Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset vol 2

Heippa!
onlydream mulla ei valitettavasti ole teroista kokemusta laisinkaan - ehkäpä jollakin muulla?
Ella älä vielä heitä kirvestä kaivoon, eihän niistä oireista koskaan tiedä.. mulla ei ollut mitään oireita silloin kun tein esikoisesta positiivisen raskaustestin dpo 16 (oireet alko rv 6). Oli vain menkkajuilintaa silloin kun niiden olis pitänyt alkaa.

ON: eilen siis posit. ovistesti ja siihen päälle vielä pregnyl-piikki. Tänään on oletettavasti ovulaatiopäivä, ja siimahännät on jo laitettu liikkeelle. Petipuuhat jää nyt varmaan tällä erää tähän; huomenna tuskin enää touhuillaan (ellei sitten muuten satu huvittamaan), ettei mene ihan pakkopullan puolelle koko homma. Mä alotan muuten torstaina lugesteronin, eli mulla on nyt sitten jo 3 lääkettä käytössä. Pregnyl ja luget tosin varmuuden vuoksi. Nyt on flunssainen olo ja tunne siitä, että tähän kiertoon ei tärppiä tule... mut toivo alkaa aina nostaa päätään kierron loppumetreillä ja viimeiset kp:t on yhtä piinaa.
 
Ella Koitahan nyt avata helmikuun plussatili =) Pidän peukkuja :)

ON: Epämääräistä vihlontaa, nippailuja, nappailuja ym ollu muniksissa jo viikon verran.. :eek: Tiedä sitten mistä johtuu,ei kait oviskaan voi noin kauaa oireilla??? Varmuuden vuoks on peittoja heiluteltu jo kp 9 asti... :D Kuitenkin pieni mahdollisuus että ovis olis tapahtunu ihan luomusti.
 
17.2.2010 KESKIVIIKKO




HAAVEISSA ESIKOINEN



Nyynyy..................yk 13.....Clomit........................KP 48/30-32
Hlemmur................yk 6.......Terot.........................KP 34/
Mahdotontako.......yk..........Clomit...(1. yht)..........KP 25/29
wannabemama.....yk 14.....Terot..........................KP 18/30-46
Santtuli.................yk 2,5v...Puregon, Pregnyl.......KP 17/30
Siffis......................yk 10.......................................KP 16/30
Silent whisper.......yk 13.....IVF/ICSI......................KP 9/30
Miuku84................yk 8........Vyöhyket, Homeop....KP 8/27-28
AaVee...............yk 15.....IVF:n odotus..................KP 5/30(33)
kipinäkenkä.......................Clomit, Metut..............KP 5/28
yrittäjä83..............yk...........Lugesteron...............KP 3/28
Nasu-80.................yk 11......................................KP 1/26-34
Miisaliini.................yk 5.......Fremarit, IUI
enkuliini.................yk 1v....



HAAVEISSA TOINEN



Toive81..........yk 6...................clomit....................KP 21/27-30
Calypso.........yli vuosi..............clomit....................KP 17/29
minime...........yk 1....................terot.....................KP 13/30
Nallekarkki.....yk 2.................................................KP 10/
vaahtokarkkiunelma...yk8........clomit....................KP 7/
Diinu............. .yk



HAAVEISSA KOLMAS



Ella-83..........vyöhyketerapia, homeopatia...............KP 27/24-61
memmiliini...........yk 13......Clomit.............................KP 13/27-40



TAUSTALLA
markke
Emma2





PLUSSANNEET :heart:

2009

Lokakuu: Jeyn yk 10

Marraskuu: kipinäkenkä yk 5 (km), Laura-vm86 yk 8, ärrieri yk 3, Jonetta yk 4, neitim yk 10-11

Joulukuu: Sartsa83 yk 23, titityy80 yk 8

2010

Tammikuu: Ilona G (yk 2 Fermar pregnyl),

Helmikuu:


_____________________________________________________
Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja guote lopusta.









