Apua, siskon aviomies on rakastunut muhun!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hitto!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hitto!

Vieras
Siskon mies on kohdellut minua jo vuoden jotenkinoudosti, ollut todella epäkohtelias vaikka meillä oli ennen todella hyvät välit. En ole kysynyt miksi, kummastellut kyllä olen.

Eilen hän sitten soitti pikkutunneilla humalassa ja itki puhelimeen. Mulle tuli jo hätä, kunnes sai soperrettua että kaikkensa on tehnyt ettei tuntisi näin mutta mitä enemmän aikaa menee, sitä enemmän hän minuun rakastuu.

Minua ymmärrettävästi kävi ahistamaan, ja nyt en tiedä mitä tekisin??? Sanomattakin on selvää että otan mieheen kokonaan etäisyyttä, saa jäädä kyläilyt ja muut.

Mutta. PItäisikö asiasta kertoa siskolleni? Hän rakastaa miestään yli kaiken, ja tämä musertaisi hänet. Hyvin mahdollista on myös ettei siskoni usko, koska onhan tämmöinen vaikea asia. Meidän välit saattaisi siis olla pilalla.

Neuvoja jooko, mitä mä teen??

Paha paikka. Jos kerrot siskollesi, niin heidän välinsä voivat mennä poikki. Jollet kerro ja se paljastuu myöhemmin, siskosi syyttää sinua vehtailusta miehensä kanssa. Ehdotan, että selvität asiat juurta jaksaen kytysi kanssa.

Älä kerro sun siskolle, miks menisit pilaamaan niiden avioliiton?
Teet selväksi sille miehelle, ettei sua kiinnosta sen tunteet sua kohtaan. Tääkin tapahtui varmaan Porvoossa?

No kerrot ehdottomasti siskollesi. Näytät hänelle puhelimestasi että hänen miehestä on soittanut sinulle keskellä yötä. Ei kai kukaan nyt siihen aikaan soittele ellei ole pipari mielessä.

Eikai sitä kerrtomista muuten tarvitsisi miettiä, mutta entäpä jos mies itse joskus siitä sanoo?

En todellakaan haluasin pilata heidän välejään, sillä siskoni on todella todella rakastunut.

Jätkähän kärsii tuosta ja uskalsi vasta umpikännissä tunnustaa tunteensa. Jos hän ei piittaisi vaimostaan, niin hän ei suinkaan olisi yrittänyt viilentää välejänne vaan päinvastoin pyrkiä ihollesi. Ei hänkään tahdo, että siskosten välit katkeavat tämän asian takia.

[QUOTE="a p";22494339]Eikai sitä kerrtomista muuten tarvitsisi miettiä, mutta entäpä jos mies itse joskus siitä sanoo?

En todellakaan haluasin pilata heidän välejään, sillä siskoni on todella todella rakastunut.[/QUOTE]

Niin, sehän ei välejä pilaa jos menet kertomaan, että mies soitti sulle yöllä ja tunnusti rakkauttaan?
Missä maailmassa sä oikein elät ? Pahimmassa tapauksessa menetät siskon ja niiden suhde menee perseelleen. Sä et ole syyllinen siihen, mitä mies mokailee, joten sanot sille miehelle että sua ei kiinnosta. Tää juttu on niin porvoosta ettei ole tosikaan. Ei kukaan ole noin ...

Niin, sehän ei välejä pilaa jos menet kertomaan, että mies soitti sulle yöllä ja tunnusti rakkauttaan?
Missä maailmassa sä oikein elät ? Pahimmassa tapauksessa menetät siskon ja niiden suhde menee perseelleen. Sä et ole syyllinen siihen, mitä mies mokailee, joten sanot sille miehelle että sua ei kiinnosta. Tää juttu on niin porvoosta ettei ole tosikaan. Ei kukaan ole noin ...

Minähän nimenomaan tein puhelimessa miehelle selväksi että mulle ei tarvitse ikinä enää tollasta sanoa ja että mä en missään nimessä ole tilkkaakaan kiinnostunut! Kuin myös sen että nyt ei enää tarvitse yhteyksiä pidellä.

Olisin vain provo, olisi niin helppoa. Loogisesti kun ajattelee, eikä jokainen halua tietää jos oma aviomies rakastaa jotakin muuta? Ja sitten toissalta, kuka haluaa rikkoa oman siskonsa onnen.

Ja onhan tässä toki takana mulla puhdas itsekkyys, jos miers joskus kertoo siskolleni, niin minä saan syyt niskaani ja välit poikki.

