Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset keväällä

Heippa :wave:

Aloitin uuden pinon maaliskuun kunniaksi! Vanha alkaakin olla jo aika pitkä.

Vanha pino löytyy tältä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1549785,1500

Tähän uuteen pinoon tulee nyt ennätysmäärä plussia, vai mitä tytöt
++++++++++++ :whistle:
 
28.2.2010 SUNNUNTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



wannabemama.....yk 14.....terot...........................KP 29/30-46
Santtuli.................yk 2,5v...puregon, pregnyl.......KP 28/30
Siffis......................yk 10........................................KP 27/30
Silent whisper.......yk 13......IVF/ICSI.....................KP 20/30
Miuku84................yk 8........vyöhyket, homeop.....KP 19/27-28
AaVee...................yk 15......IVF.............................KP 16/30(33)
kipinäkenkä...........yk 1,5v...clom, metut, menop...KP 16/28
yrittäjä83..............yk...........lugesteron.................KP 14/28
Nasu-80.................yk 11.......................................KP 12/26-34
Hlemmur................yk 7........terot..........................KP 9/
Mahdotontako.......yk...........clomit...(1. yht)..........KP 7/30
Miisaliini.................yk 5........fremarit, IUI
enkuliini.................yk 1v
Amf



HAAVEISSA TOINEN



Calypso.......................yli vuosi........clomit..........KP 28/29
minime.........................yk 1..............terot...........KP 24/30
Nallekarkki...................yk 2.................................KP 21/
vaahtokarkkiunelma....yk 8..............clomit..........KP 18/
Diinu



HAAVEISSA KOLMAS



memmiliini...........yk 13...............clomit..............KP 24/27-40




TAUSTALLA
markke, Emma2, Nyynyy




PLUSSANNEET :heart:

2009

Lokakuu: Jeyn yk 10
Marraskuu: kipinäkenkä yk 5 (km), Laura-vm86 yk 8, ärrieri yk 3, Jonetta yk 4, neitim yk 10-11
Joulukuu: Sartsa83 yk 23, titityy80 yk 8

2010

Tammikuu: Ilona G (yk 2 Fermar pregnyl),
Helmikuu: Ella-83 (yk14), Toive81 (yk 6)



_____________________________________________________
Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja guote lopusta.
 
toive81 - komppaan ellaa, eli älä vielä huolestu :heart: Mulla on yksi ystävä joka testasi kotona pelkkiä haamuja ja negoja ja vasta veritesti paljasti että raskaana ollaan! Nyt raskausviikkoja on menossa jo 14.

).( aikamoista vuoristorataa nämä piinaviikot! Välillä ihan hyvä fiilis ja välillä tuntuu, että ei tästä mitään tule.. Eilen illalla vihlaisi pari kertaa kohdun kohdalta ja tänään kun nousin sohvalta kouraisi vasemman munasarjan kohdalta niin kovaa että jouduin menemään hetkeksi kumaraan. Tissit on myös edelleen turvonneet ja arat.. Todennäköisesti kaikki oireet johtuu hormoneista jota olen itseeni tunkenut.. ei auta kun odotella! On vaan niin stressaavaa tämä jatkuva oireiden kyttäily, miten saisi aivot kytkettyä OFF-asentoon viikon ajaksi? :$

SW pp4
 
Ella-83:Ei ole näkynyt tuhruja, ei vuotoja, vain menkkamaisia jomotuksia masussa silloin tällöin. Ei tässä auta muuta kuin odottaa ja katsoa kuin käy.

Silent:Kuullostaa kyllä lupaavilta tuntemuksilta :heart: Vauvanalku siellä tarraa kunnolla kiinni :heart:
 
Silent jospa ne vihlaisut liittyiski kiinnittymiseen :)

toive toivotaan että viivat alkavat pikku hiljaa vahvistua :heart: Testejäkin kun on niin laaja kirjo erilaisia.

ON: Mulla on nyt meneillään dpo 12 ja oireita ei oo mihinkään suuntaan; ehkä hiukan menkkamainen olo hetkittäin. Jotenkin semmoinen olo, et ei olis tärpännyt, mutta pieni toivonkipinä elää tietty viimeiseen asti. Testipäivää odotellessa...
 
