Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Kesäleijona: Tervetuloa mukaamme turisemaan! :wave: Toivottavasti tämä kierto on teidän plussakierto. Mikä kp sulla on menossa?

Nemotus: Tuliko täti vai onko pysynyt poissa? :hug:

Ella: Toivottavasti kiertosi pysyy lyhyenä ja uusi kierto uusine mahdollisuuksineen alkaa pian. Tsemppiä!

on: (varoitus nurinasta ja valituksesta) Eipä näy kunnon vuotoa. Eilen ei tapahtunut mitään ja tänään aamulla taas hetken aikaa jalkeilla oltua tiputti vähän. Typerä kroppa! Ihmetyttää, kun kesään 2008 asti kroppa on ainakin näyttänyt toimivan ihan ok. Onhan noita e-pillereitä tullut syötyä monta vuotta, joten sekö pitänyt oirehdinnan aisoissa. Välillä ihmettelen, miten ollaan saatu esikoinen elämäämme tällä kropalla. No, silloin oli nuorempi ja toimivampi kroppa. Nyt on 30 vuotta pian täynnä ja ihan sekavaa tiputteluineen ja kaiken maailman kolotuksineen. Diagnoosit vain lisääntyy, mitähän tämä on 60-vuotiaana. ;) Hmm...Olisi kiva tietää, missä vaiheessa tuo PCO-tyyppisyys on ilmaantunut. Vaikka onko sillä mitään merkitystä, kun kuitenkin yksi kullannuppu ollaan saatu perheeseemme. :heart: Nyt eletään annetuilla korteilla eteen päin.

Huh, kyllä vaan helpottaa, kun vähän saa nurista. Siirryn valivali-virsieni kanssa arjen touhuihin. Josko pyöräilisi tyttösen kanssa kauppaan.

Parempaa onnea muille! =)
 
Heips

Ei ole tullut tätiä! Aaamu lämmöt 36,5 ja allekkin mutta illalla aina 37 pintaan. Menkka oireet selässä ja masussa jatkuu... vessassa laukko koska alkaa... Toisen testin teen ensi tiistaina jos tätiä ei näy kun pisin kierto on ollut sen 42pv pahimillaan joten onhan vielä matkaa... Lääkäri pyrki clomeilla et menkat normalisoistus tuohon 28 pv mutta liekkö yksi lääke kerta sitä ois sitä tasoihin saanu. Terot kyllä sai viimekesänä typistettyy kierron 27-34 mutta tiiä häntä. Miten teillä muilla jolla clomit on käytössä tai on ollu lyhentykö kierto? Hankalaa kun ei tiedä kierron pituutta ollenkaan.

Onhan tässä oireita vaikka muille jakaa mutta minulla on ollut välillä meinkoistakin johtuen kuvotusta ja joskus oksenteluakin joten niihin ei osaa paljon turvauta. Täältä pastalata kyllä hieman saa tukea ja turvaa kun lukee teidän kirjoittelua. Kiitokset kailille! =)

Nyt vaan päiväkerrallaan etteenpäin ja odotellaan....

Nemotus 35/28-42
 
Kesäleijona: tervetuloa mukaan! :wave: Täältä kyllä saa tukea ja myötäelämistä.

Yöperhonen: eiköhän se täti sieltä tule. Mulla aina terojen jälkeen menee pari päivää ja sit alkaa.

Syyshortensia: mä en ole ehtinyt huomaamaan lyhentääkö clomit mun kiertoa. Olen aina aloittanut terot. Kerran kyl kokeilin et josko tulis, mut kun oli kulunut se pari kuukautta edellisestä vuodosta, niin otin terot käyttöön. Kyllä se varmasti vaatii useamman kierron, et tasaantuu/lyhenee.

Nemotus: älä vielä luovu toivosta, kun täti on pysynyt poissa! Tsemppiä! :)

ON: mulla nyt selvästi lämmöt ylhäällä ja nyt on piinapäivä 2 vasta menossa. Aamulämpö tänään 36.75 ja eilen illal 37.4. Selkää särkee. Taisin sen jotenkin loukata, kun pupuiltiin. :LOL: Ei se ainakaan enää voi pregnylistä johtua.
 
