Arki kolmen kanssa pelottaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Alise"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos kaikille tsemppareille tsempistä. Se tuli todella tarpeeseen. Ihan itku tuli kun luin teidän posiviitisten kommentteja. Tosiaankin nuo oliko vahinkoraskaus kommentit ovat juuri niitä jotka latistavat fiilistä mutta yritän ottaa ne toisesta korvasta sisään ja toisesta päästää pihalle. Ei ollut vahinkoraskaus kuten eivät seuraavat mahdollisetkaan, sillä kuulun siihen pieneen kansanryhmään joka ajattelee että Jumala tietää perheen lapsiluvun eikä halua elämää ehkäistä. Mutta väsymys tulee väistämättä vaikka elämässä olisi hyviäkin aikoja. Haluan silti pysyä arvojeni takana enkä lähde asiaa sen kummemmin kenellekään perustelemaan. Ihmettelijöitä mahtuu joukkoon, mutta onneksi niitäkin ketkä valintamme hyväksyvät.
Sinä joka kommentoit mieheni työtä, et tiedä asiasta valitettavasti mitään. Hän on mitä parhain isä ja mies eikä "nautiskele" liion tehdessään ruumiillisesti raskasta työtä ja joutuu pakon sanelemana olemaan erossa perheestään. Ja koska siitä saa hyvän korvauksen, en koe sen olevan meille ongelma. Saattaa moni vaimo uupua miehen työn vuoksi, vaikka olisikin kasista neljään töissä, jos työ vaika työt kotiin tai muuta sellaista.
Elämä on, eikä sitä ole helpoksi tarkoitettukaan. Jokaisella omat koettelemuksensa ja minulla tämä väsymys. Mutta positiivisuudella selviää, sen tiedän. Pitää vaan repiä se positiivisuus nyt kehiin! Ja te jotka tsemppasitte, autoitte minua kummasti! :) KIITOS!

[QUOTE="aloittaja";27957962]Kiitos kaikille tsemppareille tsempistä. Se tuli todella tarpeeseen. Ihan itku tuli kun luin teidän posiviitisten kommentteja. Tosiaankin nuo oliko vahinkoraskaus kommentit ovat juuri niitä jotka latistavat fiilistä mutta yritän ottaa ne toisesta korvasta sisään ja toisesta päästää pihalle. Ei ollut vahinkoraskaus kuten eivät seuraavat mahdollisetkaan, sillä kuulun siihen pieneen kansanryhmään joka ajattelee että Jumala tietää perheen lapsiluvun eikä halua elämää ehkäistä. Mutta väsymys tulee väistämättä vaikka elämässä olisi hyviäkin aikoja. Haluan silti pysyä arvojeni takana enkä lähde asiaa sen kummemmin kenellekään perustelemaan. Ihmettelijöitä mahtuu joukkoon, mutta onneksi niitäkin ketkä valintamme hyväksyvät.
Sinä joka kommentoit mieheni työtä, et tiedä asiasta valitettavasti mitään. Hän on mitä parhain isä ja mies eikä "nautiskele" liion tehdessään ruumiillisesti raskasta työtä ja joutuu pakon sanelemana olemaan erossa perheestään. Ja koska siitä saa hyvän korvauksen, en koe sen olevan meille ongelma. Saattaa moni vaimo uupua miehen työn vuoksi, vaikka olisikin kasista neljään töissä, jos työ vaika työt kotiin tai muuta sellaista.
Elämä on, eikä sitä ole helpoksi tarkoitettukaan. Jokaisella omat koettelemuksensa ja minulla tämä väsymys. Mutta positiivisuudella selviää, sen tiedän. Pitää vaan repiä se positiivisuus nyt kehiin! Ja te jotka tsemppasitte, autoitte minua kummasti! :) KIITOS![/QUOTE]

Tässä olikin paljon muuta taustalla kuin mitä aloitusviesti antoi ymmärtää. Voi rakas äiti.. Miten osaisinkaan sulle sanoa sen, että sun ei ole pakko lisääntyä yli voimiesi. Raamattu ei tue näkemystä, että pitäisi vain synnyttää ja synnyttää, olen lukenut koko kirjan. Oikeasti, sulla on nyt jo voimavarat kahden kanssa vähissä. Rakkaudella sanon, että ota ehkäisy käyttöön, ennen kuin sulla on kymmenen lasta ja mielialalääkitys itsetuhoisuuden vuoksi. Se on pois niiltä lapsilta, että pikkusisarusta syntyy vuoden välein, kenenkään inhimillisen vanhemman voimavarat ei riitä. Älä mene siihen ansaan, että kyllä Jumala antaa ne voimavarat sitten, se ei vaan mene niin. Sulle on annettu oma tahto tässä asiassa.

