ARGH Oulun sossu!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhimys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itseasiassa lasten harrastusmaksuihin voi saada harkinnanvaraista tukea.

no joo, kai niitä nyt satunnaisesti voi saada, mutta tuskin nyt ihan kaikkia esim. jääkiekkoharrastuksen kuluja maksetaan sen kummemmin muualla kuin oulussakaan.

Tuosta nälän näkemisestä voisin olla eri mieltä, kaikkialla ei tosiaan jaeta kovin usein mitään ruokakasseja, ja maalla niiden hakeminenkin maksaa. Kylille voi olla kymmeniä kilometrejä matkaa.
Mutta tietysti se maalla asuminen ja auton omistaminen on oma valinta, eikä silloin tietenkään olekaan köyhä.
t: eläke reilu 600, laina ja sähkö yht 400/kk, homeloukku ja romuauto :D
Perhana että pärjäisin hyvin, kun antaisin lainojen mennä ulosottoon, ja muuttaisin vuokralle sossun maksamaan kämppään.. Jäisi sitten se viitisen sataa ihan elämiseen.

Ja tosiaan, mun ymmärtääkseni meillä päin on jaettu eu-kasseja useamman kuukauden välein vain, joten en ymmärrä miten se näkkäripaketti kolmen kuukauden välein ketään pelastaa?

[QUOTE="yks";24845730]Olen kanssasi hieman eri mieltä tuosta, ettei kukaan Suomessa nälkää näe. Nimittäin jos köyhänä satut sairastamaan keliakiaa, ei noista eu- ruokakasseista yms. ole mitään iloa, ne kun sattuvat olemaan niitä normi jauhoja, näkkäri, puurojaa ja makaroonia. Lisäksi gluteenittomat tuotteet maksavat tuskaisen paljon enemmän kuin tavalliset vastaavat, eikä Kelan reilun 20e:n ruokakorvauksella edes montaa pussia leipää osteta :/

Vai pitäisikö tuossakin tilanteessa sitten oman terveytensä uhalla syödä noita gluteenipitoisia tuotteita?[/QUOTE]

Sitten se on ihan omaa tyhmyyttään jos ei tajua sanoa siellä soskussa että sairastaa keliakiaa ja tarvitsee kallimpaa erikoisruokavaliota ;)
Sossu huomio kyllä nämä jos avaa suunsa ja näyttää lääkärintodistuksen.
Näin muuten oli silloin meilläpäin kun yksi äitikaveri sairastaa kyseistä ikävää vaivaa.
Toinen sairastaa psoriasista ja saa aina sossusta takaisin kaikki mitä on mennyt apteekkiin, kuitit ja reseptit täytyy olla näyttää.

itä tulee EU-kassien jakoon niin googlettamallakin löytää ;)
Ja tiedätte varmaan sanomattakin sen että voitte hakea myös naapuripaikkakunnalta eu-paketin jos oma ei jaa tai ette vaan jostain syystä omaanne pääse.
Itsekin olen sen joskus hakenut 100km päästä kun satuin siellä suunnilla olemaan, kysyin vielä että haittaako kun asun siellä ja siellä vaan sillä ei ole mitään merkitystä.
Nyt on ollut myös hyvä sienisato,on ollut puolukkuu mustikkaa vadelmaa ym joten kyllä sanoisin jos joku syksyaikana tulee vinkumaan nälkee että katsoo myös luontoon mitä luonto voisi ruokaa tarjota.
Mutta valitettavan usein kuten minuakin kohdeltiin sossussa oli juuri näitä elämäntapa bummeja jotka odotti sisfilettä ja muuta ylellistä ruokaa valmiiksi mitään itse asialle tekemättä.
Ei ihme että sitten ne jotka edes vähän yrittää saa samaa paskaa niskaansa kun nämä elämäntapa bummin narisee jo siitäkin kun ette uutta telkka osta ja ei edes harrastukseen saatu rahaa.

