Apua tarvitseva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NuoriNainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NuoriNainen

Uusi jäsen
19.03.2009
3
0
1
Hei. Oon vissiin raskausviikolla 7 ja mulla on veristä vuotoa ja vähän kipuja ihan kuin menkat ois, voiko kyseessä olla vaan menkat? vai onko merkit keskenmenoon? lääkärissä oon juossu ja mitään ei oo osattu sanoo. se on vaan sanottu että kohdun ulkopuolinen raskaus tää ei ainakaan ole. Kellään ollut mitään saman tapasta?

Millaisia määriä sulla tulee tuota vuotoa?

Mulla alkoi myös maanantaina vuoto. Viikkoja piti olla tuolloin kasassa 7+3. Aluksi oli hailakkaa verta pari tippaa, iltapäivällä muuttui punaiseksi vereksi ja tuli myös ruskeaa verta muutama loraus. Tiistaina tuli vielä verta ja ti-iltapäivällä vuoto väheni. Eilen tuli huomattavasti vähemmän ja sellaista vaaleanpunaista vedensekaista verta eilisestä iltapäivästä lähtien. Tänään on vain tiputellut vaaleanpunaista. Menkkamaista kipua oli maanantaina, mutta kivut eivät olleet kovia. Vuoto on myös normaaleja menkkoja paljon vähäisempää.

Kävin ma:na ultrassa. Ultrasivat mahan päältä ja ultraaja näki pari kertaa häivähdyksen sydänäänistä. Varmaa ei osannut kuitenkaan sanoa. Arveli, että sikiö voi olla viikon arvioitua nuorempi, mutta raskaus on kohdussa kun näki siellä raskauspussin, jossa sikiön kalvoja.

Eilen kävin neuvolalääkärissä ja hän sanoi, että voi olla ns. menkkavuotoa tai sitten keskenmeno. Ajan kanssa selviää. Vuodon loppumisesta parin viikon päästä uusi raskaustesti, joka näyttää miten asia on. Mulla on uusintaultra kyllä jo tiistaina, jossa asian pitäisi selvitä. Onko muita, joita on ultrattu vatsan päältä näinkin varhaisilla viikoilla?

Alkuperäiselle :hug: :hug: :hug: . Toivotaan, että säikähdyksellä selvitään!

Miiruska :heart: :heart: :heart:

Mulla on tässä raskaudessa ollu valemenkat ja valekeskenmeno, joten ei välttämättä oo vaarallista. Vaikea kuitenkin sanoa sun tapauksesta. Mulla oli noin rv8 kun tuli yhtäkkiä ihan älyttömät kivut ja kirkasta veristä vuotoa tosi paljon. Kävin lääkärillä, kun olin varma varhaisesta keskenmenosta (luulin viikkoja olevan vähemmän). Lääkäri sitten ultrasi ja sanoi että ei sulla kyllä menkkoja ollu sillon kun väitit, tää sikiö on paljon isompi. Ja nyt menossa 21.viikko ja kaikki kunnossa =) Toivottavasti sullakin!!

Yhteistyössä