Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Noista teroista kerron sen mitä tiiän =) eli ite syön niitä koska mitä todennäköisemmin miulla on keltarauhashormonia liian ähän,ja kun sitä on liian vähän niin alkio ei voi kiinnittyä.Perjantaina pitäs saaha tulokset labrasta et mikä miun progestoriini arvo on. Ihmisen oma keltarauhashormonihan pitää alkavaa raskautta yllä kunnes istukka rupee erittää raskaushormonia tarpeeksi(korjatkaa jos täällä valehtelen :D ) eli siis terot tukee raskautta.mutta niillähän on monta eri tarkoitusta..vähentää tuhruu,lyhentää kiertoo jne.Toivonkii saavani lugeja jos kiinnittymises ongelmii..tehoo varmaan paremmin ku terot.
Eli JJ-t kannattaahan siu teroja syyä oviksen jälkee jos kemiallinenki takana..auttaa siihen kiinnittymiseen.

Miekin alotin eile terot..vaikka tilanne täällä onkin mikä on..ja tuhru on tänään hävinny.Liekkö terojen avulla vai siitä kun ovis on jo ohi..kuka tietää..tärkeintä on et pysyy poissa =) eilen sain illalla itkut itkettyy ja nyt olo on jo parempi..kyllä täät tästä..

Mietin muute yhes vaihees sitä et onko naisen ees mahollista raskautuu jos vuotaa verta mutta monihan on tullu raskaaks juuri menkkojen aikaan.. :D eli on se siis..tyhmä minä..mut joo..en sit tiiä olisko tää todellakaa paras mahollinen aika tärpille,mut jos se suotas ni en kyllä keskeyttäskää..jos erottas ni kyllä mie lapsen kaa pärjäisin.Mut enpä rupee sen enempää tota miettii..ku ei viel ees oo plussaakaa..

kertokaas nyt sitten viisaammat että millon terot pitää alottaa, heti oviksen jälkeen vai esimerrkiksi 4 päivää sen jäljeen?? sitten en osaa sanoa koska se mun ovis on/oli :/ limoja on ollut jo perjantaista ja kn ollut auki jo 3 päivää :eek: lämmöt ei edelleenkään oo noussut, eikä tikussa ole tasavahvoja viivoja.

jos saisin esim. tänään viivat niin alotanko ylihuomenna?? jotenkin pelottaa että on jotain vikaa irtoamisessa, koska niin kauan on ollut kunnon kipuja ja limat, että ttuntuu ettei irtois ollenkaan :/ tuleeko limat silti vaikkei irtoa..?kaippa.. :headwall: tää on kyllä taas ihan pihalla :ashamed:

jj-t mie alotan terojen syönnin 2pv ovisplussan jälkee..eli siis sunnutaina tuli plussa tikkuu ni tiistaina alotin terojen popsimisen. Olis kuulema 2pv oviksen jölkee hyvä syödä vasta niit teroja..toi siu tilanne on kyl kenkku..vaikuttaa et ovis olis tulossa muttei sit kuitenkaa..mutta voihan se olla et ovis on siulla vaikket saakkaan tikkuun mitään =) ei kaikki saa..miusta sie voit alottaa terojen syönnin jo vaikka huomenna tai ylihuomenna,koska jos ovis on nyt ihan ovella ni ne terot ei sitä enää estä eikä vaikuta siihen ovisken miteenkään..tai niin ainakin luulisin.

mulla luki clomireseptissä 3-7pvä, mutta niitähän en ikinä ostanukaan limakalvon ohenemisen ja endon pahenemisen pelossa.. terolutit 15-24pvä. Ja mulle on kyllä sanottu noista että ne ei vaikuta limakalvon paksunemiseen mitenkään, ne vaan ylläpitää sitä ja auttaa korkeintaan tiputteluun. Paksuntamiseen tarvis niitä piikkilääkkeitä..

