R
rautakauppaan!
Vieras
Käy kysymässä onko niillä yhtä-kahta levyä sitä vaaleansinistä eristelevyä, on eri paksuisia. Vähän kuin stryoksi mutta tiivimpää eikä sellaista murumaista.

Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja mietitääs;24044763:Mut jos se on maalia, niin sehän on satakertaa helpompaa kun tapetointi. Kittiä vaan reikiin ja uusi maali päälle.
Käy kysymässä onko niillä yhtä-kahta levyä sitä vaaleansinistä eristelevyä, on eri paksuisia. Vähän kuin stryoksi mutta tiivimpää eikä sellaista murumaista.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;24044830:Käyt ostamassa pala Finnfoamia rautakaupasta ja siihen kuvakollaasi?
Ei ollenkaan tyhmä idea. Ja laudat saisi varmaan sillä parillakympillä. Voisi itseasiassa olla jopa aika kivannäköistä, jos ostasin raakalautaa ja vetäisin maalin päälle. Jos laudat laittais poikittain, niin riittäis 10*180 cm laudat + taakse 3 * metriset laudat pitämään pakkaa koossa.
Paitsi että mitenköhän paljon tuo tulee painamaan? Pitäis saada jotan vähän ohuempaa lautaa, kuin 22mm, sillä tuo seinä ei ole kantava, eikä siihen ihan hirmuisia kilomääriä uskalla laittaa, ettei se rojahda niskaan.
Mä siis en tiedä onko se kyprokkia, vai mitä materiaalia, enkä osaa siis siksi ostaa oikeanlaisia ruuveja siihen. Jotta tämäkin vielä ongelmana.
Kehykset ovat noin 15*15 kokoisista aina sinne A4-kokoon saakka.
Siis jotain eritstemateriaaliako?
No ei paha. Jos rimat asettelis ristiinrastiin ja jättäis noi henkarit pois. Silloin saisin taulut edelleen vähän eri korkeudelle toisistaan ja tuo kehikko painaa paljon vähemmän, kuin mitä niistä isoista laudoista tehty taulu.
Mä niin tiesin, että palstaan voi luottaa aina!![]()
Mä en edelleenkään ylety 6 metrin korkeuteen. En maalaamaan, tapiseeraamaan, enkä poraamaan ketjuja kattoon.
Kyseessä on portaikko, joten eipä tuonne saa edes tikkaita. Tai kai ne jotenkin saa, koska joku on tuon seinän joskus maalannut
Kehykset eivät tule jonoon, vaan niitä tulee 3-4 päällekäin ja 3-4 riviä. Eikä ne kulje linjassa, joten melkoiseksi lankaleikiksi homma menisi. Enkä mä edelleenkään halua lankaa, siimaa tai edes rautalankaa![]()