Argh, mies teki sen taas (lahja-asiaa)

  • Viestiketjun aloittaja "pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti
Taidat olla provo tai sitten pilalle hemmoteltu kakara?

Kyllä mäkin vähän aikaa miettisin minkä lahjan viittisin miehelle ostaa jos se on hukannut mun antaman esim solmioneulan. Tietty asioita hukataan eri tavalla ja eri syistä, mutta toi sun asenne että no, okei makso se 150e mutta voi voi... niin pistäis munkin v....tuskäyrän nousuun.

Ole iloinen että miehesi vielä jaksaa yllättää sinua lahjoilla.. ja nauti nyt siitä tärkeimmästä. Lähimmäisistä ja rauhasta.
 
Kuinka selkeästi se pitää kertoa? Sanoin, että haluan lahjaksi (näytin netistä) tämän korun.

Mies vaan nauraa, ettei osta korua on vasta hukkasin hänen lahjaksi ostaman sormuksen joka oli kallis. No okei, makso 150€, mutta siinä oli sydän? Kuka 30v nainen pitää sormusta jossa on sydän??? Arghh, mä meen jouluksi äidin luo ja jätän tuon juntin vetämään yksin jäätelöjään.
Olet tosiaan kiittämätön, itsekäs ja lapsellinen. Miesparka.
 
"vieras"
Kuinka selkeästi se pitää kertoa? Sanoin, että haluan lahjaksi (näytin netistä) tämän korun.

Mies vaan nauraa, ettei osta korua on vasta hukkasin hänen lahjaksi ostaman sormuksen joka oli kallis. No okei, makso 150€, mutta siinä oli sydän? Kuka 30v nainen pitää sormusta jossa on sydän??? Arghh, mä meen jouluksi äidin luo ja jätän tuon juntin vetämään yksin jäätelöjään.
Ensinnäkin, olisit voinut kertoa miehellesi (ystävällisesti), että et pidä sormuksesta. Toiseksi, voisit kertoa MIKSI sinulle on tärkeää saada koru. Kolmanneksi, ymmärrän kyllä jos miestäsi ottaa päähän kun hukkasit edellisen lahjaksi saadun korun. Se kertoo siitä, että et arvostanut lahjaa.
 
No musta voisi ostaa lahjaksi myäs jotain mitä saaja todella haluaa. Jos kerta ap on pyytänyt oikein korua niin miksi mies ostaa ihan eri maailmasta olevia lahjoja?

Ja mä kyllä ärtyisin hiljaisesti jos mä saisin vain jotain "työkoneita" lahjaksi. On eri asia jos sitä rahaa ei ole mutta tuntuu että rahat vain omasta halusta laitettiin nyt toisiin paketteihin kuin siihen toivottuun.
 
"Sirkkeli"
Aika paljon eroaa työkone ja limsamasiina toisistaan. Sitä limukonetta/jäätelökonetta käyttää koko perhe, työkonetta todennäköisesti vain mies. Esim. johonkin omiin harrastuksiin, mitkä ei ole yleishyödyllisiä perheen kannalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25214601:
Meille tulee itämään tietäjät. :D Ja nekin vaan oven taakse jättään lahjat. Suomalaisista jouluperinteistä en kauheasti tiedä.
Joulupukki matkaan jo käy

Ei itkeä saa, ei meluta saa, joku voi tulla ikkunan taa.
Joulupukki matkaan jo käy. Nyt nimien kirjaan merkitään
taas: tuhma vai kiltti, ajatelkaas! Joulupukki matkaan
jo käy. Taas pienet tontut liikkuu ja muistiin merkitsee,
niin joulupukki tietää saa, kuka lahjat ansaitsee.
Siis: Ei itkeä saa, ei meluta saa, sopu on paljon
mukavampaa. Joulupukki matkaan jo käy.

Ken lelut nuo saa, ken pelit nuo saa? Monta on
pientä odottajaa. Joulupukki matkaan jo käy. Hän
nuketkin hienot tytöille tuo, pojille autot upeat nuo.
Joulupukki matkaan jo käy. Ja kohta luona kuusen
taas juhlaa viettää voi, taas lahjakääröt aukaistaan
ja joululaulut soi. Siis: Ei itkeä saa, ei meluta saa,
tonttu voi tulla ikkunan taa. Joulupukki matkaan jo käy.
 
