armoton särky käsissä ja nivelissä+raskaus

kysyn onko tietoa mistä voisi johtua armoton särky käsissä. Aamulla oli nivelissä särkyä ja niskat ovat olleet vuosia jo jumissa... nyt tällä hetkellä pelkästään vasenta kättä särkee.
Hämärää tässä on se että yhtenä yönä oli ilmestynyt punainen kohta ranteeseen ja se oli turvonnut hieman. Hävisi pois kuitenkin saman päivän aikana. Sitten ilmestyi toinenkin läiskä mutta ei turvotusta, mutta on arka.
Olen tosiaan 11 viikolla raskaana ja tähän raskauteen on liittynyt jo liitoskipujakin.
Luultu keskenmenokin.
Vähän pelottaa nyt kyllä että onko tämä normaalia? Ei auta panadolit.
Neljäs raskaus 10 vuoden tauon jälkeen menossa.
 
luulisin
Esikoista odotan, rv 19+3 ja miettiny paljon, onko normaalia, että raskaana kolottaa/jomottaa/sattuu lähes jatkuvasti johonki kohtaan.. Muutoin oon terve, alle kolmikymppinen ja liikkuvainen, nyt tuntuu ku oisin joku seniili muori, pauke kuuluu ku käveleeki..Raskaus sinänsä on ollut helppo, mutta noi lieveilmiöt, just löystymis/liitoskivut jo rv9 lähtien on kyllä yllättäny. Toisena päivänä ku puuhastelee (lue normi kotitöitä, hyötyliikuntaa) niin seuraava päivä menee lonkka ym. Nivelkipujen kourissa maaten. Erehdyin maalaamaan seinää eilen, ja tänään tuntu aamulla, kuin joku ois pieksäny mut yöllä, särkee reisiä, lonkkia, hartioita ja käsiä.

Eli kai sitä vaan on herkempi kivuille ja kiputiloille raskaana, eipä nuo neuvolassakaan oo osannu sanoa muutako että oman voinnin mukaan, lepoa ja panadolia jos oikein äityy :S Noista läiskistä kannattaa silti kysellä vaikka lääkäristä kaiken varalta, varsinkin kun sulla kipu on noin kovaa käsissä.
 
Kiitos vertaistuesta. Noista läiskistä juttelin just ystävän kanssa ja sanoi että yhdellä tutulla nousee niitä kun stressi. No mulla on ollut kauheaa stressiä tässä ja yleensä kipukynnyskin on ollut korkea. Nyt vaan tuntuu että ei jaksas mitään.
Ihmeen aikaisin nää kaikki vaivat tuleekin :( miten voikin olla? Ei mulla tällasta 10 vuotta sitten ollut, mutta ikäkö se tekee tehtävänsä? Paljonkohan noita panadoleja uskaltaisi ottaa päivän mittaan? Oon ottanut tänään jo 1 ½ mutta puolikas ei ainakaan auttanut asiaa.
 
luulisin
Kyllä mää luulen, että nuo kivut on vaan huonoo tuuria jossain määrin, joillekki sattuu niitä, joillekki ei ja raskaudetki niin erilaisia. Panadolia voi ottaa maksimissaan 3 grammaa/vrk eli jos sulla on niitä 500mg tablettina niin kaikkiaan 6kpl voi ottaa turvallisesti. Mulla auttaa sellanen ku Perskindol-geeli ihan suht hyvin, se eka vähä viilentää ja sitte lämmittää ja helpottaa kolotuksia, ja sitä pitäs voida käyttää kans raskaanakin :) Sitä saa ainaski apteekista, joistain isoista marketeistakin. Kyllähän stressiki monenlaista aiheuttaa, paljo mahdollista että se ja raskaus yhessä tekee tuollasia oireita.

Toivottavasti helpottaa noi kivut, eiköhän ne viimestään sitte ku vauva syntyy! Tsemppailuja! :)
 
"Vieras"
En nyt haluu pelotella ja toivottavasti ei ole ja tuskin onkaan tästä kyse, mut parvorokkoon liittyy nivelkivut etenkin aikuisilla. Ja ihottumaa. Tuli vaan mieleen, kun meidän lapsen päiväkodissa oli sitä keväällä liikkeellä ja mun piti raskaana olevana käydä verikokees tarkistaa oonko sairastanut sen, kun se voi olla sikiölle vaarallinen.
 
"pinkki78"
En usko että parvorokkoa, katsoin niitä oireita ja ei juuri muita ole. Täytyy nyt kuitenkin mainita tästä asiasta tuolla neuvolassa.
Tällä hetkellä helpottunut fiilis kun kivut helpottivat ainakin hetkeksi- huh. :)
Hartioista tämä varmaan, kun vuosia olleet jumissa toimistotyön tuloksena.
 

Yhteistyössä