 
ON: Flunssa tuli ja siksi varmaan lämmöt taas nousivat. 36.6 on normi oviksen jälkeinen taso ja nyt aamusta 36.8. Sylkiovistestin huvikseni tein ja se näytti plussaa eli estrogeenia on runsaasti syljessä. Normaalisti loppukierrossa sitä ei ole paljoa.. Toisaalta viime kierossa toi näytti plussaa myös sinä päivänä kuin menkat alkoivat (sattoi olla varhainen km kyseessä, en voi tietää).

Menkkaoireita ei kyllä nyt edelleenkään ole pahemmin, toisinaan lievää aristusta nänneissä mutta nytkään ei arista yhtään. dpo 9 tänään menossa.
 
hei kaikille pitkästä aikaa , olen jonkun aikaa vain ollut taustalla kun ei mitään muutoksia omassa tilanteessa. nyt olis menossa kp 1/26-34 ja yrityskerta 11 lähti käyntiin. nyt olisis sitten varattu aika aukiolotutkimukseen ensiviikon perjantaille, pelottaa jo valmiiksi kun se kuulemma voi sattua jos on tukossa.
 
Nasu Mulle on tehty tuo operaatio ja omasta kokemuksestani voin sanoa, että se oli yhtä helvettiä. Mulla tosin on toinen puoli ihan tukossa ja toinen vetää vain ihan vähän. Oon kuitenki ymmärtäny et jos putket on auki ei tutkimus tunnu missään. Tutkimus ei kyl kestä kauaa ja lopettavat sen heti jos sattuu liikaa.
 
Voi anteeksi, mä olen sössinyt noitten kp:ten kans :ashamed: Tyttö yleensä häärää tietysti juuri silloin ympärillä niin ovat menneet sekaisin :(

Mä olen kuin persuuksille ammuttu karhu :kieh: DPO 7 taitaa nyt olla, ei enää mitään tuntemuksia, ei valkkaria, ei nipistyksiä, ei suuta kuivaa, ei muuta kuin hermot aivan tiukassa ja ketuttaa. Toi meidän tyttö on niin tempperamenttinen tapaus, että pistää mua ihan tosissaan koetukselle.Itkuttaa ja suututtaa koko ajan |O On hän tietysti enimmäkseen itse aurinko, mutta noi raivarit mitä saa niin huh huh..Ja ikää kuitenkin vasta 1v1kk...Tästä päivästä tulee vielä pitkä!
 
nasu-80 Tsemppiä aukiolotutkimukseen! Itsekin olen sen käynyt läpi ja selvisin aika vähin kivuin. En tiedä johtuuko siitä, kun mulla oli molemmat putket auki. Kannattaa tosiaan ottaa buranaa esilääkkeeksi n. tunti ennen toimenpidettä, näin ainakin itselleni silloin neuvottiin. Itse otin 2x 400mg buranaa. Mullekkin on sanottu, että raskautuminen voi olla helpompaa heti aukiolotutkimuksen jälkeen, koska tutkimus kuitenkin hitusen puhdistaa munatorvia.
 
Heippa kaikki! Ilmoittaudun mukaan tännekin keskusteluun, sillä seuraavasta kierrosta lähtien on vauvakuumeilun ja yrityksen lisäksi käytössä clomit. PCO todettu vasemmassa munasarjassa ja oikeakin PCO-tyyppinen (ultrattu 12/09 ja tänään). Ovulaatiota ei oo pitkiin aikoihin tapahtunut. Lopetin hormonaalisen ehkäisyn toukokuussa 2009 ja sen jälkeen muutamat kuukautiset normaalilla 31 pv:n kierrolla oli. Sitten jäivät pois ja PCO löytyi taustalta. Terolut-kuurin söin jouluna ja sen vuodon jälkeen ei taaskaan oo ovulaatiota tapahtunut eikä tyhjennysvuotoakaan.

Nyt mulla kp 59 eikä mitään apuja käytössä. Seuraava kierto olisi mitä ilmeisemmin yk 2 ja käytössä siis clomit. Ensimmäisestä lapsesta haaveillaan. Mä voin infota uudelleen, kun yk2 oikeasti starttaa, että mut voi päivittää listoille. Nyt vielä pitkä yk1 meneillään eikä siis apuja. Seurailen kuitenkin keskustelua ja jännään teidän muiden puolesta!

