Apuja kovaan raskauspahoinvointiin???

kertokaa millä keinoin olette yrittäneet lievittää raskauspahoinvointia? täällä menossa rv6+1 ja eilen illalla aloitin oksentelun ja tänäänkin oksentanut 7 kertaa. melkein koko ajan huono olo ja mikään ei oikein pysy sisällä... rannekkeet jo tilasin, tulevat varmaan huomenna...
 
Mulla auttoi makuuasento kotona ollessa ja syömättömyys aamuisin (silti saatoin oksentaa mahanesteitä ). Työpäivän jälkeen illat meni sohvalla makoillessa, söin mitä kulloinkin pystyin. Auttaisko esim. sitruunavesi, salmiakki kohtuudella käytettynä?

Toivottavasti rannekkeista on sulle apua, tuo ei ole kiva vaiva. :( Mä en ole oksentanut rv15 jälkeen.
 
Olisko sulla kuitenkin oksutauti? Aika aikasin on pahoin vointi alkanu, alkaa yleensä 10+ viikoilla, muistaakseni, mutta ei ainakan mulla vielä noin aikasin. Mulla autto pieni napostelu koko ajan esim. voileipäkeksiä pidin töissä koko ajan taskussa ja kävely raittiissa ilmassa. Jaksamista!
 
Mulla kans alkoi pahoinvointi vähän ennen rv7, ei tuo ole aikaisin. Monisa muillakin noissa odotuspinoissa alkaa noilla viikoilla. Joskus rv10 paikkeilla se on yleensä pahimmillaan. Itselläni ulkoilusta ei ollut puhettakaan, laatta meinas lentää jo 5min kävelyn jälkeen. :x Se mikä toimii yhdellä, ei toimi toisella - yksilöllistä koko raskausaika.
 
Voisin kyllä loppupeleissä väittää jopa että raskauspahoinvointiin ei auta mikään,
mikäli se oikein pahaksi yltyy...
Mulla alkoi myös siinä 6.viikon kieppeillä, ja oli todella hirveää. Tiputuksessa olin 4 kertaa, joka aina hetkeksi aikaa auttoi.
Kun jatkuva oksentelu jollain tapaa helpotti, oli helpompi löytää niitä syötäviä jotka hieman auttoi oloa. Pikkusuolaiset syötävät, pastillit joita saattoi imeskellä kauan suussa jne..

Olehan vain varovainen jos verisuonet kämmenesi päällä kuihtuvat kovin, tai jos vedenkin oksennat, niin vauhdilla äippäpolille ja tippaan! Siitä saat hetkeksi voimaa jatkaa eteenpäin.
Jaksamisia!!
 
Jaksamisia! Mulla auttoi joskus pieni syöminen, joskus ei sitten mikään. Alkoi kanssa melkein heti plussan jälkeen, siis 6 vkon tienoilla.

Muista tosiaan ottaa yhteyksiä neuvolaan ainakin jos oikein pahaksi olo menee.

 
Sitruunavesi toimi täällä kanssa, ja kannattaa että jos tekee ihan mitä tahansa mieli niin yrittää syödä sitä, ihan vaan pieni haukkaus tai tippa, ettei ota isoa huikkaa esim. mehua, että sais jotain pysyy sisällä. Nyt en kokeillut mutta oon joskus oksennustaudissa tehnyt mehua ja jäädyttänyt jääpalapussissa yms. ja sitten imeskellyt sellaista varovasti :) Joskus ei auta mikään :hug:

Hilipatuinen rv 23+3 joka kärsii edelleen jonkin verran pahoinvoinnista...
 
Minulla myös kokemusta kovasta oksentelusta alkuraskaudessa. Neuvolasta neuvottiin silloin kokeilemaan b6-vitamiinia. Sitä olen kahdessa raskaudessa käyttänyt ja se on tuonut helpotusta ainakin jonkun verran, mutta ei kokonaan poistanut oksentelua. Apteekista löytyy. Lääkäri suositteli myös mustikkakeiton juomista.

