Argh, ärsyttäviä mammailusanoja taas vaihteeksi!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaarrggh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Huh";25773727]Nii ja sitte ärsyttää kun kaveri puhuu koko ajan miehestään "isukki teki ruokaa" "isukki sitä ja isukki tätä" tekis joskus mieli kysyy "onks se sun isä"[/QUOTE]

Heti kun vauva syntyy,pitää alkaa viitata mieheen iskänä, ja omiin vanhempiin mummuna ja pappana :P yöks...

Jopas taas on tehty tikusta asiaa. Mahtaa olla rankkaa jos ärsyyntyy noin paljon pelkistä sanoista. Mulle on yksi lysti puhuuko joku sierettyneistä nänneistään tai vaikka valkovuodostaan. Limatulppa, paskavaippa, pieru, pissa, pimppi, kuukuppi, whatever! :D Mulle aivan S-A-M-A. Miten joku jaksaa vetää herneet tälläsestäkin asiasta.

Taapero on mun ehdoton suosikki nro 1. Siis mikä vitun taapero? Siis kyllä mä tiedän tän sanan merkityksen, mut mun mielestä se taapero on niin mammailua ja lässynlässyn-touhotusta.

Samaan kategoriaan menee sanat mamma, tissittely, teeppari ja vaunuilu.

Ylipäätään ei voi ymmärtää ihmisiä, jotka esim. facebookissa pitävät toiset tietoisena varsin tarkkaan tietyistä asioista, kuten "meidän nellille tuli tänään hammas" "nelli istuu" "on se nelli vaan veijari" tai "ville tissittelee" "meidän villelle ei maistu tänään maito" "ville itkee mahavaivoja" "meidän villelle ei enää maistu maito". Ketä vittua kiinnostaa?

• Tykkää
Reactions: maisunen
mä en ole tajunnut niin ärsyyntyä noista :D Mutta tissittely on kyllä karvoja nostattava sana :X Ehkä vähän asian vierestä mutta inhoan sitä kun ängätään sydämmiä joka paikkaan, ihan turhiinkin asioihin "Kävin paskalla ja vihdoinkin sain suolen toimimaan :heart::heart::heart: " :D

[QUOTE="mammeli";25773622]Ärsyttävää on myös kun jotkut puhuvat AINA lapsistaan "meidän prinsessa/tytsy/pikkumies/kullanmuru/ukkeli/esikko/keskimmäinen..." . Niin että oliko niillä lapsilla jotkut nimetkin, vai miksi heistä ei puhuta nimellä?[/QUOTE]

no silloin kun mä töissä puhun lapsistani (ei läheskään AINA), käytän noita, kun tiiän, ettei työkaverit muista kuka neljästä kukin on ;), osaavat sit vähä päätellä, että se ei ollu 3v jka soitti pianokonsertissa tms.

Hyvä esimerkki esikoisen ajoilta noiden sanojen kanssa: olimme ystäväni luona kylässä, itse olin vessassa ja 1v lapsen pyörivät keittiössä. Uuni oli päällä ja poika tietysti osoitti kiinnostusta uunin valoa kohtaan. Kaveri ihmetteli, miksei se varo, vaikka hän kertoi 'se saattaa olla poppa'. No kun meillä se on kuuma ja lisäksi mä käytän ihan vaan ei-sanaa asioista, joihin ei saa koskea. Tuosta ei-sanan käytöstä on joskus ollut kavereiden kanssa keskustelua, kun jotkut haluavat välttää noin negatiivista sanaa. Mutta on se nopea oppia ja kätevä tietyissä tilanteissa :D

:laugh: mahtava ketju. Mua ottaa eniten päähän toi poppa,jonka anoppi opettaa meidän lapsille aina vaikka mä tolkutan sille,että se on kuuma. Toinen todella ärsyttävä on sana tisu. Ei hitto kun mulla keittää yli kun joku sanoo,että vauva tahtoo tisua/tisulle. :x

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: maisunen
Ja muutamalle voin selvennykseksi todeta, että ei mun maailma näihin sanoihin kaadu eikä mua siinä määrin ärsytä et mun elämä olis pilalla jos joku sanoo masukki tai esikko, mutta ne vaan on mun mielestä naurettavanärsyttäväntyperiä sanoja mitä en ite ikinä käytä :D

OI! Minun lempiaiheeni :D.

VATTU = Ne on VADELMIA saatana!

POTTU = puhutaan PERUNOISTA, kaikki normaalit ihmiset puhuu pe-ru-nois-ta. Piste.

ENÄÄN = :headwall::headwall:

Erään täällä palstailevan mamman nikki on MASUILIJA :O:O:O Kuka vitun aivokääpiö ottaa nikikseen masu, miksunmami, mammukka, mameliini, muumimammis...Täytyy olla muutama ruuvi pudonnut sinne synnärille...Masuilija...Voi helevetti! :headwall:

[QUOTE="mammeli";25773622]Ärsyttävää on myös kun jotkut puhuvat AINA lapsistaan "meidän prinsessa/tytsy/pikkumies/kullanmuru/ukkeli/esikko/keskimmäinen..." . Niin että oliko niillä lapsilla jotkut nimetkin, vai miksi heistä ei puhuta nimellä?[/QUOTE]

Muut ällösanat olen näköjään välttänyt, mutta tähän olen sortunut. Lähinnä kun puhun jonkun sellaisen puolitutun kanssa, joka ei lapsiani tunne ja turhaa on alkaa selitellä nimiä ja ikäjärjestyksiä. Silloin sanon esim. että se meidän keskimmäinen harrastaa ratsastusta jne... jos jostain sellaisesta on puhetta. Kuopuksesta olen joskus sanonut, että se meidän nuorimmainen....

Mun yksi kaveri kutsuu minua MAMMAKSI nyt kun olen raskaana (4. kerta). Kyselee myös mitä MASUUN kuuluu.

Ennen tätä olin ihan normaali äiti, mutta nyt aloittaa aina puheenaiheet: "Mitäs mamma?" On kysynyt myös MASUKUVIA, siis neljänneltä kerralta, argh! Tätä pötsiä kenellekään huvita näyttää!!!

Olen kyllä sanonut hänelle että en ole mikään mamma, jotenkin siististi yritin sen ilmaista, mutta ei mennyt perille... No, ollaanpa vähemmän oltu sitten tekemisissä kun ärsyttää tuo mammattelu niin tajuttomasti.

[QUOTE="vieras";25776011]
VATTU = Ne on VADELMIA saatana!
[/QUOTE]

Vattu on kyllä ihan yleisesti käytetty nimitys vadelmasta, itsekin käytä sitä joskus :D

Täältä kans piste tuolla taaperolle, se kuulostaa niin ärsyttävältä.

mul ei oo ärsykkei,mut pakko tunnustaa et mä oon mamma ....kiitos ruotsinkielisen taustani,voisinhan mä olla "mor"kin mutta mun äiti on mulle mamma kun ruotsia puhutaan ja mä oon mamma.en tosin ymmärrä kun monen suomenkielisen mielestä mamma ja pappa on isovanhempia???? mitäs vit..

gollege, kolitsi, fliisivaatteet, pesunukka. Mun rakkaus, rakkauspakkaus <3. Pottailu, kestoilu ja se kun "meillä jo syödään kiinteitä", meillä kakataan jo pottaan). Korvikevauvakin kuulostaa ikävältä, tulee mieleen spurgu joka juo korvikkeita (Sinol, Lasol, Marinol).

Yhteistyössä