Toive Toivotaan, että ne viivat sieltä kuitenkin lähtee vahvistumaan. Ootko miettiny et jos kävisit ihan veritestissä? Tsemppiä!

Silent Komppaan sua tossa plussa aallon toivomisessa. Sinä ja minähän plussataan sitte eikö joo?! :) Ja tietysti kaikki muutkin mielellään. :heart: Maaliskuunhan on mun kuukausi.
 
Mun piinailu taitaa päättyä tässä kierrossa lyhyeen; nyt on vasta dpo 13 ja paperiin jäi aamulla veskikäynnillä pyyhkiessä kirkasta verta ja olo on muutenkin menkkamainen. Mulla siis menkat alkaa melkein aina tällaisella tiputtelulla. Ihme juttu muuten, kun v. 2007 kun käytin viimeksi monessa kierrossa lugeja, menkat alkoi aina vasta pari päivää lugejen lopettamisen jälkeen (yleensä otin viimeisen lugen dpo 14 ja jos testi näytti negaa niin menkat alko dpo 16). Mut kai ne kierron kuviot sit saattaa vuosien saatossa muuttuakin. Kai 12 pvää on kuitenkin ok luteaalivaihe?

Ei näihin pettymyksiin jotenkaan totu, vaikka yrityskiertoja on paljon takana. Nytkin tuli clomeilla 2 kunnollista follikkelia, ovulaatio tapahtui ja peittoja heiluteltiin oikeana aikana (kai), mut jotain sit kuitenkin jäi taas kerran puuttumaan.

Toivottavasti te muut plussaatte ahkerasti, niin inspiroituu itsekin sitten taas uuteen yritykseen

:heart:
 
Calypso:Toivotaan, että sulla ois sitä samaa tiputtelua kuin mulla ja tulis plussa :heart:

AaVee:Juu olen harkinnut ja soitinkin äsken yksityiselle gyneen (kiva sopottaa Ruotsiksi tällasia juttuja) ja he lupas soittaa jos on mahis päästä testiin mikä kertoo määrän ja sit siitä parin päivän päästä haluan toisen.

ON:Sorruin ostamaan viikkonäyttösen testin ja sain tulokseksi vain1-2 viikkoa raskaan, kun ois pitänyt näyttää jo 2-3...Mutta en tehnyt sitä aamupissasta joten hitunen toivoa kait. Masentaa vaan kun kaikki on niin epävarmaa. Onenksi tuhruja/vuotoja ei ole vielä näkynyt...Missä mun mammaksin testit mahtaa viipyä?Tilasin ne jo viime tiistaina ja toimittivat keskiviikkona, mutta eipä näy...ärh!
 
Do dii, testit tuli ja pahalta näyttää... :( Kiitoksia vaan tsempistä mutta...Tuli ne mammaksin herkät liuskatestit ja tuli tosi haamu. Siinä olisi jo kyllä kuulunut tässä kohtaa näyttää vahvempaa plussaa. Menkat kuitenkin huomenna viikon myöhässä.Mä sain ajan torstaiksi gynelle, ei ne oikein tainnut ymmärtää mitä hain vaan hoki ettei ultrassa näy vielä mitään ja sanoin kyllä etten halua ultraa kun sen pirun veritestin, mutta ehkä se on hyvä joka tapauksessa mennä. Keskiviikoksi on vielä yksi mammaksin ja yksi apteekin testi, jos edelleen haamu niin kyllä mä jo sitten myönnän tappioni. Esikoisesta näytti jo tässä kohtaa kunnon plussaa vaikka teki missä kohtaa päivää vaan testin, ja silloin vielä oli ne verenvuodot kiusana. Mutta nyt ei ainakaan voi syyttää liian aikaisin testailusta, sillä kyllä tässä kohtaa jo suurin osa naisista tekis testin, eiks ;) Mut palailen kertomaan myöhemmin tuomion.
Kiitos tsempeistä kuitenkin!!! :hug:
 
toive toivottavasti tilanne selkiytyy ultrassa ja veritesteissä ja haamu olisi keskiviikkona vahvistunut!!


ON: Eilinen dpo 13 muuttui päivän mittaan kp 1:ksi ja kunnon vuoto alkoi tänään. Olo on pettynyt, mutta eiköhän sitä taas mieliala kohene kun uusi kierto lähtee kunnolla käyntiin ja ajatukset suuntautuu välillä muihinkin asioihin. Nyt siis kp 2 ja huomenna aloitan toisen clomikuurin.
 
