Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Alisa: Joo, kolmessa kierrossa oon kokeillu cb: digitaalisella, muissa sitten rfsu:n ja fertestin testejä, Välissä on ollut tikuttomiakin kiertoja.. Digillä en oo ovista bongannu kertaakaan, tikut on ehtiny loppua vissiin joka kerta.. :headwall: Liuskatesteillä oon joskus saanu vahvoja viivoja, ovis on myös varmistettu ihan veritestilläkin. Silti mulla on vähän sellainen kutina, että ei se aina tapahdu kuitenkaan. Miehessäkään ei oo vikaa, joten pakko sen on mussa olla tai sitten se vaan kestää se tärpin saaminen.. Sulla on nyt siis molemmat käytössä, clomit ja terot? onko sulla tullu mitään sivuvaikutuksia noista? Mulla kroppa reagoi yleensä tosi vahvasti kaikkiin ylimääräisiin hormoneihin, mutta olisin kyllä valmis kokeilemaan clomeja..
 
Mä olen kanssa ovistikkuja käytellyt, ja plussia saanut sekä Kotitestien että Fertest- tikuilla. Joskus on tullut mun kiertoon nähden liian varhainen ehkä-plussa mutta oikeaan aikaan kunnon plussa. Kuitenkin lämmöt elää omaa elämäänsä välillä, eikä välttämättä tue ovistestiä. Ja gynekin mulle sanoi että vaikka saa plussan, ei munis välttämättä irtoa mutta sillon oisi parhaat edellytykset irrota. Digitestejä en o raaskinut ostaa kun enn tiedä, mistä kohtaa kiertoa niillä tikuttaisin kun kierrot niin pitkiä ja erilaisia. Aikaisin tikutettu "oikea" plussa on kp 21 ja myöhäisin tikutus kp 32.

Tässä kierrossa olenkin käyttänyt sylki-hedelmällisyystestiä. Helppo tulkita ainakin, onko mikroskooppiin muodostuva kuvio hedelmällinen vai ei-hedelmällinen. Mutta noita hedelmällisiä kuvioita oon saanut kp 15-17, 19 ja uudestaan kp 24-27. Päivät menee yksiin hedelmällisten (ovis)limojen kanssa, eli havaitsee kyllä estrogeenitason nousut. Fertility Friendin mukaan "pitkissä kierroissa voi olla useita hedelmällisiä jaksoja, ja siksi ovulaatio varmistuu vasta kun lämmöt jäävät koholle" ja mulla lämmöt ei ole koholla edelleenkään. Ja enää en jaksa tässä kierrossa mitään mitatakaan, turhauttaa. Alisa84, et aiemmin vissiin huomannut kun sanoin että mut voi lisätä listaan "taustailijana" kun täällä pyörin kuitenkin.
 
Minime Mulla tällä hetkellä vasta terot, niillä käynnistellään kiertoa tyhjennyksen jälkeen, mut heti ku menkat alkaa niin kp 3. alotan myös clomit. Mulle ei teroista tuu mitään ja clomeista tais viimeks tulla ajoittasia kuumia aaltoja ja vahvat ovistuntemukset, muuten ei mitään, joten helpolla pääsin. :) Milläs annostuksella sulle on clomeja kokeiltu vai onko? Miten sun kroppa reagoi? Tuleeko pahoja sivuvaikutuksia vai miten?

Ella Huomasin kyllä, mut sen jälkeen vielä kirjottelin pitkät pätkät tänne ja enkä sit enää löytäny, et kuka halus taustalle (ku menin ja unohin), niin oletin, että joku sitten uudestaan huhuilee mua, ku kaipaa muutosta listaan. :) Sori!
 
En ole enää testannut mut...... perjantaina olisi tarkoitus vielä yksi apteekin oma testata jos saan aikaiseksi vaan hakea sen ;)

Edelleen oon sitä mieltä, etten ole raskaana.. kun ei ole yhtään sellainen olo!
Eli mä voin todellakin kumota sen väitteen että "kyllä sen sitten tietää kun on tärpännyt", jos ei olis positiivinen testi ja menkat pois, väittäisin etten ole raskaana!
 