hani- Clomit on just siihen ovuloimattomuuteen tarkotettu. Mä söin niitä melki vuoden, mut kiertoja siinä ajassa ei ollu ku...ehkä viisi...ei pysty enää muistaan. Ovis ei tullu ku ekassa kierrossa ja sit yhdessä siinä jossain välimaastossa, mut niistä en raskautunut. Yritettiin sit inssiä ja sanoin et mieluusti koittasin vahvemmilla hormooneilla et se ovis sit kans tulis, ja tulihan se piikeillä. Siitä inssistä sit tämä meijän tyty sai alkunsa. Ja yritystä yhteensä siis oli pikkasen reilu 1.5 vuotta. PCO:n takia hakeuduin aikas pian väestöliittoon kun kierrot oli siis mitä sattu. En tiä oisko julkiselle päässy enne sitä vuoden rajaa vaik tosiaan oli tiedossa et häikkää on. Yksityisellä kannatta varmaan käydä ainakin ultraamassa ja sen verran et lekuri voi päätellä et miks kierrot pitkät. Voihan sitä sit sen jälkeen mennä hoitoihin julkiselle.
Rouva B Mä poden kroonista matkakuumetta! :LOL: Nytkin tekis mieli lähtee johki, mut ei kyllä jaksa noin pienen kans ku ei siitä lomasta vissiin sais kauheesti irti. Siis aiotteko matkata ihan maapallon ympäri vai mihinkä matkanne suuntaa?? On varmaan kallista lystiä? Meil oli kans kauan haaveilemamme matka jo varattu Väli-Amerikkaan, mut sillon sit just huomasin olevani raskaana...eli matka peruttiin, mut ei harmittanu yhtään :D
pilvilinnalle peukut sit alkaneeseen kiertoon. Voi kun mäkin jo pääsisin kuumeileen, ois tosiaan ihan eri kirjotella tääläkin ku sais itekin jännäillä. Elien illalla tyttö ei huolinu tissiä eikä aamulla, eli nytkin imetysten väli oli jo jotain 15 tuntia. Luulis jo sillä ajalla hormonitoiminnan aktivoituvan, mutta ei :kieh: . Voisko täälä nyt joku ajaa sen tädin tänne meijän kulmille!???

Torstai 17.7

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna

Piglet...................35/27...........yk8..........esikoinen..ter.+clomit+met.
Aurora72.............26/30-39.......yk4.........1.yhteinen...primilut+clomit
Solina83..............32/28.............yk14........kolmas..........clomit+luget risukasaa................8/n.27..........yk23kk.....toinen...........terot
mama-84.............8/28............yk21........toinen...........ei vielä mtn
Milo......................32/34............yk 6.........esikoinen......clomit
suikku..................15/29-32......yk13........esikoinen......clomit+terot
JJ-t.......................22/n.32.........yk07/07...esikoinen......clomit
pilvilinna...............8/28-?........yk10........esikoinen.....clomit+luget
juttis.....................46/30-33...........yk2..........esikoinen
Rosetta................39/38-48.....yk 10..........esikoinen.....ei vielä mtn.
Tähtisäde.............15/26..........11/07.......esikoinen......clomit+
....................................................................terot+femostanit
Milliäinen..............47/35...........yk??........esikoinen.....clomit+terot
Julietta.................48/37...........yk 2.........esikoinen.....ei vielä mtn
Stella82...............93/30-32......yk 9.........esikoinen.....terot
Nuusku................96/26............yk...........neljäs...........clomit+terot
Hani-...................43/??..............11/07......toinen........ei vielä mtn.
Tanjusha82.........31/30..............yk8............kolmas............clomit+terot
Emili.....................23/33-42............yk9.............??
titonia................50/??...............09/07..........esikoinen.......clomit+terot
tyty86.................20/30-35.............yk5.......esikoinen.......terot
Rouva B.............19/38-41..............yk4 (tjot 3v)..esikoinen...terot
Imettävä kuumeilija:
Muisku78..................................................toinen
[colour purple]

Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä
Velvet Kiss, yritys jatkuu syksyllä
Linna, yritys jatkuu syksyllä
Rouva Pikkumyy, luomuilee

Plussanneet:

Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........??/1.2009...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7..........toinen
Sirpula.............16.1......................yk10........esikoinen
pilviini............??/??.......................................toinen
haavemamma73..4.2.2009...........yk11.......esikoinen
kaa................19.3.2009................08/07.....esikoinen
[/colour]
[/quote]

Oltiin tiputtu jo toiselle sivulle :eek:

nyt ne nännit on sitten tullut kipeeks :D kn on kyllä jo kovettunut, mutta limoja bongasin edelleen aamulla :/ onko kellään oviksen aikaan tätä samaa kun mulla että nännit kipeytyy?? en ole kierjotellut tuntemuksia ylös missään kierrossa, harmittaa kun sitten vois ihan tunnilleen melkein verrata mikä tuntemus liittyy mihinkin...

mietin sitä että tuleeko se nänni kipu vasta kun ovulaatio on päällä vai mikä sen oikeen aiheuttaa?? lämmöt aamulla 36.0 eilen ja toissapäivänä 35.8. eilen illalla lämmöt 36 kun sitä edeltävät kaksi päivää 36.4 ja 36.5. mulla tulee yleensä se romahdus ennen ovista, niis josko se nyt sitten olisi :p

ärsyttää vaan kun touhuttu vimeksi sunnuntai-iltana..miehellä ollut päivystysviikko ja jotenkin se on aina lähtenyt sillon kun on päästy vauhtiin..ja sitten mä oon tosi väsynyt ollu ja sammahtanut joskus yheksän aikaan |O eilenkin olis voitu mutten vaan millään jakasnut :ashamed: ehkä se on ihan hyvä mennä vaan fiiloksen mukaan :/ silti nyt on paineita, että onko tarpeeksi, jos se ovis oliskin vaikka päällä tai jtn...

