Arka aihe : Kenet on raiskattu/ yritetty raiskata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kamalaa lukea näitä, miten moni on raiskattu tai yritetty raiskata. :(
tässä menee usko miehiin, että oikeesti noin moni.
tähän asti olen selvinnyt pelkällä säikähdyksellä, onneksi.
kerran kännissä heräsin siihen kun yhellä äijällä oli käsi mun housuissa (oli siis ihan avannut mun housut), en sitten tiedä olisko sen pidemmälle kehdannut mennä jos en olisi herännyt. :|

mutta teille sen kokeneille :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Ja miksi tää on arka aihe? MEIDÄNKÖ pitäs hävetä? eikö tän pitäs olla arka aihe vaan niille, jotka tällästä tekee? :o

EI arka tarkoita sitä, että asiaa pitäisi hävetä.

Aihe voi olla kipeä, koska kyse on kuitenkin niin julkeasti vallankäytöstä.

Täytyy ensiksi sanoa että on todella koskettavaa lukea teidän kirjoituksia. Tuntuu pahalta teidän kaikkien puolesta mitä olettekaan joutuneet kärsimään.

Omat kokemukseni ovat hyvin pieniä tuohon verrattuna. Kahdesti ovat namusedät (toisella kertaa naapurin mies ja toisella kertaa sirkuksen työntekijä). Naapuri osti ensin suklaata ja monesti kehui saadakseen luottamukseni. Sitten yhden kerran kännispäissään pyysi mut seuraavana päivänä luokseen. Kertoi tosi nätisti ettei vanhemmille kannata kertoa etteivät suutu. Onneksi mä olin kiltti 7-vuotias ja kävin kuitenkin pyytämässä luvan äidiltä...
Ja tää sirkusmies (heitä oli 2 samassa vaunussa) tosiaan houkutteli kovasti vaunuunsa. En sitten onneksi mennyt.

Kerran laivalla oltiin teineinä kännissä kaverin kanssa. Iskettiin silmämme kahteen komistukseen ja mentiin niiden hyttiin. Kaveri meni kohta toisen kanssa hyttikäytävälle ja tää mun kaveri tuli päälle. Mä menin ihan paniikkiin ja rukoilin että tää päästäis mut. Ei tahtonut kaveri ymmärtää, joten aloin kiljua ystävääni. Tää kaveri laittoi kätensä mun suun eteen, mut onneks mun ystävä tuli kuitenkin sisälle ja jotenkin päästiin ulos sieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Ja miksi tää on arka aihe? MEIDÄNKÖ pitäs hävetä? eikö tän pitäs olla arka aihe vaan niille, jotka tällästä tekee? :o

EI arka tarkoita sitä, että asiaa pitäisi hävetä.

Aihe voi olla kipeä, koska kyse on kuitenkin niin julkeasti vallankäytöstä.

sen takia meidän pitäs puhua asiasta enemmän, saadaksemme itsellemme kuuluvan vallan takaisin. Niin kauan, kun asiaan liittyy häpeää, raiskaajalla on edelleen valta raiskattuun.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti:
Olen pahoillani niiden puolesta, jotka on raiskattu ja/tai yritetty.

Kysyn ehkä vähän arkaa asiaa, mutta nyt jälkikäteen tietäen mitä tapahtui, mitä (pieniä asioita tai päätöksiä) olisitte tehneet eri tavalla, jotta ette olisi koskaan joutuneet kokemaan raiskausta tai sen yritystä? Mitä sellaisia asioita siis on, joita välttämällä uskotte, että olisitte välttyneet?

En halua missään nimessä teitä syyllistää. Vika on aina raiskaajan päässä.

Itse en ole onneksi koskaan joutunut vastaavaan kamalaan tilanteeseen ja koen oloni melko turvalliseksi missä tahansa liikkuessani. Ehkä on väärää turvallisuuden tunnetta, että epämuodikas pukeutumiseni tai lievä ylipainoni suojaisi minua jotenkin?

Ylipaino tai epämuodikas paljastamaton pukeutuminen ei todellakaan suojaa raiskaukselta.

Eikös se suklaarouvan mies raiskannu sen? Ja myöhemmin chocolaadi selitteli, ettei se ollut miehen vika? :headwall: Kyllä naiset joskus ihan omaa syytään alistuu tuollaiseen kohteluun!

On yritetty kaksi kertaa, olin teini silloin ja kavereiden kanssa kännissä kuin kala. Onneks joku kaveri sattui paikalle ja veti tyypin kauemmas musta. Molemmilla kerroilla.

olin sellainen viisitoista vuotias, kun sukulaismies jotain 60 kävi pyytämässä mua marjaan. no lähinhän mä, ukko alko alkoi lähennellä. ja käpälöidä ja jälkeen päin tajusin, että hameen allekin se pyrki tosissaan, mutta nuorena ja notkeena pääsin karkuun

Minut on raiskattu 3 kertaa,yrityksiä 3,tai en tiedä lasketaanko ne tuohon kastiin..Lapsena tapahtunut ensimmäinen.Asiat tuottavat häpeää ja kai ne ovat vaikuttaneet minuun,en osaa vaan sanoa että miten..Olen nuorena harrastanut paljon yhden illan juttuja ja en tiedä onko näillä joku yhteys.

Yhteistyössä