Arkaluonteinen kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjbh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos sun mies on lapsen isäks vahvistettu, ni tuskin kukaan "naapurin jamppakaan" pystyy tulemaan vaatimaan isyyttä itselleen tai isyys testien tekoa jos sinä ja miehesi lapsen huoltajina ette siihen suostu! (En tiedä asiasta mitään, mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna luulisin sen noin menevän... )

forresteritkin täällä meijän kaa palstailee.
muuten juonipaljastuksissa ilmenee ettei nick olekkaan sen bridgetin tulevan lapsen isä
vaa se toinen juippi joka seurustelee tään yhen forresterin naisen kaa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ymmärrä miksi veli välttämättä halua isyytensä tunnustaa? Tuskin hän elättelee toiveita että teistä tulee perhe? Eikö hän voisi kummin olla osana lapsensa elämää? Ehkä hän pelkää juuri sitä ettei näe lastaan ikinä kun kerroit että ette halua olla missään tekemisissä.

Ei siitä ole isäksi, eikä se edes varmaan oikeasti haluaisikaan vastuuta ottaa, mutta uhoaa ja yrittää nyt saada sitten kaikkea oikeuksia ihan kaikkeen, lähinnä kai vaan ilkeyttään ja haluaa sitten näyttää veljelleen, että ei anna periksi. Nyt tämän kohun jälkeen emme haluaisi olla tekemisissä, koska me ei oikein tajuta sen motiiveita. Se ilmoitti vaan kuitenkin, että haluaa isän oikeudet ja lapsi on hänen, asiasta ei keskustella. Mieheni se käski tehdä omia lapsia eikä ottaa hänen tekemiään.

jos sun aviomies haluaa jatkaa liittoo ja kasvattaa lasta niin miksi helvetissä teette edes mitään isyystestehjä? toinen mies ei voi sellaista vaatia,mutta jos sen teette ja hän on isä on sillä kyllä oikeus viedä asia eteenpäin. isyyden voi kumota mutta käsittääkseni siihen tarvitaan jo tunnustaneen tai avioliitossa syntyneen lapsen kohdalla aviomiehen lupa. oikeuteen asian voi viedä ilman lupaakin. sairasta sakkia.

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Jos sun mies on lapsen isäks vahvistettu, ni tuskin kukaan "naapurin jamppakaan" pystyy tulemaan vaatimaan isyyttä itselleen tai isyys testien tekoa jos sinä ja miehesi lapsen huoltajina ette siihen suostu! (En tiedä asiasta mitään, mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna luulisin sen noin menevän... )

Ei tästä ole tehty mitään isyysvahvistuksia, koska me ollaan naimisissa! Pitäiskö meillä olla sellainen? Ei kukaan sellaisesta ole edes sanonut, eikö ne isyystunnustukset tehdä vaan avoliitoissa?

Olis varmaan hyvä jos voitte keskenänne päästä yhteisymmärrykseen asioista, mikä olisi lapselle parasta.
Jos ette saa välejänne selväksi ja sukukin on vielä osatekijänä tilanteessa. Saattaapa lapsi saada valmistautua kuulemaan ikäviä asioita. Riippuu tietysti millasia ihmisiä suku ja muut läheiset ovat. Aika sekava tilanne, toivottavasti saatte selvitettyä, ihan lapsenkin takia.
Ihmetyttää vaan, et kun kerran olit ite tietonen tästä miehen veljen osuudesta lapsen alkuun saattamisessa, niin miksi halusit kummiksi? Nii mieskö sai selville vasta ristiäisis?

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
jos sun aviomies haluaa jatkaa liittoo ja kasvattaa lasta niin miksi helvetissä teette edes mitään isyystestehjä? toinen mies ei voi sellaista vaatia,mutta jos sen teette ja hän on isä on sillä kyllä oikeus viedä asia eteenpäin. isyyden voi kumota mutta käsittääkseni siihen tarvitaan jo tunnustaneen tai avioliitossa syntyneen lapsen kohdalla aviomiehen lupa. oikeuteen asian voi viedä ilman lupaakin. sairasta sakkia.

Ihanko totta??? Eli meidän ei ole pakko suostua mihinkään? Tästä täytyy nyt ottaa selvää sitten enemmän,. koska me jotenkin luultiin ihan automaattisesti että se testi pitää tehdä jos on joku epäilys tai syytä epäillä siis. Mutta jos ei ole pakko, niin nuolkoon veli näppejään sitten! Tuota kummiutta ei voi kyllä mitätöidä, mutta se on pieni murhe.

mä en ymmärrä tätä ketjua ollenkaan. mut toikin ihmetyttää, että sun mies on suuttunut veljelleen mut eikö sulle ollenkaan? ei se veli ole tohon yksin syyllinen....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:

Ei tästä ole tehty mitään isyysvahvistuksia, koska me ollaan naimisissa! Pitäiskö meillä olla sellainen? Ei kukaan sellaisesta ole edes sanonut, eikö ne isyystunnustukset tehdä vaan avoliitoissa?
Jaa te olette naimisissa! No ei silloin mitään isyyttä tarvi vahvistaa vaan aviomiehesi on silloin automaaattisesti lapsesi isä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:
Ihmetyttää vaan, et kun kerran olit ite tietonen tästä miehen veljen osuudesta lapsen alkuun saattamisessa, niin miksi halusit kummiksi? Nii mieskö sai selville vasta ristiäisis?

