Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset keväällä

Huh huh... olipas se aika kaamea kokemus se tutkimus! Sattu niin saakelisti... mulla kippas tajunta ja kylmä hiki virtas... saatiin onneksi tehtyä. kumpikin munatorvi auki vaikkakin toisessa mun sarjassa oli n. 5cm kysta. Hyvälaatuinen onneksi! Simppatestin tulokset tulee ensviikolla... femostonia syön tän laatan loppuun ja sitten taas jatketaan teroludilla vaikkakin annostus tuplattiin... Kesän ajan yritetään saada kierto kuntoon näillä ja elokuun alusta kontrolliuään kystan vuoksi... toivotaan että puhkeas itsestään.
 
Heip,

Mulle saisi ystävällisesti päivittää kp1 nyt tänään ja yk5. Clomeilla edelleen jatketaan, mutta tässä kierrossa pitäisi olla aukiolotutkimus ja miehen siemennesteanalyysin tulokset saadaan varmaan about viikon kuluttua. Tän kierron jälkeen onkin varmasti aika miettiä taukoa ja/tai muita hoitomenetelmiä...

niuku: hui, kun kuulostaa karseelle kokemukselle toi tutkimus... Ja mullakin se tässä kuussa edessä. Jännittää.

Diinu: sun kuulumisia käyn usein lukemassa, vaikka en oo itekään jaksanut kirjoitella niin usein. Tää oon vaan aika uuvuttavaa tää yrittäminen ja pettyminen. Meillä nyt se neljäs clomikierto alkamassa ja sen jälkeen pitää varmaan keksiä jotain muuta... En kyllä usko, että tärppää. Toivoa pitäisi jotenkin jaksaa kuitenkin elätellä ees vähän... Voimia ja jaksamista Sinulle ja paljon peukutusta, että tärppää!
 
Niuku Onpas ollu kauhee kokemus sulla aukkarista. :| Onneksi putket kuitenkin on auki! Se on pääasia!

Kirsikka Harmi, kun menkat päätti taas tulla! :( Pidetään peukkuja että neljäs clomikierto ois SE kierto!! =) Oikein paljon voimia sinullekkin! Ja jaksuja roppakaupalla! Sitä tässä hommassa tarvitaan. :hug:

ON: Kp 25/30-35 menossa, jos oikein laskin. Eli suunnilleen viikon päästä pitäis tädin paukata paikalle jos niin on käydäkseen.
 
simppatestin tulokset tuli... liikkuvuus A-luokkaa ja n.89 milj. siimahänttää havaittavissa millilitrassa... eli vika on sitten täysin minussa... :( kierto kummiskin on jo jonkinlainen... tää laatta femostonia loppuun ja sitten taas teroja mutta annostus tuplataan... nyt sitten vain toivotaan ja odotellaan...
 
Heissan, saisko näin ulkopuolisena kysyä niiltä joilla on tai on ollut käytössä terot? Minkälaisella annostuksella teillä kuuri on ollut?

Itse olen yhden 10 päivän kuurin syönyt 2 tbl/päivä. Oireena tuli keltaiset silmät. Kysyin asiasta gyneltä niin käski kokeilla vielä samalla annostuksella. Onko muilla ollut tällaista?
 
12.6.2010 LAUANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



E2vm86.............yk 2...........................................KP 63/27-35
Nasu-80.............yk 13........................................KP 59/26-34
Santtuli...............yk 2,5v.....................................KP 59/31-42
Siffis...................yk 12/13...................................KP 48/30
yrittäjä83...........yk 1v.......lugesteron.................KP 39/28
Jessie82............yk 15.........................................KP 31
sasuma..............yk 16........................................KP 27/36
Napakissa..........yk 4.........terot..........................KP 19/24-29
Tiijona.................yk 2..........................................KP 17
niuku.................yk 9........metut, femoston.........KP 15
Kirsikka09....... ...yk 5........clomit.........................KP 7/30
TaCa..................yk...........koti-inssi, clomit..........KP
Miisaliini..............yk 5........fremarit, IUI
RemppaEmppa...yk 1v
Haaveileva-85.....yk 01/09
Leanu.................yk 8
tanza
Adalmis
Amf



HAAVEISSA TOINEN



Diinu....................yk 3..............clomit...................KP 31/30-35
Kinsella...............yk 8kk...........clomit...................KP 15/
dindei



