Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset vol 2

toive81, lämmöt eivät vahvista mulla mitään, ovat normitasolla mutta olivat tossa kp 17-18 paljon alempana. Mutta lämpöjenhän pitäsi nousta yli normitason, jotta voisi jotain päätellä. Yleensä ovuloimattomat kierrot ovat mulla aika lailla siksakkia, välillä kuoppia ja nousuja nyt ei ainakaan ole kun se yksi "kuoppavaihe".

Mulla ei mene housut kiinni, se olisi pienen ryhdistäytymisen paikka... Pudotettavaa olisi 6kg mutta alkuun kyllä 2-3kg olisi ihan jees.
 
:heart: 28.12. MAANANTAI :heart:





HAAVEISSA ESIKOINEN



kipinäkenkä...........yk 1 km:n jälk....metut,terot....kp 7/28
nasu-80........... yk 9.........................................kp 11/27-33
Miuku84................yk 6.......Vyöhyket, Homeop... KP 11/27-28
yrittäjä83..............yk..........Lugesteron................KP 14/
Ansku-82...............yk 13.....IVF:n odotus.............KP 20/30(33)
Markke..................yk 5.......Terot.........................KP 21/27-28
Silent whisper.......yk 11.....Aridimex, Pregnyl......KP 23/30
Siffis......................yk 8........................................KP 27/30
Nyynyy..................yk 12.....Clomit.......................KP 28/30-32
wannabemama.....yk 12......................................KP 33/30-46
Miisaliini.................yk 5......Fremarit, IUI



HAAVEISSA TOINEN



Toive81..........yk 4................................................KP 27/27-29
Emma2..........yk 6.................................................KP 29/27-36
Eltzie..............yk 2................................................KP 64/30-31



HAAVEISSA KOLMAS



memmiliini...........yk 11......Clomit.........................KP 24/27-40
Ella-83................yk 13......Homeopat, vyöhyket..KP 24/24-61



HAAVEISSA NELJÄS



Ilona G...................yk 2.......Fermar, pregnyl.......KP 11/28



HAAVEISSA VIIDES







TAUSTALLA:

MAM2, nordenskjold




PLUSSANNEET: :heart:

Lokakuussa: Jeyn yk 10

Marraskuussa: kipinäkenkä yk 5, Laura-vm86 yk 8, ärrieri yk 3, Jonetta yk 4, neitim yk 10-11

Joulukuussa: Sartsa83 yk 23, titityy80 yk 8,






 
Ilona G: Niin, elämä on välillä julmaa :'( Onneksemme olemme mieheni kanssa päässeet tämän asian yli ja meidän tapauksessa aika ronski huumori on auttanut paljon. Joku voisi vaikka loukkaantua kuullessaan, siksipä harrastammekin sitä kotona suljettujen ovien takana...

En jaksa jäädä murehtimaan, vaan katseet on suunnattu tulevaisuuteen. Nyt harmittaa, kun olen huomaavinani vuodossa jonkin sortin pahahkoa hajua. :| Varasin huomiselle ajan terveyskeskukseen ja jos siellä eivät osaa mitään tehdä, voin mennä päivystysluontoisesti gynenpolille. Viikon päästä ois sinne sitten se varsinainen kontrolli, mutta kattoo nyt miten tää tilanne tästä etenee. Sitten kyllä ottaa päähän ja rankasti jos jotain tulehdusta vielä pukkaa.

Niin, miut vois lisätä tuonne listoille jos joku viittii... Laitan tuohon huomisen tiedot alemmas.