Juu, siis no veli kertoi itse miehelle ristiäisten jälkeen samana iltana, kun tuli meille yöksi kun asuu kauempana. Lähtivät siis kaksin baariin ja siellä sitten veli oli kertonut. Meidän suhde oli ollut jo ohi ja ajattelin että se on asia josta ei tarvitse enää puhua ja veli itsekin sanoi silloin suhteen aikana jo, että hän ei halua seurustella kenenkään kanssa eikä tehdä lapsia kymmeneen vuoteen ainakaan. En olisi voinut kuvitellakaan, että nyt kun veli sitten on isä vahingossa, niin että se lähtisi ajamaan ja hakemaan oikeuksiaan kun se pystyisi kaikelta vastuulta välttymään halutessaan. Olin ihan varma että se mieluummin tekee mitä vaan päästäkseen ottamasta kantaa tai vastuuta ja kiistää kaiken loppuun saakka.

Juu, siis no veli kertoi itse miehelle ristiäisten jälkeen samana iltana, kun tuli meille yöksi kun asuu kauempana. Lähtivät siis kaksin baariin ja siellä sitten veli oli kertonut. Meidän suhde oli ollut jo ohi ja ajattelin että se on asia josta ei tarvitse enää puhua ja veli itsekin sanoi silloin suhteen aikana jo, että hän ei halua seurustella kenenkään kanssa eikä tehdä lapsia kymmeneen vuoteen ainakaan. En olisi voinut kuvitellakaan, että nyt kun veli sitten on isä vahingossa, niin että se lähtisi ajamaan ja hakemaan oikeuksiaan kun se pystyisi kaikelta vastuulta välttymään halutessaan. Olin ihan varma että se mieluummin tekee mitä vaan päästäkseen ottamasta kantaa tai vastuuta ja kiistää kaiken loppuun saakka.

Mun on pakko sanoa, et vaikutat ihmeen tyyneltä omasta osuudestasi. En oikein ymmärrä, en kyllä tiedä taustojakaan. Olitteko jo naimisissa, kun teillä oli veljen kanssa tämä suhde ja hän sanoi et ei halua lapsia jne. Vai oli ko suhde ens veljeen ja sit menit miehen kans yhteen vai? Aika nopeaa/erikoista toimintaa kuitenkin. En edelleenkään tajua et miksi pyysit veljeä kummiksi kun tiesit todennäköiseksi isäksi?

Siis miten nyt vasta osoittautui lapsen isäksi? Miksi nyt vasta kummiksi jo ryhdyttyään (tai lupauduttuaan) alkaa isyystestejä vaatimaan?

No tiesinhän minä sen mahdollisuuden olevan ihan todellinen tai todennäköinen, ja kun veli sitten oli kertonut miehelle suhteesta, ne oli riitaantuneet ja uhonneet kännissä kai sitten puolin ja toisin asiasta.

Mulle sen illan kulku ei ole ihan selvä kun olin vauvan kanssa kotona, mutta mies sanoi aamulla kun keskusteltiin, että tämä asia tullaan selvittämään vaikka se olisi hänen viimeinen tekonsa. Nyt kuitenkin mies on jo sitä mieltä, että ihan sama, hän haluaa kasvattaa lasta eikä olla veljensä kanssa tekemisissä. En ole ihan kärryillä kaikesta niiden veljesten sananvaihdosta, mutta mies on nyt luopunut siitä testiajatuksesta, mutta veli vaatii sitä ehdottomasti edelleen. Tämän takia mä ajattelisin, että kyseessä on vaan siis kiusanteko meitä kohtaan, koska ei siitä ihmisestä ole todellakaan isäksi, on elänyt sellaista renttuelämää ja nyt sitten muka nelikymppisenä yhtäkkiä olisi valmis lopettamaan dokaamisen ja tekemään muutenkin täyskäännöksen monessa asiassa. Huh, ei tule tapahtumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Tottakai biologisella isällä on oikeus anoa isyyden kumoamista aviomiehesi suhteen.