Syyshortensia: Mulla on nyt kp23/24-28, elikkäs toivotaan ettei tällä viikolla menkat ala. Uskaltaiskohan testailla jo viikonloppuna, jos menkkoja ei kuulu..Tosi kuumeinen olo ollut nyt pari päivää ja aamulla mittari näytti liki 37..Normaalisti vaan 35,5..mutta tiedä sitte jos vaikka flunssaa pukkaa, koska nokkakin hiukan vuotaa..
 
Gynellä kävin ja ultrassa pco-tyyppiset munasarjat:rakkuloita on mutta ei helminauhamaisesti, niikun tyypillisesti. Ei siis pco-diagnoosia mutta kuitenkin selittää taas paljon. Yhtään johtavaa follikkelia ei ollut, kaikki samankokoisia. Sain 3kk terolut-kuurin ja kehoituksen hakeutua herkästi hoitoihin, sitten kun siltä tuntuu. Clomifeenistä puhui jo.

Kiva lääkäri oli, olin meinaan ihan muissa asioissa naistenpolilla mutta kun valitin kiertoani yms. niin lääkäri päätti, että ultrataan.
 
Syyshortensia Täällä ainakin ilman teroja pysyis kierto poissa.. Joten niistä en luovu ennenku lapsluku on täynnä. Toivotaan, että tämä kuu olis tämän pinon plussakuu :)

Kesäleijona Tervetuloa mukaan kuumeilemaa :) Mukava saada lisää porukkaa mukaan :wave: Laitahan kp:t tulemaan, niin lisään sut listaan =) Mulla aikalailla samanlainen tausta, eka oli terot kiertoa tasoittamassa ja sitten otettiin mukaan clomit, ekasta ovisplussasta sitten tärpääs, mut kesken meni..

Yöperhonen Täällä vielä tälle ja huomiselle päivälle terot napsittavaksi. Millonkas sulla on menkat alkanu terojen jälkeen?

Nemotus Mulla oli ekassa clomikierrossa kierto 26 päivää terojen ansiosta, ilman niitä menkkoja ei ois varmaan tullu, ku ei ovistakaan saatu aikaan. Sen jälkeen nostettiin annostus kahteen tabuun ja sit ovis tulikin ja kierron pituudesta en tiedä, koska sillon plussasin.

Ella Kiva, että sulla hyvä kokemus gynereissusta. Ihanaa, kun jotkut lääkärit ottaa oikeesti nää huolet tosissaan :)
 
Masentaa ihan tosissaan nyt. Paljonkohan pelkät Terolutit voi saada aikaan edes? Toisaalta mietin, että me ei olla yrittämällä yritetty vielä, niin ehkä on missattu oviksia, oletan että kuitenkin oon ovuloinut ainakin muutamassa kierrossa. Ja lääkäri kehoitti ostamaan ovulaatiotestejä, jotta osaa ajoittaa hommailut paremmin. No oonhan mä tikutellut ja plussia saanut mutta kyseenalaistanut niitäkin joissain kierroissa. Pitäsi sijoittaa vaikka Clearblien digitaalisiin, mutta mun kierroilla testejä tarvitaan helposti 10-14 enne plussaa. Tietty voisi halpatikuilla metsästää ovista ja sit kun niissä alkaa viiva tummumaan ja näyttämään plussan suuntaan, voisi digillä varmistaa.. En tiedä. Nyt on niin rikkinäinen olo. :'(
 




