Apuja kurjaan tilanteeseen tarvis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suru

Vieras
Mä tarvitsisin nyt kipeästi apua tai ainakin mielipiteitä isoon ongelmaan.
Meillä on neljä lasta ja nyt on ongelmaksi noussut miehen käytös. Vuosien saatossa tää on pahentunut ja pahentunut koko ajan vain. Eli mies puhuu lapsille suuttuessaan tosi kurjasti. Nimittelee ja kiroilee kovaan ääneen tyyliin "Nyt jumalauta pidät turpas kiinni poika!" Nimittelee pelleksi,idiootiksi yms.
No tänään poikamme 8v( Joka on erittäin hankala ja haastava kyllä) järjesti taas kurjan shown läksyjensä kanssa,käyttäytyi siis tyhmästi ja mies suuttui. Alkoi huutaa että mikä sua saatana vaivaa,pitää mennä tutkituttamaan sun pääs helvetin aivovammanen yms. Mä olen ihan uupunut tähän kun mun mielestä tällainen ei ole oikein...

Oletan, että olet yrittänyt puhua miehelle järkeä.
Jos olet niin mä en enää miettis. Ei kenenkään lapsen tarvi kuunnella tollasta. Itsetunto siinä menee loppuiäksi.

Siis lähtisin vaikka neuvolan kautta hakemaan apua. Ja kertoisin miehelle avoimesti, mitä teen ja miksi. Ei noin saa puhua kenellekään, etenkään isä lapsilleen. Ikuiset arvet jättää ja herkempiin yksilöihin voi vaikuttaa todella kriittisesti. Voisko neuvola ohjata neuvolapsykologille ja sitä kautta myös mies saisi ohjausta. Lapsille myös jotain apua jos ovat jo traumatisoituneet.

Ei lasten pidä joutua tuollaista kestämään. Eikä varmasti yhtään auta siihen haastavaan käytökseen. Ei auta, kun puhua avoimesti miehen kanssa ja auttaa häntä ymmärtämään. Tuskin mieskään hyväksyisi, jos joku muu huutaisi hänen lapsilleen noin. Omalle käytökselleen vaan on sokea tai sen selittää itselleen hyväksytyksi. Puhukaa siitä, miten tuon raivopuuskan voisi ennakoida ja vaihtaa räyhäämisen johonkin muuhun. Olisiko paras, että mies poistuisi tilanteesta, kun huomaa tunteiden kuohahtavan pian. En tiedä... suostuisiko hän puhumaan jonkun ammatti-ihmisen kanssa? Vihanhallintaa...

Mä olen todella yrittänyt puhua tästä...pyytänyt että hakis vaikka apua jos on väsynyt/masentunut,ehdottanut että menis huilimaan johankin hetkeksi yms. Ei tee mitään noista,
Aina kun tuota haukkumista tapahtuu,mä en voi olla puuttumatta siihen vaan menen paikalle ja pyydän lopettamaan,mutta sit suuttuu mulle ja tänäänkin huutaa sit lasten kuullen mulle että painu vittuun.
Sit saa aina käännettyä koko homman ikäänkuin se olis mun syytä,vaikka mä en ole hälle mitään sanonut ennenkuin on lapsia ruvenut mollaamaan.

Mä sit suutuin tänään ja sanoin että voi sitten pakata kamansa ja lähteä kun ei kerran muutu tää homma. Sanoi sit tietty mulle että lähe sä vosu.
JOhon minä etten todellakaan aio minnekään. Mutta että laitan kyllä asiat rullaamaan,jos ei mitään tapahdu. Kävin netissä googlettamassa avioero,katselin sitä sivua hetken ja ajattelin että enhän mä erota halua vaan apua tähän ongelmaan,poistuin sivuilta ja lähdin viemään lapset suihkuun. Sillä välin oli mies käynyt tulostamassa avioeropaperit ja pyysi niihin nimeä..
Nyt väittää että mä haluan erota ja mulla on joku muu. Vanhimmallekin lapselle jo kerto erostamme ja kun sanoin että se ei kyllä ole minun haluni,vaan se että tämä nimittely ja kiroilu loppuis,niin mies sitten lapsella selittämäään että äidille on taas joku puhunut nättejä yms... ( koskaan en ole miestä pettänyt enkä edes epäilyn aihetta antanut,aina silti suutuspäissään syyttelee aivan käsittämättömiä. )
Tuntuu etten jaksa enää,nyt romahti viimeistään lapsilta pohja alta. :(
Ja multa kans.