Plussatuulia kaikille!
 
Kirsikka09:Tervetuloa mukaan kuumeilemaan! =)

Ella-83:Tuli tosta sun flunssasta mieleen tai siis muistui, että siitä kierrosta mistä esikoinen tärppäsi niin tulin aikamoiseen flunssaan pari päivää oviksen jälkeen...Tietty voi olla että olisin tullut joka tapauksessa, mies ei sitä saanut ja olin tosi naatti. Toivotaan, että olisi sulla nyt yksi mahdollinen raskausoire! :D

 
Mulla nyt taasen kp3 meneillään...

Tässä juuri koin suuren ahaa-elämyksen, tai oikeastaan sisäistin varmaan vihdoin asian... Ja asia oli se että meillä ei sitä lasta sitten tullutkaan niin helposti... tai oikeammin ei taida tulla edes kovin vaikeesti jos tätä kulunutta vuotta katsotaan.

Mikä tässä sitten on niin pöllämystyttävää on se ainainen höpöhöpöjuttu siitä että meidän suvussa naiset tuppaa tulemaan paksuksi pelkästä ajatuksestakin. No nyt on ajateltu... kuukaudesta toiseen ajateltu enemmän ja enemmän... Sitten on ajateltu jo ihan liikaakin.

Tänään se sitten jotenkin vaan loksahti aivokoppaan. Ei... meille ei tule helposti lasta. Mitään apukonsteja ei nyt ole käytössä eikä otetakaan ennen kun pumppuoperaatio on suoritettu, mutta mitä sitten sen jälkeen? Edessä olisi nuo kaikki mistä te muut täällä puhutte.... Kokeita, näytteitä, aukiolotutkimuksia yms. Sen jälkeen siemennetään ja piikitellään ja istutetaan ja viljellään.

Mites hemmetissä tässä nyt näin kävi? Meidän piti jättää ehkäisy pois muutama viikko ennen häitä ja sitten raskautua kesän kynnyksellä. Nyt pitäisi tässä jo olla nyytti sylissä ja pullo lämpiimässä keittiön puolella... Tuttuja on poksunut viimeisen vuoden aikana 6kpl ja osa on raskautunut sen jälkeen kun ollaan jätetty ehkäisy pois.

Eniten tässä mietityttää että mites meidän mahtaa sitten käydä... Kauankos tätä hullunmyllyä mahtaa olla edessäpäin, ja onko siihen meillä valmiutta? Pystynkö MINÄ aloittamaan sen touhun? Haluanko edes? Voihan sitä kauniisti sanailla "me" muodossa, mutta harvinaisen totta se on että mies on auttamattoman ulkopuolinen vaikka olisi tilanteiden tasallakin.

Jaahas... se oli sitten taas tällanen alkukierron masentava pohdinta menkkakivuista linkussa olevalta naiselta. Toivottavasti lähettämäni plussat menivät perille jotta saadaan helmikuuhun edes pari nimeä ;)
 
yrittäjä83:Todella iso voima :hug: Ei voi oikein mitään sanoa...Tahdon kuitenkin uskoa, että se lapsi kyllä teillekin suodaan! Mulla meinas esikoista yrittäessä usko loppua monesti kun sain niitä keskenmenoja. Tutut yritti lohduttaa, että ainakin tulin raskaaksi. Se ei silloin kyllä lohduttanut. Jostain aina sitä sitten sai uuden tsempin. Meillä kävi onnekkaasti, että clomit riitti. Kyllä me silloin kans puhuttiin oltaisko valmiita käymään rankkoja hoitoja läpi, mutta päätettiin mennä aina sen hetkisen tilanteen mukana. Itse olen samanlainen, että ajattelen aina niin paljon eteenpäin ja pohdin kaikkia mahdollisia "ratkaisuja" ja mites sitten jos käykin näin tai noin. Ja koskaan ei tiedä vaikka ihme tapahtuisi ja yhtäkkiä raskaudutkin :heart: Luin uusimmasta vauva-lehdestä ihanan tarinan parista jolla oli 6 vuotta lapsettomuutta takana, monia alkionsiirtoja,siitä seuranneita keskenmenoja, pco:ta taustalla, sitten ykskaks he raskautuivat luomusti vastoin kaikkia luonnonlakeja :) Joten jaksa uskoa, että kyllä se sieltä vielä tärppää. Mä jaksan ainakin uskoa vaikka sun puolesta, meidän kaikkien puolestakin :) Vielä ne vauvanalut saadaan tuonne masuun, eiks jeh? :)
 
