Apua, vauvan liikkeistä rv 35

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Onko teistä normaalia että rv 35 vauva liikkuu päivässä pari kolme kertaa oikein kunnolla möyrien ja en lisäksi hyvin vaimeita muljauksia. Yöllä en ikinä herää liikkeisiin ja siksi aamuyöstä olen aina huolissani. Liikelaskennalla muutaman kerran kyllä saan sen tarvittavan määrän, on vaan niin rauhallisen oloista. Lisäksi minusta tuntuu että maha tosi pieni. Pelkään...varmaan turhaan. Mitä tekisit, menisitkö tsekkaamaan tilanteen. Neuvola on pe.

[QUOTE="Vieras";28843318]Onko siinä liikkumisessa tapahtunu joku muutos?
Ehkäpä vauva on vaan muuttanut asentoa ta laskeutunut ja mahakin on siksi pien.[/QUOTE]

Tuntuu että pari vkoa sitten kokoajan valitin että potkii paljon, usein ja kovaa...nyt tuntuu että valitan että miksei potki...eli taitaa olla...

Itse lopettaisin stressaamisen jos kuitenkin aina liikelaskennalla saat tarvittavan määrän liikkeitä. En itsekään herää öisin liikkeisiin, mutta pian kun herää ja ottaa rautalääkkeen niin vauvakin heräilee hetkeksi, joten olen vain tyytyväinen etten herää öisin liikkeisiin. Toki jos sua kovin huolestuttaa niin mene näytille, ei se koskaan väärin ole jos itse on huolissaan, joskus ne vaistot osuu oikeaan. Nykyään kuitenkin medikalisoidaan mielestäni raskauksia liikaa ja äideistä tehdään säikkyjä turhaan, joka ikistä pieruakin melkein tarkkaillaan ja ollaan turhan hysteerisiä. Liikkeiden väheneminen (jos niitä kuitenkin on) ja se, että maha tuntuu pieneltä (siihen on jo tottunut, se laskeutuu) kuuluvat asiaan näin lopussa. Parempi toki käydä näytillä kuin menettää sitä arvokasta lepo aikaa ennen synnytystä stressaamalla..

Itse lopettaisin stressaamisen jos kuitenkin aina liikelaskennalla saat tarvittavan määrän liikkeitä. En itsekään herää öisin liikkeisiin, mutta pian kun herää ja ottaa rautalääkkeen niin vauvakin heräilee hetkeksi, joten olen vain tyytyväinen etten herää öisin liikkeisiin. Toki jos sua kovin huolestuttaa niin mene näytille, ei se koskaan väärin ole jos itse on huolissaan, joskus ne vaistot osuu oikeaan. Nykyään kuitenkin medikalisoidaan mielestäni raskauksia liikaa ja äideistä tehdään säikkyjä turhaan, joka ikistä pieruakin melkein tarkkaillaan ja ollaan turhan hysteerisiä. Liikkeiden väheneminen (jos niitä kuitenkin on) ja se, että maha tuntuu pieneltä (siihen on jo tottunut, se laskeutuu) kuuluvat asiaan näin lopussa. Parempi toki käydä näytillä kuin menettää sitä arvokasta lepo aikaa ennen synnytystä stressaamalla..

Paljon järkeä tässä. Harmi kun tää raskaus ei vaan aina oo kovin järjellinen tila ;)

Yhteistyössä