Rehellisesti ottaa asian puheeksi sekä siskon että miehen kanssa, ei mitään naurettavia "suojeluja" ja salailuja. Tuonkin voi tehdä hyvässä hengessä, sovitellen ja ymmärtäen. Jos vastapuolet ovat fiksuja ihmisiä, ei tuosta välit mene poikki. Voi olla, että mies vähättelee soittoaan, voi olla, että kantaa vastuun ja on valmis setvimään asian. Siskolle tää tulee olemaan rankka paikka, mutta hänellekin voi osoittaa, että on valmis tukemaan häntä hänen toiveidensa mukaan, eikä esim. missään tapauksessa osoita vastatunteita miehelle.

Siskon ja miehen suhde on muutenkin vaakalaudalla, jos mies todella on ollut vuosia rakastunut toiseen. Tässä tulis nyt mahdollisuus selvittää ongelmat ja päästä eteenpäin, ennen kuin suhteen viimeinenkin kipinä sammuu.

Tsemppiä, kurjassa tilanteessa oot!

[QUOTE="a p";22494385]Ja sitten toissalta, kuka haluaa rikkoa oman siskonsa onnen[/QUOTE]

Se onni on jo rikki. Se tarvii vain kohdata, että se ois jotenkin mahdollista korjata.

Anna olla ja ota miehen soitto kännisenä tilityksenä, josta ei tarvitse välittää. Tunteita tulee ja menee ei tuolla tarvitse siskon mieltä pahoittaa, kun mitään ei kerran ole tapahtunut eikä tule tapahtumaan.

[QUOTE="a p";22494385]
Ja onhan tässä toki takana mulla puhdas itsekkyys, jos miers joskus kertoo siskolleni, niin minä saan syyt niskaani ja välit poikki.[/QUOTE]

Miten ihmeessä SÄ voisit saada syyt niskoillesi, jos et ole mitään tehnyt ??
Naisen logiikka. Huh.

Rehellisesti ottaa asian puheeksi sekä siskon että miehen kanssa, ei mitään naurettavia "suojeluja" ja salailuja. Tuonkin voi tehdä hyvässä hengessä, sovitellen ja ymmärtäen. Jos vastapuolet ovat fiksuja ihmisiä, ei tuosta välit mene poikki. Voi olla, että mies vähättelee soittoaan, voi olla, että kantaa vastuun ja on valmis setvimään asian. Siskolle tää tulee olemaan rankka paikka, mutta hänellekin voi osoittaa, että on valmis tukemaan häntä hänen toiveidensa mukaan, eikä esim. missään tapauksessa osoita vastatunteita miehelle.

Siskon ja miehen suhde on muutenkin vaakalaudalla, jos mies todella on ollut vuosia rakastunut toiseen. Tässä tulis nyt mahdollisuus selvittää ongelmat ja päästä eteenpäin, ennen kuin suhteen viimeinenkin kipinä sammuu.

Tsemppiä, kurjassa tilanteessa oot!

Ehdottomasti samaa mieltä. Mieskin satavarmasti "parantuu" rakkaudestaan, kun se tuodaan kunnolla päivänvaloon ja teet siitä arkisen. Silloin ei jää mitään salaisia tuntoja huokailtavaksi. On myös siskosi etu, että asia tuodaan päivänvaloon asap, sillä näin miehen tunteet saadaan nopeiten talttumaan.

Huoh, pitää miettiä. Ehkäpä mä ihan ensin otan tänään yhteyttä tuohon mieheen ja juttelen hänen kanssaan, jospa hän kuittaisi sen pelkäästään kännisen illan mielenhäiriöksi :/

Oma mieheni on ainakin sitä mieltä että puhuisin siskon miehelle, mutten siskolle ja jatkettaisiin ihan niinkuin ennenkin mutta ilman kyläilyä ja tapailua,.

[QUOTE="a p";22494591]Huoh, pitää miettiä. Ehkäpä mä ihan ensin otan tänään yhteyttä tuohon mieheen ja juttelen hänen kanssaan, jospa hän kuittaisi sen pelkäästään kännisen illan mielenhäiriöksi :/

Oma mieheni on ainakin sitä mieltä että puhuisin siskon miehelle, mutten siskolle ja jatkettaisiin ihan niinkuin ennenkin mutta ilman kyläilyä ja tapailua,.[/QUOTE]

NO jos et halua sekoittaa siskoa tähän, niin käy keskustelu siskon miehen ja oman miehesi kesken. Ota ehdottomasti oma miehesi mukaan tähän keskusteluun, sillä se ns. nöyryytys jos mikä kyllä saa siskon miehen "pään selviämään". Se ei ole mitään ilkeilyä, vaan siskon mies todellakin tarvitsee oman itsensä ja perheensä takia nyt kunnon kylmän suihkun asian suhteen.