KESKIVIIKKO 10.6.2009



Nimi.....................kp:t............yk...........haaveissa.......apuna
Kesäleijona.....24/24-28....yk14..............................Clomit
Miukula.........27/?.......yritystä -05 asti....Esikoinen...terolut, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
Yöperhonen......26/28.........yk17................Esikoinen.........Terot
HoPe22...........33/28-36............yk5..............Esikoinen........Terot
Syyshortensia....29/24.............yk5.................Toinen...........Terot
Booster................31/??............yk7....................Toinen...........Clomit
Alisa84..............37/32..............yk7...........esikoinen......terot+clomit
Evenstar........ 80/26-79.......yk 1.........esikoinen.......metut+clomit
rusina85.........14/31............yk 11....... esikoinen.......terot+clomit
Purmeli83.......32/30............yk4....... esikoinen...terot,metut,clomit
Minime............22/32............yk 15.......toinen.............terot
Zande............74/28............yk2.................................clomit
Devi...............20/27............yk10..........esikoinen........terot



Taustalla
Ella-83
Miira
maikkis123
Emppu3008
MAM2
Duffy
Lily of the valley
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:



Plussanneet:



Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa

Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?
tyty86..................2.8.2009................. yk9.........esikoinen
Nooraska.............??/1.2009................yk9........esikoinen
Äippä-75..............??/??....................... yk?.........toinen
Lappitar...............10/1.........................yk7.........toinen
Sirpula.................16.1.........................yk10......esikoinen
pilviini...................??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009..................yk11.......esikoinen
kaa......................19.3.2009................08/07......esikoinen
Linna....................27.3.2009................yk9..........esikoinen
Hani-....................1.4.2009..................yk9..........toinen
JJ-t.......................10.4.2009................07/07......esikoinen
Solina83..............20.4.2008.................yk15........kolmas :
TYTTÖ 23.3.2009 kello 22.12 rv 36+1 2655g/46.5cm
Laala...................24.4.2009.................yk2..........esikoinen
Emili......................?..............................yk9..........?
Aurora72..............?...............................yk5.........1.yhteinen
nalleperhe............?.............................. yk7..........toinen
huhtityttö.............?...............................yk23........esikko
Velvet Kiss...........?................................yk12.......esikoinen
Moore..................?................................yk3.........kolmas
pilvilinna..............20.7.2009..................yk13.......esikoinen
Aubrieta................................................yk3.........4. lapsi:
TYTTÖ syntyi rv.39+1 27.11.2008 klo 12.58, 4315g/50cm


[/quote]

 
Alisa84 joo, kiva että otti tosissaan. Aiemmat naistenpolikokemukset on olleet ennemmän likuhihnameininkiä: sisään-tutkimus-ulos - eikä siinä sen kummemin juttelemaan ole päässyt. Tämä lääkäri oli erikoistuva eli vielä uran alkuvaiheessa niin ehkä hänellä riittää intoa ja empatiaa enemmän kuin kalkkeutuneilla. Varsinkin kun oma aika oli tunnin myöhässä niin ihmettelin sitä kiireettömyyden tunnetta ja että oli aikaa vielä ultrata. Sit tosiaan kun puhuin vauvatoiveista ohimennen, niin otti asiakseen ja tosiaan itse teroluteja jo ehdotti.

Nyt ei mun tarvi lähteä syksyllä tk-lääkärille teroja hakemaan, mitä olin vähän suunnitellut. ja kun ultrakin tuli nyt "kaupan päälle" ei tarvi yksityisellekään lähteä heti. Uutisista huolimatta itse kokemus oli erittäin hyvä. Ihanaa, että on lääkäreitä, jotka välittävät.
 
Ella-83: noista teroista voin sen verran sanoa, kun olen niitä syönyt 15-vuotta, että ne tuovat kuukautiset ja tasaavat kiertoa. Ainakin osalla. Itsellä tehonnut siinä mielessä hyvin. Terot tuovat vuodon ns. keinotekoisesti, eli kyse on tyhjennys vuodosta, silloin kun normaali kierto jostain syystä ei tule. Ovulointiin niistä ei ole apua. Kuitenkin ovulaation jälkeen, niitä voidaan käyttää tukemaan mahdollista munasolun kiinnittymistä kohtuun.