Haaveissa esikoinen:
Kipinäkenkä...........yk 1 km:n jälkeen........Metut, Terot............kp8/28
 
No olette onneksi siis hienosti setvineet asiaa joten hyvä siis, hienoa että jaksatte eteenpäin urhoollisesti :heart: vaikka kuinka sisimmässä surettekin vielä varmasti kauan. Toivottavasti pääsette heti uudestaan yrittämään :hug: olette tosi vahvoja ja huumorillahan pääsee aika pitkälle varmasti.. toivottavasti nyt ei vielä tulehdus tule kaiken lisäksi!! Ja eikun eteenpäin siis vaan, olet tosi tervetullut takaisin, vaikka ikävissä merkeissä palaatkin :( Uutta raskautta kohti siis!!! :wave:
 
:heart: 29.12. TIISTAI :heart:



HAAVEISSA ESIKOINEN



wannabemama.....yk 13......................................KP 1/30-46
kipinäkenkä...........yk 1 km:n jälk....metut,terot...kp 7/28
nasu-80................yk 9.........................................kp 12/27-33
Miuku84................yk 6.......Vyöhyket, Homeop... KP 12/27-28
yrittäjä83..............yk..........Lugesteron................KP 15/
Ansku-82...............yk 13.....IVF:n odotus.............KP 21/30(33)
Markke..................yk 5.......Terot.........................KP 22/27-28
Silent whisper.......yk 11.....Aridimex, Pregnyl......KP 24/30
Siffis......................yk 8........................................KP 28/30
Nyynyy..................yk 12.....Clomit.......................KP 29/30-32
Miisaliini.................yk 5......Fremarit, IUI



HAAVEISSA TOINEN



Toive81..........yk 4................................................KP 28/27-29
Emma2..........yk 6.................................................KP 30/27-36
Eltzie..............yk 2................................................KP 65/30-31



HAAVEISSA KOLMAS



memmiliini...........yk 11......Clomit.........................KP 25/27-40
Ella-83................yk 13......Homeopat, vyöhyket..KP 25/24-61



HAAVEISSA NELJÄS



Ilona G...................yk 2.......Fermar, pregnyl.......KP 12/28



HAAVEISSA VIIDES







TAUSTALLA:

MAM2, nordenskjold




PLUSSANNEET: :heart:

Lokakuussa: Jeyn yk 10

Marraskuussa: kipinäkenkä yk 5 (km), Laura-vm86 yk 8, ärrieri yk 3, Jonetta yk 4, neitim yk 10-11

Joulukuussa: Sartsa83 yk 23, titityy80 yk 8,








 
Eltzien kuulumisia kaipailataisiin, listalla kp:t jo pitkällä... Minä taas omin luvin leikin päivittäjän sijaista täällä :whistle:

ON: valkkari taas vetistä, runsaampaa. Nännit aristavat, alavatsaa ja kylkiä jomottelee aika ajoin. Kuulostas loppukierrolta. testin kanssa odottelisin mielellään kp 35 paikkeille mutta kun toi uusi vuosi on tässä niin pakko kai testailla kp 27 jollon se näytä mitään kuitenkaan, jos ovis ollut vasta kp 20. Oikeastaan kaikki kp 17-20 olisi ollut mahdollista aikaa oireiden mukaan niin sitten tietty pikku mahkut ois näkyä jotain testissä jos ovis ollutkin aiemmin.
 
kipinäkenkä - olet kyllä kadehdittavan positiivisella asenteella. Kaikkea hyvää sinne :hug:

Ella-83 - kiva vaan, kun välillä päivittelet niin ei yksin tarvitse :D

wannabemama - Oviksen löytyminen on tosiaan aika kriittinen asia, ilman ovulaatiota ei voi raskautuakkaan. Itse hakeutuisin varmaankin jo tutkimuksiin. Ainakin perus: tuleeko ovista, hormoniverikokeet, aukiolotutkimus ja miehen simpatutukimus.

Omaan napaan ei kuulu juuri mitään.. dpo 4 menossa eikä mitään oireita mihinkään suuntaan. No ei niitä tässä vaiheessa vielä kuuluisi ollakaan. Uskoisin että täti kurvaa paikalle loppiaisen tienoilla.
 