HAAVEISSA KOLMAS



Christie................yk 3..................clomit, inssi.......KP 57/23-28
Teto....................yk 4....inssi syksyllä, Luget.........KP 36
memmiliini...........01/09..........................................KP 35


HAAVEISSA NELJÄS



MiiJane...............yk 2v.................clomit.................KP 18/25-34




TAUSTALLA / MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
markke, Emma2, Hlemmur, Miuku84, Dora2010, wannabemama, Krizze





:heart: PLUSSANNEET :heart:



2009

Lokakuussa: Jeyn (yk 10)

Marraskuussa: Laura-vm86 (yk 8), ärrieri (yk 3), Jonetta (yk 4), neitim (yk 10-11)

Joulukuussa: Sartsa83 (yk 23), titityy80 (yk 8)


2010

Tammikuussa: Ilona G (yk 2)

Helmikuussa: Ella-83 (yk 14)

Maaliskuussa: Silent whisper (yk 13), vaahtokarkkiunelma (yk 8), AaVee (yk 15), Nallekarkki (yk 2 )

Huhtikuussa: minime (yk 2)

Toukokuussa: kipinäkenkä (yk 1,5v), toive81 (yk 7), neulainen (yk 3), Calypso (yk yli vuosi)





_____________________________________________________
Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä, päivitetään tiedot ja sen jälkeen poistellaan viime päivittäjän nimi alusta ja guote lopusta.




 
kipinäkenkä: kiitos päivityksestä! Mulle vois korjata, että kp8 ja yk5 meneillään. Kiitoskiitos!

ON: eilen otin viimeisen jättisatsin clomeja ja oikeastaan jo heti ekana clomipäivänä tunsin jomottelua molemmissa munasarjoissa ja sitä on jnk verran jatkunut edelleen. Aukiolotutkimus ja seuranta on ensi viikolla, mikä jännittää kovasti. Miehen siemennestetutkimuksen tulos oli normaali, joten minussa se kaikki vika taitaa olla. Hyvä tietty ettei hänestä mitään lisäsyytä lapsettomuuteen löytynyt.
 
Kirsikka09: Olitkin näköjään kaks kertaa listalla, vanhoilla ja uusilla kiertopäivillä. :whistle: Muutan alkuun kaikkien päivät ja sitten vasta muuttelen jos on kierronvaihtumisia jne. Kopioin sitten tuon vanhan rivin ja siirrään uuteen paikkaan ja sitten usein jääkin se vanhakin sinne paikoilleen :snotty:

Mie muuten tutkimusten aikaan jollain tapaa toivoin, että vika ois vaan miussa ainoastaan. Vaikka oishan se tehnyt tilanteesta jotenkin tasapuolisemman, jos molemmissa ois ollu vikaa, mutta sehän ois sitten taas hankaloittanut raskaaksi tulemista. Ja helpompi miun oli käsitellä omat vikani kuin ajatella miehen harmittelevan omia vikojaan... Ymmärsiköhän kukaan mitä tarkoitan....?

Me käytiin puolitoista viikkos sitten varhaisultrassa ja yksi pieni siellä oli ja syke myös. Kooltaan oli 4 päivää pienempi, crl 7,9mm (6+4, inssistä 7+1) joten saatiin vielä aika uuteen ultraan huomiseksi, kun olin niin huolissani. Lääkäri ei kyllä ollut koosta mitenkään huolissaan, mutta ymmärsi miun huolen meidän menneisyyden takia.


 
kipinäkenkä: kiitos päivityksestä! Ja ymmärrän hyvin mitä tarkoitit; minäkin ajattelen loppujen lopuksi niin, että mun on helpompi kestää nää viat ja vaivat, kuin että mies joutuisi suremaan myös omia puutteitaan. Nyt vaan mietin, mitähän musta vielä pco:n lisäksi löydetään...
 
Heippa. Ikäväkseni joudun palaamaan tänne. Sikiöllä todettiin rv 12 vakava rakennevika (mm.aivoissa) ja jouduimme keskeyttämään raskauden. Tarkemmat patologiset ja kromosomiston tutkimukset tulevat muutaman kuukauden päästä. Tosi surkea olo, etenkin kun epäilen ettei kierto lähde normaalisti rullaamaan kun jälkivuoto on ohi. En haluaisi lääkkeitä käyttää mutta...
 
