa loppuelämäni avioitumisenkin vuoksi. Kaikki
mielipiteet otan avosylin vastaan, mitä tehdä?

Luin koko ketjun ja jos nyt jotakin haluat tehdä, niin älä tee mitään. Jos anoppisi toimii lyhytkatseisesti ja nopeiden päätösten varassa, kannattaisi sinun miettiä hänenkin puolestaan ja olla fiksumpi. Se, että vastaat samalla mitalla vaatimalla tavaroitasi pois anopin mökiltä ei nyt ihan paras veto ollut ja mietin mitä sinä sillä trampalla koetit uhota? Olisihan sen voinut vain hakea kuin julistaa asiaa kurkku suorana anopille, sillä voithan sinä sinne mökille mennä koska vain miehesi omistaessa mökistä puolet. TUskin anoppi sonne poliiseja saa väijymään puskiin ja toisekseen poliisit eivät todellakaan ota kantaa anoppi-miniä-yhteenottoihin (ei ole ennenkään ottanut).

Tietenkin haluat pitää lapsesi puolta, mutta et ole hyvä esimerkki lapsellesi lisätessäni lapsen mielipahaa sinun käytökselläsi. Älä häntä ala manipuiloimaan.

Älä ikinä mene mene miehesi ja anoppisi välisiin riitoihin mukaan. Saat siinä pahiten turpiisi. Mitä viileämmin osaat suhtautua anopin tempauksiin, sen paremmin saat hänet hallintaasi.

Miksi veit lapsen synttärilahjatramboliinin sinne mökille, vaikka teillä ei ole aikaa ollenkaan mökkeillä? Vaikka anoppi olisikin lapsen juhannuksena mökille vienyt, niin aika vähiin silti sen käyttö olisi jäänyt. Vai oletteko käyttäneet anoppia jatkuvasti ilmaisena lapsenvahtina?

Miehelläsi kuulostaa olevan aika paha ongelma, jos hän yhdestä sukulaislapsen vierailusta tuollaiset pultit vetää. Vaikka hän on eronnut exästään eikä hänen ole mikään pakko olla exän suvunkaan kanssa enää tekemisissä, ei hänellä ole oikeutta määräillä muiden sosiaalista kanssakäymistä. Ja ennen kaikkea, onhan se exän sisarus edelleen lapsen sukulainen! Minusta on vaan hienoa, jos anoppi tukeelapsen sukulaisuussuhteiden säilymistä ja kehittymistä. Eihän se 7-vuotias täti ole mitään väärää tehnyt, ilmeisesti ei ollut edes syntynyt kun miehesi exästään erosi.

Mulla on kyllä sympatiat aloittajan puolella. Vaikea on tietenkin vain tämän keskusteluketjun perusteella sanoa miten asiat oikeasti ovat menneet. Luulisin kuitenkin että ap ja miehensä ovat samoilla ajatuksilla liikenteessä. Minusta miehellä (ja ihmisillä yleensä) on oikeus siihen että ei tarvitse exiensä tai niiden sukulaisten kanssa olla tekemisissä. Toki tilanteet pitää ottaa huomioon ja kun kerta lapsi kuitenkin on olemassa, pitää asioita ajatella myös hänen kannaltaan.

Tässä nyt kuitenkin tullut esiin että lapsikaan ei niin kauhean innoissaan ole mummostaan. 10-vuotias osaa kuitenkin jo hyvinkin ilmaista tahtoaan. Mielestäni tuon ikäisellä on oikeus sanoa missä haluaa olla. Tapaamisoikeudet tietenkin pitää ottaa huomioon.

Parasta olisi tuossa tilanteessa että sovittaisiin tarkat vuorot milloin kukakin mökillä on. Vuorot jaetaan tasan ja toisen vuorolla ei ole mökille tulemista ilman että siitä erikseen sovitaan. Hankalaa tietenkin on jos pitää hankaloittamaan mökin käyttöä. Kummallakin mökin omistajalla on oikeus mielestäni saada olla mökillä ihan yksinään ja kutsua niitä vieraita joita sinne haluaa.

Myös anopilla on tässä tilanteessa oikeus kutsua haluamiaan vieraita mökille omalla vuorollaan.

Onneksi minulla ei ole koskaan ollut mitään äärihankalaa anoppia. Nykyinen appiukko tosin käy hermoille melko lailla kun sen jutut on koko ajan "minä minä" linjaa ja aina pitää jokaiseen aiheeseen ja keskusteluun kertoa miten hän on tehnyt asioita ja mitä hänelle on käynyt joskus....

