Apua?

15v, et todellakaan ole helpossa tilanteessa.. mutta nyt sinne neuvolaan varaamaan aikaa. Ensikoti voisi olla sinulle juuri se mitä tuossa tilanteessa tarvitset.. tarvittaessa myös tuleva isä voi asua ensikodissa. toivotan tsemppiä sinulle ja teidän nuorelle perheelle. Teillä ei tule olemaan helppoa, mutta pärjäätte varmasti=)
 
Ei ole kyse siitä että suojeltaisiin yhtään ketään vain siitä että tulet lyömään lyötyä. Näillä/meillä nuorilla äideillä on muutenkin "vaikeaa" ilman että kukaan "yli-ikänen" tulee tänne pahoittamaan toisten mieltä !
Yritä puhua järkeä teineille on sama kuin pelais shakkia pulun kanssa. Tehkää mitä teette, mutta rikollisia ei kuulu hyysätä. Hyväkskäyttäjä telkien taakse ja tyttö terapiaan.
 
Yritä puhua järkeä teineille on sama kuin pelais shakkia pulun kanssa. Tehkää mitä teette, mutta rikollisia ei kuulu hyysätä. Hyväkskäyttäjä telkien taakse ja tyttö terapiaan.
En ole "virallisesti" teini, teini tarkoittaa 13-19vuotiasta, joten eipä yleistetä. Täällä alle 20vuotiaden palstalla käy paljon vanhempiakin kannustamassa näitä nuoria äitejä. Kohtelisitko ap:ta eritavoin jos lapsen isä olisi 15vuotias? Et koska kommenteistasi muissa keskusteluissa on käynyt hyvin selväksi että alle 18vuotias ei ole kykenevä äidiksi/isäksi.
 
olen 15v. ja mulla on ollut :

-Mahassa hirveää nipistelyä joka puolelta mahaa
-huonoa oloa
-hirveää väsymystä
-rintojen arkuutta
-rinnat ovat turvonneet
-mielialan vaihtelua
-välillä hirveän kuuma ja välillä hirveän kylmä
-pitänyt ravata pienten väliajoin vessassa
-välillä maha huutaa nälkää vaikka ei ole nälkä
-lämpö noussut 37.0, vaikka oikeasti lämpö on 36.4

En oikein tiedä liittyvätkö nuo raskauteen, mutta emme ole poikaystäväni kanssa käyttäneet ehkäisyä ja lopetin pillerit 12pv eikä menkkoja ole tullut vieläkään.

Pitäisikö minun tehdä r-testi vai liittyvätkö nuo johonkin muuhun ?
 
Toki se voi johtua ihan vain pillereidenkin lopettamisesta, mutta koskaan ei ole väärin varmistaa asiaa raskaustestillä! Eikä kannata jahkailla, vaan tehdä se heti ja alkaa miettimään, että mitäs sitten tulevaisuudessa..
 
On oikeasti totta että nuoret äidit tulevat tänne jakamaan kokemuksiaan ja tuntemuksiaan iästä huolimatta ja aina on joku paskapää joka tulee ja mollaa siitä että on vaikka 15 vuotias ja raskaana.. Me nuoret haetaan täältä tukea ja voimavaroja sekä halutaan muilta positiivista palautetta. Se ei auta tämänkään ketjun aloittajaa yhtään että joku uhkaa ilmiantaa hänen poikaystävänsä poliisille jota nuori raskaana oleva nainen tässä vaikeassa tilanteessa juuri eniten tarvitsee. Itsekkään en olisi selvinnyt raskausajasta ilman avomieheni tukea.

Sinulle 15.v :) Älä pelkää kertoa vanhemmille, minä en kertonut isälleni mutta hän sai sen selville kyllä jo alku raskaudesta, ja en kertonut koska pelkäsin. Olin kuitenkin tuolloin jo päättänyt, että pidän lapsen. Isäni hermoistui kuullessaan aikeistani ja uhkasi passittaa 25 vuotiaan poikaystäväni(silloin 23 vuotias) linnaan, niinkuin jo aika monta kertaa aikaiseminkin, mutta sillä hän vaan pelotteli ja yritti``estää`` kasvamistani. Olen tällä hetkellä 17. Ja meillä on aivan ihana vajaa vuoden oleva tytär, välit isääni ovat täysin kunnossa ja hän hyväksyi asian jo ennen lapsen syntymää, tuli jopa katsomaan meitä sairaalaan. Ja on ihanaa nähdä kuinka hänen suunsa leviää hymyyn kun hän näkee lapsenlapsensa :) vauvat valloittavat kovankin sydämmen tuosta vaan.

Toivotan sinulle jaksamista ja onnea asian kertomiseen äidillesi, toivottavasti kaikki menee hyvin :D
 
:heart: terve. näköjään viime viestistä on jo se 12kk aikaa. Niin miten kaikki lopulta sujui? kun olit jo 8kk raskaana. niin olet tuosta viestistä 1kk eteenpäin niin todennäköisesti synnyttänyt? Muuttuiko asiat parempaan suuntaan? =)
 

Yhteistyössä