Alisa: Mulla vaikuttaa jo terot mielialoihin, eli siis ku normaalisti mulla on pinna kireällä ennen menkkoja niin terojen aikaan sen kiristely alkaa vasta menkkojen aikana(olen päätellyt, että johtuu siitä, kun sen keltarauhashormoni poistuu terojen mukana elimistöstä). Luin eilen juttua siitä, että progesteroni hillitsee estrogeenien vaikutuksia eli siis pms-oireita. Joten tuosta vois päätellä, ettei mulla ovista ole monessakaan kierrossa, koska pms-oireet on niin vahvat(estrogeeni pääsee yksinään jylläämään). Olipas vaikeasti selitetty.. :/ Clomeja mulla ei ole vielä edes kokeiltu, mitä hormonia ne tarkalleen ottaen on? Toivottavasti teillä pian tärppää uudelleen!! =)

Ella: Mullakin on monessa kierrossa ollut tuota juupas-eipäs-ovistelua.. Eli siis oireet on tullut monta kertaa kuussa ja plussaakin tikutellut pariin otteeseen, tuntuu, että se ovis jää kuitenkin sitten tulematta.. Eikä mullakaan ole lämmöt koholla, luulin että ovis ois ollut kp11 kun lämpö oli n.36, sitten kp12 36,9, mutta nyt sen jälkeen kuitenkin 36-36,3. ei auta kuin jatkaa yritystä! tsemppiä teillekin!! =)
 
minime, kiva" kuulla että en ole ainut tän asian kanssa. Mulla oli yhdessä kierrossa ovisplussa kp 13 ja taas kp 23, jollon oli oireetkin. Toisessa kierrossa ovisplussa kp 18 ja uudestaan kp 32 ja täs kierros otetiin kp 21 verikoe, eikä ovista ollut tapahtunut. Ton jälkeen oon varauksella suhtautunut mun kieroon nähden liian aikaisiin plussiin..

Mielenkiintoinen juttu toi että jos estrogeeni jyllää, tulee noi PMS oireet. Mä taas oon päätellyt toisinpäin: että sillon kun on vahvat PMS oireet olisi ovis tapahtunut, että oireilu johtuisi juuri progesteronista.. Kun sit taas sanotaan, että pelkkää progesteronia sisältävät ehkäisyvalmisteet aiheuttas enemmän mielialaoireita yms. Mut se ei kai o sama asia kun kysessä synteettinen progesteronin johdos eikä naisen oma hormoni.. ?

Minulla on kiertoja, joissa oon oletetun oviksen jälkeen kärsinyt 1-2 viikkoa PMS oireista ja taas sellaisia, joissa ei ole mitään ennen menkkoja- oireiluja.
 
Nyt mulla on teille se kuva.. oon onnellisena sitä liittänyt nyt jokaiseen ketjuun kun vihdoinkin sain aikaiseksi selvitellä miten homma toimii :LOL:

Tässä tältä päivältä, eli viikkoja kasassa 4+5. Päiväpissasta tehty ihan tämä testi.. ei jaksanut ootella aamuun :)



Jospa tämä olis nyt sitten viimeinen testi tällä erää!
 




PERJANTAI 5.6.2009



Nimi.....................kp:t............yk...........haaveissa.......apuna
Miukula.........21/?.......yritystä -05 asti....Esikoinen...terolut, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
Yöperhonen......21/28.........yk17................Esikoinen.........Terot
HoPe22...........28/28-36............yk5..............Esikoinen........Terot
Syyshortensia....24/24.............yk5.................Toinen...........Terot
Booster................26/??............yk7....................Toinen...........Clomit
Alisa84..............32/?..............yk7...........esikoinen......terot+clomit
Evenstar........ 75/26-79.......yk 1.........esikoinen.......metut+clomit
rusina85.........9/31............yk 11....... esikoinen.......terot+clomit
Purmeli83.......27/30............yk4....... esikoinen...terot,metut,clomit
Minime............17/32............yk 15.......toinen.............terot
Zande............69/28............yk2.................................clomit
Devi...............16/27............yk10..........esikoinen........terot