Calypso :hug:

ON: Tänään oli ultra ja saalis oli mun mielestä ihan kiva. Oikeella puolella muniksia oli kasvanu seuraavasti: 1 15mm-16mm, 4 6mm-10mm ja 4 11mm-14mm. Vasemmalla puolella 6 6mm-10mm ja 2 11mm-14mm munikset. Piikittely jatkuu samalla 150 annostuksella ja sumutteet 4 suihketta/pvä. Jouduin hakemaan lisää Suprecuria ja Fostimonia. Samalla hain myös Pregnylin. Ootellaan taas pari päivää ja katotaan sit minä päivänä on punktio. :)
 
AaVee, ihanaa kun sun hoidot etenevät =) Onko sulla kamalia sivuvaikutuksia? Mun täti kun noissa hoidoissa aikanaan oli niin siltä lähti hiuksia tosi paljon ja pyörrytti koko ajan. Säälitti.

Mitkäs Silentin fiilikset?
 
Heippa pitkästä aikaa! Nopsasti silmäilin ja täällähän oli tapahtunut vaikka mitä! Ellalle suuren suuret onnittelut!! =) AaVeelläkin oli hyviä uutisia!

Täällä menossa kp 20 eikä oikeastaan oiretta suuntaan eikä toiseen. Viime kierrossahan kun aloitin clomit mulla oli tässä vaiheessa ollut jo päivätolkulla vino pino oireita, mitkä siis johtuivat varmasti clomeista, nyt olen kait tottunut tuohon lääkkeeseen tai sitten ne ei ole vaikuttanut. Perjantaina menen progesteronivaimikäsenytoli labratesteihin, niin nähdään onko ovis tapahtunut. Kierto menikin tällä kertaa tosi nopsaan kun oltiin pohjoisessa hiihtolomailemassa, enää ei ole kun reipas viikko jännäiltävää!... ja testejä on kaapissa vino pino, niin ei tartte sitten niitä odotella ;)

Tälle kuulle vois joku povata hurjaa plussasadetta ja positiivista tuulta!

 
Ella Helvetin Kuumia aaltoja, turvotusta ne taitaa olla pahimmat. Nyt sit ku noita muniksia kasvateltu niin lyhyenkin kävelyn jälkeen nippailee niin maan perkuleesti. :) Istua ei oikein voi suorassa ku alkaa paine kasvaan alavatsalla. Mut muuten menny ihan ok. Niin ja oon mä jonnin verran ollu kiukkunen... :D
 
Hei!

Nyt voisin liittyä listalle asti, koska tänään kp 1! Heihei hienoa, tätä on odotettu. Clomit alkaa sitten kp3 ja seurantaultra sovitaan huomenna, kun mulla on soittoaika gynelle.

Eli:

Kirsikka09 yk2 clomit KP 1/? niin, ja haaveissa siis esikoinen. :) Kiitos listan päivittäjälle!

Vauvakuume on tutkimusten ja hoitojen suunnittelun myötä muuttunut aika realistiseksi puuhaksi, enkä uskalla nostaa toiveita kovin korkealle ekan clomikierron suhteen, mutta toivoisin, että sillä jotain vaikutusta tietenkin olisi ja että se ei vaikuttaisi kovin negatiivisesti kohdun limakalvoon, joka mulla nyt näissä superkierroissa ollut ohut olematon...

Plussapuhuria kaikille kuumeilijoille! :whistle:
 
Heippa!

Mulla piinapäivät meneillään... kai, kun en ole tikutellut enklä mitään tehnyt raskautumisen eteen tässä kuussa paitsi jumpannut makkarissa tietenkin. Alavatsa tuntemuksia on ja rinnat arat, mutta näillä oireilla menty jo miljoona kiertoa.

Olin yhden gynen luennolla ja hän sanoi tosta luteiinivaiheesta, että se on liian lyhyt, jos menkat on niukat eli silloin ei limakalvo ole tarpeeksi ehtinyt kasvaa. Mutta jos menkat on ihan normaalit niin ei kannata niistä päivistä olla niin huolissaan ellei nyt alle 10 dpo menkat ala sitten...