:headwall: hirvee selitys, en oikeen itsekkään tiedä mitä yritän sanoo :LOL: nyt pitänee jatkaa töitä :kieh: no, enää tämä ja huominen päivä niin meikä alottaa kuukauden kesäloman B)

niin..mulla on valkoiset pellavahousut päällä, saas nähdä miten ämmän käy :LOL: *siirtää kahvikuppia kauemmas* :D mukavaa päivää kaikille :wave:

Eiks toi lämpö pidä mitata aina aamusta ja ennen ylösnousua..? Ja samasta paikkaa (?) :)

Mulla alkaa tissiarkuus yleensä noin 5 päivää, joskus jo viikkoo ennen menkkoja.. taitaa olla mulla vaan selkee pms-oire :ashamed: Outoo on, että joskus sitä ei tuu ollenkaan ja joskus ne on todella kipeet, :eek: mistähän sellanen vaihtelu johtuu? Huonosta ovulaatiosta? Talvella oli pitkän aikaa niin että se oire puuttu, niin voisko monia kuukausia olla peräkkäin ettei ois ollu ovulaatioo.. ei kai? Ja toisaalta ei voi raskausoirekaan olla kun tullu sellasissakin kierroissa ettei ois mahdollistakaan ollu olla raskaana..

^juu, sama aika ja paikka :D Siks mulla ei ikinä tullu lämpöjen mittailusta mitään ku tekee vuorotöitä niin joutuu herään eri aikoihin ja sit välil vasta pääsee sillon töistä aamulla ku pitäs mitata, niin ei vissiin kovin luotettavia tuloksia tulis.
JJ-t Ihanaaaa, loma alkamassa! :) Mä en osaa tosta tissikivusta sanoo mitään kun itel ei sitä oo ikinä ollu, ei oviksesta eikä menkoista. Ei ees koko raskauden aikana ollu tissikipua.
Mie taidan napata tytön kyytiin ja lähtee vähän kaupoille. Jos löytäs vielä loppualeista jotain!

Alkuperäinen kirjoittaja risukasaa:
Talvella oli pitkän aikaa niin että se oire puuttu
No jos kylmä auttaa siun tissisärkyyn. :D

SUURi :heart: Kiitos :flower:
Kaikille miun Clomi-kyselyihin vastanneille. Olin sit oikeessa. Eli Clomit kp 3-9, sit ootetaan ovis, sit Terot 10pv. Tää on miun sotasuunnitelma. :p

-B

Nyt tuli prokestoriini tulokset ja sairaanhoitaja sanoi niiden olevan normaali..mutta onko 194,2 normaali jos se on otettu 3-4pv ennen ovista?

jj-t miulla on tullu monessa kierrossa nännikipu oviksen jälkee..parin pv päästä..

:hug: kaikille tätä pinoa lukeville! Olen ollut hieman taustalle, mutta voisin hieman kertoa kuulumisiani (kiinnostaa se tai ei ;) ). Me kävimme mieheni kanssa Väestöliitossa noin kuukausi sitten ja kaikki oli kunnossa paitsi että PCO- oireyhtymäni sai varmistuksen siellä toistamiseen. Olen nyt siis ollut ilman mitään apukeinoja ja yhdet kuukautiset ovat tulleet luomuna (hyvä sille), mutta kierto oli 41 päivää (huono tälle). Nyt odottelen toisia ja kp on 17. Leikkaukseni on heinäkuun lopussa ja osuu justiinsa ovulaation aikoihin, jos kiertoni pysyy suhteellisen samana kuin viime kierrossa. Jos tätiä ei ala kuulumaan niin minulle on määrätty Terot ja Clomit valmiiksi, mutta katselen nyt rauhassa tätä kiertoa vielä. Lääkärini sanoi pupuilulle, että antaa mennä vaan, koska kiertoni on nyt niin pitkä ettei leikkauksesta ole mitään haittaa...Jihuu! Olen siis palannut takaisin kuumeilemaan ja kovasti =) Lääkärini kyllä ehdotti, että jättäisin tämän palstailun tekemättä, kun kerroin että olen täällä joskus (!?) käynyt...En taida kuitenkaan kokonaan pystyä tekemään sitä, koska on tänne niin mukava avautua...

