V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Vanha mies auton ratissa kyllä, mutta miksi minusta tulisi hömelö?Ap sinustakin tulee jonain päivänä hömelö vanha mies autonratissa. Niitä aikoja odotellessa.
Ei vielä kovinkaan monessa paikassa, mutta kai tunnet uudemmatkin liikennemerkit?Kuinka usealla tieosuudella Suomessa on ”alinopeusrajoitus”?
Wanha kärry oli jo. Ei tutkaa, ei kameraa. Vaikka olisi ollutkin niin ei hän olisi hallinnut autoaan kuitenkaan. Eikä niitä tarvitse edes kun on peruutuspeilit olemassa.Ilmeisesti autossa ei ollut peruutustutkaa.
Upea uudistus *Liian hitaasti ajaminen määritellään aiempaa tarkemmin liikennemerkillä tieliikennelain uudistuksessa.*Ei vielä kovinkaan monessa paikassa, mutta kai tunnet uudemmatkin liikennemerkit?
Kottaraisen pöntöt ei edes välähdä kun ajan 8kympin alueella 92 km/h. Taisi joskus olla 94 vakionopsäätimessä eikä siltikään, saksalainen laatuauto alla ja ei montaa vuotta vanhaOttakaa selvää auton todellisesta nopeudesta vaikka kännykän navigaattorin avulla jos teillä ei ole navigaattoria autossa itsessään. Usein nopeusmittari näyttää alakanttiin ja GPS-navi oikein.
Yleensä heitto on 4-5 km tunnissa eli nilkan ojennusta hieman lisää. T autoileva mummo.
Ps Ne peruutustutkat, kamerat ja parkkiavustajat on myös suositeltavia varsinkin jos pää kääntyy huonosti.
Asenteestasi kertoo paljon se, että oikein toivot sen kiusaamasi ihmisen mahdollisesti ajavan jonkun hengiltä ja pääsevän istumaan.No, pääset pitemmäksikin aikaa istumaan, kun kiukuspäissäsi kaahaat ylinopeutta poliisin tutkaan. Miten aikuinen mies voi käyttäytyä tässä asiassa aivan kuin finninaamainen märkäkorva? Erotuksena, että se finninaamainen märkäkorva oppii mutta kaltaisesi uhriutuva ja loukkaantuva ikäihminen ei.
Minä ajan aina vakionopeudensäädin päällä. Mittariylinopeutta 5-8 km/h eli poliisin tekemän vähennyksen jälkeen 2-5 km/h. Siitä tulisi 70 euron ylinopeussakko, jos poliisi pysäyttäisi, mutta näin on käynyt vain kerran ja se tapahtui muistaakseni vuonna 1999.Kukahan se niihin narsistisiin autoilijoihin kuuluukaan?
"..mutta kun minä ajan aina ja oikein ja nopeusrajoitusten mukaan, kun minun aikani on niin kallista kuolemaa odotellessa ja nämä muut sitten eivät osaa ajaa ja ovat niin hankalia ja kiusaavat minua ja aiheuttavat vaaratilanteita minulle, joka on ainoa koko Suomen maassa, joka osaa oikein ajaa ja käyttää aikansa, kun minä tiedän nämä asiat.."...
Ihan oikeasti. Sulla on todella huono asenne mitä tulee liikenteessä ajamiseen ja olemiseen.
Siis mitä on alinopeus näissä tapauksissa? Itse en ainakaan ole koskaan ajanut teillä, joilla olisi tuollaisia yllä olevia, uusia merkkejä.Minä ajan aina vakionopeudensäädin päällä. Mittariylinopeutta 5-8 km/h eli poliisin tekemän vähennyksen jälkeen 2-5 km/h. Siitä tulisi 70 euron ylinopeussakko, jos poliisi pysäyttäisi, mutta näin on käynyt vain kerran ja se tapahtui muistaakseni vuonna 1999.
