Apuja geishakuulien kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3 lapsen jälkeen...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3 lapsen jälkeen...

Vieras
Tilasin sellaiset smartballsit ja niiden mukana ei ollut juuri mitään ohjeita. Eli miten niiden kanssa treenataan? Tiedän toki mihin ja miten ne laitetaan, mutta riittääkö että ne on vain sisällä vai pitääkö niiden kanssa tehdä lantionpohjalihaksilla treeniä vai mitä?
Varmaan vaikutan pöllöltä mutta en vain oikeasti tiedä...
Kiitos kokeneemmille!

Pitää jännittää lihaksia että pysyy sisällä, varsinkin jos on lantionpohjalihakset heikossa kunnossa. Sehän on se idea että treenataan lihaksia eli jännitetään, jolloin kuulat pysyy sisällä, kun rentoutuu niin ne tulee ulos..

Alkuperäinen kirjoittaja Pointti on se..:
Pitää jännittää lihaksia että pysyy sisällä, varsinkin jos on lantionpohjalihakset heikossa kunnossa. Sehän on se idea että treenataan lihaksia eli jännitetään, jolloin kuulat pysyy sisällä, kun rentoutuu niin ne tulee ulos..

no mites kun ne mulla pysyy sisällä jännitämättä.
nehän on niin isot ne pysyy kaikilla sisällä, eihän kellään voi olla niin löysä että ne tippuis :o

Mä aloin kans harjoitteleen niillä pienillä kuulilla, mutta en oikein ymmärtänyt mitä pitää tehdä, pistin ne sisään ja siellä oli eikä mihinkään tippunut.

Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
Alkuperäinen kirjoittaja Sama:
sit voikin ostaa pienenmpiä :) Ei ne isommatkaan kaikilla sisällä pysy ilman samanaikaista jumppausta, riippuu lihasten kunnosta..

eli onko sitten niin että noista isommista ei oo mulle mitään hyötyä?

No voithan sä niilläkin jännitellä mut mä oon aina käsittäny et idea on just se että saa kuulat pidettyä sisällä lihasten avulla ja rentoutuessa ne tippuu. Mietippä esim vatsoja, ei se auta että sä makaat selkä kiinni lattiassa vaan se, että sä nouset ylös sieltä niiden lihasten avulla. Stimulointi on se avainsana, suosittelen niitä pienempiä, voit varmasti itse huomata sen eron, et kuinka joudut tekee lihaksilla töitä sen eteen että ne ei tippuis, toisin kuin nyt. Kyllähän tamppoonikin pysyy sisällä ilman lihaksia ja se ei juurikaan vaikuta niiden lihasten kehittymiseen ja treenaamiseen..

sit voikin ostaa pienenmpiä :) Ei ne isommatkaan kaikilla sisällä pysy ilman samanaikaista jumppausta, riippuu lihasten kunnosta..

No voithan sä niilläkin jännitellä mut mä oon aina käsittäny et idea on just se että saa kuulat pidettyä sisällä lihasten avulla ja rentoutuessa ne tippuu. Mietippä esim vatsoja, ei se auta että sä makaat selkä kiinni lattiassa vaan se, että sä nouset ylös sieltä niiden lihasten avulla. Stimulointi on se avainsana, suosittelen niitä pienempiä, voit varmasti itse huomata sen eron, et kuinka joudut tekee lihaksilla töitä sen eteen että ne ei tippuis, toisin kuin nyt. Kyllähän tamppoonikin pysyy sisällä ilman lihaksia ja se ei juurikaan vaikuta niiden lihasten kehittymiseen ja treenaamiseen..

no kun mä luulin et ne pallukat kun liikkuu niin ne stimuloi niitä lihaksia, näin oon kuullut...anteeksi :ashamed: :D

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja by the way:
saako raskaana ollessa käyttää noita kuulia?

Raskaana ollessa erityisesti kannattaa treenata ja vahvistaa lantionpohjalihaksia..

Ajattelinkin, että olis hyväksi, etenkin kun on jo yksi synnytys pohjalla ja äidin jumpat vähissä. Joskus täällä vaan mainittiin, ettei raskaana sais muuta sisäänäs työntää kuin ukon vehkeen ?

seksikaupassa sanoi että jos lihakset on tosi huonossa kunnossa nii noi on liian painavat alkuun eli kantsii ostaa kevyemmät, mua kans kiinnostaa saako raskaana ollessa käyttää. Ja sit kannattaa ostaa pienemmät jos noi pysyy hyvin sisällä, esim. instrusta kai saa semmoset hyvät.

no kun mä luulin et ne pallukat kun liikkuu niin ne stimuloi niitä lihaksia, näin oon kuullut...anteeksi :ashamed: :D

No mutta onhan se niinkin. Eli et sä väärässä ole. Mutta siis jos ne vaan tippuu ulos niin silloin pitäis vissiin tehä jotain muutakin samalla kuin tiskata :D

Niin mäkin oon just Smartballseista kuullut.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
saako raskaana ollessa käyttää noita kuulia?

Raskaana ollessa erityisesti kannattaa treenata ja vahvistaa lantionpohjalihaksia..

Ajattelinkin, että olis hyväksi, etenkin kun on jo yksi synnytys pohjalla ja äidin jumpat vähissä. Joskus täällä vaan mainittiin, ettei raskaana sais muuta sisäänäs työntää kuin ukon vehkeen ?

No silloin vaan huolehdit erityisen hyvin siitä hygieniapuolesta..

Ja tosta raskuden aikana jumppaamisesta oon kuullu myös kahdenlaista tietoa et synnytyksessä kuulemma on hyötyä siinä ponnistusvaiheessa jos lantionpohjanlihakset ei niin hyvässä kunnossa eli löysempi tavara ois parempi. Mulla takana kaksi synnytystä ja ajattelin vasta kunnolla alkaa treenamaan kolmannen jälkeen.

Pese kädet ennen kuulan emättimeen viemistä. Laita kuula (johon olet laittanut liukastusvoidetta tai kastellut kuulan) emättimeen 3-4cm syvyyteen. Keskity tunnistamaan lantionpohjan lihaksesi. Vedä kevyesti harjoituskuulassa olevasta lenkistä ja yritä jännittää lantionpohjan lihaksia niin, että tunnet kuinka kuula menee sisään -ja ylöspäin. Jos jännität liikaa vatsalihaksiasi, kuula pyrkii tulemaan ulospäin.Kun harjoittelet ennaltaehkäisevässä tarkoituksessa, voit keskittyä kestävyysharjoitteluun 1-2xvko:ssa.
Aloita kevyemmällä kuulalla, myöhemmin voit siirtyä painavampaan kuulaan. Liiku kuulan kanssa (kuula sisälläsi) noin 30min. kerran päivässä. Voit tehostaa harjoitusta jännittämällä tietoisesti lihaksia liikkuessasi. Yhdistä harjoittelu päivittäisiin toimiisi. Kun edistyt, voit käyttää kevyempiä kuulia pidempäänkin (1-1,5h). Rentouden oppiminen on yhtä tärkeää kuin oikean lihasjännityksen oppiminen. Vetäessäsi kuulan ulos rentouta lantionpohjan lihaksesi.
Käytön jälkeen pesu vedellä ja saippualla riittää, silloin kuulat ovat henkilökohtaiset. Älä käytä kuulia kuukautisten tai tulehdusten aikana tai 6-8 viikkoa synnytyksen tai leikkauksen jälkeen.
Katja Hakosaari, Sexpo säätiö (17.6.2002)

Yhteistyössä