Mutta valitettavan usein kuten minuakin kohdeltiin sossussa oli juuri näitä elämäntapa bummeja jotka odotti sisfilettä ja muuta ylellistä ruokaa valmiiksi mitään itse asialle tekemättä.
Ei ihme että sitten ne jotka edes vähän yrittää saa samaa paskaa niskaansa kun nämä elämäntapa bummin narisee jo siitäkin kun ette uutta telkka osta ja ei edes harrastukseen saatu rahaa.

Täysin samaa mieltä! Jos on köyhä niin on köyhä ja silloin on tyydyttävä siihen mitä on. Kyllä minäkin haluaisin oman isomman talon, oman hevosen ja vaikka mitä, mutta rahaa ei ole joten on tyydyttävä tähän pieneen vuokraomakotitaloon ja pätkätöihin.

Myös jos löytyy oman tai naapuripaikkakunnilta työttömät ry he jakaa usein aamuisin ilmaiseksi kaikenlaista ruokaa mitä kaupat on lahjoittaneet, niihin on mentävä siis aamuisin :)
Ja niissäkään ei haittaa vaikka asuisit inarissa ja helsingistä haet ;)
Ja se oman srk diakonitoimisto auttaa vaikka et kuuluisi ev.lut. srk

Joo, se on ihan paska lafka! Mullakin meni kaikki rahat laskuihin (Oriflame, kännylasku jossa kytkymaksu myös kun tarviin kosketusnäyttöpuhelimen, netanttila, hobbyhall, autolaina, asunto, joustoluotto, neljä pikavippiä, cdon.comin 300 euron lasku, filmclubin lasku ja muutama muu) eikä ne antaneet sentin senttiä!!! Minkä mä sille voin jos tienaan muutaman tonnin kuussa eikä se riitä, kun ne menee laskuihin!!!!! Tarttee käydä seurakunnalta kysymässä, kun olis vielä pari laskua maksamatta (tarttin uuden Icepeakin syysvaatetuksen niin tilasin netistä, makso 159e ja nyt tarttisin vielä talvivaatetuksenkin ja tuo on ihan markettivaatteita niin pitäis niiden hyväksyä).

[QUOTE="mä";24845809]Joo, se on ihan paska lafka! Mullakin meni kaikki rahat laskuihin (Oriflame, kännylasku jossa kytkymaksu myös kun tarviin kosketusnäyttöpuhelimen, netanttila, hobbyhall, autolaina, asunto, joustoluotto, neljä pikavippiä, cdon.comin 300 euron lasku, filmclubin lasku ja muutama muu) eikä ne antaneet sentin senttiä!!! Minkä mä sille voin jos tienaan muutaman tonnin kuussa eikä se riitä, kun ne menee laskuihin!!!!! Tarttee käydä seurakunnalta kysymässä, kun olis vielä pari laskua maksamatta (tarttin uuden Icepeakin syysvaatetuksen niin tilasin netistä, makso 159e ja nyt tarttisin vielä talvivaatetuksenkin ja tuo on ihan markettivaatteita niin pitäis niiden hyväksyä).[/QUOTE]
Joojoo, oletpa ihan hemmetin hauska ja fiksu. Montako näitä väljähtäneitä yrityksia pitää tähänkin ketjuun tunkea? Koska eihän kukaan Suomessa tietenkään voi saada huonoa kohtelua tai väärää päätöstä kun hei, mehän ollaan Suomessa. Ihan oma vika kaikki, mitäs synnyit ja hengität.

Joojoo, oletpa ihan hemmetin hauska ja fiksu. Montako näitä väljähtäneitä yrityksia pitää tähänkin ketjuun tunkea? Koska eihän kukaan Suomessa tietenkään voi saada huonoa kohtelua tai väärää päätöstä kun hei, mehän ollaan Suomessa. Ihan oma vika kaikki, mitäs synnyit ja hengität.

Järjestäin "väärissä kohteluissa" on takana ihan omat mokat, jotka vieritetään sossun niskaan, kun he eivät saa tuoda kantaansa esille missään. Asutaan liian kalliissa asunnossa, tilaillaan sitä sun tätä ja rahat uppoaa laskuihin ja ihmetellään, miksi tv-lupaa tai nettiä ei huomioida sossussa ja paljon paljon muuta. Avaa silmäsi!

