Apuja unikouluun!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TiinuLiinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TiinuLiinu

Jäsen
05.03.2005
567
0
16
Päätin tänään aloittaa pojallemme tassuttelu-unikoulun. Poika on 10kk. En imetä, joten pullosta maitonsa on saanut öisin. Nukahtaminen hankalaa (kanniskelua ym) jopa puolikin tuntia,ottaa siis voimille kovastikin. Saa illalla n klo 19 iltapuuron ja vielä 20.30 nukkumaan mennessä vellin (maitoa kokeiltu mutta nukkuu huonommin kuin vellillä). eli siis syö tukevasti kyllä ennen nukkumaanmenoa. No...Herää miltei joka yö (nytkin hereillä) 24-02 eikä millään alal nukkumaan ilman sitä maitoa. Muuten kyllä nukkuu sikeästi ja hyvin. Ei siis heräile jatkuvasti. No.. Ongelma on siinä kun tämä veitikka nousee jatkuvasti seisomaan sänkyyn ei kuitenkaan itke. Äheltää ja inisee mutta ei "pääse huudattamaan". Käyn vain aina laittamassa takaisin makuulleen sänkyyn ja sanon tomerasti "nyt on yö nyt nukutaan".
Tassuttelu ei auta tuntuu ihan kuin vain virkistyisi..miten siis pystyn nukuttamaan omilleen tai siis että nukahtaisi omillee kun koko ajan nousee pystyyn. Tuttia ei syö.
Eikös unikoulussa ole että huudatetaan se 5min, mutta kun tämä ei itke ollenkaan,inisee vain. Käynkö siis jatkuvasti laittamassa makuulleen vai annanko seisoa siellä esim. sen 5min?Nytkin tässä tunnin jo yrittäny. NOrmaalisti olis jo juonu maitoa ja jatkanu heti unia kun rauhottuisi nukkumaan taas mutta nyt päätin ette maitoa enää anna. Varsinkaan kun ei voi olla nälkä kun kello vasta näin vähän.Mitä siis teen? VAlvonko yön laittaen makuulleen vai anannko aikansa jokellella ja ähelää. Poika siis taas pirteä tällä hetkellä kun naantalin aurinko naureskelee ja juttelee...aaarrg...

Anna seistä siellä jollei kerran huuda.Paa korvatulpat korviin ja koita ite nukkua.Kun et reagoi toisen kontaktiyrityksiin ehkei ees yritä enää.

Jos alkaa huutamaan niin silloin vois koittaa kaukaa rauhoitella ettei ees koskisi.
Toki jos yltyy ihan kauheeks huudoks on otettava syliin,mutta mun mielestä tuohon seisomiseen ei kannata reagoida.
Meillä 2 vuotias tekee sitä myös,mutta kun nukun ja hengittelen vaan tasaisesti (esitän) niin menee nätisti makuulle ite.

Tuosta tulee kiva leikki jos meet laittamaan makuulle,toinen voi pitää sitä hauskanakin..
Eli mä sinuna olisin vaan punkassa,ja koittaisin olla välittämättä.Joku turvalelu olis hyvä ajaa lapselle,eli rätti taikka nalle tms.Jonka ottais kainaloon.

Meillä ei ole tuttia syöty myöskään,tuon ikäisenä vielä oli tosi rikkonaiset yöt.
Muuten kuulostaa musta tosi hyvältä,jollei kerran itke niin anna olla siellä,ehkä nukkuisikin iteksiin.

Samaa mieltä olen kuin kata32, että anna pojan seistä, jos ei kerran itke. Kun huomaa, että muut nukkuvat eikä seuraa ole tarjolla, saattaa hyvinkin jatkaa oma-alotteisesti uniaan. Vasta kun isot itkut tulee mukaan, reagoi, pienestä tihruttelusta ei kannata välittää. Itse en ole koskaan ollut innostunut noista huudatusunikouluista, mutta ehkä ne on joillekin välttämättömiä. Mutta kokeile ensi yönä sitä, ettet noteeraa seisoskelevaa ja juttelevaa poikaa, vaan teeskentelet itse nukkuvaa.

Onnea kokeilulle!! :wave:

Samantapasen ongelman kanssa painitaan täälläkin. :/
Meillä tosin jätkä konttailee pitkin sänkyä ja huutaa kuin syötävä, vaikka selvästi on ihan sippi.
Ollaan tähän asti nostettu pois sängystä ja koitettu puolen tunnin päästä, jos suostuis jäämään. Silittely ei täälläkään auta, huutaminen vaan kovenee. :|

Yhteistyössä