En taida osata auttaa mutta kovin kurjalta kuulostaa. Onko miehesi ennen ollut tuollainen? Olisiko masentunut? Apua kyllä tarvitsette, yhdessä tai erikseen, se on varma. Lasten käyttäminen pelinappuloina kuulostaa niin pahalta (kun vedetään mukaan aikuisten riitoihin)

Yritä jutella rauhallisesti tuosta, miten vahingollista lapselle on, että vanhempi haukkuu ja mollaa koko ajan. Tykkäisikö mies käydä töissä, jossa pomo nolaisi hänet haukkumalla päivittäin muun työporukan kuullen.

srk:n perheneuvola vois olla yksi hyvä alku. Sinne on pitkät jonot, mutt ne auttaa jo puhelimessa ja kertovat mistä hakea apua, jos ei heille mahdu. Eikä ole mitään uskovaisuuslöpinöitä.

Karseeta. Mies pilaa välinsä lapsiinsa ja saa ne tuntemaan itsensä kelvottomiksi. Sano että aiheutta elinikäiset jäljet. Ehkä löytäisit jotakin kirjallisuutta, jossa kerrotaan tällaisen vaikutuksesta ja pistäisit miehen lukemaan - jos perheneuvola osaisi kertoa, mistä saisi ihan mustaa valkoisella, mitä tämä lapselle tekee? Isäsuhde on etenkin pojille hirmu tärkeä. Minun mieheni isäsuhde oli huonolla tolalla pienellä ja hän oireilee sitä vieläkin.

Ihan totta lapsille meni heti puhumaan avioerojuttuja??? Eikö sillä ole mitään tajua mistään??!! Onko miehelläsi mitään psykologiaa ylimalkaan, aivan käsittämätöntä toimintaa. Apua hän tarttee ja äkkiä. Soitat huomenna jonnekin ulkopuoliselle, se auttaa jo vähän. Mutta hyvä, että lapset näkevät, miten puolustat heitä etkä vaan alistu tilanteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja mv:
Ihan totta lapsille meni heti puhumaan avioerojuttuja??? Eikö sillä ole mitään tajua mistään??!! Onko miehelläsi mitään psykologiaa ylimalkaan, aivan käsittämätöntä toimintaa. Apua hän tarttee ja äkkiä. Soitat huomenna jonnekin ulkopuoliselle, se auttaa jo vähän. Mutta hyvä, että lapset näkevät, miten puolustat heitä etkä vaan alistu tilanteeseen.

hitto,mille ulkopuoliselle mä voin soittaa. mä oon ihan pihalla tästä. :(

No anna erota. Jos tuota on jatkunut jo vuosia, niin tuskin siitä mihinkään muuttuu, jos ei apua suostu hakemaan. Pidä lastesi puolia ja lähde. Lapsillasi on edessä tulevaisuudessa pitkät ja kalliit terapiat, jos tuo jatkuu vielä. Ei kenenkään psyyke kestä jatkuvaa mollaamista, ei aikuisen, eikä varsinkaan lapsen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No anna erota. Jos tuota on jatkunut jo vuosia, niin tuskin siitä mihinkään muuttuu, jos ei apua suostu hakemaan. Pidä lastesi puolia ja lähde. Lapsillasi on edessä tulevaisuudessa pitkät ja kalliit terapiat, jos tuo jatkuu vielä. Ei kenenkään psyyke kestä jatkuvaa mollaamista, ei aikuisen, eikä varsinkaan lapsen.

niin kai mun täytyy tehdä. on vaan nin kurjaa kun toisaalta on hyvä ja rakastava isä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä oon puhunut,mä oon selittänyt... ymmärtää asian kun ei ole tilanne päällä. Lupaaaa muuttua kunnes taas kilahtaa.
ja nyt haluaa erota.

Voisiko olla, että on hautonut eroajatusta jo pitkään...? Harva vetäisee tosissaan erokortin esiin hetken mielijohteesta. Ja tosissaan tuo vaikutti olevan, jos nimeä paperiin pyytää. Ne eroajatuksetkin saa monen käyttäytymään ihan itselleen vieraalla tavalla.

Hae apua heti huomenna, eron suhteen jäät odottamaan, sillä miehesi sitten hakee eroa yksin, jos tosissaan erota haluaa. Sitten joko lähdet sieltä lasten kanssa tai mies lähtee, mutta pian!

niin kai mun täytyy tehdä. on vaan nin kurjaa kun toisaalta on hyvä ja rakastava isä.

Hyvä ja rakastava isä ei pahoinpitele lapsiaan. Ikinä. Milloinkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mv:

hitto,mille ulkopuoliselle mä voin soittaa. mä oon ihan pihalla tästä. :(

KErtokaa te jotka tiedätte ap:lle minne voi soittaa! :)

Hyvä ja rakastava isä ei pahoinpitele lapsiaan. Ikinä. Milloinkaan.

ei fyysisesti eikä psyykkisesti

Yhteistyössä