[QUOTE="Ihmetys";30024927]Mulla on kyllä sympatiat aloittajan puolella. Vaikea on tietenkin vain tämän keskusteluketjun perusteella sanoa miten asiat oikeasti ovat menneet. Luulisin kuitenkin että ap ja miehensä ovat samoilla ajatuksilla liikenteessä. Minusta miehellä (ja ihmisillä yleensä) on oikeus siihen että ei tarvitse exiensä tai niiden sukulaisten kanssa olla tekemisissä. Toki tilanteet pitää ottaa huomioon ja kun kerta lapsi kuitenkin on olemassa, pitää asioita ajatella myös hänen kannaltaan.

Tässä nyt kuitenkin tullut esiin että lapsikaan ei niin kauhean innoissaan ole mummostaan. 10-vuotias osaa kuitenkin jo hyvinkin ilmaista tahtoaan. Mielestäni tuon ikäisellä on oikeus sanoa missä haluaa olla. Tapaamisoikeudet tietenkin pitää ottaa huomioon.

Parasta olisi tuossa tilanteessa että sovittaisiin tarkat vuorot milloin kukakin mökillä on. Vuorot jaetaan tasan ja toisen vuorolla ei ole mökille tulemista ilman että siitä erikseen sovitaan. Hankalaa tietenkin on jos pitää hankaloittamaan mökin käyttöä. Kummallakin mökin omistajalla on oikeus mielestäni saada olla mökillä ihan yksinään ja kutsua niitä vieraita joita sinne haluaa.

Myös anopilla on tässä tilanteessa oikeus kutsua haluamiaan vieraita mökille omalla vuorollaan.

Onneksi minulla ei ole koskaan ollut mitään äärihankalaa anoppia. Nykyinen appiukko tosin käy hermoille melko lailla kun sen jutut on koko ajan "minä minä" linjaa ja aina pitää jokaiseen aiheeseen ja keskusteluun kertoa miten hän on tehnyt asioita ja mitä hänelle on käynyt joskus....[/QUOTE]

Olen kanssasi samaa täysin samaa mieltä. Kiitos kun puit ajatukseni sanoiksi!

Tällä hetkellä tilanne se että nöyrryin pyytämään anteeksi, myös niitä asioita mihin ei oikeastaan olisi ollut edes tarvetta. Tunnin puhelun aikana ylitin täysin itseni ja nöyrryin ihan maton rakoon anopin edessä, pyysin anteeksi myös trampoliini asiassa että se oli lapsellista minulta ja olen pettynyt itseeni omissa sanomisissani - takaisin en saanut minkäänlaista joustoa myöntämään omia ikäviä sanomisiaan meitä kohtaan, kaikki on edelleen meidän syytä ja hän on syvästi loukkaantunut. Hänellä kestää kuulemma kauan antaa meille anteeksi yms. Edelleenkään emme ilmeisesti ole tervetulleita mökille kun rivien välistä asian näin luin ja yritin kierrellen asiasta kysyä. Hän ei ole toiminut milläänlailla väärin. Appiukko toivoisi että keskustelisimme kasvotusten - mutta tämän perusteella olen tehnyt kaiken voitavani ja tuntuu että tekee mieli nostaa kädet pystyyn. Olen ihan loppu.

Miksi veit lapsen synttärilahjatramboliinin sinne mökille, vaikka teillä ei ole aikaa ollenkaan mökkeillä? Vaikka anoppi olisikin lapsen juhannuksena mökille vienyt, niin aika vähiin silti sen käyttö olisi jäänyt. Vai oletteko käyttäneet anoppia jatkuvasti ilmaisena lapsenvahtina?

Miehelläsi kuulostaa olevan aika paha ongelma, jos hän yhdestä sukulaislapsen vierailusta tuollaiset pultit vetää. Vaikka hän on eronnut exästään eikä hänen ole mikään pakko olla exän suvunkaan kanssa enää tekemisissä, ei hänellä ole oikeutta määräillä muiden sosiaalista kanssakäymistä. Ja ennen kaikkea, onhan se exän sisarus edelleen lapsen sukulainen! Minusta on vaan hienoa, jos anoppi tukeelapsen sukulaisuussuhteiden säilymistä ja kehittymistä. Eihän se 7-vuotias täti ole mitään väärää tehnyt, ilmeisesti ei ollut edes syntynyt kun miehesi exästään erosi.