[QUOTE="Sirkkeli";25214609]Aika paljon eroaa työkone ja limsamasiina toisistaan. Sitä limukonetta/jäätelökonetta käyttää koko perhe, työkonetta todennäköisesti vain mies. Esim. johonkin omiin harrastuksiin, mitkä ei ole yleishyödyllisiä perheen kannalta.[/QUOTE]

Eli ei talon tai kalusteiden korjauksiin, auton huoltoon yms? Eikä nainen saa käyttää työkalua edellämainittuihin tehtäviin?
 
arghh
Oi, perun kaikki aiemmat puheeni.

Soitin miehelle töihin ja raivosin.

Mies sanoi "olen ostanut sinulle korun, saat sen tammikuussa kun lapsi syntyy". Hän oli ostanut kultaisen lapsihelan ja ketjun <3 Siksi ei ollut ostanut nyt kaulakorua jota toivoin.
 
"mie"
[QUOTE="Sirkkeli";25214609]Aika paljon eroaa työkone ja limsamasiina toisistaan. Sitä limukonetta/jäätelökonetta käyttää koko perhe, työkonetta todennäköisesti vain mies. Esim. johonkin omiin harrastuksiin, mitkä ei ole yleishyödyllisiä perheen kannalta.[/QUOTE]

No mun mies ei ole mikään keittiön ystävä. Eli jos hän ostaa mulle lahjaksi jäätelökonen, niin sillä aikalailla 95% kerroista minä teen jäätelö perheen yhteiseksi iloksi.
Minä taas en ole mitenkään korjausten kanssa kauhean hyvä ystävä, ne työt hoitaa mies yleensä... Eli voisin osta hänelle lahjaksi vaikka laadukkaan akkuporakonen. 95% kerroista sitä käyttä mies jossain kodin pikkuhommissa, yhtälailla perheen yhteiseksi hyväksi...
 
Mies oli sanonut ettei osta koruja koska hukkaat ne ja näin on jo päässyt käymään?
Ei se miehestä varmastikkaan tunnu mukavalta että ostaa sinulle parin sadan korun ja menet ja hukkaat sen.

Ja jos mies on jo sanonut ettei osta korua sinulle, niin miksi sitten petyt kun hän vain piti sanansa? Ainakin on sanansa mittainen mies =)

PS. Se sodastream on ihan näppärä vehje, parhaimmat kivennäisvedet olen sillä härvelillä tehnyt. Ja samaisen härvelin sain viime jouluna mieheltä lahjaksi =)
 
"vieras"
Oi, perun kaikki aiemmat puheeni.

Soitin miehelle töihin ja raivosin.

Mies sanoi "olen ostanut sinulle korun, saat sen tammikuussa kun lapsi syntyy". Hän oli ostanut kultaisen lapsihelan ja ketjun <3 Siksi ei ollut ostanut nyt kaulakorua jota toivoin.
Jos tämä on totta, niin huh huh! Alkaa käydä miestä sääliksi! Että oikein soitat töihin ja raivoat lahjoista... Voi Jeesus. Minä lähtisin kyllä äkkiä karkuun tuollaista naista...
 
"vieras"
[QUOTE="outoa";25214690]HÄH? :O viiminen joulu yhdessä? Haluat muiston? Sori en ymmärrä, jos olette eroamassa niin miksi tuhlata rahaa edes toiseen?

p.s yhteen ketjuun samalla nimimerkillä,ei nimimerkkien vaihtoja ;)[/QUOTE]

Luetunymmärtämisessä mättää?? Viimeinen joulu kahden ei ole sama kuin viimeinen joulu yhdessä.
 
"vieras"
mä olen sanonut suoraan miehelle että en halua mitään lahjoja. ei ne todellakaan ole tärkeintä. en halua keneltäkään lahjoja ja jos joku antaa niin olen tyytyväinen suklaarasiaan.
 
"nainen"
Oi, perun kaikki aiemmat puheeni.

Soitin miehelle töihin ja raivosin.

Mies sanoi "olen ostanut sinulle korun, saat sen tammikuussa kun lapsi syntyy". Hän oli ostanut kultaisen lapsihelan ja ketjun <3 Siksi ei ollut ostanut nyt kaulakorua jota toivoin.
VOI LUOJA! Oletko tosissasi?! Säälin miestäsi, säälin todella.

Joskus on hyvä katsoa peiliin, jos mies ei yhtäkkiä tahdo jatkaa suhdetta tai löytää toisen.
 

Yhteistyössä