[QUOTE="mä";24845825]Järjestäin "väärissä kohteluissa" on takana ihan omat mokat, jotka vieritetään sossun niskaan, kun he eivät saa tuoda kantaansa esille missään. Asutaan liian kalliissa asunnossa, tilaillaan sitä sun tätä ja rahat uppoaa laskuihin ja ihmetellään, miksi tv-lupaa tai nettiä ei huomioida sossussa ja paljon paljon muuta. Avaa silmäsi![/QUOTE]
Pitäisikö jonkun muu avata silmänsä ja karistaa jo tuo auktoriteettiuskovaisuus pois. Minusta on aika ikävä elämäkin, jos on aina automaattisesti sitä mieltä, että jokainen huonossa tilanteessa elävä ihminen on vain itse elellyt yli varojensa. Maailmaan kun mahtuu monenlaista asiaa. Ja kyllähän noita tuttujen sossupäätöksiä on korjailtu muutamaankin otteeseen ilman että alunperin ilmoitetuissa tiedoissa oli mitään vikaa. Mutta tämä taisi olla se urbaanilegenda.

Tietysti on aina ihmisiä, jotka väärinkäyttävät, yrittävät väärinkäyttää tai syyttävät systeemin vainoa kun asiat menee persiilleen. Ei se silti poista sitä faktaa, että välistä siellä systeemissäkin tehdään niitä virheitä tai ei vain välitetä tehdä hommia kunnolla.

itä tulee EU-kassien jakoon niin googlettamallakin löytää ;)
Ja tiedätte varmaan sanomattakin sen että voitte hakea myös naapuripaikkakunnalta eu-paketin jos oma ei jaa tai ette vaan jostain syystä omaanne pääse.
Itsekin olen sen joskus hakenut 100km päästä kun satuin siellä suunnilla olemaan, kysyin vielä että haittaako kun asun siellä ja siellä vaan sillä ei ole mitään merkitystä.
Nyt on ollut myös hyvä sienisato,on ollut puolukkuu mustikkaa vadelmaa ym joten kyllä sanoisin jos joku syksyaikana tulee vinkumaan nälkee että katsoo myös luontoon mitä luonto voisi ruokaa tarjota.
Siis oikeesti, laskekaa vielä, kannattaako ajaa munkin autolla 50 km naapurikuntaan hakemaan sitä kassillista näkkäriä ja maitojauhetta, vai säästääkö nekin rahat, ja ostaa jotain muuta?
Ja joo, sienimetsää ei ole lähellä, ei myöskään mustikkaa tai vadelmaa.
Kylläpä tulee sillekin vatsantäytteelle hintaa, jos nyt sairaseläkeläisenä muutenkaan on ihan siinä kunnossa, että pystyy hakemaan.

Pitäisikö jonkun muu avata silmänsä ja karistaa jo tuo auktoriteettiuskovaisuus pois. Minusta on aika ikävä elämäkin, jos on aina automaattisesti sitä mieltä, että jokainen huonossa tilanteessa elävä ihminen on vain itse elellyt yli varojensa. Maailmaan kun mahtuu monenlaista asiaa. Ja kyllähän noita tuttujen sossupäätöksiä on korjailtu muutamaankin otteeseen ilman että alunperin ilmoitetuissa tiedoissa oli mitään vikaa. Mutta tämä taisi olla se urbaanilegenda.

Tietysti on aina ihmisiä, jotka väärinkäyttävät, yrittävät väärinkäyttää tai syyttävät systeemin vainoa kun asiat menee persiilleen. Ei se silti poista sitä faktaa, että välistä siellä systeemissäkin tehdään niitä virheitä tai ei vain välitetä tehdä hommia kunnolla.