Taustalla
Ella-83
Miira
maikkis123
Emppu3008
MAM2
Duffy
Lily of the valley
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:



Plussanneet:



Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa

Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?
tyty86..................2.8.2009................. yk9.........esikoinen
Nooraska.............??/1.2009................yk9........esikoinen
Äippä-75..............??/??....................... yk?.........toinen
Lappitar...............10/1.........................yk7.........toinen
Sirpula.................16.1.........................yk10......esikoinen
pilviini...................??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009..................yk11.......esikoinen
kaa......................19.3.2009................08/07......esikoinen
Linna....................27.3.2009................yk9..........esikoinen
Hani-....................1.4.2009..................yk9..........toinen
JJ-t.......................10.4.2009................07/07......esikoinen
Solina83..............20.4.2008.................yk15........kolmas :
TYTTÖ 23.3.2009 kello 22.12 rv 36+1 2655g/46.5cm
Laala...................24.4.2009.................yk2..........esikoinen
Emili......................?..............................yk9..........?
Aurora72..............?...............................yk5.........1.yhteinen
nalleperhe............?.............................. yk7..........toinen
huhtityttö.............?...............................yk23........esikko
Velvet Kiss...........?................................yk12.......esikoinen
Moore..................?................................yk3.........kolmas
pilvilinna..............20.7.2009..................yk13.......esikoinen
Aubrieta................................................yk3.........4. lapsi:
TYTTÖ syntyi rv.39+1 27.11.2008 klo 12.58, 4315g/50cm


 
minime saattaa mulla tieten jotain pientä oireilua olla, mut en vaan sit hoksaa, mut ei ainakaan oo ollu sellasia oireita mistä pitäs kärsiä :) Clomifen tosiaan auttaa ovikseen. Vaikuttava aine on Klomifeeni, joka muistuttaa rakenteeltaan estrogeenejä eli naishormoneja. "Klomifeeni vähentää estrogeenin vaikutuksia, jolloin aivolisäke vastaavasti kiihdyttää munasarjoja stimuloivaa toimintaansa. Tällöin munasolujen irtoaminen helpottuu ja hedelmöitymisen mahdollisuus kasvaa." Näin sanottiin terveyskirjasto.fi:ssä.

sero Komean viivan oot päiväpissasta saanu, onnittelut! :flower: Muistan nuo alku viikot, ku ne meni niin hitaasti ja tuntu, että ei ikinä pääse lähellekkään sitä 12 vkoa. Kohta sääkin jo kuitenkin oot synnärillä ;) Sais jo alottaa ne clomit, vielä reipas viikko pitää jaksaa.
 
Minä olen kirjoitellut nyt hetken, tonne odotuksen odottajiin ja ajattelin, että myös täältä löytyy saman ongelman kanssa painivia. Eli siis apua tarvitaan lapsen saantiin.

Lyhyesti: minulla pco ja olen jo teini vuosista tiennyt lapsen saannin olevan vaikeaa. En ovuloi ja kierto on pitkä. En edes tiedä miten pitkä. Parhaimmillaan olen ollut ilman kuukautisia puoli vuotta. :eek: Syön vuodon aikaansaamiseksi terolutia. Yritystä takana noin vuodesta 2005, ilman ehkäisyä oltu yli 8-vuotta :ashamed: . Tutkimukset alkoivat kesäkuussa-08 ja eka tamofenhoito (clomit, mutta paljon halvemmat 30kpl. vain 9e) marraskuussa-08. Kolme hoitoa takana, joista kahdessa mukana myös puregon. Ei tehoa! :(

Nyt neljäs hoito menossa ja sen seurauksena on kasvanut johtofolli, jonka tänään saa irroittaa. =) Ja sitten luomuillen viikonloppu. :D Miehessä ei tutkittua vikaa. Itsellä vielä apuna ollut viime syksystä metut. Painoa sen avulla pudonnut 8kg. Olen siis ylipainoinen. Ei ole kuitenkaan, ollut apua kiertojen tasaantumiseen, ainakaan vielä. ja nyt kun on tehty hoitoja, olen ottanut aina terot, vuodon aikaansaamiseksi , ettei kierto veny ja päästään jatkamaan.
Niin ja sain tuossa helmikuussa myös parlodel lääkkeen, kun prolaktiiniarvoni oli kolminkertainen. Se on voinut olla syy, miksi 3 ensimmäistä hoitoa ei tehonnut. Nyt arvo on normaalissa ja heti alkoi hoito tuottaa tulosta. =)