Luitko alusta asti ketjun? Meillä kaksi lasta ja molemmat ed suhteista, hyvin toimiva uusperhe näin oman perheen kesken, myös aiemmin anopin kanssa - tiedä sitten tapahtuiko naimisiin menossa joku klikki hänellä. Meillä on hyvin aikaa mökkeillä, nyt oli kyse juhannuksesta. Trampoliini oli kummankin lapsen yhteinen synttärilahja (heillä lähekkäin syntymäpäivät). Ei olla koskaan pidetty anoppia ilmaisena lapsenvahtina!
Mies olisi toivonut toisen lapsen myös mukaan mökille kun tasapuolisesti lapsiamme kohtelemme. Toki anoppi saa olla virallisen lapsenlapsensakin kanssa siellä keskenään, ei siinä mitään, mutta hämärältä kuullosti kun ovat aiemmin olleet ex puolen kanssa vain hyvänpäivän tuttuja eron jälkeen.

Olen kanssasi samaa täysin samaa mieltä. Kiitos kun puit ajatukseni sanoiksi!

Tällä hetkellä tilanne se että nöyrryin pyytämään anteeksi, myös niitä asioita mihin ei oikeastaan olisi ollut edes tarvetta. Tunnin puhelun aikana ylitin täysin itseni ja nöyrryin ihan maton rakoon anopin edessä, pyysin anteeksi myös trampoliini asiassa että se oli lapsellista minulta ja olen pettynyt itseeni omissa sanomisissani - takaisin en saanut minkäänlaista joustoa myöntämään omia ikäviä sanomisiaan meitä kohtaan, kaikki on edelleen meidän syytä ja hän on syvästi loukkaantunut. Hänellä kestää kuulemma kauan antaa meille anteeksi yms. Edelleenkään emme ilmeisesti ole tervetulleita mökille kun rivien välistä asian näin luin ja yritin kierrellen asiasta kysyä. Hän ei ole toiminut milläänlailla väärin. Appiukko toivoisi että keskustelisimme kasvotusten - mutta tämän perusteella olen tehnyt kaiken voitavani ja tuntuu että tekee mieli nostaa kädet pystyyn. Olen ihan loppu.

Eikö teillä mies hoida asiansa omiin vanhempiinsa päin ja vastaavasti sinä omiin vanhempiisi.

Näin meillä tehdään ja hyvin toimii :)

Kysyit kierrellen ja luit rivien välistä? Mitäs jos olisit kysynyt ihan suoraan? Tai paremminkin ilmoittanut, ettette tarvitse anopin lupaa mökillä olemiseen, jos kerran miehesi omistaa siitä puolet.

Ihan turhaa riitelyä, en jaksaisi.

Ei ollut kovin hienotunteista anopilta. Mielestäni tuollaiset "minulla on oikeus kutsua ketä haluat" -systeemit eivät ole oikein kivoja. Kivampaa olisi aina sopia asioista yhdessä, toimia yhdessä tuumin ja pyrkiä siihen, että kaikilla olisi kiva olla. Yleensä keinoja löytyy, kun hyvää tahtoa löytyy, ja toiselle kurjia muistoja nostattavat vieraat voisi kutsua toisella kertaa.

Ei ollut kovin hienotunteista anopilta. Mielestäni tuollaiset "minulla on oikeus kutsua ketä haluat" -systeemit eivät ole oikein kivoja. Kivampaa olisi aina sopia asioista yhdessä, toimia yhdessä tuumin ja pyrkiä siihen, että kaikilla olisi kiva olla. Yleensä keinoja löytyy, kun hyvää tahtoa löytyy, ja toiselle kurjia muistoja nostattavat vieraat voisi kutsua toisella kertaa.

Ap on kertonut tässä keskustelussa vain oman näkemyksensä, anopilla voisi olla toinen versio.

Sinänsä on omituista, että miniä ja anoppi kiistelevät jostain ilmeisesti aikuiseen mieheen liittyvistä asioista. Mies hoitakoon äitinsä kanssa riitelyn. Ja kun on hoitanut sen riitelyn, niin sitten voi tarvittaessa pyytää anteeksi. Meillä aikuiset hoitavat omat vanhempansa.

Yhteistyössä