Kannattaa myös yrittää syödä jotain pientä usein, niin ettei vatsa pääse tyhjäksi. Ja syö ihan mikä vaan maistuu. Yleensä kaikki raikkaat taitaa maistua paremmin. Ja niinkuin tuossa jo neuvottiinkin niin neuvolaan yhteys jos oikein pahaksi menee eikä mikään tunnu auttavan. Tsemppiä!! :hug:
 
Mä kärsin myös kovasta raskauspahoinnista muistaakseni alkaen viikolta 7 viikolle 19 ja edellenkin tulee huono olo jos päästän mahan liian tyhjäksi.

Mulla oli pieni helpotus jääpaloista, niitä imeskelin kun mikään muu ei pysynyt sisällä. Jouduin myös pahimman olon aikana tiputukseen, josta oli sitten apu ehkä noin kahdeksi päiväksi.

Jossain vaiheessa söin paljon porkkanoita, ne oli ainoita mitkä pysy sisällä, nekin vain jääkaappikylmänä. Sitten söin mehujäitä, yleensä aina herättyäni halusin mehujään. Sitten mulle iski himo popcorneihin ja niitä sain alas. Niin ja loppuvaiheessa aloin pitämään yöpöydällä rusinoita ja korppuja, niitä söin sitten ennenkuin heräsin.
Mitään kunnon ruokaa en syönyt tuolla ajalla ja tuo mikä meni alas noistakin vaihteli ihan päivittäin. Mustikkakeitto meni parin päivän ajan, mutta sitten kun se tuli kerran oikein voimalla pois niin jäi sen syöminen kokonaan.

Rannekkeet hommasin ehkä joskus viikon 14 kieppeillä, tiedä sitten oliko niistä pientä apua vai muuttiko pahoinvointi siinä vaiheessa jo muotoaan että meni välillä kokonaisia päiviä että säästyin oksentamiselta.

Voimia pahoinvointiin! :hug: Ja yhteyttä neuvolaan tai suoraan lääkäriin ajoissa jos näyttää pahalle!

- Hapsiainen rv23+5
 
Mä tyhmänä kysyn että mistä rannekkeista puhutte?

Mulla alkoi ykkösen kanssa pahoinvointi jo viikolla 4+6 näin jälkeenpäin laskettuna. Luulin siis viikkoja olevan pari enemmän, mutta ultrassa sitten la siirtyi. Kesti viikolle 18 asti, pahoinvointi siis.

Nyt menossa 5+1 ja hartaasti toivon ettei pahoinvointia tulisi. Pientä etomista kyllä jo on...
 
Kahden raskauden pahoinvoinnit mulla nyt takana, nyt rv 27+1 menossa. Ittellä ei oikein auttanut mikään, yritin vaan aina jotain pientä saada alas. Yhdessä vaiheessa kaiken suolaisen syönti auttoi. Itse olin nyt pariin otteeseen tiputuksessa ja lääkäri määräsi myöskin pahoinvointilääkettä, joka ainakin vähän auttoi (Primperan). Jos tilanne menee oikein pahaksi niin kuin mulla eli ei voi oikein tehdä mitään/mikään ei pysy sisällä niin äippäpolille/päivystykseen vaan ja tippaan.
 
Minä oksentelin tuosta marraskuun alusta marraskuun loppuun joka päivä, myös vedet ja sappinesteitäkin kyllä tuli joka päivä, laihduin 10kg ja nyt on nettilaskurin mukaan 12 viikko alkamassa. Neuvolaan soitin useasti, ei kommentoinut rajua oksentelua mitenkään kukaan vaan pyysivät uudelleen soittamaan seur. pvänä. Eivät ole vieläkään mulle antaneet aikaa, ja ensimmäistä neuvolakäyntiä siis odotan..! joka päivä kerran tai pari oksennan vieläkin, en syö juuri mitään, mutta pyrin juomaan paljon ja hedelmät on alkanut onneksi alas menemään, oksennus tulee vieläkin helposti pelkästä ruuan ajattelustakin. Väkipakolla syön jotain iltapäivään mennessä, illalla ehkä toisenkin kerran. Haastan kyllä neuvolan tädit oikeuteen jos jotain on käynyt eikä masussa kukaan enää odotakaan syntymäänsä.. Huomenna soitan neuvolaan, jos taas pyytävät uudelleen soittamaan, lähden kyllä kirveen kanssa siellä käymään samantien.
 
