Apua!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairas

Vieras
Toissa päivänä tuli kurkkukipu ja eilen oli jo niin paha, ettei ääntä lähtenyt kunnolla. Illalla koski ihan joka paikkaan, käsiin, jalkoihin, niskoihin, päähän, korviin. Yöllä nukuin ehkä minuutin pätkissä yhteensä ehkä tunnin pari. Joka kerta jouduin heräämään kun piti nielaista, kurkku on niin kipeä. Kuumetta nyt tänä aamuna 39. Ajattelin agniinaa, mut ei suussa näy valkeita täpliä, ainoastaan sellaisia punaisia pikkutäpliä joita mulla tulee aina kurkkukivussa. Mitä tää on, tarviiko mennä lääkäriin? Kotona on yskänääkettä, posinovia, finrexinia ja ibumaxia. Eli voiko lääkäri mua auttaa vai pärjääkö kotikonstein? En oo ollu kymmeneen vuoteen ainakaan kuumessa, sen takia olo on ihan sekava.

Mä ite meen lääkäriin vasta, ku oon sairastanu jonku aikaa eikä mene ohi itsestään. Mä ottaisin särkylääkettä ja vaikka finrexiniä. Jos kauan kestää tauti niin sitte lääkäriin. Kurkkukipu mulla oli ensimmäinen oire, kun tossa joku aika sitte sairastin. Tosi kipeeki oli välillä, mutta kyllä se viikon aikana meni ohi.

Mulla on oli tossa reilu viikko sitte ihan samanlaiset oireet ku ap:llä. Ihan influenssalta kuulostaa.

Ibuprofeiinilla saat varmaan kuumeen laskemaan. Mulla ainakin tepsi. Lääkärissä kävin kun olin 5 päivää sairastanut ja kurkkukipu alkoi olla sellasta ettei pystyny nielemään. Olihan se toki ajoittain sellaista et oli ihan hyvä olo, mut kiinteän nieleminen oli ihan tuskaa.

Lääkäriltä sain Doximed antibioottikuurin, joka päättyy huomenna. Lekurin pikainen diagnoosi oli hengitystietulehdus / influenssa. Vähän on vieläkin hutera olo jos tekee jotain raskaampaa eli voipi olla et uus reissu viel tulee lekuriin.

Pikaista paranemista! :hug:

Yhteistyössä