Apuva! Oisko joku kotinikkari taas kuulolla? (Miten laittaa 20+ valokuvakehystä seinään vain muutamalla ruuvilla?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käy kysymässä onko niillä yhtä-kahta levyä sitä vaaleansinistä eristelevyä, on eri paksuisia. Vähän kuin stryoksi mutta tiivimpää eikä sellaista murumaista.

:D

Alkuperäinen kirjoittaja mietitääs;24044763:
Mut jos se on maalia, niin sehän on satakertaa helpompaa kun tapetointi. Kittiä vaan reikiin ja uusi maali päälle.

Jep, mutta kun se paikkamaalaus näkyy. Tuo seinä ei ole valkoinen, vaan se on sinisävyinen. En tiedä mikä sävy on kyseessä, koska emme ole itse seinää maalanneet.

Joten mun on pakko sitten maalata koko seinä. Ja se on tosiaan 6 metriä korkea. Ja koen kuitenkin kätevämmäksi ostaa sen vanerilevyn, kuin maalata koko seinä, sillä ei se maalikaan ihan ilmasta ole, saati se vaiva.

Ei meinaan ole ihan ainoa seinä joka meidän pitää fiksata poismuutettaessa :whistle:

Käy kysymässä onko niillä yhtä-kahta levyä sitä vaaleansinistä eristelevyä, on eri paksuisia. Vähän kuin stryoksi mutta tiivimpää eikä sellaista murumaista.

Mulla on sitä täällä kotona, mutta en uskalla luottaa että naula pysyy siinä riittävän lujasti kannatellakseen noiden painavampien kehysten painon.

Kun ei siinä oikein tahdo pysyä edes niitit jota kammuin siihen niittipyssyllä. Pienikin venytys ja ne niitit on nousemassa ylös.

Olisiko tyhmä idea vaan ostaa jotain lautoja ja naulata niihin kiinni te taulut? maalaa vaikka sen laudan valkoiseksi niin että ne puun syyt (onko se edes oikea sana) kuultavat läpi, mikäli niin haluaa. Sitten kiinnittää niitä lautoja seinään. Eikä niitä lautoja ole pakko laittaa vaakasuoraan, vaan voi laittaa viinoon, tai tehdä vaikka "ristikon" johon voi kiinnittää tauluja.

Minkä kokoisia kehykset ovat?

[QUOTE="Milla";24044809]Olisiko tyhmä idea vaan ostaa jotain lautoja ja naulata niihin kiinni te taulut? maalaa vaikka sen laudan valkoiseksi niin että ne puun syyt (onko se edes oikea sana) kuultavat läpi, mikäli niin haluaa. Sitten kiinnittää niitä lautoja seinään. Eikä niitä lautoja ole pakko laittaa vaakasuoraan, vaan voi laittaa viinoon, tai tehdä vaikka "ristikon" johon voi kiinnittää tauluja.

Minkä kokoisia kehykset ovat?[/QUOTE]

Ei ollenkaan tyhmä idea. Ja laudat saisi varmaan sillä parillakympillä. Voisi itseasiassa olla jopa aika kivannäköistä, jos ostasin raakalautaa ja vetäisin maalin päälle. Jos laudat laittais poikittain, niin riittäis 10*180 cm laudat + taakse 3 * metriset laudat pitämään pakkaa koossa.

Paitsi että mitenköhän paljon tuo tulee painamaan? Pitäis saada jotan vähän ohuempaa lautaa, kuin 22mm, sillä tuo seinä ei ole kantava, eikä siihen ihan hirmuisia kilomääriä uskalla laittaa, ettei se rojahda niskaan.

Mä siis en tiedä onko se kyprokkia, vai mitä materiaalia, enkä osaa siis siksi ostaa oikeanlaisia ruuveja siihen. Jotta tämäkin vielä ongelmana.

Kehykset ovat noin 15*15 kokoisista aina sinne A4-kokoon saakka.

[QUOTE="vieras";24044839]Kapalevyä ja siihen 2-puolisella teipillä?[/QUOTE]

Onko tuo kapalevy edullisempaa, kuin vaneri?