3 vuoden yrityksen jälkeen tilastojen mukaan n. 5% pareista on tahattomasti lapsettomia... ja n. 10-15% pareista kokee lapsettomuutta jossain vaiheessa elämäänsä.

 
Kuukautisten oireet
Oireet ilmestyvät kuukautiskierron loppupuolella, muutama päivä tai viikko ennen kuukautisvuodon alkua. Oireet helpottavat kolmen-neljän päivän kuluessa kuukautisten alkamisesta. Tavallisimmat psyykkiset oireet ovat ärtyneisyys, masentuneisuus ja itkuherkkyys. Myös unettomuutta ja keskittymisvaikutta voi esiintyä. Fyysisiä oireita ovat rintojen arkuus, rintojen turpoaminen, yleinen turvotus ja päänsärky. Oirekuva voi vaihdella kierrosta toiseen. (Lähde www.terveyskirjasto.fi)

Alkuraskauden oireet
mielialojen vaihtelut, tiheentynyt virtsaamistarve, alavatsan nipistely, yleinen pahoinvointi, voimakas väsymys, päänsärky, rintojen kipeytyminen (nännien arkuus), painon tunne alavatsassa, närästys ja hikoileminen. (Lähde www.raskausaika.com) (en valitettavasti löytänyt tieteellisempää sivustoa tästä, mutta voimme vähän vertailla)
 
toive Älä luovuta vielä! Pidän kovasti peukkuja! :hug:

Calypso Pahoittelut. :ashamed:

Melko monellahan näyttäis olevan aika lopuillaan kierto. =) Kukahan avaa maaliskuun plussatilin.

Omaa napaa: Maanantaina otin viimeisen divinan, jota oon tässä kolme viikkoa popsinu. Menkat alkaa toivonmukaan piakkoin ja alkaa meidän ensimmäinen yk! :D Saas nähdä miten käy tän raskautumisen suhteen, kun ollaan miehen kanssa menossa kesällä naimisiin ja varmaan häästressiä pukkaa...
 
Päivää...ja anteeksi tulee vain omaa napaa...

Sain pidätettyä koko yön pissaa mikä on mulle ennästys (käyn yleensä ainakin kerran), mutta samalla harmitus kun sehän on yksi raskauden merkki pisulla juoksu :ashamed: Noh, tein mammaksin herkän liuskatestin ja viiva tuli, ei edelleenkään yhtä vahva kun kontrolli, mutta vahvempi kuin maanantainen testi (minkä tein 2h rakossa olleesta).Ja ei tarvitse tihrustaa. Tein myös apteekin testin, mihin tuli huomattavasti vahvempi viiva kuin sunnuntain aamupissasta! Lähes kontrollin vahvuinen eli sillä testillä viiva olisi vahvistunut :eek:

Olen nyt aika hämmentynyt, edelleen olen sitä mieltä, että kyllä nyt jo tulisi olla kunnon vahvat viivat, menkat ois tänään nyt sen viikon myöhässä. Toisaalta pieni toivo, että josko nyt vain hormonitaso onkin matalampi, mutta nousussa. Veritesti olisi nyt kyllä kullanarvoinen ja vielä siitäkin varmistus.

Niin ja mitään raskausoireita ei ole edelleenkään tullut, hieman ehkä valkovuotoa, mutta ei mitenkään runsaasti edelleenkään...

Menen huomenna sinne gynikseen.Lääkäri haluaa varmasti ultrata mut ja otin selvää, että huomenna olisi 5+0 niin silloin pitäisi kokeeneen ultraajan nähdä ainakin jotain raskausmateriaalia kohdussa.Syke ei kyllä vielä näy. Onneksi gynis on erikoistunut naisiin ja myös raskauksiin, niin luotan lääkärin kokemukseen. Verikoetta aion kysyä, mutta tää pirun tuppukylä on niin hiljainen että gynis on perjantaisin kiinni kuten myös viikonlopun niin saisin kuulla tuloksen vasta maanantaina! |O Ja sitten pitäisi maanantaina ottaa kyllä se varmistus koe, että näkis onko arvot nousseet kuten kuuluu.Ja keskiviikkona lähdemme tytön kanssa kohti kotia joten tiukaksi menee...

