ARGH en osaa päättää vaunuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kauppakeskuksiin en tosiaan lähtis painavilla yhdistelmillä koskaan!!!

Osta erikseen kevyet matkarattaat, jotka saat kevyesti nostettua auton takakonttiin. Esim. Gracon matkarattaisiin saa napsautettua vauvan turvakaukalon. Aluksi vauva kulkee siinä ja myöhemmin vain niissä rattaissa. Matkarattaat ei maksa kuin noin 100e.

Yhdistelmiä ei nainen nosta takakonttiin yksin, ellei ole tosi kovat voimat.

Yhdistelmiksi kävelyreissuille (ei autoreissuille) ostaisin Emmaljungat. Ei nitise ei natise ja käy pitkään pitkällekin lapselle. Ei kääntyviä pyöriä, aika karseeta mennä lumessa.

Eli ostat:

Graco matkarattaat
Graco kaukalo (jotka sopii matkarattaisiin napsauttamalla)
Emmaljunga yhdistelmät

No mä olen ainakin kaikkien kolmen kanssa käynyt yhdistelmillä niin pikkuissa kaupoissa kuin kauppakeskuksissakin ja ihan hyvin on pärjätty.
Mun mielestä ne on mukavammat kuin matkikset.

Ja kyllä mä olen saanut kaikki miedän yhdistelmät,jopa tuplat,nostettua ihan itse konttiin.
Enkä ole kyllä mikään voimakimppu :D

Niin ja vielä tuosta lumesta.
Miten kääntyvillä etupyörillä on helpompi mennä lumessa??

Täällä kehutaan kaikki muita, niin pakkohan sitä on mun kehua noita Teutonioita. On kevyet, menee pieneen tilaan ja ihan ketterästi noilla kulkee kaupoissakin. Minä kyllä pidän noista.

Britax Vigour 3+ oli meidän valinta pitkällisen pohdinnan jälkeen. Ovat pienet ja ketterät, jaksaa nostaa auton takakonttiin ja menevätkin pieneen tilaan. Kätevät kauppojen ahtailla käytävillä, ei tarvitse matkiksia erikseen. Kova koppa + ratasosa. Turvakaukalo (baby safe plus shr) kiinnittyy ilman adaptereita. Kolme ISOA pyörää, joten luulisi luistavan myös talvella lumessa ihan ok. Lisäksi edulliset!

Ja mun mielestä taas koko yhdistelmät oli ihan turhat! :D

Mulla tosin kesävauva, joka ei tykännyt nukkua ulkona lainkaan (ei paikallaan eikä liikkeessä). Tätä toista vauvelia varten ostan jotkut supernäppärät matkarattaan tyyppiset ja niihin pehmeän kopan ja pärjätään varmasti. Kantoreppu ja rengasliina on muuten kans tosi käteviä mm. noissa ostoskeskuksissa tai maastossa liikkuessa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
[ Kyllä vauvan on parempi olla vaikka sitten yhdistelmissä siellä kauppakeskuksessa eikä se ole todellakaan mitenkään hankalaa.

Heh, tää on taas niin tätä. Miten niin parempi vauvan olla yhdistelmissä kuin matkarattaissa? Oletko koskaan miettinyt, että pieni vauva voi olla matkiksissa myös pehmeässä kopassa? Tätä yhdistelmää tuli käytettyä paljonkin kauppakeskuksissa pyöriessä ja myös reissuilla.

Suositukseni on kuomurattaat pehmeällä kantokopalla, esim. Teutonia. Yhdistelmien käyttöikä jäi meillä ainakin tosi lyhyeksi, kun niiden ratasosa on yleensä aika suuri ja kömpelö verrattuna juuri esim. kuomurattaisiin.

Kolmipyöräisiä en ostaisi, ovat tosi hankalat esim. bussissa ja talvella pääsee eteenpäin paremmin nelipyöräisillä, jos ei ihan Hgin keskustassa asu.

Riippuu niin käyttötarkoituksesta, mikä on paras vaihtoehto.

Yhteistyössä