Siis joo tikuilla ainakin löydän, nehän ei tietysti koko totuutta kerro. Sen verran minua on tutkittu, että kaikki värkit on tallella ja normaalit päällisin puolin/ultralla. Silloin en ollut vielä kovin epätoivoinen tai en tiedä olenko nytkään epätoivoinen, mutta halusin silloin vielä katsoa mitä tapahtuu... puhuin jopa, että vielä toisen vuoden voisin katsella ja gyne tuumas, että varmaan ihan järkevää, kun ikääkin noin vähän (24v.) ???!!! Se ikäkään tosin ei kaikkea kerro niin kuin tiedämme lääkäri hyvä..

Joo ehkäpä se on ruvettava tota miestä pehmittelemään ajatukseen, että joudumme ehkä kulkemaan sitä kivisempää polkua tämän asian kanssa.

Sekin vielä, että mieheni on töistään usein niin stressaantunut ja tekee pitkiä päiviä, että aina en saa kaikkina oleellisina päivinä sitä kaadettua. Stressikin voi laskea simppojen tasoa...

Eihän tän lapsenteon näin vaikeeta pitänyt olla...
 
joo tuo ovis on kyllä ikuinen mysteeri eikä läheskään aina sitä tule molella (jotka ei siitä edes tiedä..) itellä nyt tänään ovismaista limaa, joten mulla taitaa lähestyä. oma huoleni on niiden munasolujen heikko laatu, mistä alan hiukan jo huolestumaan enemmänkin.. huomenna on mulla folli ultra. mies se on vaan niin ailahtelevainen tämän "yrityksen" suhteen että välillä jopa sanoo ettei halua edes juuri nyt yrittää vauvaa!!?! että täällä näin, eilen just sanoi että älä edes mene lekuriin keskiviikkona. kiva kiva. pitää tänään TAAS jutella asiasta. mua alkaa ärsyttää kun mies onkun jojo, ja mun pitäis sitä sit kestää :headwall: toivottavasti muilla on helpommat miehet ;)

wannabe pahoittelut :hug:
 
Iltaa murut!

wannabemama: :hug: :hug: :hug: Mä ainaskii (ja varmasti kaikki muutkin täällä ) uskon, että sullekin se murunen saadaan vielä alulleen :heart:

Ilona G: No onpas kumma mies! :eek: Kun syyskuussa mies suostui toista yrittämään niin hän tuntui jotenkin helpottuneelta aluksi kun alkoi menkat...Mutta nyt kun kohta käynnistyy yk 5 hän tokas yks päivä kun sanoin kuinka ihanaa olisi vielä joskus saada toinen lapsi, että niin olisi ja ettei se näemmä käykään niin helposti kuten ei esikoista yrittäessäkään...Helpotti kyllä mun oloa kun huomasin että hän ihan tosissaan toivoo myös toista murusta :heart: Tsemppiä ultraan!!!

ON:Viutsivautsi, täällähän voi kohta alkaa "jo" kp29 :D Lämmöt koholla, mutta masu tooodella kipiä!!! Muuten ei ole kyllä mitään oireita mitkä lupailisi jotain muuta kuin tätiä ja en nyt todellakaan usko tärpin tapahtuneen yhdestä ammunnasta. Tää on vaan taas tätä kropan kettuilua kun nyt oikein odotan että alkaisi ne menkat (että pääsee clomien kimppuun) niin eiköhän ne sitten anna odotuttaa! No posia on se, että lh-vaihe on ehkä hitusen pidempi nyt. Tänään taitaa olla dpo10 (varma en ole kun en testannut ovista, tuntemuksista päätellyt). Greippimehua en ole juonut enää, viimeisen lasillisen join kp24, mutta uusi purkki odottaa ensi kiertoa jo :D
 
Vuoden viimeisiä päiviä mennään, siskot!

Pahoitteluni Kipinäkengälle vaikeasta menetyksestänne. Hyvä että olette myönteisillä mielin menossa eteenpäin!

Lohtuhalit myös tädin hyökkäyksen kohteeksi joutuneille ja muille harmituksia kohdanneille. Mitenkäs on apuja tarvitsevien kuumeilijoiden joulu sujunut?