Eli siinä mun tarina. Saa kysyä, jos jokin asia mietityttää. Yritän tutustua paremmin tämän ketjun porukkaan ja yritän vastata myös teitä askarruttaviin kysymyksiin, jos vain osaan.
Hyvää kesäkuista perjantaita! Toivottaa: Miukula :wave:
 
Piinailua, piinailua... Mitään oikeaa jännitystä ei pitäisi olla ilmassa, kun se ultrakin kertoi mitä kertoi, mutta hiisi vie, miten sitä toivoo ihmettä... Kuumeillessa löytää aina jos mitä oireita ja aina ajattelee, että juuri minun kohdallani ultra on näyttänyt virheellisesti ja oikeasti mahdollisuus on ollut ja nyt se plussa tulee. Ihmeellinen on mieli, vaikka kuinka on pessimistinen, niin silti aina löytyy pieni toivon pilke mielen sopukoista. Jos kierto pysyy samana, niin huomenna pitäisi vuodon alkaa. Kuukautisoireita ei ole oikeastaan mihinkään suuntaan juuri nyt. Keskiviikkona juili rintoja ja vihloi ikävästi alavatsaa, mutta siinäpä se oikeastaan. Tosin vuotoa edeltävä saharakausi on pysynyt poissa. Katsotaan siis, milloin tapahtuu hanojen aukeneminen.

Sero: Upea vahva viiva testissä! :flower: Iloa vatsan kasvatukseen!

Miukula: Tervetuloa joukkoomme! :wave: Hienoa, että nyt on johtofolli kasvanut ja irrottaminen edessä. Plussaonnea toivon teille! :) Aloittelijana kyselen, mitä on puregon?

Tsemppiä muillekin loppukiertoa eläville! Pupuenergiaa kaikille ja plussatuulia! =)
 
Syyshortensia: Puregon on pistoslääke, joka auttaa kasvattamaan munasoluja, siinä missä clomitkin. Clomit vaan aihauttaa helposti sivuvaikutuksia, kun vaikuttavat aivolisäkkeen kautta. Minulla ei kyllä ole pahemmin mitään oireita tullut, vaikka lääkelista on pitkä. =) . Puregon siis pistetään vatsanahkaan ja vaikuttaa siitä suoraan munasarjoja stimuloiden. Ei sivuvaikutuksia! Paitsi tietysti voi tulla tuntemuksia, kun munasolu kasvaa.
Ja vielä onnea sinulle piinailuun! Mulla alkaa se sunnuntaina. :D
Jos joku haluaisi päivittää mun tietoja niin: esikoinen haaveissa. Yk. 4, lääkkeet: terolut, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron. Yritystä takana useampi vuosi. Kuitenkin vuodesta 2005 virallisesti. Kierto 21/? Kiitos kovasti. :)
 
Miukula Tervetuloa mukaan! :wave: sullahan on jo pitkä yritystausta ja paaaljon eri lääkkeitä :eek: Onko sulla tullu nuista mitään sivuvaikutuksia? En tiennytkään, että clomeilla on halpisversio, pitääpä pyytää, ku ne on muuten niin kalliita :D Mitenkäs sulla on seurattu/katottu, et munis on irronnu? TEstailetko ite vai meneekö ihan tuntemusten pohjalta? Onko sulla oireita muniksen kasvujen/irtoamisten aikana? :)

syyshortensia Jep, tiedän tunteen, onnistuin myös kerran itelle kehitteleen hyvät raskausoireet, kun näin ultralla follin kasvamassa, vaikkakin se oli aivan liian pieni irrotakseen.. Toivottavasti sulle on käyny toisin :)
 