JJ-t Mulla ei ikinä ollut mitään tissi/nännikipuja kun söin e-pillereitä, mutta nyt on. Sekä luomukierrossa, että clomikierroissa. Olen huomannut, että nännit alkavat kipeytymään aina pari päivää ovulaation "sarven jälkeen" eli olisiko siis just kun ovulaatio on mennyt ohi!? :eek:

Oikein mukavaa kuumeilukesää kaikille! :flower:

risukasa siis miulle on prokestoriinista puhuttu kokoaja..ja ihmettelinkii et miksi kukaan ei voinu sanoo miulle et se pitäs ottaa loppukierrosta :eek: :kieh: enhön mie voi sitä tietää..sano vaa lekuri et mee labraa kokeisii ja ne sano et tääl on prokestoriini koe ja kilpirauhaskoe..eli tais olla yhtä tyhjän kanssa toi hemmetin koe.. :kieh: :'(

Joo siis oon nytte sekoillu ja siis miultahan on otettu se prolaktiini arvo :D ei progesterooni..tyhmä minä..luin netistä noita viite arvoja ja noi viitearvot jotka laitoin ei voi olla ees mahollisii progesteroni arvoiks..ääh..tyhmä minä..eli siis arvot pitäs olla hyvät =)

Kaa
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva B:
Miks lääkäri kielsi palstailun?

Kielletäänköhän multakin, miekin meen elokuussa ensikäynnille Väestöliittoon. :eek:

-B
Joku hurja on väittänyt, että täläinen palstailu lisää stressiä (ja täten vaikeuttaa raskautumista)... :D Mitenkähän lie?

ai teille on tullu nänni kipu oviksen jälkeen :eek: mun nännikipu alkoi tosi lievänä toissapäivänä ja tänään ollut kunnolla kipeet, ja sain ihan melkein plussa ovistestiin äskön :D pidän sitä kyllä plussana, huomenna varmaan jo haaleempi, mutta sen näkee sitten :/

noista lämmöistä...siis mä mittailen ihan huvikseen iltasin ja aamulla aina samaan aikaan, mutten heti sängystä noustessa, joku 5 min sen jälkeen. silti oon aina niiden avulla pystyny varmistaan oviksen..sen verran monta kiertoa samaa oon tehnyt.

mullekkin lääkäri sanoi että ihmiset tulee vainoharhasiksi, että lopeta palstailu!! :kieh: no se oli muutenkin paska lääkäri ja annoin sille palautetta ja vaihdoin lääkäriä :D

velvet kiss tervetuloa takaisin :wave: haluatko antaa kiertos yms. taas listoille, jos ei kerran estettä yritykselle ole..?

tyty hyvät arvot sulla!! mulla oli prolaktiini 142 ja otettiin kp 16, en kyllä ovuloinut siinä kierrossa..vaikuttaako ovis tohon arvoon, ei kai..?? :/

Hei vaan kaikille, jotka minut muistavat! Me jäätiin siis yritystauolle ja lopetettiin lääkitys kesäksi. Nyt näyttää kuitenkin vahvasti siltä, että olen raskaana.. Siis kahteen apteekin omaan testiin on tullut haalea, mutta hyvin selvä punainen viiva! Näköjään stressin väheneminen ja ympyröiden muuttuminen oli tehokkaampaa kuin lääkitys mulla. Mulla kyllä oli paljon positiivisia muutoksia elämässä, ei vain yrityksen lopettaminen vähentänyt stressiä.

linna upeeta, paljon onnea!!! :heart: :flower: :flower: mä olenkin miettinyt että mitä sulle kuuluu, ja näköjään hyvää!! :D ihmeellistä kun sunkin tilanteesi oli oikeestaan tosi "vaikea" niin sitten luomuna tärppäsi, kaikkea voi tapahtua! annoit todellakin toivoa meille, ainakin mulle!! joko olette siis suomessa???

JJ-t: Kiitos! Kieltämättä olin itse jo aika luovutusfiiliksissä, kun ne Clomit ei tehonneet. En kyllä voi sanoa, että ihan vielä usko täysin luottaa niihin testeihin, vaikka tiedänkin nooden olevan todella luotettavia.

Suomeen joo ollaan palattu ja kovasti lomailtu. Ostettiin myös unelmiemme talo, joten on ollut tässä kaikenlaista.

Yhteistyössä