Tosin mä nyt äkkäsin, että jos nuo pysyy kakspuolisella teipillä kiinni, niin silloin passais paljon ohuempikin vaneri, kuin se 18mm. Ja silloin sen pitäisi olla edullisempaa.

Toisaalta se lautaidea oli kiva...jos ostaisinkin paneelia....jos se ei ole ihan ökykallista. jos tekisin paneelista taulun (on kevyt) ja siihen sitten kaksipuolisella teipillä kiinni ne kehykset.

Johan mulla on jo melkolailla ideoita. Pitää käydä nyt sitten vaan kattelemassa liikkeestä että mikä olisi edullinen ja järkevä tapa näistä monista :)

Ei ollenkaan tyhmä idea. Ja laudat saisi varmaan sillä parillakympillä. Voisi itseasiassa olla jopa aika kivannäköistä, jos ostasin raakalautaa ja vetäisin maalin päälle. Jos laudat laittais poikittain, niin riittäis 10*180 cm laudat + taakse 3 * metriset laudat pitämään pakkaa koossa.

Paitsi että mitenköhän paljon tuo tulee painamaan? Pitäis saada jotan vähän ohuempaa lautaa, kuin 22mm, sillä tuo seinä ei ole kantava, eikä siihen ihan hirmuisia kilomääriä uskalla laittaa, ettei se rojahda niskaan.

Mä siis en tiedä onko se kyprokkia, vai mitä materiaalia, enkä osaa siis siksi ostaa oikeanlaisia ruuveja siihen. Jotta tämäkin vielä ongelmana.

Kehykset ovat noin 15*15 kokoisista aina sinne A4-kokoon saakka.

Itselle tuli mieleen paneelilauta, se olisi ainakin ohuemman puoleista ja hiottua (toki voi sitä perus lautaakin ostaa hiomattomana jos tahtoo :) )

Ja kunhan jaat painon tarpeeksi hyvin, eli käytät kohtuullisen määrän nauloja sopivalla etäisyydellä toisistaan, niin silloin kyprookin pitäisi kestää. Eli et rasita yhtä tai kahta kohtaa seinästä, muuten sulle tulee pari isoa reikää ja rikkinäiset taulut :)

Pari tankoa roikkumaan ketjuilla katosta ja siihen rautalangasta kehykset roikkumaan, (kattoon tulee siis kaksi reikää/tanko) rautalanganhan ei tarvi olla aina saman mittasta, eikä kehyksiä tarvitse laittaa roikkumaan keskeltä...

[QUOTE="mie";24044881]Mites joku tän tyyppinen ratkaisu?

http://blog.visiondecor.com/imgs/walldecordesigns/walldesigns2.jpg[/QUOTE]

No ei paha. Jos rimat asettelis ristiinrastiin ja jättäis noi henkarit pois. Silloin saisin taulut edelleen vähän eri korkeudelle toisistaan ja tuo kehikko painaa paljon vähemmän, kuin mitä niistä isoista laudoista tehty taulu.

Mä niin tiesin, että palstaan voi luottaa aina! :D

[QUOTE="vieras";24044915]Pari tankoa roikkumaan ketjuilla katosta ja siihen rautalangasta kehykset roikkumaan, (kattoon tulee siis kaksi reikää/tanko) rautalanganhan ei tarvi olla aina saman mittasta, eikä kehyksiä tarvitse laittaa roikkumaan keskeltä...[/QUOTE]

Mä en edelleenkään ylety 6 metrin korkeuteen. En maalaamaan, tapiseeraamaan, enkä poraamaan ketjuja kattoon.

Kyseessä on portaikko, joten eipä tuonne saa edes tikkaita. Tai kai ne jotenkin saa, koska joku on tuon seinän joskus maalannut :D

Kehykset eivät tule jonoon, vaan niitä tulee 3-4 päällekäin ja 3-4 riviä. Eikä ne kulje linjassa, joten melkoiseksi lankaleikiksi homma menisi. Enkä mä edelleenkään halua lankaa, siimaa tai edes rautalankaa :D

No ei paha. Jos rimat asettelis ristiinrastiin ja jättäis noi henkarit pois. Silloin saisin taulut edelleen vähän eri korkeudelle toisistaan ja tuo kehikko painaa paljon vähemmän, kuin mitä niistä isoista laudoista tehty taulu.