Miukula Tervetuloa sekaan! :wave:
Mulla myös todettu ultran perusteella pco, vaikka verikokeiden tulokset eivät sitä tukeneetkaan. Eli en oikeasti tiedä onko kyseessä todella pco vai sen tyyppiset munasarjat, kun en niistä verikokeiden tuloksista jutellut lääkärin kanssa. Me aloitettiin yritys oikeastaan tammikuussa, kun sain clomit, terot ja metut avuksi. Maaliskuussa sain todennäköisesti alkuraskauden keskenmenon plussatestin ja hirveiden kipujen ja vuodon perusteella ja nyt menossa sen jälkeen toinen clomikierto, eikä luultavasti edelleenkään ole tapahtunut mitään...
Toivottavasti teilläkin nyt tärppäisi! :)

ON: Ei siis mitään uutta!! Ihan uskomaton loppukierto ollut, kun ei ole ollut minkäänlaisia tuntemuksia missään. Ne ihan vakiot oireetkin ovat pysyneet poissa. Mietin, että jos nyt vielä seuraavan kierron sillä 2tbl:n clomiannoksella mentäis ja sitten soiteltais lääkärille. Nythän on kuitenkin menossa vasta kolmas clomikierto...
 
Alisa84: Minulla ei ole ollut oikeastaan mitään sivuvaikutuksia mistään. Noista metuista, oli aluksi hieman huono olo, mut elimistö tottui nopeasti. Ja näistä tamofeneistä hieman hikoilua, mutta minulla on ollut ennen hoitaja tiettynä aikana kierroista hikoilua muutenkin. Varsinkin öisin. :/

Tosiaan tuo tamofen maksaa vain 9e 30kpl, kelakorvauksen jälkeen. On siis halpa. Ja on femarin tavoin rintasyöpään käytetty lääke. Et rintasyöpää ei ainakaan pitäis tulla, kun popsii näitä, heh! Tästä kierrosta olen syönyt niitä, kierron 3-7 päivänä 3 tabl ja sitten pistoksia 12 päivää putkeen. Ovista en tikuta, koska mulla on toi pregnyl, joka irroittaa varmasti. Olen kyllä kokeillut, joskus tikuttaa, mutta en ole saanut ovisplussaa. :ashamed:
Niin ja tosiaan, mulla on ultralla seurattu munisten kasvua. Kierto on niin hidas, että kahdesti ollan ultrattu. Maanantaina oli 14mm. Ja nyt sitten pitäisi olla noin 20mm. Irroitan sen tänään klo. 22.

Kiitos vielä, kun lisäsit minut listaan. :)
Ja tosiaan minulla kokemuksia useammasta lääkkeestä, että kysyä saa! :LOL:

Purmeli83: Mulla tosiaan ihan pco todettu myös verestä. Korkea testosteronitaso ja ei ovulaatiota. Ylipainoa löytyy noin 15kg vielä, vaikka 8kg jo pudonnut. Aknea ei kuitenkaan ole, eikä liiallista karvankasvua. Kuitenkin munasarjat täynnä pieniä rakkuloita, useita kymmeniä. Kuitenkin metujen pitäis kai ajan kanssa parantaa tilannetta. :)
 
Tervetuloa Miukula!! :wave:

Sero: Ihana viiva!! Tahtoo tuollaisen! :)

Mulla tapahtui ovis vissiin sitten tänään kaupassa!! :LOL: Tuli niin selvät menkkakivut selkään ja jomotusta oikeelle munasarjan kohdille.. Sitten ostin hetken mielijohteesta tikkuja ja testasin, testiviiva oli aika vahva, muttei kontrolliviivan vahvuinen.. Oisko se ollu plussa sitten eilen, no se jää nyt tietämättä! Minkähänlaiset mahikset tässä on, kun viimeksi on puuhailtu keskiviikkona..? hermoilen tässä et riittääkö se.. :snotty:
 