Jos on korjattu niin mikä sitten mättää?!? Ap kertoi nostavansa opintolainaa eli on elokuun puolessa välissä (kyllä, viime vuonna) nostanut opintolainaa lokakuullekin. Se on täysin oma valinta jos sen on käyttänyt jo ennemmin kuin se on tarkoitettu. Laina on 300e/kk, joten sillä ja sossusta nyt saadulla rahalla pystyy hyvinkin maksamaan vuokran omavastuun. Vuokra on ihan liian suuri ap:lle kun omavastuu on noin iso, tämäkin on varmaan yhteiskunnan ja sossun vika kun ap asuu liian kalliisti.

[QUOTE="mä";24845923]Jos on korjattu niin mikä sitten mättää?!? Ap kertoi nostavansa opintolainaa eli on elokuun puolessa välissä (kyllä, viime vuonna) nostanut opintolainaa lokakuullekin. Se on täysin oma valinta jos sen on käyttänyt jo ennemmin kuin se on tarkoitettu. Laina on 300e/kk, joten sillä ja sossusta nyt saadulla rahalla pystyy hyvinkin maksamaan vuokran omavastuun. Vuokra on ihan liian suuri ap:lle kun omavastuu on noin iso, tämäkin on varmaan yhteiskunnan ja sossun vika kun ap asuu liian kalliisti.[/QUOTE]
Sairastuminen on täysin oma valinta? Ja mainitsemani esimerkki väärästä päätöksestä ei sitten kelpaa kun se on korjattu? Pari kuukautta myöhässä tietysti niin että ensin on eletty tyhjän päällä. Mutta eihän se mitään, sossussa ei erheitä tehdä ja jos tehdäänkin niin ne korjataan tai jos ei korjata niin on se kuitenkin sen asiakkaan vika!

Joo, tiedän kyllä edustamasi ihmistyypin. Liika uhriutuminen ei ole hyväksi, mutta ei sinunkaan harrastamasi omavika-mantraisuus. Ihmiset tarvitsevat apua heikkoon tilanteeseen ja on kaikkien etu että he pääsevät jaloilleen. "Mitäs läksit" ei ketään auta. Mutta kun tärkeämpää on itse päteä ja syyllistää muita, kun oikeasti saada yhteiskunta toimimaan ja huono-osaisille apua.

Jos ei se likka kerran vanhaa telkkaria nää, että uus piti saada, niin miks se vanha hänen huoneeseensa laitetaan? ;)

Niin justiinsa. Vitsi mitä selittelyä. Mut jos se vanha telkka näkyykin sielä tytön huoneessa paremmin ku jos sillä telkulla oli se karsastus vika?

Nyt äiskä ja iskä voi viettää laatuaikaa katsoen 50" telkkuu ja paino sanalla laatu!!!!

Jotka ei ymmärrä pitkäaikaistyöttömiä niin kannatta pitää suu kiini koska sellasilla ihmisillä on asia niin hyvin että ei ymmärrä köyhiä.Sellasten pitäs kokea mitä on ilman ruokaa rahaa tajuais mitä on sellanen.

Teidän provoiluistanne ottaa vielä joku tosikko onkeensa ja luulee että sossu kustantaa 50'' telkkareita ja luottokortteja... Sit saa taas ihmetellä miten ihmisillä on niin negatiivinen suhtautuminen sosiaaliavustuksiin, kun luullaan ihan mitä sattuu.

[QUOTE="huoh";24982293]Teidän provoiluistanne ottaa vielä joku tosikko onkeensa ja luulee että sossu kustantaa 50'' telkkareita ja luottokortteja... Sit saa taas ihmetellä miten ihmisillä on niin negatiivinen suhtautuminen sosiaaliavustuksiin, kun luullaan ihan mitä sattuu.[/QUOTE]

näinpä, näyttää hyvin nuo jutut uppoavan..

