Apua! valaisin pistotulppa ja "sokeripala" liitin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mie"

Vieras
Tilasin netistä lampun jossa valaisin pistotulppa, eli tarkoittaa kai sellaista töpseliä?! Jos katossa on valaisimen kohdalla vain sellainen vanhanaikainen systeemi eli joku sokeripala hommeli, niin käykös se uusi lamppu siihen? Menikö mulla nyt rahat hukkaan? :O

Ostat siihen kattoon sellaisen muovisen lätkän jossa on koukku valaisemelle ja pistoke tuolle töpselille. Rautakaupasta löytyy. Toinen vaihtoehto on katkasta tuo töpseli ja vetästä johdot siitä sokeripalaan, mutta en voi sitä oikein suositella.

Muista kytkeä johdot oikein, ettet vaikkapa pistä jännitteellistä johdinta maadoitukseen tms. Omalla vastuulla nuo jutut menee, ellet sitten homma sähkäriä paikalle á 55€/h.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28944530:
Niin siis tämän ostaminenhan ei tietenkään vielä riitä, vaan tämä pitää myös kytkeä siihen sokeripalaan siellä katossa. Itse kuorisin kyllä vaan johdonpäät siitä uudesta valaisimesta ja ruuvaisin ne sokeripalaan kiinni.

Juh, siinä on vissi ero mitä itse tekisi, ja mitä pitäisi tehdä :)

Henk.koht. kuorisin itsekin, mutta pitäähän sitä kertoa myös oikea tapa.

Muista, et jos on vuokrakämppä, niin kuuluu omistajan tai isännöitsijän maksaa kustannukset = osat ja asennukset. Tuohan vaikuttaa turvallisuuteenkin, eikä tavallinen tallaaja saisi itse edes noita asennella!

Joissakin lampuissa saa sen pistokkeen ruuvattua irti, ei ole mikään ongelma. Meillä taisi yhdessä lampussa joskus olla se sokeripala mukana ja siitä lähti sitten johdot pistokkeeseen eli siinä oli valmiina molemmat. Jos ei onnistu ruuvaamalla, niin sitten voi katkaista sen johdon ja kuoria päät esiin. Viimeisenä vaihtoehtona on sitten ostaa se rasia kattoon ja asentaa se.

No verkkokaupassa lukee näin valaisimen kohdalla: Valaisimessa helppo ja nopea kattokoukkuasennus.
Valaisinpistotulppa sisältyy hintaan.

Oma asunto on, ei vuokra. Nooh, jospa ton jotenkin sais asennettua...

Yhteistyössä