Eli siis jos sun kierto on epäsäännöllinen, niin siihen saat apua teroista. Clomit sitten auttaa ovulaation metsästyksessä. Kannattaa hakeutua hoitoihin, jos meinaan ovulaatiota ei tapahdu, tai tapahtuu harvoin. Siinä meinaan on arpapeliä se raskaaksi tulo ja kalliiksi käy myös jatkuva tikuttelu.
 
Joo mulla kuukautiset käynnistettiin noilla joskus teininä kun alotin e-pillerit ja uudestaan v--02 kun olin ollut ilman kuukautisia 8kk ja sillon samalla alotettiin myös clomit. Kuitenkin synnytyksen jälkeen puolisen vuotta ehti tulla kuukautiset 32-35 päivän kierroilla, niinkun taas nyt on ollut ehkäisyn lopetuksen jälkeen. Tai no, oli siinä pari pidempää kiertoa mutta edelliset asettuneet tohon. Mä kuvittelin, että olen "parantunut" pco:sta koska mulla kuitenkin menkat tulee suhte järkevästi kun tosiaan teininä ja sit ennen ekaa raskautta ei omaa kiertoa siis ollut..
 
Ella Ihanaa kyllä kun tuntee, että lääkäri välittää. Mulla aivan ihana mies gyne, erikoistunut lapsettomuuteen. Hän aina sanoo, että saa soittaa ja kysyä, jos jokin askarruttaa, aina valmiina ultraamaan tai tutkimaan, jos jokin huolettaa. Nyt tyhjennyksen jälkeenkin, kun soittelin noita terolut asioita, niin hän sano, että saa soittaa ja tulla näytille, jos jokin asia vaivaa mieltä. Se on kyllä niin ihana lääkäri, että =) Kiva, että sääkin sait asiat rullaamaan. Mulla ollu just sama, että pillereiden jälkeen menkkoja ei tullu 8kuukauteen ja teroilla se sitten pyörähti käyntiin.

Yp Ite oon syöny teroja jo marraskuusta -08 asti. Alkuvuodesta sain clomit mukaan, kun ovista ei ollut ja sitten niillä tärppäskin, mutta se meni sitten kesken + jäi tuulimunaksi (huomattiin rv11+5 ja jouduin tyhjennykseen :( Nyt sitten tuon episodin jälkeen aloittanut terot taas uudestaan. Heti kun kierto käynnistyy jatkan clomeilla ja toivon parasta.
 
Ella-83: eiköhän ne kuukautiset tasaannu noilla teroilla vielä lisää ja sit vaan pyydät lekurilta clomeja siihen oviksen metsästykseen, ellei ala muuten tulemaan. Onhan se jo hyvä, että on tullut oma kierto edes siedettävän mittaseksi.

Kyllä se on mukavaa, kun löytää hyvän gynen. Itsellä ollut muutama mukava ja yleensä miehiä. Se vaan, että nyt mulla hoidoissa lääkäri vaihtuu usein ja aina ovat hieman eri mieltä asioista. Kunnallisen haittapuolia. :(

Alisa84: toivottavasti pian pääset jatkaa hoitoja ja onnistuis uudelleen. :)
 
Ella: Iso ja lämmin :hug: . Meillä taitaa olla hyvin samanlainen tilanne. Mullakin tuota PCO-tyyppisyyttä ja teroluteilla sujui kierto. Nyt on tauko teroluteissa, kun sen 3kk niitä käytin. Ei vaan tunnu nyt pelittävän kierto ilman. Ainut ero meillä, että mua gyne kehotti olemaan testaamatta oviksia ja rentoutumaan kesän aikana. Syksyllä tsekkaus. Kierron häiriöityessä tero-tauolla lupasi onneksi lisää teroja reseptillä. Ehkä siis ensi viikolla soittelen hänelle, jos ei homma ala toimia. Jaksua ja tsemppiä!

Kauniita unia kaikille!
 