t. uskovainen

Älä ymmärrä liikaa miestäsi ja hehkuta. Uskon että rakastaa sinua ja lapsia. Et kuulosta enää siltä että olisit kunnossa ja miehesi on pakko alkaa auttamaan sinua. Miten voit sanoa että miehen tämän hetkinen työ on sinun hyvinvointiasi tärkeämpi? Etkö kuule mitä sanot?
" Ja koska siitä saa hyvän korvauksen, en koe sen olevan meille ongelma."

Ongelmahan se juuri on koska olet romuna yksin arjessa. Paljon ei raha sinua ole auttanut... ja miehen "hyvä tahto".

miten jumala tietäisi kaikkien lapsiluvun? miksi ei saa ehkäistä? synnytätkö sairaalassa? miksi? jumala karsi ennen sairaaloita paljon lapsia synnytyksissä. ei ollut neuvolaa, niin jumala karsi paljon äitejäkin kuoli sairauksiin. sitten tuli länsimaalainen lääketiede.

jos käytät sairaalaa ja lääkäreitä, niin miksi et ehkäisisi.
i

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt ap;27958553:
Jopas sain moraalisaarnat niskaani heti kun mainitsinkin vakaumukseni. Näinhän se menee.

Osasit varmaan jo odottaakin tuota, kun mainitset vakaumuksesi. Joten älä välitä! sinulla on oikeus elää ja uskoa ihan niin kuin itse haluat. Olen itse ateisti, mutta ehkä juuri siitä syystä osaan ja uskallan kunnioittaa toisten vakaumuksia ja valintoja kahlata elämänsä läpi. Olet päättänyt saada kaikki ne lapset, jotka miehesi kanssa saatte: minusta se on kaunis ajatus, silloin kun se on sinun ja miehesi oma valinta. Ja on niin uskonnottomiakin ehkäisyä käyttämättömiä. JOstain syystä se vain ärsyttää ihmisiä hirveästi. Älä välitä niistä. Iso perhe on rikkaus, lapsista on seuraa toisilleen ja se ilo, elo ja hulina on aivan mahtavaa, mitä sisarukset tuovat taloon.

Voimia ap:lle!

[QUOTE="vieras";27957374]Kysyn uteliaisuudesta, en mistään kettuilusta, että mikä sai teidät tekemään vielä kolmannen, jos sinua pelottaa noin? Vai onko pelko tullut vasta nyt? Itselläni on myös kaksi lasta ja kolmannesta haaveilen tämän tästä.. mutta just nuo samat pelot, miten jaksaa, miten selviää.. En siis tiedä uskallanko edes yrittää![/QUOTE]

Mulle on tulossa vasta ensimmäinen ja silti välillä jännittää oma ja miehen jaksaminen! :-) Väsymys on ihan luonnollista ja kuuluu varmasti vauva arkeen ja sitten ajan myötä helpottaa!

[QUOTE="Alise";27957278]
Miksi pitää tietentahtoen lyödä ja lannistaa toisen jo muutenkin ahdistunutta fiilistä entistä ahdistuneemmaksi? Onneksi meillä kaksi vanhinta päiväkodissa parina päivänä viikossa jotta en ihan pääse burn outtiin itseäni vetämään.
Onko elämä kolmen pienen kanssa tosiaan kuolemantuomio?!? :'([/QUOTE]

Hyvähän se on olla realisti, koska silloin voi yllättyä positiivisesti.

Eikä sinulla ole hätäpäiviä, jos kerran viet kaksi lasta kahtena päivänä viikossa hoitoon. Ei kannata etukäteen surra, on sitä pärjätty kolmen alle viisivuotiaan kanssa ilman mitään päiväkotejakin :P

Miksi teidän uskonto valitsee rusinat pullasta?
Joko sitä ollaan luonnollisesti ja ei käytetä mitään palveluita ja kuollaan jos tulee jotain, tai sitten voi myös ehkäistä. jumala kehotti täyttmään maapallon, se on helvetin täynnä jo kun happivarastot eli sademetsät kulutetaan pikkuhiljaa ja luonnovaroja haetaan mistä vaan mihin hintaan vaan.

Yhteistyössä