Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Miekin luin =)

Meilläkin tulee kohta vuoden rajapyykki vastaan :(. Vuosi sitten kuvittelin että olisin ainakin raskaana tässä vaihessa, en ois kyllä arvannut että tämä voi olla näin vaikeaa. Yllätävän nopsaan on aika mennyt kuitenkin.
 

Tiistai 17 .6 .2008

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna



Piglet...................5/27...........yk8..........esikoinen..ter.+clomit+met.
Aurora72.............31/30-39.......yk3.........1.yhteinen...primilut+clomit
Solina83..............2/28.............yk14........kolmas..........clomit+luget mm77................7/n.27..........yk20kk.....toinen...........terot
mama-84.............6/28............yk20........toinen...........ei vielä mtn
Milo......................36/??............yk 6.........esikoinen......clomit
suikku..................8/29-32......yk12........esikoinen......clomit+terot
JJ-t.......................38/n.32.........yk07/07...esikoinen......clomit
Rouva Pikkumyy...13/28-29......yk 2.........1. yhteinen....luget
pilvilinna...............41/28-?........yk10........esikoinen.....clomit+luget
juttis.....................16/30-33...........yk2..........esikoinen
Rosetta................7/38-48.....yk 10..........esikoinen.....ei vielä mtn.
Tähtisäde.............17/26..........11/07.......esikoinen......clomit+
....................................................................terot+femostanit
Milliäinen..............17/35...........yk??........esikoinen.....clomit+terot
Julietta.................18/37...........yk 2.........esikoinen.....ei vielä mtn
Stella82...............63/30-32......yk 9.........esikoinen.....terot
Nuusku................66/26............yk...........neljäs...........clomit+terot
kaa.....................13/34-36........08/07......esikoinen...ei vielä mtn.
Hani-...................13/??..............11/07......toinen........ei vielä mtn.
Tanjusha82.........??/??..............yk??............??............clomit


Imettävä kuumeilija:
Muisku78..................................................toinen



Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä
Velvet Kiss, yritys jatkuu syksyllä
Linna, yritys jatkuu syksyllä
Plussanneet:


Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........??/1.2009...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7..........toinen............
Sirpula.............16.1......................yk10........esikoinen
pilviini............??/??.......................................toinen
haavemamma73..4.2.2009................yk11...esikoinen
[/colour]

[/quote]

 
totta, aika on mennyt nopeasti! vaikka aina piinaviikkoina tuntuu, että aika matelee niin loppujen lopuksi nopeasti on mennyt!

oon tässä miettinyt että ensi kiertoon syön clomit+terot, gynen ohjeiden vastaisesti! sen ohjeet on syödä kaks kuukautta pelkkiä teroja ja jatkaa sitten clomeilla..? en ymmärrä mikä idea siinä on, eikös teroja kuulu syödä aika kauan että kirto sen suhteen säännöllistyy? osaako joku sanoa? oonko tyhmä jos meen omin lupineni ottaan molemmat? en vaan jaksa taas pitkittää tätä, jos ovis tosiaan stressin tms. tapaisen takia siirtyi, niin eikö voisi vielä ensi kierron kokeilla...? niin paitsi jos plussa pärähtää :saint: siihenkään en enää usko :ashamed:

lähes kaikki oireet mitä viikonloppuna oli on lieventynyt, rinnat edelleen täynnä ja hieman kipeet, mutta muuta ei sitten olekkaan. lämmöt koholla edelleen, että olisko nuo oireet sitten ollut vaan oviksesta johtuvaa :/
 
Tääläpä ei mitään uutta mitä tänne kirjottaisin...
JJ-t Mustakin tuntu et välistä ne lekurit keksi ihan tyhmiä juttuja mitä ois pitäny kokeilla aina seuraavaks. Muuten noudatin niitten neuvoja, mut siin alkuvaihees jätin terot syömättä. Kokeilin niitä 2 kiertoo, mut meni vaan enemmän kaikki sekasin ni aattelin et nää ei oo mua varten. Joskus on ehkä hyvä tehä omia ratkaisuja. Ja mä ainakin ymmärrän sua jos aattelet niin et menee tavallaan yrityskierrot hukkaan jos vaan teroja popsii. Pitkällä tähtäimellä niistä EHKÄ voi jollekin olla hyötyä jos kierrot tasottuu, mut en mä ainakaan jaksais tuhlata kiertoja siihen et "otetaanpa nyt rauhassa ja katellaan mitä terot saa aikaseks".
Rouva Pikkumyy Onnittelut oviksesta! Mut miten tota testiä siis luetaan!!! :eek: Mä en oo tollasta nähnykään...tosin eipä oo tarvinu yli vuoteen ovista metsästääkään.
 