Tossa tunti sit pistetty se pregnyl. Nyt pitäis munasolu irrota 24-36h sisällä. :D Et nyt täytyy alkaa hyödyntää sitä. :heart: Muuten Alisa84, etkö sä ollut päivittäjä täällä? Mulla meni kiertopäivä väärin on siis 22/? Eli sen saa muuttaa, kiitos. =)
 




LAUANTAI 6.6.2009



Nimi.....................kp:t............yk...........haaveissa.......apuna
Miukula.........23/?.......yritystä -05 asti....Esikoinen...terolut, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
Yöperhonen......22/28.........yk17................Esikoinen.........Terot
HoPe22...........29/28-36............yk5..............Esikoinen........Terot
Syyshortensia....25/24.............yk5.................Toinen...........Terot
Booster................27/??............yk7....................Toinen...........Clomit
Alisa84..............33/32..............yk7...........esikoinen......terot+clomit
Evenstar........ 76/26-79.......yk 1.........esikoinen.......metut+clomit
rusina85.........10/31............yk 11....... esikoinen.......terot+clomit
Purmeli83.......28/30............yk4....... esikoinen...terot,metut,clomit
Minime............18/32............yk 15.......toinen.............terot
Zande............70/28............yk2.................................clomit
Devi...............17/27............yk10..........esikoinen........terot



Taustalla
Ella-83
Miira
maikkis123
Emppu3008
MAM2
Duffy
Lily of the valley
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:



Plussanneet:



Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa

Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?
tyty86..................2.8.2009................. yk9.........esikoinen
Nooraska.............??/1.2009................yk9........esikoinen
Äippä-75..............??/??....................... yk?.........toinen
Lappitar...............10/1.........................yk7.........toinen
Sirpula.................16.1.........................yk10......esikoinen
pilviini...................??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009..................yk11.......esikoinen
kaa......................19.3.2009................08/07......esikoinen
Linna....................27.3.2009................yk9..........esikoinen
Hani-....................1.4.2009..................yk9..........toinen
JJ-t.......................10.4.2009................07/07......esikoinen
Solina83..............20.4.2008.................yk15........kolmas :
TYTTÖ 23.3.2009 kello 22.12 rv 36+1 2655g/46.5cm
Laala...................24.4.2009.................yk2..........esikoinen
Emili......................?..............................yk9..........?
Aurora72..............?...............................yk5.........1.yhteinen
nalleperhe............?.............................. yk7..........toinen
huhtityttö.............?...............................yk23........esikko
Velvet Kiss...........?................................yk12.......esikoinen
Moore..................?................................yk3.........kolmas
pilvilinna..............20.7.2009..................yk13.......esikoinen
Aubrieta................................................yk3.........4. lapsi:
TYTTÖ syntyi rv.39+1 27.11.2008 klo 12.58, 4315g/50cm
 
Miukula Jeee, nyt vaan sit hyödyntämään ovis, toivottavasti ne simpat nyt uiskentelee hienosti munista kohti :heart: Tuleeko sulle mitään oireita ku munis irtoaa? vai tuntuuko missään? :D

minime :LOL: Kaupassa :LOL: Ette sitte heti rynnänny kaupan vessaan simppojen luovutukseen? ;) :LOL:

Voi jestas, että mua alko töissä potuttaan yks raskaana oleva, saman ikäinen tyttö. Puhuttiin jotain sen alkuraskauden pahoinvoinnista, kun sillä sitä oli ollu.. Se selitti ja selitti ja sitte lopuks tokas, että "eihän tätä pysty semmonen käsittään, joka ei oo ite kokenu tätä"
:kieh: Voi helv...että sapetti, mullahan ei ollu pahoinvointia, mutta kyllä otti päästä, ku se puhu niin alentavaan sävyyn tarkottaen varmasti, että "ethän sää näistä mitään ymmärrä, ku et raskaana oo koskaan ollu". Siinä taas yks hyvä malliesimerkki, joka varmasti raskautunut sillä siunaamalla, ku ajatus vauvasta on alkanu kyteen.. ARghh!! :kieh: Anteeksi purkaus :ashamed:
 