Voi Nallekarkki miten kamalaa. :( :hug: Olen pahoillani! Varmasti hirvittävän rankka kokemus tuo keskeytys. :ashamed:

Mulle vois päivittää kp 1/30-35 ja yk 4. Pelkään ettei clomit enää autakkaan, vaikka ykkönen samoilla lääkkeillä saatiinkin. :( Masentaa. Yritän ajatella positiivisesti ja olen todella onnellinen tuosta esikoisestamme. Meillä sentään on lapsi, kaikki ei sitä onnea pääse kokemaan.

Tsemppiä kaikille!
 
Nallekarkille suuret halit :hug: Ihan kamalaa :(.

Meille oli loman aikana tullut kirje lapsettomuuspolilta. Elokuun lopussa on aika. Siihen mennessä pitäis ukon käydä simppatestissä, että ois sit tulokset vietävänä sinne. Muuten ei mitään sen kummempaa. Lomalla sai olla ihan relasti enkä hirveesti aatellu lapsijuttuja. Se oli ihan kivaa :).

Huomenna sit takasin töihin. Kivaa viikkoa kaikille!
 
Hei kaikki
ja ensinnäkin Nallekarkille paljon voimia tulevaan. Olet joutunut kestämään paljon :hug:
Näinkin jo aikaisemmin sun viestin tuolla keskenmenopuolella, mistä päästään mun omiin kuulumisiin...
Eli mulle tuli viime viikolla varhaisraskauden keskenmeno. Alkioin kehitys oli tyssännyt ultran mukaan n. 5+4, verenvuoto alkoi 5+6 ja varsinainen km (spontaani) oli sitten 6+5. Fyysisesti pääsin helpolla, melkein kuin menkat olis ollut, mutta suru jatkuu vielä.

Minua ei tarvitse laittaa takaisin listalle, kun en nyt tietenkään ihan heti jatka raskautumisyritystä. Kierto pitää saada palautumaan, ja sitten tarttee ehkä hankkia taas clomiresepti, sillä ilman clomeja en ole tähän mennessä saanut yhtäkään plussaa. Eli "nähdään" myöhemmin :) Plussaonnea!
 
No juu, taas mennään. Nyt ollaan päästy jo pieni askel eteenpäin eli:
minulle tehty verkokeet, aukiolotutkimukset, yksi satsi clomeja syöty (2tbl/pv) ja nyt sitten ultrattu mitä on satu clomeilla aikaan, 3 (!!!!) suht samankokoista munasolua oikealla, vasenta ei saada näkyviin edes kun on suoliston takana piilossa. Miehelle tehty spermatutkimukset ja sen suhteen kaikki ok. Nyt sitten pitäisi peittoja heilutella, huomenna ovulaatio. Mies reissussa eli pitänee toivoa että sunnuntaiset riittää... Toisaalta toivoo, että ei riitä jos sieltä tosiaan tulossa kolme valmista munasolua!!! Huhhuijaa... Pikkusen on liikaa tälle tytölle. :) Katsotaan nyt miten käy.

Nyt muuten mennään 18/30 yk 14 (?) ja tosiaan clomit apuna ekaa kiertoa. Ensi kierrossa vähennetään kyllä annosta 1tbl/ pv kun nyt tuli kahdella vähän liiankin hyvä tulos. Jos mennään ensi kiertoo, jussina nähdään kuinka kävi. :)

Tsemppiä kaikille!!!! :flower:
 
Calypsolle :hug: Kurjuuksien kurjuus :(.

Mulla on ollu tissit tänään tosi kipeet eli oiskohan taasen menkat pian alkamassa. Kp 24 tällä hetkellä menossa eli näyttäs tulevan normikierto, jos menkat on siis alkamassa.

Plussatuulia ja haleja!
 
Nallekarkki ja Calypso :hug:

ON: Ovulaatiosta on nyt 10 päivää täkana.. Rinnat on hieman arat, vessassa saa hypätä tunnin-parin välein ja vatsa reistailee... Voiko olla raskaus oireita? Lähinnä mietin että voiko olla jo nyt näin pian ovulaation jälken..? :whistle:
 
Aukiolotutkimus takana ja putket on auki... Kaik siis sen osalta jees, mutta sen sijaan päädyttiin laittamaan lähete tyksiin kun on kohdussa joku sentin myooma tai jotain... Se on hankalassa paikassa ja saattaa estää kiinnittymisen joten luultavasti poistetaan.... Nou kiva... Onneks sentään kojauttavat siellä tajun kankaalle ennen sorkkimista... Kuulemma poistettaisiin kohdunkaulan läpi, eli ei tehdä ämmään enempiä reikiä...