:| Huomenta vaan kaikille. Kylläpä on aamu taas alkanu ololla, että menkat pian puskisi..damn! No, vielä niin kauan, kunnes alkavat, on hyvä elää toivossa että jospa ois sittenkin tärpännyt!! Mua vähän huolestuttaa se, kuinka pitkä mun LH-vaihe nyt on (olikohan se sen niminen??) eli aika ovulaatiosta menkkoihin. Ennen clomejahan se oli liian lyhyt, eli n. 5 päivää. Onko kellään tietoa, mitä sen vähintään olisi oltava, jotta munasolu voisi hedelmöityä ongelmitta? Jostain kuullut, että vähintään 10 päivää..Sen teorian mukaan, kun bongasin oviksen kp17, menkat sais tulla vasta kp27...
 
Kiitos haleista :) Mä vielä palaan noihin Teroluteihin, mietin sellaistakin, että koska mulla nyt oma kierto toimii ja jos sitten käytän teroja 3kk, niin tajuaako kroppa sen jälkeen toimi taas itse vai voiko käydäkin niin, ettei vuotoa tule eli menee pahempaan suuntaan? Olen ollut tyytyväinen kuitenkin nykyiseen 32-35 päivän kiertooni, onhan se suht järkevissä lukemissa vielä. Mut tosiaan niiku Miukula sanoit, teroista on apua loppukierrossa kiinnittymisen suhteen. Minulla kun ilmeisesti on tota heittelyä luteaalivaiheen kanssa sen perusteella mitä nyt tikutellut ja lämmöistä tarkkailin kiertoja.

Talvella mulla oli kaksi kiertoa sellaista, missä uskon melko varmasti ovuloineeni koska ovisplussan aikaan mulla sattui niin tuntuvasti muniksen seutuville, ettei aiemmin ollut vastaavaa.. Täytyy nyt miettiä, alotanko Teroja, ja millon alotan. Onhan toi resepti kuitenkin vuoden voimassa ettei täs heti tarvi niitä lähteä hakemaan..
 
Ella-83: No mulla on nyt 3kk kokemus teroista ja ne on tasoittaneet kierron 32 päivään. Tero-kiertojen aikana en saanut ainakaan digillä ovista tikutettua, aloitin siis terot siinä kp15, taisin kyllä jossakin kierrossa aloittaa myöhemminkin. Että en todellakaan tiedä, että miten vaikuttivat ovikseen. Toisaalta luulen, että se yritti tapahtua, mene ja tiedä.. nyt kuitenkin tässä kierrossa oli tarkoitus jättää terot ottamatta, mutta oli pakko aloittaa ne kp21, kun kp19 oli ovis. Nehän kuitenkin suojaa limakalvoa ja tukee mahdollista alkuraskautta.. Tässä kierrossa siis sain todella vahvan ovisplussan kp18 ja 19, maha oli arka ja turvonnut vielä eilenkin eli kp21. Saa nyt nähdä mitä tämä kokeilu saa aikaan. Toivottavasti sen odotetun plussan!! :heart: Tsemppiä sullekin tämän asian kanssa painimiseen!! :hug:
 
Täälä piinailu jatkuu. Kp 36 meossa ja prisman testillä taas haamuviiva :| Siis nyt ei tajuu se ei vahvene ainakaan tolla testillä. Odotan vielä ensi viikkoon ja sit taidan vaihtaa noihin apteekin omiin ja ravokkaampiin testeihin. Mulla yleensä menkka kivut alkaa samalla sekunnilla kuin vuoto alkaa mutta nyt kipuja on ja ne menee ohi ja taas tulee ja menee ohi mutta ei kai auta kuin piinata ensi viikkoon. Miksiköhän lääkäri ei miulle laittanut teroja samaan aikaan kun tuo minun kierto heittelee miten sattuu... ? Ihme hommaa. Verikokeidenkin soito aika olisi ollut 17 pv mutta taas se siirtyi ja vasta 25.6 eli odottavan aika on pitkä!!! Tsmppiä teille muillekkin!
 

Yhteistyössä