Apuja työhakemukseen ja ansioluetteloon?

  • Viestiketjun aloittaja sormi suussa
  • Ensimmäinen viesti
Laita siihen kohtaan, mihin se ajallisesti sijoittuu niinkuin kaikki muutkin.
Mutta jos sulla on muitakin katkoja siinä työhistoriassa, niin en tiedä kannattaako pelkkää äitiyslomaa merkitä sinne, ellei muita mainitse. Työnantajat osaa aika usein kysyä kun näkevät, että on tyhjä paikka, että missä on silloin ollut.
 
ap
Mulla on cv:ssa kohdat Koulutus, Muu koulutus/kurssit, Työkokemus. Niin mihin noista sen oikein laitan? Vai pitäiskö laittaa jonnekin erikseen? Äh vaikeaa... Mulla sijoittuu äitiysloma viimeisimmän työkokemuksen "sisään". Yt:t alkoivat kun palasin hoitovapaalta takaisin töihin ja jouduin työttömäksi.
 
nn
Mä ehkä tekisin sen niin, että hakemuksessa toisin sen jotenkin ilmi, että:
Äitiyslomani/hoitovapaani jälkeen (esim. 8/2009) palasin takaisin työelämän pariin (työpaikan nimi), mutta tuotannollisista ja taloudellisista syistä minut irtisanottiin.

Siis jotenkin tuolla tavalla sisällyttäisin sen hakemukseen. Mulle on annettu sellanen neuvo, että niitä asioita ei pitäisi mainita hakemuksessa mitä jo on kirjotettu cv:hen. Eli tuo hakemus on sun keinos markkinoida itteäs :) ja ihan hyvä minusta olis tuon hoitovapaan jotenkin ilmenevän siinä!
 
nn
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Mä ehkä tekisin sen niin, että hakemuksessa toisin sen jotenkin ilmi, että:
Äitiyslomani/hoitovapaani jälkeen (esim. 8/2009) palasin takaisin työelämän pariin (työpaikan nimi), mutta tuotannollisista ja taloudellisista syistä minut irtisanottiin.

Siis jotenkin tuolla tavalla sisällyttäisin sen hakemukseen. Mulle on annettu sellanen neuvo, että niitä asioita ei pitäisi mainita hakemuksessa mitä jo on kirjotettu cv:hen. Eli tuo hakemus on sun keinos markkinoida itteäs :) ja ihan hyvä minusta olis tuon hoitovapaan jotenkin ilmenevän siinä!
Naapurini on kova tällainen rekryhenkilö, ja hänen kanssaan olen monesti puhunut näistä hakemuksista ja miten puuttellisia tietoja ihmiset antavat itsestään. Juuri tuon pitkän työssäpoissa olon olisi siiis syytä ilmetä edes jossain muodossa, sillä monet työnantajat juuri takertuvat sellaiseen.

mutta tää on vaan mun mielipide :)
 
Hakemuksen pitäisi olla nimenomaan markkinointikirje ja mahdollisimman lyhyt ja ytimekäs. Hoitovapaalla ja irtisanomisilla ei hirveen hyvin itseään markkinoi. Joten ei ainakaan siihen noita tietoja.
Noiden rekryihmisten kanssakin on niin, että niitä ja niiden arvostamia ja katsomia asioita on just niin paljon kuin niitä itsejäänkin, joten yksi miellyttää yhtä ja toinen toista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Surde74:
älä laita äitiyslomaa. Laita mielummin lasten syntymävuodet perhesuhteisiin.

Niin piti jatkaa ap:lle vielä, että tää tapa on tosiaan paras, jos sun cv on laadittu niinkuin kerroit, ettei kunnolla paikkaa asialle.
Noista syntymävuosista haastattelijat osaa laskea, että missä tyhjissä kohdissa olit hoitovapaalla ja kysyvät kyllä, jos on epäselvää.
 

Yhteistyössä