Omaanpaa; kp 30 / 30-32, ei oireen oiretta mihinkään suuntaan. Ei kipuja, ei lämpöjä, ei mitn. Pläh. Huomenna, mikäli tätiä ei näy, testaan heti aamusta. Ei olis parempaa tapaa lopettaa tätä vuotta kuin plussa :heart: Tsemppistä jokaiselle!!!
 
Mä en testaa huomenna, lämmöt tulevat tasaseen alaspäin, joskaan eivät ole kunnolla korkeella edes olleet. Jospa en taaskaan ovuloinut. Lopetan myös mittailut ja itsetutkiskelun tähän paikkaan, ettei sen takia ainakaan kierto veny sitten jostain jännitystilasta johtuen.
Katsoo sitten mitä ensi kierrossa tehdään, riippuen tän kierron pituudesta. Nyt aika luovutusfiilis koko vauvan saamisen suhteen. Mietin yrityksen lopettamistakin.
 
Täällä taasen!

Valtavan suuret pahoittelut Kipinäkengälle keskenmenosta. :hug:
Ja mahtavat onnisttelut Titityylle plussasta. Aina se jonkun kohdalle osuu.. kenenhän vuoro seuraavaksi =)

Niukoista kuukautisista oli ollut puhetta. Täällä on ihan sama 'vika': ennen pillereitä vuosin päivätolkulla, ja pillereiden aikanakin 3-4 päivää ihan kai normaalisti. Itseasiassa taisin esikoista yrittäessäkin vielä kärsiä ihan kunnon menkoista, mutta nyt ne kuihtuu kuintumistaan. Tuhrua tulee päivätolkulla ja vuotoa hyvä kun vuorokauden verran.. ja parhaimmillaankin senkin pärjää pikkuhousunsuojalla kun tiiviisti vaihtaa. Ja vuodon jälkeen sitten taas sitä tuhrua. Jonkun mielestä varmaaan ihan kiva kun rättisulkeiset on helpommat, mutta itseäni kyllä ärsyttää tämä kokonaisuutena hyvinkin viikonpäivät kestävä tiputtelu. Ja toki myös huolestuttaa..

Kävin pari viikkoa sitten siellä gynellä tarkistuksessa. Ei ollut 'oma' lääkärini, jolla siis yleensä käyn vuosihuollossa ja oli kyllä aikamoinen pettymys. Olen siipiäni täällä nyt nuollut siihen malliin, että uskallan jo päätäni vähän nostaa tännekin päin.

Yritin kertoa gynelle oireistani ja huolistani ja siitä että haluaisin vihdoinkin varmistuksen siitä miten hormonitoimintani menee, onko minulla pco:ta jne. No, ennen kun hän oli tehnyt mitään hän totesi että ei ole pco:ta kun en ole ylipainoinen, eikä kasva viikset tai ole pahaa aknea. Eikä asiaa sen vuoksi tarvitse tutkia. Kun kerroin siitä v.2006 saamastani diagnoosista, hän vain totesi joidenkin tekevän diagnooseja liian kevein perustein. Ei edes halunnut nähdä epikriisiä tai niitä silloisia ultrakuvia, vaikka yritin tarjota. Kun kerroin vauvahaaveista, hän alkoi saarnata minulle siitä miten sitä lasten ikäeroa ei voi noin vaan itse päättää eikä elämää suunnitella että lapsia tulee jos on tullakseen. Tuntui kyllä tosi pahalta nämä puheet, kun en todellakaan sillä ajatuksella ollut liikkeellä. Meille on ihan sama, millainen ikäero lapsille tulee :'( Sitten hän teki sisätutkimuksen ja ultran, paikat käsikopelolla ok. Ultrassa oikealla polykystisyyttä ja vasemmalla OVIS menossa. Olin että MITÄH!! Oli kiertopäivä 12 ja mitään ovisoireita ei ollut ja samana päivänä tehty ovistesti ei näyttänyt mitään (no ehkä lh-huippu oli tosiaan aiemmin). Ultrassa näkyi siis 20mm kokoinen munarakkula sekä nestettä jossakin ja gyne oli sitä mieltä että ovis on joko just tapahtunut tai tapahtuu heti pian. Hämmennyin niin tästä löydöksestä etten muistanut enää mitään muita asioita ottaa puheeksi ja lähdin typerä virne naamalla kotiin. No edeltävästi oltiin peittoja kotona heiluteltu ihan kivasti ja sitten vielä tiiviisti tämän jälkeenkin. Ovistuntemuksia ei sitten niin minkäänlaisia tullut missään vaiheessa ja tein ovistestäjäkin vielä jonkun päivän sen jälkeen ilman tulosta.