Ja minä jos oksennan jonkun ruuan, niin en pysty sitä enää syömään, senkin takia tuo syöminen on varmaan jäänyt vähemmälle kun pelkään oksentavani ruuat ja sitten joudun taas etsimään uuden ruuan mitä söisi :/
 
ei mikään :x :x
itellä alkanut n. rv 6 ja tuli oksennettua monta kertaa päivässä ja kun ei oksettanut öklötti ja kaikki teki huonoo (ensimmäiseen kuukauteen en syönyt muuta kun leipää,mehua,mandariineja,vettä) kaikki tuli ylös saatto tulla jo kesken syömisenkin.

nyt rv 14 ja tässä nyt pikkuhiljalleen toivottavasti häviämässä..kahteen päivään ei oo tarvinnu käydä oksulla..jess!
 
hei!
tässä meikällä vasta alkaa paha olo, mutta olen jo surffaillut netissä etsimässä apuja.
yhden joillakin toimivan löysin karppauksesta: MAGNESIUM!
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=26&t=39011&start=30
itse otin illalla 400 ja nyt aamulla 400mg... katsotaan miltä tää päivä näyttää; otanko vielä lisää. että jos sitten otan suoraan tänä iltana 800mg. AINAKIN VATSA TOIMII... :whistle:
 
Mulla auttoi Valmarin hieman, koska huomasin että pahoinvointi liittyi kehon liikaan happamuuteen. Lapsivesi on emäksistä ja sen luominen elimistössä kuluttaa äidin happo-emäs-tasapainoa. Siksi monille muillekin odottajille juuri kaikki raikas ja kevyt (hedelmät, kasvikset) tekee hyvää ja helpottaa pahoinvointia, eli käytännössä emäksisöivä ruokavalio! Valmarinista on ollut apua myös odotuksen edetessä myöhemminkin, koska on vienyt närästyksen pois. Aiheesta lisää os. www.valmarin.fi

Sitten toinen juttu, joka minulle toi ihan kunnollisen avun pahoinvointiin, oli homeopatia. Kävin ihan homeopaatin vastaanotolla ja häneltä sain erilaisia homeopaattisia lääkkeitä, joita kokeilin hänen ohjeidensa mukaan. Vain yhtä lääkettä kerrallaan ja viikko piti kuulostella vaikutuksia. Joku aine helpotti pariksi päiväksi, joku ei auttanut yhtään, mutta useamman lääkkeen kokeilun jälkeen löytyi se oikea mikä veikin sitten pahoinvoinnin kokonaan pois! Suosittelen homeopaatin vastaanotolla käymistä! Hinta saattaa tuntua korkealta (mun homeopaatti veloitti 70e käynnistä, hinta sisälti kaikki tarvittavat lääkkeet ja jatkoohjeetkin), mutta on se pieni hinta siitä, että saa elämänsä takaisin. :) Minulla on jo kaksi lasta ja molempia odottaessa oli kauheat pahoinvoinnit. Nyt kolmatta odottaessa ei ollut enää voimia, eikä kahden pienen lapsen kotiäitinä mahdollisuuttakaan, käyttää monta kuukautta pelkästään vuoteessa makaamiseen pahoinvoinnin kourissa. Onneksi homeopatia auttoi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mutsikki:
Minä oksentelin tuosta marraskuun alusta marraskuun loppuun joka päivä, myös vedet ja sappinesteitäkin kyllä tuli joka päivä, laihduin 10kg ja nyt on nettilaskurin mukaan 12 viikko alkamassa. Neuvolaan soitin useasti, ei kommentoinut rajua oksentelua mitenkään kukaan vaan pyysivät uudelleen soittamaan seur. pvänä. Eivät ole vieläkään mulle antaneet aikaa, ja ensimmäistä neuvolakäyntiä siis odotan..! joka päivä kerran tai pari oksennan vieläkin, en syö juuri mitään, mutta pyrin juomaan paljon ja hedelmät on alkanut onneksi alas menemään, oksennus tulee vieläkin helposti pelkästä ruuan ajattelustakin. Väkipakolla syön jotain iltapäivään mennessä, illalla ehkä toisenkin kerran. Haastan kyllä neuvolan tädit oikeuteen jos jotain on käynyt eikä masussa kukaan enää odotakaan syntymäänsä.. Huomenna soitan neuvolaan, jos taas pyytävät uudelleen soittamaan, lähden kyllä kirveen kanssa siellä käymään samantien.
Voihan sitä mennä suoraan lääkäriinkin pahoinvoinnin vuoksi. Sinne ainakin saa ajan raskausviikoista tai niiden "vähyydestä" huolimatta.

