ARGH!! mitä mä teen tälle olohuoneelle?? auttakee..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnnaManna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ota sohvan takaa pois kirjahylly ja laita se joko pitkälle seinälle tai kokonaan pois. Lattialle matto joka oisi samaa sävyä verhojen kanssa, esim sävyksi turkoosi, lila tms. Sohvalle luonnonvalkoisia ja esim liloja tai turkoosejä tyynyjä. Sohvan takaiselle seinälle isohko talu tai sisustustarra ja pitkälle seinälle jotain samantapaista.

Tässä halpa, mutta helppo ratkaisu:

- Tv-tasoa siirrätte vähän keskemmäs ikkunaa.
- Sohvan takana oleva hyllykkö "tyhjälle" seinälle ja hyllyn päällä oleva kasvi tuo siten enemmän ilmettä huoneeseen jne.
- Sohvan siirrätte sinne nurkkaan, jossa on nyt tuo hyllykkö.
- Korkeintaan verhot laitatte näkyvämmät. Sohvatyynyt on musta ihan piristävät; valkoinen ja ruskea tuo rauhallista tunnelmaa.

Ei mitään ylimääräisiä muita juttuja seinille tms. Niin ja matto keskelle huonetta.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Sohva pitempi sivu seinää vasten ja matto toisinpäin. Nyt on poikittain huoneessa. Tai sitten sohva ikkunan eteen ja televisio taso tuolle seinälle mitä vasten sohvanpääty nyt on. Sohva jos on sillä seinällä niin seinälle jokin taulu tai tauluryhmä tms...

no ei tod! en mä halua kalusteita kulkemaan pitkin seiniä! ja mun mielestä (kun meitäkin on 5 henkeä) niin sohvan ja tv:n kuuluu olla niin että kaikki voidaan istua sohvalla ja kaikilla on hyvä näkyvyys telkkuun.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
Sohva pitempi sivu seinää vasten ja matto toisinpäin. Nyt on poikittain huoneessa. Tai sitten sohva ikkunan eteen ja televisio taso tuolle seinälle mitä vasten sohvanpääty nyt on. Sohva jos on sillä seinällä niin seinälle jokin taulu tai tauluryhmä tms...

no ei tod! en mä halua kalusteita kulkemaan pitkin seiniä! ja mun mielestä (kun meitäkin on 5 henkeä) niin sohvan ja tv:n kuuluu olla niin että kaikki voidaan istua sohvalla ja kaikilla on hyvä näkyvyys telkkuun.

Anteeksi nyt, mutta miks ihmeessä kyselet neuvoja kun mikään ei käy, torppaat heti kaikkien ideat!?!

Alkuperäinen kirjoittaja pöö:

Anteeksi nyt, mutta miks ihmeessä kyselet neuvoja kun mikään ei käy, torppaat heti kaikkien ideat!?!

enhän, vain ne josta en pidä. mielestäni taulut on todella hyvä ratkaisu ja kysyinkin että mistä voisi niitä katsella ja millaisia. myöskin tuosta canvastaulu-ideasta pidin.

Alkuperäinen kirjoittaja Epsu:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Seinille jotain kivoja tauluja/kuvia/julisteita ni kyl se siitä!

mistä?

Nykyisin saa vaikka omista valokuvista kanvaasitauluja, tai sit vaikka joku
ryijy tms. tekstiiliä seinälle. Onhan noissa huonekaluliikkeissäkin ym. valmiita sisustustauluja.

mulla olis ihania kuvia raskausajasta "taidetyyppisiä" mutta onko se vähän itserakasta ripustaa omia kuvia olohuoneen seinälle?

Ne olis just ihania! Mä laittaisin taulun tai 2-3 suht samankokoista pienempää tuohon sohvan viereiselle seinälle ja sitten sinne sohvan takana olevalle hyllykölle pari valokuvaa kehyksiin ja siinä se.

Älä pilaa noin siistiä huonetta liialla romulla kuten meillä!
Meille tulee tuollainen huone heti, kun saadaan paremmat huonekalut!

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Ja matto tosiaan toisinpäin.

musta se olis ihan tyhmä toisin päin. ihan ku se olis tahallaan laitettu väärin päin..

En tarkota että nurinpäin. :D Vaan sillain pitkittäin. :) Tuo enemmän avaruutta koko huoneeseen ja saa huoneen näyttämään pidemmältä ja tilavammalta. Jotenki tuo sohvanurkkaus mattoineen kaikkineen saa mun silmissä näyttämään aika tunkkaiselta, kun kaikki tökätty samaan syssyyn. Tv-taso-reppana vaan yksin toljottaa ikkunan eessä, tyhjyydessä. Ja samoin, maton päälle ei sais laittaa mitään tuolin jalkoja tms. Vaan matto ois irrallaan kalusteista ja seinistä ja tuo siten avarampaa tunnelmaa. Mutta tämä on vain mun mielipide. :)

Ihanan puhdasta, nuo seinät henkii siisteyttä :D.
Sinuna harkitsisin todella tarkkaan sitten niitä tauluja. Ei mitään taistelevia metsoja sitten.

Ikeasta esimerkiksi saa nättejä tauluja, pari tai yksi massiivinen riittää. Ne missä ei ole kehyksiä on nättejä.

Verhot voisi olla leveämmät ja ehkäpä värikkäämmät, hanki sohvatyynyt isot ja verhoihin natsaavat.

Ehkäpä 2 suoraa hyllyä seinille, sellaista ihan yksinkertaista puuhyllyä you know. Älä missään nimessä osta liikaa roipetta ja härpäkettä :).

ensiksi hävittäisi nuo molemmat hyllyt pois ja tilalle matalampaa tasoa,telkka pois ikkunan edestä,kasveja,joku massiivinen jalkalamppu,tauluja vaikka ikeasta,muhkeammat verhot

Miksi tuo hylly on tuolla sohvan takana? Se ensinnäkin esiin sieltä? Maalaa tuo iso valkoinen seinä esim. ruskealla? Jos et halua koko seinää niin tee siihen vaikka suorakulmion muotoinen kuvioa johon laitat sitten esim. 3 yhteensointuvaa taulua. Verhot ehdottomasti näyttävämmäksi ja vaikka kuviolliseksi. Laittaisin muutenkin väriä... vaikka juuri matolla, verhoilla ja sohvatyynyillä. Mielestäni ei kauheesti kannata kantaa lisää tavaraa vaan juurikin värillä, maalilla jne. saat sinne hiukan ilmettä :)

on kyllä erittäin ankea olohuone. ihan kuin siellä ei edes asuisi ketään. Matto tosiaan on väärinpäin ja aivan liian pieni. Eikö teillä lapsistäkaan valokuvia? Laita 1v kuvat kaikista seinälle/hyllylle kehyksiin, tuo edes pikkuisen viihtyvyyttä. Ja tuon kukan muovi ruukku on kamala, osta oikea tyylikäs ruukku sille. ja lisää muutenkin kukkia ja tuo pitkäseinä tosiaan HUUTAA jotain taulua!! Olis kiva nähdä teidän muutkin huoneet, onko ne yhtä ankeita.. sori, ei pahalla.

Yhteistyössä