No toiveet olivat sitten korkealla loppukiertoa kohden, varsinkin kun menkkoja ei alkanut kuulua dpo:n ollessa 14. Raskaustestejä ehdin tehdä useampia (kaikki siis negoja), kunnes sitten tänään menkat varsinaisesti alkoivat (tuhrutellut 5 päivää tätä ennen). Kierron pituudeksi tuli 30. Siis voiko luteraalivaihe olla 18 päivää? Näihin tuhrutteluihin lääkäri ei ottanut mitään kantaa, tuskin edes kuunteli mitä hänelle yritin kertoa.

Olen tässä nyt pohtinut sellaista vaihtoehtoa, että varaisin ajan omalle gynelleni tammikuulle, ihan vaan keskustellakseni näistä asioista. Tiedän, että hän yleensä kuuntelee ja vaikka olisikin samaa mieltä edellisen lääkärin kanssa niin saisin ainakin varmuuden siitä että joku on perehtynyt asiaan. Olenkohan ihan pöhkö jos näin teen? Rahanmenoahan se toki tietää...

Emma (yk 7, kp1/27-36)
 
Emma2, harmi toi gyne.. Mutta on mullekin sattunut erilaisia gynejä matkalle, mutta kyllä tilanne esim pco:ssakin voi vaihdella. Mullahan oli v 02 pco löydös sitten 08 ei pco:ta ja taas 09 pco-tyyppisyys ja viimeisin 11/09 puhui vain ovulaatiohäiriöstä..

Eli tilakin siis voi muuttua mutta varmasti on tulkintaeroja, varsinkin jos ei ole ns selvä tapaus.
 
Joo aika paljon gynestä riippuu mitä ne sanoo ja mikä asenne niillä edes on.. kandee toki kysyä toistakin mielipidettä, kun asia on kuitenkin näinkin tärkeä. Suosittelen itse ehdottomasti siis että menet keskustelemaan asioista, kun ne mieltä kaivavat. Selko asioihin on saatava =) Aika jännää että sulla oli tuo ovis menossa kun tarkastivat tilanteen, eikä sulla ollut mitään tuntemuksia! Mielenkiintoista! Ovis todellakin on ikuinen mysteeri. Miksi se on aina lähes erilainen!!?!!?? Niinkun tää homma ei ois tarpeeksi vaikeeta muutenkin ;)

Toive ja Nyynyy on siis piinailemassa, ihanaa :heart: Nyt taas plussia kehiin niinhän B)

ON: en vielä oo käynyt folli ultrassa, illalla meen vasta. Tajusin ettei olla heiluteltu peittoja ..... tuota... siis en edes muista koska viimeksi :ashamed: ja mies sanoi että kaikki sen uimarit on ihan kuolleita varmaankin sen takia :eek: kääk!!! Tänään kp 13 ja "ovislimailu" jatkuu edelleen. Voikun ovis ei ihan vielä olisi.. pitäis tuota simppatilannetta kohentaa!!! Ja antaa aikaa niiden uusiutua, aaarrrgghhhhh :headwall:

Ella hei, EI saa masentua, ei saa luovuttaa, please!! :hug:
 
Ella-83:Ymmärrän kyllä, että tekisi mieli luovuttaa, mutta elä!!! :hug:

Emma2:Noi voi pöö mikä gyne!!! Minä kyllä menisin omalle gynelle, jotta saisin asiat selviksi! Ärh, pistipä oikein ärsyttämään ja muistui taas mieleen kaikki omalle kohdalle sattuneet lääkärit jotka lateli faktoja ja prosentteja keskenmenoista ja mulla kun oli juuri silloin maailma hajonnut silmien edestä :'( Mutta kivaa jos ovis on lähellä ja ei kun... ;) :D

Ilona G:Eieieiei! Minä en plussaan nyt kyllä usko, mutta huomenna testaan kyllä kun aatto ja kaapissa pieni kuohari niin yleensä viimeistään testailun (negan sellaisen) jälkeen täti on iloisesti heti alkanut :D Ja mun tuurilla oikein kunnon vuodolla, näin uuden vuoden kunniaksi :LOL:

Nyynyy:Plussaa puhaltelen... :whistle: :heart:
 
"Ei mitään" tuntemus on aika hyvä tuossa vaiheessa kiertoa Ella =) ;) Onnea testaamiseen!!!

Ite pelkään että joudun ite pistään irrotuspiikin... tai no enemmän pelkään ettei siellä ole mitään hyvää follia edes kehittymässä :(

Olkoon uusi vuosi meille kaikille erittäin ONNEKAS ja VAUVAISA :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
:heart: 30.12. KESKIVIIKKO :heart:



HAAVEISSA ESIKOINEN



wannabemama.....yk 13......................................KP 2/30-46
kipinäkenkä...........yk 1 km:n jälk....metut,terot...kp 8/28
nasu-80................yk 9.........................................kp 13/27-33
Miuku84................yk 6.......Vyöhyket, Homeop... KP 13/27-28
yrittäjä83..............yk..........Lugesteron................KP 16/
Ansku-82...............yk 13.....IVF:n odotus.............KP 22/30(33)
Markke..................yk 5.......Terot.........................KP 23/27-28
Silent whisper.......yk 11.....Aridimex, Pregnyl......KP 25/30
Siffis......................yk 8........................................KP 29/30
Nyynyy..................yk 12.....Clomit.......................KP 30/30-32
Miisaliini.................yk 5......Fremarit, IUI



HAAVEISSA TOINEN



Emma2..........yk 7.................................................KP 1/27-36
Toive81..........yk 4................................................KP 29/27-39
Eltzie..............yk 2................................................KP 66/30-31



HAAVEISSA KOLMAS



memmiliini...........yk 11......Clomit.........................KP 26/27-40
Ella-83................yk 13......Homeopat, vyöhyket..KP 26/24-61



HAAVEISSA NELJÄS



Ilona G...................yk 2.......Fermar, pregnyl.......KP 13/28



HAAVEISSA VIIDES







TAUSTALLA:

MAM2, nordenskjold




PLUSSANNEET: :heart:

Lokakuussa: Jeyn yk 10

Marraskuussa: kipinäkenkä yk 5 (km), Laura-vm86 yk 8, ärrieri yk 3, Jonetta yk 4, neitim yk 10-11

Joulukuussa: Sartsa83 yk 23, titityy80 yk 8,









 
Laitoin vielä tän päivän päivityksen vaikkka jo huomisen ois voinut laittaa..
Ilona, joo huomenna kp 27 mutta ovista en tikkuun saanut, vahvimmat viivat tulivat kp 19-20. Todennäköisin ovispäivä olisi sit varmaan ollut se kp 20 joten voi olla hyvinkin liian aikaista testata dpo 7 mutta sit jos ovis olisikin ollut aiemmin...

Testaan Mammaksin herkällä, koska laatikosta löytyi viime kierrossa tehty testi ja siinä ei ole edes viivanpaikkaa :D Kotitestien One Step liuskoilla tulee viivanpaikka kyllä.
Jos tulisi edes jotain viivaa mutta tuskinpa vaan. Muuten, pisin kierto homeopatian kanssa on ollut 26 päivää, sillä perusteella pitäisi huomenna alkaa vuoto.
 

Yhteistyössä