Rosetta Meil alko yritys kesällä (2005) ja aattelin sillon et jouluna oon raskaana, eli siis puolen vuoden päästä siitä. No, enpä ollu. Muistan miten sillon aattelin et no, ainakin ens jouluna oon jo pitkällä raskaana. Mut sit sillon jouluna 2006 en edelleenkään ollu. Se joulu oli jotenkin tosi vaikee. Mä muistan ku ajeltiin illalla miehen kans kotiin sukuloimasta ja koko matkan pidättelin itkua kun muistan miten olin sillon edellisenä jouluna miettiny et oisin nyt raskaana. Kotio päästyä taisin tirauttaa pikku itkutkin. Voi kun oisin sillon tienny et tammikuussa pullat oli jo uunissa (vaik testasin siis helmikuussa elämäni ekan plussan). Aika meni ihan liian nopsaa kun mitään ei tuntunu tapahtuvan. Eihän tässä auta muu kuin katsoa luottavaisin mielin huomiseen. :hug:
 
Muisku78: Näimpä, nykyisin ei uskalla oikein edes toivoa mitään. Muuta kun että ylipäätään joskus saisi lapsen =). Toisaalta ei meillä vielä tuota yritystä niin hirveästi ole takana. Yritän parhaani mukaan ajatella positiivisesti, että joskus vielä tärppi käy meillekin :)
 
täälläkään ei mitään uutta.. oon viikossa laihtunu 1,2kg, jee :D ja tosiaan sitä puhdistuskuuria vetelen.. yritän taas kuntoilla ja laihduttaa mutta saas nähdä :headwall: mä oon niin huono tässä.. varsinkin jos tuloksia ei rupee näkyy..
 
Moro moro!
En ees muista mitä viimeks kirjottelin..
Meitä taitaa muuten monia yhistää tuo sama asia juomisesta! Se vaan EI KIINNOSTA tippaakaan, ku toivoo vauvaa. Jotenki muuttuu koko ajatusmaalima. Ja juominen tuntuu yhtäkkiä tosi typerältä. Ite en kyllä oo oikeen koskaan ees ollu päissään, hiprakassa kylläki. Baareissa käyn n.3krtaa vuodessa. :eek: Se on muuten totta (en nyt muista kuka teistä kirjotti), et baareissa porukka on aivan TOSI nuoren tuntusta! Ite on vanha harppu niitten pienten keskellä..ulkopuolinen olo tulee. :ashamed:
Mutta niin..mulla siis kierto käynnistyny!! :) Ja jostain löyty taas uus into uuteen kiertoon. Nyt siis menossa kp2/33. Jippii, lopulta tiiän suunnilleen kierron keston! Voi mua..kaikesta sitä repii riemua!
Sit kysymys: Kuinka tarkkaa on, et kp1 on kp1? Eli mistä tiiän mikä on kp1..HITTO, miten vaikea osata kysyä!!! Hermot menee!! :LOL: Ku oon vuotanu sunnuntaista..tai no, lauantaina tiputteli tosi niukasti. Eikä oo edelleenkään vuoto kauheen runsasta. Ku ei tiiä millasta on normaali kuukautisvuoto, ku sitä ei oo kokenu maaliman aikoihin. Ymmärsiköhän joku ees kysymyksen!?
Suikulle tsemppiä laihutukseen! Oon ite just 10kg puottanu. Maaliskuussa alotin. Nyt kovasti yritän sit saaha kiinteytettyä itteeni, tai lähinnä mahaa. Hain luontaistuotekaupasta joitain kapseleitaki. Itekki mietin, et jotain litkua alkas killittää.
 