Usein minut ohitetaan liikenteessä, mutta vielä useammin kohtaan autoilijoita, jotka ajavat selvästi alinopeutta. Tiedän sen siitä, että näiden tullessa vastaan klikkailen vakkarin asetuksia alaspäin (ei ole mukautuvaa vakkaria) ja kun nopeusrajoitus on saavutettu (joka siis on oikeasti muutaman kilometrin alinopeus koska mittarivirhe), ohitan kun se on mahdollista. Olen hyvin tietoinen niin omasta kuin muidenkin nopeudesta. Kannattaa kokeilla sitä vakionopeudensäädintä, joka nykyään on jo lähes joka autossa, niin silmät aukeavat liikenteen todellisuudelle.
En ole se jolle vastasit mutta tästä nyt huomataan ettette (koko ikänne ilman kokemusta autoista)rollaattorimummot ymmärrä kokonaisuutta. Hän kirjoitteli ihan asiaa miten hidastelu = osaamattomuus/arkuus vaikuttaa satoihin tuhansiin muihin autoilijoihinNo, pääset pitemmäksikin aikaa istumaan, kun kiukuspäissäsi kaahaat ylinopeutta poliisin tutkaan. Miten aikuinen mies voi käyttäytyä tässä asiassa aivan kuin finninaamainen märkäkorva? Erotuksena, että se finninaamainen märkäkorva oppii mutta kaltaisesi uhriutuva ja loukkaantuva ikäihminen ei.
Ei niissä kaikissa ole aina kameraa... Aika harvassa onKottaraisen pöntöt ei edes välähdä kun ajan 8kympin alueella 92 km/h. Taisi joskus olla 94 vakionopsäätimessä eikä siltikään, saksalainen laatuauto alla ja ei montaa vuotta vanha
Siinäpä sitä sinulle pohdittavaa, että mitä se voisi tässä yhteydessä tarkoittaa.Siis mitä on alinopeus näissä tapauksissa? Itse en ainakaan ole koskaan ajanut teillä, joilla olisi tuollaisia yllä olevia, uusia merkkejä.
Oletko kuullut televisiosta? Aika moni vanhus katsoo sitä päivittäin...Minä em. ”peruuttaja” en tiennyt. Miten jakaa tietoa tästä? Kaikki vanhukset ei käytä nettiä, eikä tilaa päivälehtiä kotiin jne. Paras olisi varmaan jokaiseen postilaatikkoon tiputettava selkokielinen lehdykkä?
Ai juu sellainenkin on olemassa. Olen luopunut siitä jo 10 vuotta sitten kun ei sieltä tule kuin hömppää mutta sehän sopii vanhuksille hyvinOletko kuullut televisiosta? Aika moni vanhus katsoo sitä päivittäin...
Jos laittaisivat kaunareiden mainoskatkolle infopläjäyksiä niin menee varmaan hyvin jakeluun. Tosin varsinaisilla vanhuksilla ei onneksi laajalti ole enää ajokorttiaOletko kuullut televisiosta? Aika moni vanhus katsoo sitä päivittäin...
Pelaa sinä vaan venäläistä rulettia, se on aika ikävä tunne kun kamera välähtää. Ja sattuu lompakossaEi niissä kaikissa ole aina kameraa... Aika harvassa on
Mua ahdistaa se kun he, siis hidastelijat jotka voivat olla nuorempiakin, ovat erittäin suuria riskitekijöitä jonon keulilla. Et näköjään hahmota ollenkaan villakoiran ydintä?Mua ei ahdista kun vanhukset ovat hitaita. He ovat elämänsä työtä tehneet, lapsia synnyttäneet, auttaneet, hoitaneet, kuunnelleet, halanneet, ymmärtäneet. Ansainneet kunnioituksen ja mä kunnioitan hyväksymällä ja antamalla tilaa.
Sensijaan kun joku nuori herranterttu kaahaa tossa "meidän" pikkutiellä ilmeisesti tulevaan kesän rallitapahtumaan harjoitellen ni jos kiinni saisin niin niin nappaisin korvasta kiinni ja läpsisin kunnolla poskille. Helvetin idiootit!
En minä aja ylinopeuttaPelaa sinä vaan venäläistä rulettia, se on aika ikävä tunne kun kamera välähtää. Ja sattuu lompakossa