Ja tuosta munajohtimien aukiolotutkimuksesta... SE EI SATTUNU JUUR LAINKAAN!!! Joten ei muitten tarvii mennä sinne niin paskanjäykkänä kun itse menin. Tylsin vaihe oli spekulan asentelu ja hiukka tuntu kun täyttivät katetrin pallon, mutta sekin oli hyvin pientä epämiellyttävää tunnetta eikä kipuilua. (Toki ihan 100 varmasti jollakulla sattuukin tuo toimenpide mutta ei sattunu mulla ainakaan)

Nallekarkit ei taaskaan menny tasan...:( Kovasti suuret pahoitteluni tapahtuneen johdosta.

Täällä mennään KP10 jo seuraavaa kiertoa... Eikä kovin suuria toiveita ole kyllä.... Kattotaan sitten syssymmällä kun ilmat lämpenee...
 
Voi kun täällä on tullut paljon huonoja uutisia :( Voimahalti kaikille :hug:

Kp 17/44? yk 10
Ja semmoista pientä... Me päätettiin että me mennään naimisiin.... maistraattiin paperi hommia vaan jonkin verran ja sitten.... :heart:
 
Niuku: Onnea vaan naimisiin menosta tai siis nyt vielä suunnittelusta :)

Tosta aukiolotutkimuksesta; mie otin buranaa 600mg, panadolia 1g ja sitten vielä diapam, eli olin tosi tokkurainen toimenpiteen aikana, mutta kipu oli aivan helvetillinen, suoraan sanottuna. Laskin sekuntteja koska se toimenpide oikein loppuu.
Kuulin kyllä tutulta aivan päinvastaisia kokemuksia, taitaaolla kovin yksilöllistä kenellä sattuu ja kenellä ei.
 
tombatar: meillä yths:n kautta yliopistollisella sairaalalla kävi mies näytteen antamassa ja 2 viikkoa meni tulosten kanssa.

ON: tänään seurantaultrassa käyty ja piti tehdä aukiolo, mutta eipäs tehtykään, kun gyne oli unohtanut varata siihen tupla-ajan, joten niinpä jäi se nyt sitten tekemättä. Harmittaa, kun oisin saanut sen vielä opiskelijaterveydenhuollon piikkiin, kun nyt sitten tie vie yksityiselle jatkoihin... Elokuussa varmaan vasta lapsettomuusklinikoille pääsee, joten ehkä silloin, mutta kimpaantuneena tästä katsoin, että esim. terveystalolla voisi käydä heinäkuussakin siinä tutkimuksessa. Onkohan sillä väliä missä sen käy tekemässä?

No ultrasta sen verran, että nyt kp12 oikealla puolella 2 kpl 12mm ja yksi 10mm ja vasemmalla 8mm, joka tuskin jaksaa kasvaa. Mutta noi kaks isompaa oikealla vaikutti hyviltä, joten laskeskelin, että alkuviikosta voisi ovis olla sitten, jos tulee. Kohdun limakalvo jälleen kerran hyvä (9mm).

Taas jännittäen odotetaan milloin ovulaatio suo tapahtua, jos on tapahtuakseen! Tsemppiä kaikille!
 
tombatar Meillä vietiin julkiselle puolelle simpat n. 3 viikkoa ennen pariskuntatutkimuksen aikaa ja siellä varatulla ajalla tulokset olivat jo valmiit.

Oikein hermojen kiristys viikko takana. Nyt kp 41 ja olo tosi turvonnut ja maha välillä tosi kipeä. Välillä tuntuu, että menkat alkaa just ja välillä ei mitään. Ei ole kyllä yhtään raskaanaolotunnettakaan :kieh: Vuosi sitten on ollut 42 päivän kierto mut sen jälkeen 28-36 päivää. Alkas nyt, jos on alkaakseen, niin päästäis aloittamaan clomit ja luget.

Jaksuja kaikille :hug:
 
Jaahasta joo. Menkat ei oo edelleenkään alkaneet. Äskön huvikseen tein ovistestin ja tuli kaks tummaa viivaa. Jonkinlaista hormonia siis hyörii kehossa. Perse sentään kun ei oo yhtään raskaustestiä :kieh:
 

Yhteistyössä