yrittäjä83 :hug: Niin, kyllä se meilläkin on ollut mielessä miten vaikeeta loppujen lopuksi on raskautua. 20%/kierto jos molemmat on terveitä. Lähinnä mua huvittaa se että oon 2,5 vuotta syönyt e-pillereitä ja 4,5 vuotta oli ehkäisylaastari. 7 vuotta hormoniehkäisyä ehkä turhaan.. No mutta niiku gyne snaoi, että luomuihmeitä tapahtuu aina, joten jos lapsi ei juuri sillon ole tervetullut, on kuitenkin ehkäistävä vaikka tietää hedelmällisyyden olevan huono.

Sehän sitten on joka naisen ja parin asia kauanko luomuna jaksaa yrittää. Vuosi kuitenkin on se raja yleensä, että pääsee selvittelyihin. Omasta kokemukseta ekan raskautumisen osalta voin sanoa, että jälkeenpäin ihmettelin että ihan tosi yk2 pelkillä pillereillä tärppäs. Tuo on pääsyy siihen, miksi mä nyt jahkailen lääkkeiden aloituksen kanssa. Uskon että lääkkeillä homma hoituisi muutamassa kuukaudessa MUTTA en uskalla helpolla lähteä clomeihin uusien kaksosten pelossa.

Toisaalta kun olen tutustunut luomuhoitoihin (homeopatia, vyöhyketerapia) ja ne ovat selvästi auttaneet kroppaa toimimaan, en haluaisi sotkea luonnollista toimintaa keinohormonein.
Siinä olen täysin samaa mieltä, että loppujen lopuksi tämä lapsettomuusasia on niin naisen ympärillä. Mun miehellä ei ole mielipidettä lääkehoitoihin, mä "saan" päättää koska niitä haluan aloittaa.
Välillä musta tuntuukin, että miehelle on siis sama tuleeko vauvaa vai ei, ja saatankin suuttua ja turhasta alkaa riitelemään. Kuitenkin mies aina sanoo, että haluaa kyllä mutta hänellä ei ole kiire. Hän vain uskoo,että kyllä ME vielä onnistutaan. Tuo taas lämmittää mieltä joka kerta

:heart:
 
18.2.2010 TORSTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Nyynyy..................yk 13.....Clomit........................KP 49/30-32
Hlemmur................yk 6.......Terot.........................KP 35/
Mahdotontako.......yk..........Clomit...(1. yht).........KP 26/29
wannabemama.....yk 14.....Terot..........................KP 19/30-46
Santtuli.................yk 2,5v...Puregon, Pregnyl.......KP 18/30
Siffis......................yk 10.......................................KP 17/30
Silent whisper.......yk 13.....IVF/ICSI......................KP 10/30
Miuku84................yk 8........Vyöhyket, Homeop....KP 9/27-28
AaVee...............yk 15.....IVF:n odotus..................KP 6/30(33)
kipinäkenkä.......................Clomit, Metut..............KP 6/28
yrittäjä83..............yk...........Lugesteron...............KP 4/28
Nasu-80.................yk 11......................................KP 2/26-34
Miisaliini.................yk 5.......Fremarit, IUI
enkuliini.................yk 1v....