Joo, ei sitä ryypiskelyä enää oikein jaksa kun tietää mitä ne krapulatkin nykysin on.. :p kotona voi muutaman ottaa jos vieraita sattuu oleileen, tai kylässä, mutta baariinkaan ei oiekin innosta lähtee jonottaan. Empä ois uskonu että vanha bilehile ja baariasukas vois joskus vielä aatella näin, ei tuu wanhuus kellekään yksin.. :kieh:

milo, eiks kp1 lasketa siitä kun tulee kirkasta, valuvaa verta, ei mitään hailakoita tiputteluja/punertavaa v-vuotoo..
 
milo minähän se siitä baariväen iästä puhuin.. ite jopa 25 niin on jo vanha olo :D kp1 on silloin kun vuotaa kunnolla eli ei mitään pientä tuhrua lasketa.. ootko maaliskuusta saanut pudotettuu 10kg? miten? kerro mulle vinkkejä tähän touhuun :) mitä hait luontaistuotekaupast? onko toiminu? mä oon miettiny sitä easy control juttua ku sitä kehutaa netissä keskusteluissa..
 
Tähtisäde
Suikku: Mulla ei ole itsellä painonpudotusongelmia vaan painonnosto-ongelmia, joka ei ole kyllä helppoa sekään, mutta mieheni on pudottanut painoaan reilusti ja kun minulla on aika paljon ravintotietömystä ammattini kautta niin pari OIKEASTI hyvää vinkkiä: 1. Unohda kaalisoppakuurit tms. itsensä kiduttaminen. 2. Painonvartijat on tosi hyvä tapa MUUTTAA ELÄMÄNTAPOJA jos ravintoasioista ei ole kovin hyvää tietämystä, sillä systeemi paljastaa syömisen sudenkuopat armottomasti. Esim. jos lihapiirakassa on melkein puolet koko päivän ruokatarpeesta tai Saarioisten pikkupizzassa jopa yli puolet päivän tarpeesta... siinä tajuaa, että ei ihme jos paino ei putoa, jos ruokailutottumukset ovat vääränlaiset. 3. Jätä pois kaikki vaaleat jauhot, lisätty sokeri (esim. vaalea pasta, riisi, vaalea leipä, pullat, jogurtit yms) Tällä muutoksella ei tarvitse varsinaisesti laihduttaa. Jos leikkaat ruokavaliostasi kaikki nuo pois ja lisäät tilalle riisit ja pastat tummana, tuoretta kalaa, lihaa, kanaa ja kasviksia sekä hedelmiä niin takaan, että paino putoaa ihan takuulla. Voi jopa herkutella, kunhan ei herkuttele esim. karkilla vaan vaikka jätskillä, suklaalla jne. Ja pitää siinä tolkun. Kun jättää noi vaaleat hötöt pois, joissa ei ole mitään ravintoaineita ja korvaa ne tummilla versioilla niin tosi pian huomaa myös, että olo piristyy ja on kevyempi. Energiataso nousee huomattavasti. Tämän GI-ruokavalion sanotaan olevan myös lääkkeetön hoitokeino PCO:hon, joten suosittelen. Toivottavasti tästä on jotain hyötyä sulle. Ei kannata ajatella, että maanantaina alkaa dietti vaan kylmän rauhallisesti vaan vaihtaa tietyt ruoka-aineet ruokavaliossa niin lupaan, että alkaa tapahtua. ;)
 
Tähtisäde eiks jogurttiakaan sais syödä? maustamatontakaan? vaaleat jauhot yritän just jättää kokonaan pois.. ja muuten syön kyllä ihan oikein mielestäni.. kasviksia en vaan hirveästi kun en tykkää :ashamed: raakana kyllä mut muuten en hirveesti.. yritän kyl jotain tunkea ruoan sekaan mut.. teen siis itse ruoan tai ukko tekee mut kotiruokaa syödään..
 
