Arka aihe : Kenet on raiskattu/ yritetty raiskata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti:
Olen pahoillani niiden puolesta, jotka on raiskattu ja/tai yritetty.

Kysyn ehkä vähän arkaa asiaa, mutta nyt jälkikäteen tietäen mitä tapahtui, mitä (pieniä asioita tai päätöksiä) olisitte tehneet eri tavalla, jotta ette olisi koskaan joutuneet kokemaan raiskausta tai sen yritystä? Mitä sellaisia asioita siis on, joita välttämällä uskotte, että olisitte välttyneet?

En halua missään nimessä teitä syyllistää. Vika on aina raiskaajan päässä.

Itse en ole onneksi koskaan joutunut vastaavaan kamalaan tilanteeseen ja koen oloni melko turvalliseksi missä tahansa liikkuessani. Ehkä on väärää turvallisuuden tunnetta, että epämuodikas pukeutumiseni tai lievä ylipainoni suojaisi minua jotenkin?

Vaatteet ja humalatila syynä, lisäksi luulin että pojat/ miehet halusivat oikeasti kavereita olla kun niin sanoivat.. Kuljin minihameissa ja topeissa, pitkissä saappaissa. Meikki oli aina huoliteltu ja hieno joten näytin reilusti ikäistäni vanhemmalta. Nämä siis syynä.

Alkuperäinen kirjoittaja TearsNoMore:
Hui kamala miten yleistä :( Oletteko puhuneet asiasta kenenkään kanssa ? Miehenne ? Vanhempienne ?
Miten esim. miehenne on suhtautunut ?

Mä itse olen tasapuolisuuden nimissä kertonut miehelleni kaiken ikävän mitä mulle on tehty (mm. kun entinen ukkoni otti mua mun nukkuessa ja videoi tän nettiin) siksi että ymmärtää että jossain asioissa olen pelokas. No tietysti reagoi miten nyt kuvitella saattaa eli vihaa näitä ihmisiä jotka mulle pahaa ovat tehneet.. Vanhemmille tai muille en koskaan ole asiasta puhunut enkä puhu. Parhaalle ystävälleni olen kertonut joka samoja kokenut itsekin.

On kerran. Mä olin tutustunut mielestäni aivan mahtavaan tyyppiin. Ajattelin, että kerrankin mulla on ihan oma ystävä, johon olen ihan itse tutustunut. Se oli semmonen afrikkalainen pieni mies, joka soitti djembeä hyvin.

Ja ihan totta mä luulin, että olin sen mielestä mukava, mutta ehei, sitä se vaan halus. :/ :( Tein rikosilmoituksen, mutta näyttö puuttui, koska mies myönsi yhdynnän tapahtuneen, mutta väitti, että olin halunnut sitä. Mulle ei tullut ruhjeita eikä mustelmia.

Pelottavinta asiassa oli, että kun olin alkanut ajatella sen jälkeen, ettei minuun voi vaikuttaa niin "vähäpätöinen" asia, suihkuun vaan ja elämä jatkuu, sainkin sitten kuulla, että miehellä oli HIV. Se oli hirveetä aikaa kun kävin niiss testeissä ja jouduin olemaan pitkään epätietoinen terveydestäni.

Ja nyt jos mun rummusta menee kalvo rikki, mä en voi viedä sitä sille korjattavaksi, vaikka se on paras. :/ Joudun tyytyä huonommin tehtyyn työhön.

Suhtautumiseni seksiin on muuttunut siten, että en kykene, jos olen yhtään likainen tai jos toinen omn yhtään likainen tai jos henki haisee. Koen myös entistä ahdistavammaksi suutelun tai sen, että joku tulee kasvojeni lähelle.

Mikä lasketaan raiskaukseksi? Mä en tiedä.

Itkin koko toimituksen ajan ja kielsin miestä tekemästä mitä teki, mutta en vastustanut fyysisesti, eikä toinen käyttänyt fyysistä väkivaltaa mua kohtaan. Henkinen raiskaus, kai kuvaa parhaiten.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti:
Olen pahoillani niiden puolesta, jotka on raiskattu ja/tai yritetty.

Kysyn ehkä vähän arkaa asiaa, mutta nyt jälkikäteen tietäen mitä tapahtui, mitä (pieniä asioita tai päätöksiä) olisitte tehneet eri tavalla, jotta ette olisi koskaan joutuneet kokemaan raiskausta tai sen yritystä? Mitä sellaisia asioita siis on, joita välttämällä uskotte, että olisitte välttyneet?

En halua missään nimessä teitä syyllistää. Vika on aina raiskaajan päässä.

Itse en ole onneksi koskaan joutunut vastaavaan kamalaan tilanteeseen ja koen oloni melko turvalliseksi missä tahansa liikkuessani. Ehkä on väärää turvallisuuden tunnetta, että epämuodikas pukeutumiseni tai lievä ylipainoni suojaisi minua jotenkin?

Joo, olisin voinut jättää tutustumatta koko ihmiseen. ylipainosi ja pukeutumisesi ei suojaa sinua, olen pahoillani, jos uskot niin.

