Arkinen mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minustakin nuo olisivat outoja syitä erota. Ennemminkin miettisin sellaista, mistä et puhunut mitään: onko teillä yhteisiä harrastuksia ja samanlaiset arvot, mitä teette yhdessä, naurattaako teitä toistenne jutut? Tuollaiset asiat on mulle miljoona kertaa tärkeämpiä kuin kukat tai se, huomaisko mies mekon.

Mitenkäs sinä ap huomioit miestäsi arjessa? Jos hän on vaikkapa kiinnostunut auton rassaamisesta, niin kuinka syvällisesti jaksat SINÄ huomioida miehesi harrastuksen, kysellä siitä ja kommentoida...?

Ehkäpä miehesi ei osaa tai uskalla kommentoida ulkonäköäsi. Me naiset kun joskus osataan olla vähän arvaamattomia näissä asioissa:
"-kulta, huomasitko uudet housuni? Mitä mieltä olet, enkö näytäkin hoikalta näissä?
-öö,hmm...joo.
-Ai mitä ihmettä, tarkoitatko että olen näyttänyt lihavalta niissä vanhoissa housuissa????"

Itse en rikkoisi perhettä sen takia, että mies on tylsä ja arkinen, jos homma muuten toimii hyvin. Tätäkin palstaa lukiessa huomaa, kuinka kiitollinen saan olla omasta miehestäni, joka käy töissä, osallistuu lasten- ja kodinhoitoon sekä on vielä reilu,rehti ja hellä kumppani. Olkoonkin että on vähän arkinen tapaus noin muuten.

Ei minun mies ole ikinä huomannut kampaajakäyntejä. Kun kysyn etkö huomaa mitään uutta niin voi vastata onko silmälasit uudet (ei kun 3 v vanhat..). Kukkia tuo äärimmäisen harvoin. Ei kehu ulkonäköä, kun lähdemme ulos. Ei huomaa uusia vaatteita. On lihonut eikä ole kiinnostunut ostamaan itselleen uusia vaatteita ellen patista. On antanut minun kävellä raflasta ulos ketsupit naamalla eli ei varmaan jatkuvasti silmiin tuijottele.

MUTTA vie iltaisin koiran ulos, koska olen unisena viluinen ja vähän pelkään pimeää, siivoaa lattiakaivot vaikka minun hiukseni ne tukkivat, antaa kyydin lääkäriin vaikka voisin ajaa itse mutta inhoan hankalaa parkkihallia, lähtee illalla huoltsikalle jos päähänpistona haluan vaikka jäätelöä. Eli tekee juttuja, joista ei ehkä itse niin pidä, mutta tekee kun tietää sen ilahduttavan minua. Saattaapa joskus huomioida ulkonäköäni sen verran, että esim. juhlien jälkeen sanoo minun olleen kaunis, tai kaverin kehuneen minun ulkonäköäni.

Ei kai kukaan kestä parisuhteessa, jossa puoliso ei huomioi. Mutta eikö mies mitenkään ota sinua huomioon? Nuo vaate- ja hiusjutut vaan ovat sellaisia, ettei miehet osaa niin niitä huomata.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Sipsi, allekirjoitan jokaisen sanasi.

Minä myös.

Toki jokainen ihminen varmaan jollain tasolla kaipaa ihailua ja palvontaakin.
Minäkin.

Mutta en haluaisi olla mikään pikku vaimo jalustalla tai ylistettävä ja palvottava kodin hengetär. Olen elänyt parisuhteessa niin pitkään, että moni asia on hyvin arkista. Joskus se on tylsää ja sitä kaipaisi lisäväriä / värinää. Mutta pohjimmiltaan kuitenkin turvallista ja hyvää. Ja aika vapauttavaa, että saa olla itsekin niin täysin arkinen.

Peyote, moni on jo sanonut, että puoliso voi huomioida toista muullakin tavalla kuin kehumalla vaatteita tai tuomalla kukkia. Omani laittaa minulle säännöllisesti aamupalaa, osoittaa pienillä teoilla päivittäin rakastavansa ja välittävänsä minusta. Esim. Kun pakkasella olin kadottanut käsineeni odotti minua aamulla eteisessä miehen oma hanskapari, jonka oli kaivanut esiin. Minulle nämä ovat paljon tärkeämpiä kuin kukat tai kehut, jotka eivät miehen suuhun istu.

• Tykkää
Mä en usko ettei miehet huomaa. Jos ei huomaa naisensa laittautumista, sillä vaan osottaa se, ettei se nainen kiinnosta.

Tuollainen ajattelu tuo ongelmia parisuhteeseen. Kannattaa sanoa tuo puolisolle muodossa "Pelkään että en kiinnosta sinua enää koska...".