Tähtisäde
Yhdessä jogurttipurkissa on varmaan 10 sokeripalaa. Maustamaton rasvaton jogurtti ja siihen pakastemarjoja tai ananasta purkista tai sit niitä uusia "hedelmiä purkissa murskattuna"-tuotteita niin se on tosi hyvä! :D
 
Mie suosittelen kanssa maustamatonta jugurttia ja marjoja. On oikeasti paljon parmpaakin kuin valmiiksi maustetut =). Säännölliset ruokailuajat kannattaa pitää niin ei sorru niin helposti naposteluun ja joka aterialle jotain kasviksia, hedelmiä tms.
Mulla ei ole painon kanssa ollut ongelmia, tosin talvella tuli pari kiloa, jotka olen nyt tiputtanut pois ja muutenkin olen yrittänyt nyt ruokavalion pitää mahdollissiman terveellisenä.
 
Tähtisäde no nii hyvä et tota saan syödä :D mä teen just noin et ostan sitä rasvatonta maustamatonta a+ jugurttia ja sinne aina mitä keksin.. ah kuin hyvää :p tai sit siitä sellast juomaa et laittaa hedelmiä ja jugurttia ja muussaa juomaks ja jäämurskaa vaik sekaa.. nami.. mites toi liikunta? osaatko sanoo kuin paljon kannattaa harrastaa päiväs? yritän ottaa tosissaa tän homman..

no Rosettakin saa neuvoa mua :) tai kaikki saa neuvoa :D niin on toi maustamaton paljon parempaa ku maustettu jugurtti.. valmiit on oikeesti niiiiin imeliä nyt kun on tottunu syömää "oma tekosta"..
 
Tähtisäde
Suikku: Liikunnassa kannattaa suosia hyötyliikuntaa: portaat hissin asemasta, jos työmatkat on alle 5-7km niin auton vaihto fillariin/kävellen tai sit hypätä bussista muutamaa pysäkkiä liian aikaisin. Sauvakävely on hyvä juttu, sillä siinä saa miltei hölkän sykkeen ilman, että meinaa kuolla. Vaikka se on aika mummoa niin jopa mun mieheni, joka on hyvinkin tietoinen siitä mikä ei ole "coolia" on sitä mieltä, että sauvakävely on hyvä juttu (pimeällä, kun tutut ei näe). ;) Ellei ole harrastanut mitään liikuntaa ja ylpainoa on reilusti niin jo tuolla saa paljon aikaan. Liikunnassakin kannattaa tehdä sellaisia asioita joista oikeasti tykkää. Hampaat irvessä meininki ei ole musta hyvä laihduttamisessa. Olisi hyvä liikkua jollain tavalla melkeinpä joka päivä. Ellei muuta niin sit ainakin vaikka osan työmatkoista ja portaat kotiin niin usein siinäkin saattaa tulla päivälle helposti 1h arkiliikuntaa. Jos liikkuu jo valmiiksi ja haluaa oikeasti tuloksia niin suosittelen pitkiä lenkkejä, joissa esim. juoksee 5-10 min ja kävelee kunnon mukaan 5-15min. Intervalliliikunta pitää sykkeen ylhäällä ja on tehokasta ja kun välillä kävelee niin jaksaa tehdä pitemmän lenkin eli rasvaa palaa enemmän. Ja uinti on tosi hyvä laji myös. Jos ahdistaa mennä uimahalliin niin pakottaa itsensä siihen kerran ja siellä jo huomaa, että siellä on kaikenkokoisia ihmisiä eikä muita tosiaankaan kiinnosta muiden makkarat. Se on myös nivelystävällistä. Hankalaa Suikku tietysti sinun kohdalla kommentoida mitään, kun en tieda taustojasi, mutta nämä ovat tällaisia yleisjuttuja joista lähdetään usein liikkeelle. :)
 
Tähtisäde
Ai niin, mä olen muuten aivan riippuvainen omatekoisesta smoothiesta, johon tulee maitoa, jääpaloja ja hedelmiä mielen mukaan esim 1/2 banaani ja appelsiini ja punaisia viinimarjoja. Ihan sairaaaaaaaan hyvää ja pitää nälän poissa pitkään. Sopii hyvin aamiaiseksi, lounaaksi tai välipalaksi.