HAAVEISSA TOINEN



Toive81..........yk 6...................clomit....................KP 22/27-30
Calypso.........yli vuosi..............clomit....................KP 18/29
minime...........yk 1....................terot.....................KP 14/30
Nallekarkki.....yk 2.................................................KP 11/
vaahtokarkkiunelma...yk8........clomit....................KP 8/
Diinu............. .yk



HAAVEISSA KOLMAS



Ella-83..........vyöhyketerapia, homeopatia...............KP 28/24-61
memmiliini...........yk 13......Clomit.............................KP 14/27-40



TAUSTALLA
markke
Emma2





PLUSSANNEET :heart:

2009

Lokakuu: Jeyn yk 10

Marraskuu: kipinäkenkä yk 5 (km), Laura-vm86 yk 8, ärrieri yk 3, Jonetta yk 4, neitim yk 10-11

Joulukuu: Sartsa83 yk 23, titityy80 yk 8

2010

Tammikuu: Ilona G (yk 2 Fermar pregnyl),

Helmikuu:


_____________________________________________________
Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja guote lopusta.




 
Kirsikka09 :wave:
yrittäjä83 :hug: Muistan itse, miten puolentoista vuoden (ahkeran mutta tuloksettoman) yrityksen jälkeen päässä pyöri samankaltaisia ajatuksia kuin sulla. Mietin mm. sitä, miten pärjäisin rankempien hoitojen kanssa, olihan mulle varattu ivf-suunnitteluaikakin julkiselta puolelta. Totuin kuitenkin ajatukseen, ja odottelin innoissani ja toiveikkaana järeämpien hoitojen alkamista - kunnes suureksi yllätykseksi tein positiivisen raskaustestin muutama viikko ennen tuota ivf-aikaa. Pelkät clomit siis auttoivat sittenkin. Mutta siis voimia sulle: lääkkeet ja hoidot on tehokkaita, ja lopulta luomunakin voi onnistua.

ON: flunssa on kiusannut jo pari päivää, taisi tulla tytön mukana hoitopaikasta. Nyt on DPO 2 ja aloitan illalla luget. Eka clomikierto siis vasta, ja clomeilla mennään nyt seuraavat 3-4 kk eteenpäin tärppiä toivoen.
 
Hmm... Kiitos rohkaisevista sanoista :flower: En kuitenkaan tarkoittanut vuodatustani mitenkään alakuloiseksi itkuvirreksi vaan totesin eilen tämän totuuden vaan kirkastuneen vihdoin.

Tähän mennessä kun on vaan menty kuukaudesta toiseen vähän sukeltelun tyyliin... aina ekojen kiertopäivien aikana otetaan keuhkollinen happea ja sitten hengittämättä taas seuraaviin menkkoihin. Välissä ei oo paljoa ehtinyt tajuamaan mitä sitä oikeen tehdäänkään kun tarve on vaan päästä maaliin.

Nyt kun oli tällanen pakkotauko ja pitäisi pitää jalat ristissä kevään loppukuukaudetkin (tai ainakin jatkaa tätä huonoa tuuria) tulikin vastaan tämä toteamus että hemmetti... tässähän on oikeesti mennyt pian jo se vuosi johon oli aikaa niin hemmetin paljon vielä joku aika sitten.

Mietin alkuun ihan kauhuissani ihmisiä jotka ovat vuoden tai vuosiakin yrittäneet ja ihmettelin miten ne ova selvinneet noin pitkästä taistelusta, vaan hemmetin nopeastihan tämä aika näyttää juoksevan... suorastaan viuhuu ohi... Hups vaan ja kohta on puolitoista lasissa??

Meillä onneksi mies on nyt lopettanut verbaalisen "pettymisen" jokaisiin menkkoihin. Tottahan tuokin on että en anna hänen ottaa kantaa mihinkään enää... tai en haluaisi että hän ottaa... Jos hän näyttää pettymystään siitä kun ne kuukautiset tuleekin, on se minulle tietysti vielä pahempi asia koska "olen tuottanut pettymyksen" vaikka eihän se minun vikani ole.

Jokunen hetki sitten minulla oli kova hinku suorittaa tämä tehtävä loppuun. Paksuksi on tultava ja lugesteronit kun sain olin kovin innoissani että vihdoinko nyt? Vaan nyt kun aikaa kuluu, alkaa sitä pelkäämään jotain... en tiedä mitä mutta jotain...

No juu... tää on niin tätä ja kaikki me ollaan täällä ihan samassa paatissa melomassa eteenpäin. Hatunnosto teille kaikille että jaksatte eteenpäin!

:heart:
 

Yhteistyössä