[QUOTE="yks";24845730]Olen kanssasi hieman eri mieltä tuosta, ettei kukaan Suomessa nälkää näe. Nimittäin jos köyhänä satut sairastamaan keliakiaa, ei noista eu- ruokakasseista yms. ole mitään iloa, ne kun sattuvat olemaan niitä normi jauhoja, näkkäri, puurojaa ja makaroonia. Lisäksi gluteenittomat tuotteet maksavat tuskaisen paljon enemmän kuin tavalliset vastaavat, eikä Kelan reilun 20e:n ruokakorvauksella edes montaa pussia leipää osteta :/
Vai pitäisikö tuossakin tilanteessa sitten oman terveytensä uhalla syödä noita gluteenipitoisia tuotteita?[/QUOTE]
Sitten se on ihan omaa tyhmyyttään jos ei tajua sanoa siellä soskussa että sairastaa keliakiaa ja tarvitsee kallimpaa erikoisruokavaliota

Sossu huomio kyllä nämä jos avaa suunsa ja näyttää lääkärintodistuksen.
Näin muuten oli silloin meilläpäin kun yksi äitikaveri sairastaa kyseistä ikävää vaivaa.
Toinen sairastaa psoriasista ja saa aina sossusta takaisin kaikki mitä on mennyt apteekkiin, kuitit ja reseptit täytyy olla näyttää.
itä tulee EU-kassien jakoon niin googlettamallakin löytää

Ja tiedätte varmaan sanomattakin sen että voitte hakea myös naapuripaikkakunnalta eu-paketin jos oma ei jaa tai ette vaan jostain syystä omaanne pääse.
Itsekin olen sen joskus hakenut 100km päästä kun satuin siellä suunnilla olemaan, kysyin vielä että haittaako kun asun siellä ja siellä vaan sillä ei ole mitään merkitystä.
Nyt on ollut myös hyvä sienisato,on ollut puolukkuu mustikkaa vadelmaa ym joten kyllä sanoisin jos joku syksyaikana tulee vinkumaan nälkee että katsoo myös luontoon mitä luonto voisi ruokaa tarjota.
Mutta valitettavan usein kuten minuakin kohdeltiin sossussa oli juuri näitä elämäntapa bummeja jotka odotti sisfilettä ja muuta ylellistä ruokaa valmiiksi mitään itse asialle tekemättä.
Ei ihme että sitten ne jotka edes vähän yrittää saa samaa paskaa niskaansa kun nämä elämäntapa bummin narisee jo siitäkin kun ette uutta telkka osta ja ei edes harrastukseen saatu rahaa.