Vielä niistä kestovaipoista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Mä nyt vasta heräsin todellisuuteen: mä todella tilasin mun lapselleni kestovaippoja. Voi viude mihin pääni taas tungen.. :ashamed:

No siis: te jotka niitä käytätte, onko ne oikeasti helppoja? Miten te toimitte niiden kanssaa? Pesette joka päivä, pari kertaa viikossa vai kuinka? Ja millasia vaippoja te käytätte??

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä nyt vasta heräsin todellisuuteen: mä todella tilasin mun lapselleni kestovaippoja. Voi viude mihin pääni taas tungen.. :ashamed:

No siis: te jotka niitä käytätte, onko ne oikeasti helppoja? Miten te toimitte niiden kanssaa? Pesette joka päivä, pari kertaa viikossa vai kuinka? Ja millasia vaippoja te käytätte??

On helppoja, varsinki ku useimmiten yksin käyn vaunujen kanssa kaupassa, niin se vielä puuttuis, että jotain kertiksiä pitäs sieltä raahata...
Meillä säilytetään käytetyt vaipat kuivana kannellisessa laatikossa, vaippapyykkiä pyöritetään 2-3 kertaa viikossa. Joskus saatan tosin vaippoja pestä muunkin pyykin joukossa.
Käytössä on monenlaisia vaippoja taskuvaipoista ihan pelkkiin harsoihin&hahtuviin. Käytettynä on tulleet meille kaikki vaipat lukuunottamatta niitä, jotka oon omin pikku kätösin ommellu. =)

mä pesen kolmen päivän välein ja musta on kotona käytettynä ihan helppoja. Reissuun kun lähdetään, niin käytän kertiksiä, koska mukavuuden haluisena en jaksa raahata likasia vaippoja mukana..

Niin joo lisätään vielä, että meillä käytössä pääasiassa aio:t, mutta mukana pyörii myös muutamia tasku-ja läppävaippoja...

Lisätään vielä sekin että alussa meinas uusien vaippojen kanssa mennä hermot, kun melkeen joka päikyillä falskas, mutta mitä enemmän niitä käytti (ja pesi) niin sitä imukykyisemmiksi ne tuli.

kiva että joskus näkee tälläistä kiinnostusta meistä höröistä jotka pitäävät kestoja lapsellaan :)
itse käytämme taskuvaippoja, joissa on imuina esim bambu- , hamppu- ,frotee- ym. imu. alussa meni vähän aikaa ennenkuin löysimme tyttärellemme sopivan vaipan (hän on tuollainen "rimppakinttu" ja pitkäselkäinen ) , lueskelimme esim www.kestovaippainfo.fi -sivulta minkämerkkinen vaippa sopii millekkin "vartalotyypille" ja sit vain ostelemaan, huuto.nettiä seurailemaan ym.
ostimme n. 15 kpl (emme aloittaneet heti alussa, vaan neitin ollessa n.1,5kk ) ja silloin ostamamme s ja m menee vieläkin kun neiti on jo 7kk. hintaa tällä paketilla oli n,10e/kpl ja imuihin leikkasimme ja ompelimme esim. vanhoja pyyhkeitä (loistava imu ) ja tilasimme nettikaupoista bambua ja hamppua.
pukeminen on tosi helppoa.
pesemme n. 2-3 krt viikossa ja 15 vaippaa riittää aivan hyvin.
säilytämme pesupussissa ja isossa "reikäisessä" pyykki korissa- ei haju haittoja (vähemmän kun noissa kertakäyttövaipoissa )
hmm...mitähän muuta mie ossaisin sepostaa...

Alkuperäinen kirjoittaja nappula:
kiva että joskus näkee tälläistä kiinnostusta meistä höröistä jotka pitäävät kestoja lapsellaan :)
itse käytämme taskuvaippoja, joissa on imuina esim bambu- , hamppu- ,frotee- ym. imu. alussa meni vähän aikaa ennenkuin löysimme tyttärellemme sopivan vaipan (hän on tuollainen "rimppakinttu" ja pitkäselkäinen ) , lueskelimme esim www.kestovaippainfo.fi -sivulta minkämerkkinen vaippa sopii millekkin "vartalotyypille" ja sit vain ostelemaan, huuto.nettiä seurailemaan ym.
ostimme n. 15 kpl (emme aloittaneet heti alussa, vaan neitin ollessa n.1,5kk ) ja silloin ostamamme s ja m menee vieläkin kun neiti on jo 7kk. hintaa tällä paketilla oli n,10e/kpl ja imuihin leikkasimme ja ompelimme esim. vanhoja pyyhkeitä (loistava imu ) ja tilasimme nettikaupoista bambua ja hamppua.
säilytämme pesupussissa ja isossa "reikäisessä" pyykki korissa- ei haju haittoja (vähemmän kun noissa kertakäyttövaipoissa )

Täh? Miten saat 15 vaippaa riittämään, jos kolmen päivän välein peset? Ystävällisesti kysyy hän.

on helppoja. meillä pestään joka päivä pyykkiä, vaippoja on noin 15-20kpl. kestoillaan myös öisin ja kodin ulkopuolella.

kerhot-puolella on kestoilukerho, jos kiinnostaa. multa saapi salasanaa yv:nä.

Alkuperäinen kirjoittaja VinoKettu:
Alkuperäinen kirjoittaja nappula:

Täh? Miten saat 15 vaippaa riittämään, jos kolmen päivän välein peset? Ystävällisesti kysyy hän.

Meillä saman verran ja riittää hyvin, kun öisin ja reissuissa käytämme kertiksiä

Alkuperäinen kirjoittaja nelly83:
Lisätään vielä sekin että alussa meinas uusien vaippojen kanssa mennä hermot, kun melkeen joka päikyillä falskas, mutta mitä enemmän niitä käytti (ja pesi) niin sitä imukykyisemmiksi ne tuli.

No pitäiskö ajatella siis niin, ett ne kannattas pari kolme kertaa pestä ennen käyttöä, jos se auttas vähän asiaa??*saatan olla tyhmä* :xmas: :ashamed:

Toisaalta, falskaa liberotkin, ett sama sen väliä.. :D

Mie oon tehny ite suurimman osan kestoista;

Pul-taskuvaipat ovat varsinkin nyt kesällä hyvin suosiossa. Eli siis niiden sisään vaan mieleiset imut. Minä käytän useimmiten harsopötköä tai itseompelemiani frotee/hamppu/bambuimuja

Talvella tykättiin www.igulee.fi:n Cuddlebunseista itsetekemieni villahousujen kanssa.

Yhteistyössä