V
"vieras"
Vieras
Vieras, joka puhui tuosta lomien anomisesta ajoissa... Nykyään ainakin lomaa voi anoa aikaisintaan viikkoa ennen ja mun mies on merkitty valmius vuoroon eilen, eli ei ole voinut anoa ensi viikolle lomaa... Missäs kohtaa mä olen valittanut ja itkenyt, että on raskasta? Puhun nyt ainoastaan tästä joulun ajasta ja kolmen viikon kiinniolosta...
Mistä teitä kylmiä ja kyynisiä aina löytyy tänne huutelemaan...
En mä tiedä ymmärsinkö mä oikein mutta siis mun mies teki niin että aina heti kun sai anoa lomaa niin anoi. Vaikka ei tiennyt joutuuko olemaan kiinni vai ei tai mitään. Vaan siis aina kun oli mahdollista ja joka välissä pisti niitä papereita menemään. En tiedä tarkemmin miten se toimi tai miten nykyään toimii mutta tolla taktiikalla oli lopulta hyvin vähän kiinni.
Ei se mun mielestä ole kylmyyttä tai kyynisyyttä jos vasta sulle realistisesti. Ok, voihan niitä sanoja kaunistella ja halitella ja voivotella, mutta sanoma on sama. Ja kyllä sä tuolla valitit kuinka on raskasta ja kohtuutonta että joutuu yksin hoitamaan vauvaa ja valvomaan. Eikä se ole mun mielestä mitään pätemistäkään jos toteaa että sellaista se vaan on. Voihan siihen taas lisätä niitä tsemppailuja ja haleja mutta totuus pysyy samana. Vauvan hoitaminen on raskasta nimenomaan koska siihen kuuluu myös noita sairasteluja, lapsen ja omia, siihen kuuluu valvominen, kiukun kestäminen, loputon kantaminen ja hyssyttely. Kaikki tuo on juurikin sitä vauvan hoitamista. Mun mielestä se vaan on lapsellista surkutella omaa tilannetta kun se on kuitenkin tietoisesti valinnut. Ja säkin nyt surkuttelet ja voivottelet etukäteen. Sullahan voi mennä vaikka kuinka loistavasti ja ihanasti joulu kaksin pojan kanssa. Ja jos sun mies kerran muutenkin vihaa joulua niin ihan päivä muiden joukossa se sitten on.