15-vuotiaana on pakotettu suuseksiin sekä anaaliseksiin :'( Kaksi eri kertaa siis ja toisella kerralla minut melkein kuristettiin hengiltä. En tehnyt ilmoitusta,nuori ja tyhmä kun olin. En ole sen koommin oikeastaan ajatellut asiaa,mutta suhtautumiseni miehiin ja seksiin on muuttunut sen verran että anaaliseksi ei tule kysymykseenkään ja ahdistun mielettömästi jos joku koskee kaulaani. En voi käyttää kaulaliinaa,poolopaitaa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mikä lasketaan raiskaukseksi? Mä en tiedä.

Itkin koko toimituksen ajan ja kielsin miestä tekemästä mitä teki, mutta en vastustanut fyysisesti, eikä toinen käyttänyt fyysistä väkivaltaa mua kohtaan. Henkinen raiskaus, kai kuvaa parhaiten.

Ei on ei, joten kyllä se on raiskaus. Ihan fyysinen raiskaus. Missään ei ole sääntöä, että piträä sen ja sen verran potkia vastaan, että sitä voitaisiin sanoa raiskaukseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
15-vuotiaana on pakotettu suuseksiin sekä anaaliseksiin :'( Kaksi eri kertaa siis ja toisella kerralla minut melkein kuristettiin hengiltä. En tehnyt ilmoitusta,nuori ja tyhmä kun olin. En ole sen koommin oikeastaan ajatellut asiaa,mutta suhtautumiseni miehiin ja seksiin on muuttunut sen verran että anaaliseksi ei tule kysymykseenkään ja ahdistun mielettömästi jos joku koskee kaulaani. En voi käyttää kaulaliinaa,poolopaitaa tms.

mut on kans raiskattu anaalin enkä siksi enää koskaan ole kenenkään antanut sinne yhtyä.

Minä pelkään raiskautsa niin kovasti, että joskus kuvittelen miten se voisi tapahtua. Sitten järkytyn, kun huomaan vähän kiihoittuneeni ajatuksesta. Olenko ihan sairas? :/

Se kokemus vainoaa minua aina. Tapasin mukavan miehen kaupungilla ja lähdin sen kanssa kävelylle. Se raiskasi minut puistossa päiväsaikaan. En uskaltanut huutaa apua, koska lasten leikkipaikka oli lähellä enkä halunnut aiheuttaa traumoja pienille.. :'( Sain mieheltä pari "lahjaa" ja sen johdosta lapseton. NIIN VÄÄRIN!!! Olisin ollut paras äiti ikinä... :'( Ei ole miesmakuni parantunut yhtään. Mieheni jätti minut kun sai tietää, että en voi saada lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Tuhkis:
Se kokemus vainoaa minua aina. Tapasin mukavan miehen kaupungilla ja lähdin sen kanssa kävelylle. Se raiskasi minut puistossa päiväsaikaan. En uskaltanut huutaa apua, koska lasten leikkipaikka oli lähellä enkä halunnut aiheuttaa traumoja pienille.. :'( Sain mieheltä pari "lahjaa" ja sen johdosta lapseton. NIIN VÄÄRIN!!! Olisin ollut paras äiti ikinä... :'( Ei ole miesmakuni parantunut yhtään. Mieheni jätti minut kun sai tietää, että en voi saada lapsia.

kauheeta. :(

Minäkin ajattelen, että minua on seksuaalisesti hyväksikäytetty, koska myöskin olen sammuneena / ehkä vain nukahtaneena, herännyt kesken aktin. Seksi on lopetettu siihen ja asianomainen on niin kuin ei olisi edes huomannut, että en ole edes hereillä, tosin sai kuulla lujalla volyymilla, että nyt teki väärin. En tehnyt mitään ilmoituksia, olin 16v. ja poika oli samanikäinen. Itse menin sen pojan asuntolahuoneeseen. Pukeutumiseni ei ollut mitään räikeää, tosin käytös ehkä hieman. En silti sano, että oma vikani oli, kun en kontrolloinut käytöstäni. Toivottavasti tuo poika on sittemmin tajunnut, mikä on moraalisesti oikein. Ehkä

Ruotsinlaivalla vanhempi mies meidän omasta seurueesta yritti raiskata. Mä juuri täysikäinen mies 20 vuotta vanhempi. Oltiin isolla sakilla risteilemssä ja tuli otettua alkoholia ja mä menin hyttiin lepäämään ja selvittämään päätäni kun oli huono olla illalla. Samassa hytissä oli muitakin aluksi mutta jossain vaiheessa porukka lähti ja jäin sen ukon kanssa keskenään sinne. Yritin nukkua kun en jaksanut lähteä hytistä mihinkään enää, ja se änkes mun päälle vaan käpelöimään ja suutelemaan niskasta. Yritin heti nousta pois mutta se paino mua molemmin käsin siihen sänkyä vasten! Pistin silti vastaan ja huusin että pääsin pois. Äijä pyysi anteeksi ja oli loppu matkan ihan kun ei tuntiskaan, vältteli ja pyöri jossain muualla.

Yhteistyössä