 
Kivoja laihutusjuttuja teillä menossa! :)
Suikku ja Tähtisäde Mä laihutin painonvartijoitten pisteitä laskien. Mä en oo ikkään ollu ylipainonen, siinä rajalla kylläki käyny. Se pistehomma on AIVAN LOISTAVA!! Jauhan siitä nykysin oikeesti kaikille! Äitiä yritän patistaa täl hetkel kokeileen. Mä kävin niissä tapaamisissa pari kertaa, et sain ne paperit. Sit lopetin. Viikossa lähti helposti pariki kiloa! En ollu tosiaankaan tajunnu, et kuin paljo missäki ruoassa oikeesti on rasvaa!! Jukurttia en syö enää ollenkaan. Ei sitä paljo 21 pisteellä syyä! Ja tää systeemi kannustaa liikkumaanki, ku sillä ansaitaan lisäpisteitä ja niitä saa HELPOSTI! Sit saa hyvällä omalla tunnolla popsia vaik karkkia! ;) SUOSITTELEN!
Mä lihoin masennuslääkkeellä. Ja eipä sitä siihen aikaan paljoa jaksanu kuntoilu yms.kiinnostaa. Ei ollu voimia.

Vielä tosta pv1:stä: miten se sit haittaa, jos alottaa Clomit vääränä päivänä?! Jos merkkaa pv1:sen vääräksi ja alottaa sit vääränä päivänä. Ei mulla edelleenkään tuu kirkasta verta..en mä semmosta valu oikeen ikinä. Kamala, ku ikää jo 26V., eikä tiiä millaset on kuukautiset!! :LOL:

Toinen kysymys: meneekö tää systeemi niin, et eka syyään 6kk Clomeja, jos ei raskautta-> lapsettomuustutkimuksiin-> inssi?? Vai kuin?! Pitäskö toisin sanoen siis tässä vaiheessa jo taistella itelle lähetettä julkiselle lapsettomuuspuolelle? Vai kauanko hoitoihin jonotetaan nykysin?

Entäs te, joilla endo: onko annettu aikaa, jona suositeltas raskaaksi tuloa? Itelle lääkäri meinas, et puolessa vuodessa pitäs tärpätä, ni endo ei ehtis levitä taas.
 
Ja suikku: täl hetkellä syön Figurelia, mut en voi kyllä suositella. Mies laihutti viime talvena Tonalinilla, jota kehutaan. (Valittu parhaimmaks terveystuotteeksi, tai joksku tollaseks.) Mut se kyllä toimii, on vaan niin kallista! Mut sitä kai se on ostettava taas seuraavaks. Kiva silti ostaa jotain tueksi ja kannusteeksi. Kiinteytysvinkkejä tännepäin kiitos!! :)
 
milo joo mä mietinkin kans tota tonalinia.. ihan tukemaan laihdutusta.. miten sun mies laihtu sillä? mä en osaa sanoo tohon tutkimuksiin hakeutumiseen mitään kun me käydään yksityisellä ja ne tosissaan ottaa asiakkaan huomioon ja viimeks ku menkat alko ja soitin sinne ni gyne oli jo valmiiks miettiny et miten edetään.. tosi ihanaa palvelua ja henkilökuntaa..

Tähtisäde mä jumppasin 1,5h aamulla.. sit iltasin viel teen kaikkee pientä liikkumista missä tulee kyl hiki pintaan.. palaakohan siinä rasva kun hikoilee? tiedä näistä oikein mitään..

mä oon lihonu joskus kun tuli kilpirauhasen vajaatoiminta eikä sitä huomattu niin salakavalasti n.30kg ja siitä oon saanut jo yli 20kg pois mut loppuja en millään.. ja pyydän anteeksi kun täällä kyselen tälläsistä mut jospa täällä saisi tähänkin asiaan tukea :ashamed: :)
 
Milo: Miekään en osaa noihin kysymyksiin hirveästi vastata, kun mullakin vasta perustutkimukset julkisella alkamassa kk päästä. Lapsettomuuspolille joutuu aikaa odottamaan 3kk-6kk, en kyllä varmaksi osaa sanoa, mutta tuommoista on kuullut. Kerran kävin jo lääkärillä, jolloin katsottiin ultralla munasarjat ja kohtu, papa ja klamydia testit myös otettu. Meillä käy onneksi Gyne terkkarilla tekemässä keikkaa niin pystyy sitten vähän enemmän tutkimaan jo ennen lapsettomuuspoli aikaa.
 

Yhteistyössä