[QUOTE="huoh";24982293]Teidän provoiluistanne ottaa vielä joku tosikko onkeensa ja luulee että sossu kustantaa 50'' telkkareita ja luottokortteja... Sit saa taas ihmetellä miten ihmisillä on niin negatiivinen suhtautuminen sosiaaliavustuksiin, kun luullaan ihan mitä sattuu.[/QUOTE]

Mitä, saako soskusta viiskytä tuumaisia luottokortteja? Eihän semmonen mahdu lompakkoon!! Vai saako soskusta jättilompakoitakin?? On kyllä väärin!!!

Mekin ollaan tapeltu soskun kanssa. Tytöllä tosi paha karsastus ja ei nää kunnolla telkkaria niin sosku ei meinannut millään hankkia meille isompaa kun ei muka kuulu tvn katselu perusoikeuksiin!!!!

Onneksi lopulta soskussa järki voitti ja saatiin maksusitoumus paikalliseen telkkaliikkeeseen. Loppuviikosta tulee 50 tuumanaen telkka kotiin ja saa tyttö vanhan telkan omaan huoneeseen.

tämä nyt on ihan potaskaa. televisio ei kuulu välttämättömyyksiin, joten turha provoilla

Alkuperäinen kirjoittaja Työssä käyvä;24981901:
Taulutelkkareita ja luottokortteja!!! Kyllä.kelpaa olla soskun asiakas.

Työssäkäyvänä ei ole kuin pankkikortti ja putkitelkka!!

Kyllä ärsyttää!!

Juu, luuletko tosiaan että sossu kustantaa taulutelkkareita ja muuta luksusta? Miksi sitten on ihmisiä ryysyissä leipäjonoissa. Vähän kriittista ajattelua!

Eräänä kesänä kohdalleni sattui tilanne että en saanut yhtään mistään mitään rahaa kolmeen kuukauteen. Säästöt loppuivat ja päätin nöyrtyä sossun luukulle. Oulun sossu muni päätöstänsä lähes kaksi kuukautta. Siinä ajassa ehti jo tulla häätöilmoitus. Häätöilmoitusta kävin näyttämässä tiskillä ja sainkin sitten päätöksen siltä istumalta. Onneksi.

Mielessäni olin jo päättänyt että jos häätö pannaan toimeen ja ovelle tullaan koputtelemaan, kirjoitan lapulle nopean anteeksipyynnön ja hyppään viidennen kerroksen parvekkeelta asfalttiin. Häpeä olisi ollut minulle liikaa.

Mitään epäselvää tapauksessani ei ollut. Olin toimittanut kaikki tarvittavat dokumentit ja olin oikeutettu toimeentulotukeen. Resurssit aika tiukassa silläkin puolella ilmeisesti. Tuskin tahallaan jännityksessä pitivät.

Oulun sosku jätti meijät rahatta nytten marraskuulta vituttaa todella paljon.Jouduimme neljä päivää olemaan ilmna ruokaa ja rahaa.Oulun sosku on meille tehny kuus kertaa kielteisiä päätöksiä.Sosku ei ymmärrä köyhiä eikä vähän varaisia ollenkaa.Sellaset ihmiset ei myöskään ymmärrä mitä on olla ilman ruokaa ja rahaa neljä päivää.

Mekin ollaan tapeltu soskun kanssa. Tytöllä tosi paha karsastus ja ei nää kunnolla telkkaria niin sosku ei meinannut millään hankkia meille isompaa kun ei muka kuulu tvn katselu perusoikeuksiin!!!!

Onneksi lopulta soskussa järki voitti ja saatiin maksusitoumus paikalliseen telkkaliikkeeseen. Loppuviikosta tulee 50 tuumanaen telkka kotiin ja saa tyttö vanhan telkan omaan huoneeseen.

joo, ei kuulukaan. MITÄ sieltä telkkarista tulee sellaista että sitä on pakko tuijottaa, varsinkin jos ongelmia silmien kanssa? Eikö kannattais hoitaa se silmäasia kuntoon ensin - leikkaus varmaankin auttaa.
En tajua näitä "tarvin television, uuden pesukoneen, sitä ja tätä, osamaksuihin toimeentulotukea" -ihmisiä. Olen itse yh ja olen ilman sitä mihin ei ole varaa.

Yhteistyössä