Sinulla on kuitenkin ilmeisesti mies joka huomaa asioita. On eri asia jos mies ei enää huomaa kuin että hän alunperinkään ei ole kiinnittänyt huomiota moisiin asioihin.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Kyysymyshän on kumppanin valinnasta. Olet valinnut itsellesi tuollaisen miehen, jonka tunteet sinua kohtaan ovat mitä ovat. Se mitä nyt voi tehdä, on joko tyytyä tilanteeseen tai lopettaa suhde ja seuraavalla kohdalla tehdä osuvampi valinta.

[QUOTE="poikia3";29145886]Peyote, moni on jo sanonut, että puoliso voi huomioida toista muullakin tavalla kuin kehumalla vaatteita tai tuomalla kukkia. Omani laittaa minulle säännöllisesti aamupalaa, osoittaa pienillä teoilla päivittäin rakastavansa ja välittävänsä minusta. Esim. Kun pakkasella olin kadottanut käsineeni odotti minua aamulla eteisessä miehen oma hanskapari, jonka oli kaivanut esiin. Minulle nämä ovat paljon tärkeämpiä kuin kukat tai kehut, jotka eivät miehen suuhun istu.[/QUOTE]

Tietysti voi ja usein tuollaiset huomionsoitukset ovatkin kivoja ja riittäviä. Toisen toiveet voisi kuitenkin myös ottaa huomioon jotenkin, kuten antamalla joskus tälle sellaisia huomionosoituksia kuin tämä toivoo. Tunteita ei kuitenkaan voi pakottaa ja helliä sanoja on vaikea sanoa ellei siltä tunnu.

Se täytyy kyllä sanoa, että ei nainenkaan usein toteuta miehen toiveita parisuhteessa. Miehen mielestä esim. seksuaalisen halun osoittaminen ja seksin harrastaminen ovat osoituksia välittämisestä ja rakkaudesta.

• Tykkää
Kyllä meillä kehutaan, mutta spontaanisti. Ei niinkään just kampaajan jälkeen vaan ihan tavallisissa tilanteissa. Kehuja ei viljellä koko ajan, ei joka päivä eikä edes joka viikko. Tai no minä kyllä kehun miestäni ääneen, mutta ei hän ole sellainen ääneen hehkuttaja.
Kyllä minä tiedän muutenkin että miellytän hänen silmäänsä koska hän haluaa minua ja osoittaa sen mm. sängyssä.
Minä ostan itse omat kukkani, minusta on hieman vanhanaikaista että naiset edelleen odottavat kukkia miehiltään. Tottakai sellainen on myös ihanaa, mutta en kyllä ole osannut sellaista kaivata kun ei mies ole sen oloinen. Äitienpäivänä tuo kukkia, mutta muuten ei kyllä koskaan.
Sen sijaan arjen pienet jutut näyttävät välittämisen ja rakkauden; raappaa auton ikkunat puolestani, kattaa pöydän kauniisti ja kokkaa iltapalaa sillä välin kun luen lapsille iltapalaa. Tarkastaa pissapojan nesteet autosta ennen työmatkalle lähtöäni, ostaa mulle iltasiiderin jos oon stressaantunut, kuuntelee mitä puhun. Jos vaikka kaipailen jotain tiettyä juttua ja mietin että "pitäisi ostaa", mies tuo sitä tullessaan vaikka en ole pyytänyt. Kun olen väsynyt, kehottaa menemään päiväunille. Sellaisia juttuja. Ne merkkaa enemmän kuin tuhat sanaa.

Joo mutta miehen logiikka voi olla niin, että jos tilanne muuttuu eli rakkaus loppuu tai vaimon ulkonäkö rupsahtaa pahemman kerran niin sitten erikseen kerrotaan tilanteesta :) mies voi olla kiinnostunut naisen ulkonäöstä ja tämän rakastamisesta vaikkei noteeraisi jotain täysin miehellä tarpeetonta kuten raidan väriä päässä. Jos miehen pitäisi olla kiinnostunut hirveästi naisen itsetunnon pönkittämisestä "huomioimalla naiseen liittyviä asioita", niin sitten hän olisi juuri kiinnostunut naisen itsetunnon ja fiiliksen kohotuksesta. Joo sitä voi tehdä joskus, mutta minusta ainakin olisi rasittavaa olla vastuussa toisen onnesta ja henkisestä kantista.

Ihminen kiinnittää huomioita asioihin, joista hän on kiinnostunut ja jotka hänelle on tärkeitä. Miehelle esimerkiksi yleensä vaimo on sellainen asia.

• Tykkää

Yhteistyössä