Apuja... Mistä voi johtua lapsen ajottainen ripuli? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Nyt ollu jonki aikaa sellasta että kakka välillä ihan löysää ja sitä tulee MONTA kertaa päivässä, välillä taas sellasta löysän ja kiinteen välimuotoa.
Tänään huomasin myös pari näppyä leuassa, yhden mahassa ja yhden jalassa.. Lapsi on virkeä, syö ja juo, leikkii ja touhuaa muutenkin normaalisti. On 2 vuotias. Vähän näyttää mun mielestä kalpeelta ja silmänympärykset vähän punertavilta..
Onko kellään tietoa mistä vois olla kyse?

Meillä 2,5 v ja sama vika ollut jo piiitkään,eikä edelleenkään tiedetä mistä johtuu. Verikokeet otettiin ja ulostenäytteet mutta niissä ei mitään,mutta löysää kakka/ripulia tulee ajoittain jopa 8x päivässä. Kannattaa käyttää varalta kokeissa.

Meillä oli tuon kuopuksen kanssa samaa ongelmaa vuosi sitten (oli silloin 1½ vuotias). Monta kk oli maha ihan sekasin. Lopulta käytiin otattamassa kokeita, mutta mitään ei löytynyt. lastenlääkärin lausunto asialle kokeiden jälkeen oli että joillain lapsilla on ns taaperoripuli milloin kakka vaan on vetistä ilman mitään syytä.
Keväällä meillä meni tuo ohitse ja nyt on kakat olleet ihan inhimillisiä ja normaaleissa rajoissa.

Mä ajattelin et voiko maitoallergia reagoida noin? Täytyy varata lääkäri.. Kävin hakemassa maitohappobakteereja jos niistä ois apua. Farmaseutti kysy et onko allergiaa, et sen huomaa naamasta.. Mä en oo mitää huomannu ennen ku tänää aloin tarkkailee ja huomasin kalpeuden ja punaset silmänymp.

Meilllä lapsella oli clostridium-bakteeri saanut vallan, ja silloin oli tuollaista... mutta samaan aikaan pojalla oli myös useita allergioita, joita ei silloin tiedetty. Yksi allergeeneistä oli soija ja soijalesitiini. Sitä on melkein kaikissa ruoissa... muroissa, makkaroissa, leikkeleissä jne. Lisäksi oli herkkyys maidolle, ja monille muille ruoka-aineille.

Toivottavasti teillä ei ole mistään vakavasta kyse. <3

Yhteistyössä