Mä niin tiesin, että palstaan voi luottaa aina! :D

Tohon tosiaan joku vinorima vielä, niin kiinnityspaikkoja tulisi enemmän. Ja niitä taulujahan voisi siis kiinnittää sekä pitkittäisiin, että poikittaisiin rimoihin, niin tulisi eri korkeuksiin. Ja rimat jos laittaisi vielä epätasaisin välein, niin homma olisi bueno :)

ja en tiedä tuliko tämä ehdotus jo, mut mulla on paksulla rautalangalla tehty sellai kiemura tuohon seinälle mihin aina väänsin ulokkeen taululle. Kiedoin rautalangan ympärille sopivan sävyisen vauhan tai siis nyörin. En tiedä osaanko selittää oikein, mut tuo on tosi kivan näköinen ja neljä ruuvia käytin, päihin ja sit kaks siihen matkalle

Mä en edelleenkään ylety 6 metrin korkeuteen. En maalaamaan, tapiseeraamaan, enkä poraamaan ketjuja kattoon.

Kyseessä on portaikko, joten eipä tuonne saa edes tikkaita. Tai kai ne jotenkin saa, koska joku on tuon seinän joskus maalannut :D

Kehykset eivät tule jonoon, vaan niitä tulee 3-4 päällekäin ja 3-4 riviä. Eikä ne kulje linjassa, joten melkoiseksi lankaleikiksi homma menisi. Enkä mä edelleenkään halua lankaa, siimaa tai edes rautalankaa :D

Ihan vaan käytännön vinkkinä kerron, että on olemassa koukkuja, jotka saadaan kiinni ihan vain sormilla pyörittämällä, ei siis tarvita porakonetta. Muutama reikä tuskin näkyy 6 metrin korkeudessa ja kyllä tikapuut saa myös portaikkoon, mutta ei toki ole pakko laittaa katosta roikkumaan jos ei halua. Kannattaa vaan huomioida kuinka painava rakennelmastasi tulee kehyksineen ja mihin materiaaliin olet sitä kiinnittämässä, ettei repeydy joku kaunis päivä seinästä, kun tuo kipsilevy ainakin on ihan persiistä ja siihen on todella ärsyttävä kiinnittää yhtään mitään...

Ja sitten jos ei löydy oikeaa ratkaisua, niin otat vaan ne kuvat kuitenkin irti kehyksistä ja tulostat MUUTAMAN lisää ja teet tällasen... :D

http://www.jennifersquires.ca/blog/2009/10/22/hanging-pictures-in-a-stairway/

http://www.prisma.fi/market/prisma?a_Visit:poistaValinnat=1&path=PuutarhaPiha%2FPihakoristVar%2FPihakoristeet&tuoteId=39vfsbd0mtx4qcw8&osuuskauppa=EEKOO&pageName=Tuote

Tällainen seinään ja pikkunauloilla kehykset siihen kiinni. Jos toi vaan kestää painoa...

Vaikka sä et halunnutkaan mitään naruja sinne, niin voisiko kuitenkin ajatella tällaista ratkaisua? http://workitmom.com/bloggers/milkandcookies/files/2007/10/pottery_frames.jpg

Tuo rima menisi tavallaan sen portaikon kallituksen suunnassa ja kiinnitettynä niin korkeelle, kun saat ja taulut roikkuisi siinä epätasaisessa järjestyksessä?

(Mun rupea hirveesti tekemään mieli kaksikerroksista taloa ja portaikkoa, johon voisi laittaa valokuvia, kun olen noita kuvia etsiskellyt :D )

MInä laittaisin katonrajaan riman tai vaijerin ja siitä ripustelisin vahvalla, näkymättömällä siimalla. Ja saahan ne sillä metodilla ihen "sikinsokin", kun laittaa piuhoja menemään toisten kehysten takaa ja eri korkeuksille.

Mutta minua häiritsisi koko ajan jokin, kun ei ole kunnon koukuilla kiinni. :D

Sellainen kasvihäkkyrä... mikä se on? Se puinen ristikko köynnöksille. Maalaa sopivaksi ja sahaa mittoihinsa ja koukuta kuvia siihen. Seinään ei tule montaa jälkeä.

Yhteistyössä