Mutta kerron huomenissa mitä gynis sanoo, aika on vasta iltapäivällä 15.30, mitenköhän mun hermo parat kestää sinne asti? :whistle:

Niin ja sitäkin täällä ihmettelen, että miten ihmeessä apteekin testi voi näyttää lähes kunnon plussaa kun se kerran ei ole niin herkkä kuin tää mammaksin testi? Vai voiko todella olla niin, että nää halpistestit voi olla susia??? Ai niin, mammaksin ovisliuskatesti ole silloin maanantaina kunnon positiivinen, mutta ne jätän nyt rauhaan. :|

Että tällasta, mielelläni kuulisin teidän mietteitä ja jos joillain on kokemuksia niin kiva olisi kuulla! Palataan murut! :heart:
 
3.3.2010 KESKIVIIKKO




HAAVEISSA ESIKOINEN



wannabemama.....yk 14.....terot...........................KP 32/30-46
Santtuli.................yk 2,5v...puregon, pregnyl.......KP 31/30
Siffis......................yk 10........................................KP 30/30
Silent whisper.......yk 13......IVF/ICSI.....................KP 23/30
Miuku84................yk 8........vyöhyket, homeop.....KP 22/27-28
AaVee...................yk 15......IVF.............................KP 19/30(33)
kipinäkenkä...........yk 1,5v...clom, metut, menop...KP 19/28
yrittäjä83..............yk...........lugesteron.................KP 17/28
Nasu-80.................yk 11.......................................KP 15/26-34
Hlemmur................yk 7........terot..........................KP 12/
Mahdotontako.......yk...........clomit...(1. yht)..........KP 10/30
Kirsikka09..............yk 2........clomit........................KP 2/
Miisaliini.................yk 5........fremarit, IUI
enkuliini.................yk 1v
Amf



HAAVEISSA TOINEN



minime.........................yk 1..............terot...........KP 27/30
Nallekarkki...................yk 2.................................KP 24/
vaahtokarkkiunelma....yk 8..............clomit..........KP 21/
Calypso.......................yli vuosi........clomit..........KP 3/29
Diinu



HAAVEISSA KOLMAS



memmiliini...........yk 13...............clomit..............KP 27/27-40




TAUSTALLA
markke, Emma2, Nyynyy




PLUSSANNEET :heart:

2009

Lokakuu: Jeyn yk 10
Marraskuu: kipinäkenkä yk 5 (km), Laura-vm86 yk 8, ärrieri yk 3, Jonetta yk 4, neitim yk 10-11
Joulukuu: Sartsa83 yk 23, titityy80 yk 8

2010

Tammikuu: Ilona G (yk 2 Fermar pregnyl),
Helmikuu: Ella-83 (yk14), Toive81 (yk 6)



_____________________________________________________
Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja guote lopusta.[/quote]

 
Calypso - Pahoittelut tädin kurvaamisesta paikalle :hug: Ja paljon tsemppiä tähän kiertoon!

AaVee - Ultranäkymäthän oli mitä mainioimmat :) Kohta on sullakin piinaviikot edessä.. voin kertoa, että menee aika PIRUN hitaasti :headwall:

vaahtokarkkiunelma - hmmm. oireettomuushan voi olla hyvä merkki! Monihan on plussannut juuri sellaisessa kierrossa kun oireita ei ole juuri ollenkaan ;)

Kirsikka09 - tervetuloa :)

wannabemama - se on muuten luteaalivaihe :) Koska meinaat testailla??? Jännittää jo sun puolesta!!

Diinu - Mikäs lääke toi Divina on?

toive81 - sehän on loistavaa, että viiva on kuitenkin vahvistunut! Eli toisinsanoen raskaushormonia on tullut lisää :heart: Onnea huomiseen ultraan!!!

).( - tuntuu että oireet vähenee kun päiviä tulee lisää.. tänään ei ole ollut oikeastaan mitään nippailuja ja tissitkin on ehkä vähän vähemmän kipeät kun eilen :/ Ihan vetistä valkkaria on lorissut tänään ja eilen, varsinkin iltaisin! Mistäköhän se voi johtua? Onneksi ei ainakaan ( vielä ) ole ollut punaista joukossa!

SW pp 7
 

Yhteistyössä