Alisa: Ei sentään!! :LOL: :LOL: Tommoset kommentit, niinku sun työkaverin, on kyllä inhottavia! Musta tuntuu, että mä törmään melkein samaan asiaan kun kolmen lapsen äidit puhuvat lapsenhoidosta.. Että kyllä se sinäkin sitten tiedät, mitä on väsymys, kun lapsia alkaa olemaan kolme jne. Joskus tekis ihan tosissaan mieli sanoa, että kun ei niitä välttämättä tule! :| Toivotaan, että kesäkuussa on taikaa! :hug: Kaikenlaiset tunteenpurkaukset on sallittuja, siksihän nämä palstat on keksitty! Muakin ärsyttää niin pe**uleesti, kun toiset tulee raskaaksi sormia napsauttamalla. Ja sitten vielä leuhottavat asialla ja samaan syssyyn ihmettelevät kuinka se lapsettomuus on nykyään niiin yleistä.. :ashamed: Niin.. Mitäpä siihen sanoisi, paljon ois sanottavaa, mut ei viiti puolitutuille alkaa selvittelemään. Helpompi vain nyökytellä päätään.
 
Alisa84: Vielä ainakaan ei suurempia tuntemuksia ole ollut. Enkä muutenkaan tiedä miltä se tuntuu, kun luomusti en ovuloi. Eli eiköhän se tässä viikonlopun mittaan selviä. Eilen kyllä yöllä huomasin, että oikeapuoli, jossa se folli on, niin jotenkin kipeytyi. Siis alaselkä ja jalka. Voi kyllä olla ihan sattumaa. Mulla meinaan on välillä iskiaskipuja muutenkin.

Kurjaa tuollaiset kommentit. Sitä on niin helppo päästää suustaan, niitä sammakoita, kun ei tiedä että toisella on vaikeuksia raskautua. :( :( Saattais itsekin olla ajattelematon, jos tästä ei kärsis. Ei sitä tule sillon ajatelleeks, kun kaikki on itsestään selvää.

Mullakin ystävä, joka tietää meidän tilanteen, tokas tossa kerran, et jos se hänel olis noin vaikeeta, niin antais sit olla kokonaan. :ashamed: hänel kuitenkin on jo yks lapsi, joten sanoin, et mitäs jos ei olis ainuttakaan, ajattelisitko samal taval. Väitti, että ajattelis, Mut helppo on sanoa nyt, kun hänel kaikki ok. Ja tiedän, että ei varmasti hanki sitä toista. Yksi riittää hänelle. Että ihmisiä on joka lähtöön. Tiesi ne sitten toisten ongelmista tai ei, niin silti voi olla ilkeä! :'(

Eiköhän tämä kesä tuo edes jollekin meistä sen kaivatun plussan! Tai sitten syksyllä, kun kesätaukoilijat palaavat mukaan. Ja päästään hoidoissa tai luomuilussa eteenpäin. Nyt vaan nautitaan kesästä ja unohdetaan typerät kommentit!!! Vielä kun ilmat lämpenis! B)

Plussatuulia kaikille: +++++++++++ :whistle:
 
Hei kaikki!
En jaksa lukea kaikkia viestejä, joten en tiedä olenko oikeassa ketjussa mutta...
Esikoista yritetty 8vuotta.
Ensin sain kokea 2 ulkopuolista raskautta 1/2vuoden sisällä sittemmin on tehty 2inseminaatiota, kummastakaan ei tulosta.
Koeputkihedelmöitys tuoresiirrolla 11/08, raskaus alkoi mut meni jouluaattoyönä kesken (4vko). Nyt tehtiin 29.5-09 pakastealkion siirto ja raskaustesti ensi viikon pe verikokeesta. On ns. oireita; etoo, rinnat kipeet ja tuntuu et vessas saa juosta hiukan useemmin ku ennen. Voi ola et Clomifen tekee noi ns. alkuraskauden oireet.
Toivoa täynnä :)
 
Hunajabubu: teillä on myös pitkä taival. :hug: Olette käyneet jo useammassa hoidossa? Onko ollut mitään oireita lääkkeistä? Oletteko yksityisellä hoidoissa vai kunnallisella? Miten kauan varsinaisia hoitoja on tehty?