Mutta siis miksi ihmeessä sinä et ole vielä saanut aikaa neuvolaan??! :eek: Mulla on kyllä ollut neuvola joka odotuksessa jo ennen 12 viikkoa. Kun nykyisinhän on esim. niskaturvotusultra ja se pitää tehdä rv 10-12. Ja sitä ennen pitää keretä käymään alkuraskauden ultrassa, jossa määritetään raskauden oikea kesto, eli millä viikolla ollaan. Sullahan olisi jo pitänyt olla toi alkuraskauden ultra siis jo ainakin! Ja jos viikot pitää paikkansa, niin nt-ultraan ei enää kerkeä. Kun nuo ultra-ajat saadaan just neuvolan kautta.
 
Pauliina75 ; en todellakaan tiedä miksi en ole aikasemmin päässyt neuvolaan, aina kun oon soitellu, niin ovat vaan sanoneet että soita tänä ja tänä pvänä uudelleen..

Eilen sitten sattui ilmeisesti "oikea" henkilö luurin toiselle puolelle ja sain tiistaiksi ensimmäisen ajan. Sanoin naiselle että oon nettilaskurin mukaan jo 12-viikolla raskaana (se ei paljoa voi edes valehdella, korkeintaan viikolla yläkanttiin), enkä ole kertaakaan vielä käynyt neuvolassa koska aikaa ei tunnu minulle olevan ja mistä sitä tietää jos vaikka olisi tuulimuna ja entäs tuo raju oksenteluni, nainen tokais vaan että onko ensimmäinen lapsi ja milloin oli viimeksi kuukautiset ja tule sitten tiistaina ja heippa.

Olin vaan että kiitos tosi paljon täydentävästä vastauksesta, mitään infoa en saanut pitääkö olla esim pissimättä, mutta en todellakaan oota 14 asti että pääsen pissille kun aamulla kuudelta meinaa jo rakko haljeta :LOL:
 
heips.
tänään sain ne pahoinvointirennekkeet, ja ainakin tämän mun ällö etovan olon nuo sai pois aika lailla KOKONAAN! uskomatonta. olo tuntuu melko normaalilta, oikein pelottaa että oonko raskaana edes enää... nyt tekee mieli tehdä kotitöitä ja ruokaakin, vaikka edelleen teittyjen/useimpien ruokien haju ellottaakin. mutta se kaamee krapulainen olo on pois. :)
suosittelen vaikka tekemään itse tämmöiset rannekkeet. jotain 3-4 cm leveää venyvää kangasta josta tekee juuri ja juuri ranteen ympäri sopivasti kiristävät rannekkeet ja sitten joku sentin halkaisijaltaan oleva kuula sinne alle. painokohta on siinä etusormen kohdalla kun laittaa toisen käden 3 sormea ranteesta ylöspäin.. eli nimetön taitekohtaan, sitten keskisormi ja siihen etusormen kohdalle se pallura. ja niin että se pallura on hiukan sisäsivussa luun vieressä, kun kämmenet on ylöspäin.
suosittelen ainakin koittamaan. bd
homeopatia varmasti toimii, mutta tää nyt oli tähän hätään edullisempi vaihtoehto köyhälle työttömälle, vaikka siis mielestäni "paljon" maksoivat. itse olis tehnyt tosi edullisesti.
 

Yhteistyössä