Hmmm... Minä kyllä muistelen lukeneeni, että avioliittoon syntyneen lapsen viralliseksi isäksi merkitään aviomies, oli isä sitten kuka vain. Ainoastaan aviomies itse voi anoa isyyden kumoamista DNA-testien perusteella, eikä kukaan muu siis voi sitä hänen puolestaan tehdä.

Mun on pakko sanoa, et vaikutat ihmeen tyyneltä omasta osuudestasi. En oikein ymmärrä, en kyllä tiedä taustojakaan. Olitteko jo naimisissa, kun teillä oli veljen kanssa tämä suhde ja hän sanoi et ei halua lapsia jne. Vai oli ko suhde ens veljeen ja sit menit miehen kans yhteen vai? Aika nopeaa/erikoista toimintaa kuitenkin. En edelleenkään tajua et miksi pyysit veljeä kummiksi kun tiesit todennäköiseksi isäksi?

Tuota minäkin ihmettelen, että vaikutat ihmeen tyyneltä omasta osuudestasi... Ihan kuin sä et olis tehnyt mitään väärää!

Ollaan oltu naimisissa vuodesta 1997. Suhde miehen veljeen kesti vuoden verran, (loppui huhtikuussa, kun ymmärsin että olen raskaana todellakin) ja oikeastaan miestä tässä satuttaa kai se, että meillä ei ole lapsia ennestään ja ei olla kuitenkaan käytetty ehkäisyä kolmeen vuoteen. Raskautta ei ole kuitenkaan kuulunut, mutta tutkimuksissakaan ei olla käyty. Ja siksi mies oli niin onnellinen tästä raskaudesta kuten minäkin, mutta myös tämä asia sai epäilemään sitä veljen isyyden mahdollisuutta. Ja olen luonteeltani hyvin tyyni, en voi sietää mitään ylilyöntejä ja dramatiikkaa, turha elämöinti on luonteelleni vierasta. Ei se kuitenkaan tarkoita, että en tuntisi vastuuta teostani.

Miten se veli alunperin päätyi sun kanssa samaan petiin?

Kauheaahan tämä on sitten alkaa tästä puhumaan, mutta asuimme samassa kaupungissa vielä silloin, veli siis muutti toiselle paikkakunnalle vasta nyt viime kesänä kunn olin jo raskaana. Osaksi juuri siksi, että saisimme suhteen loppumaan. Pelkkää seksiähän se oli vaan, veli on sellainen hyvännäköinen ja puoleensavetävä, vastuuton renttu... koulutetun, seesteisen ja tasapainoisemman mieheni melkein siis vastakohta. En osaa sanoa mitään puolustuksekseni, niin vaan tapahtui, ja ei sitten osattu sitä lopettaa, sellaista typerää huumaa. Koko ajan molemmat tajuttiin, että on kyse vaan seksistä, en ole koskaan ajatellutkaan että voisin tämän miehen veljen kanssa pyörittää yhteistä taloutta tai muuta, koska ei se osaa ottaa vastuuta edes itsestään.

Kiitos tuosta lakilinkistä. Mentävä, tuo vauva jo vähän kitisee, eli taitaa olla maitoaika. Palaan vielä myöhemmin. Kiitos kaikille asialliseen keskusteluun osallistuneille.

En voi kun nostaa hattua et teillä on niin vankka suhde. :flower:
Että vuoden syrjähyppy miehen veljen kanssa on anteeksi annettu ja suurimmaksi ongelmaksi jää veljen asenneongelmat...
Itse en kyllä tuohon pystyisi eikä mieheni. En siis vuoden kestävään kaksois elämään, enkä siitä ylipääsemiseen.

Vauva nukahti uudelleen. Suhteemme on vakaa, kyllä, mutta eihän sekään kaikkea pyhitä. Tottakai mies on loukkaantunut ja varmasti tätä pyykkiä pesemme pitkään, varmaankin aina. Siksi mies kai sitä testiä alunperin toivoikin myös itse, että olisihan se ihanaa jos olis totta että mies onkin biologinen isä.

No hei vielä, sen verran nyt sanon tähän asiaan, että mieheni puhui tänään ensimmäistä kertaa ristiäisten jälkeen veljensä kanssa (siis sähköpostitse ovat keskustelleet ainoastaan) ja sopivat, että veli tulee nyt sitten maanantaina meille. Yritämme keskustella asioista, ja nyt olisi sitten viimeinen tilaisuus tänä viikonloppuna mieheni kanssa muodostaa sellainen yhteinen rintama, että ymmärtäisimme mikä on viisautta ja mikä ei. Toivon tosiaan että se ei tule millään juhlatuulella viikonlopun jälkeen, sopisi niin sen tyyliin, tulla takki auki eikä olla köyhiä eikä kipeitä.

Huokaus ja paniikinpoikanen tässä. No, ilmoitin vaan tämän.

Yhteistyössä