Tulipa paljon kysymyksiä. Me olemme mieheni kanssa kunnallisella ja meillä yli kahdeksan vuotta ilman ehkäisyä. Mutta varsinaiset hoidot ja tutkimukset aloitettu helmikuussa-08 ja kotiyritystä ollut jo vuodesta -05. Kirjoittelen myös odotuksen odottajissa, jossa myös muita kauan yrittäneitä ja myös tehokkaammissa hoidoissa olevia. Kannattaa tulla sinne myös kurkkimaan. :)

Toivottavasti oireesi olisivat raskaudesta johtuvia. :heart: Malttia testaukseen!
 
Hunajabubu: tervetuloa! :wave: Teillä on pitkä yritystausta, toivottavasti tällä kertaa sun oireet toisi sen kauan toivotun tuplaviivan testiin tai tässä tapauksessa verikokeesta positiivisia uutisia! =)

on: Tänään se pamahti se hartaasti odotettu varma ovisplussa(sitähän ei ole tullut ehkä koskaan, ainakaan tommosta viivaa en oo nähnyt), testiviiva oli jopa puolet kontrollia vahvempi ja sen kyllä tuntee päässä!! Aivan tajuton jysäri iski iltapäivällä sen jälkeen, kun ensin vihlas kunnolla tuolta oikeesta munasarjasta!! :heart: Kestän nämä kyllä ihan mielellään, pitäiskö kuitenkin hakea terot maanantaina? :saint: Eikö nekin vähän tue mahdollista alkuraskautta? nyt on kaveritkin odottamassa sitä munista.. =) Minäkö onnellinen..? :whistle:
 




SUNNUNTAI 7.6.2009



Nimi.....................kp:t............yk...........haaveissa.......apuna
Miukula.........24/?.......yritystä -05 asti....Esikoinen...terolut, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
Yöperhonen......23/28.........yk17................Esikoinen.........Terot
HoPe22...........30/28-36............yk5..............Esikoinen........Terot
Syyshortensia....26/24.............yk5.................Toinen...........Terot
Booster................28/??............yk7....................Toinen...........Clomit
Alisa84..............34/32..............yk7...........esikoinen......terot+clomit
Evenstar........ 77/26-79.......yk 1.........esikoinen.......metut+clomit
rusina85.........11/31............yk 11....... esikoinen.......terot+clomit
Purmeli83.......29/30............yk4....... esikoinen...terot,metut,clomit
Minime............19/32............yk 15.......toinen.............terot
Zande............71/28............yk2.................................clomit
Devi...............18/27............yk10..........esikoinen........terot



Taustalla
Ella-83
Miira
maikkis123
Emppu3008
MAM2
Duffy
Lily of the valley
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:



Plussanneet:



Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa

Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?
tyty86..................2.8.2009................. yk9.........esikoinen
Nooraska.............??/1.2009................yk9........esikoinen
Äippä-75..............??/??....................... yk?.........toinen
Lappitar...............10/1.........................yk7.........toinen
Sirpula.................16.1.........................yk10......esikoinen
pilviini...................??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009..................yk11.......esikoinen
kaa......................19.3.2009................08/07......esikoinen
Linna....................27.3.2009................yk9..........esikoinen
Hani-....................1.4.2009..................yk9..........toinen
JJ-t.......................10.4.2009................07/07......esikoinen
Solina83..............20.4.2008.................yk15........kolmas :
TYTTÖ 23.3.2009 kello 22.12 rv 36+1 2655g/46.5cm
Laala...................24.4.2009.................yk2..........esikoinen
Emili......................?..............................yk9..........?
Aurora72..............?...............................yk5.........1.yhteinen
nalleperhe............?.............................. yk7..........toinen
huhtityttö.............?...............................yk23........esikko
Velvet Kiss...........?................................yk12.......esikoinen
Moore..................?................................yk3.........kolmas
pilvilinna..............20.7.2009..................yk13.......esikoinen
Aubrieta................................................yk3.........4. lapsi:
TYTTÖ syntyi rv.39+1 27.11.2008 klo 12.58, 4315g/50cm
 

Yhteistyössä