[QUOTE="a p";22494591]Huoh, pitää miettiä. Ehkäpä mä ihan ensin otan tänään yhteyttä tuohon mieheen ja juttelen hänen kanssaan, jospa hän kuittaisi sen pelkäästään kännisen illan mielenhäiriöksi :/

Oma mieheni on ainakin sitä mieltä että puhuisin siskon miehelle, mutten siskolle ja jatkettaisiin ihan niinkuin ennenkin mutta ilman kyläilyä ja tapailua,.[/QUOTE]

Miksi joku olisi niin paskamainen siskolleen, että jättäisi kertomatta? Jos mä olisin tuo sisko ja saisin myöhemmin tietää, niin jatkossa olisi kyllä viileät välit ja luottamus kortilla... Jos kertoisi heti, ensin voisi tulla kielteisiä tunteita, mutta äkkiä ne tasoittuisivat, koska eihän tää oo millään tavalla sun syytä.

Jos et ota asiaa puheeksi molempien kanssa, et auta heitä pääsemään asiasta eteenpäin.

Ja tuo, että asiasta puhuminen ja vielä vaikka niin, että sun mies on mukana, tekee sut ja ne tunteet arkisiksi ja vie niistä sen salaisen ihanuuden, mikä auttaa siskon miestä unohtamaan hölmön ihastuksensa.

Ja jos mä olisin se sisko, ja tietäisin, että sä soitat vain sille miehelle etkä ota asiaa hänen kanssaan puheeksi, tulis sellainen olo, että oot jotenkin sen miehen liittolainen ja mukana sen juonessa, sen sijaan että puolustaisit siskoas.

Eiko sun miehesi voisi puhua hanen kanssaan "mies miehelle" ilman etta sun tarvii asiaan sekaantua enempaa. Sun siskon miehen tehtava on ottaa vastuu perheestaan, perheesta vastuunottamiseen kuuluu ennenkaikkea omista tunteista vastuunottaminen. Tunteet on kuin tuuli joka menee ja tulee, heikko ihminen joka tuulen mukaan menee, eika anna vain tuulen kulkea lapi paan tai sydamen. Missaan tapauksessa en kertoisi siskolleni, asia on hanen miehensa vastuulla. Mina en usko lauseeseen "ottaa selvaa tunteistaan", tunteista ei ota Erkkikaan selvaa, ei tunteiden mukaan voi elamassa menna, ei edes rakkaudessa. Rakkaus on totista TYOTA ja TAHDON ASIA.

[QUOTE="a p";22494339]Eikai sitä kerrtomista muuten tarvitsisi miettiä, mutta entäpä jos mies itse joskus siitä sanoo?

En todellakaan haluasin pilata heidän välejään, sillä siskoni on todella todella rakastunut.[/QUOTE]

No onpat hyvät välit kun mies haikailee toisen perään. Annat siskos elää jossai epätodellisessa onnelassa.

Voi juma mitä ihmisiä, siskolle ei muka sais kertoa tosta!! Kyllä mä ainakin haluaisin tietää jos mun mies soittelisi jollekin toiselle rakkauspuheluja, ja no, mulla on vaan veljiä mutta kyllä niiden kanssa on sellaiset välit että voitais kertoa toisillemme tuollainen asia! Tosi reilua joo olla kertomatta ja 'pilaamatta suhdetta'!

Voihan ne (mies&siskosi) sitten keskenään puhua asiasta, ja ehkä sitten kun mies saa ns. tunteensa tunnustettua niin ne menevätkin ohi. Pitkässä suhteessa toiseen ihastumiset ei ole mikään ihme, ja uskoisin että joko miehen tunteet sua kohtaan menee ohi tai sitten he eroavat, ja se on heidän päätöksensä, ja sekin on musta parempi kuin se, että sisko kuvittelee heillä olevan kaikki hyvin.

Joten, en tiedä mitä sun pitäisi tehdä, mutta tuossa tilanteessa mä kertoisin siskolleni asian. En mä voisi laittaa siskoani elämään valheessa, miettikäähän muut miltä tuntuisi jos saisi tuollaisen asian tietää vuosien päästä...

En ikinä, koskaan, milloinkaan antaisi siskolleni anteeksi, jos hän ei kertoisi minulle tuollaisesta asiasta! Miettisin, mitä muuta minua koskevaa hän on salannut ja miksi. Täällä on aivan omituisen leväperäisesti luottamukseen suhtautuvia ihmisiä. Miehet voivat mennä vaihtoon, mutta siskon kanssa voi vain kerran mennä välit poikki. Aloittajan siskon mies ei ole puolisolleen lojaali, jos haaveilee tämän siskosta ja puuhaa tuollaista vaimonsa selän takana. Ei sellainen mies ole minkään arvoinen. Kerro siskollesi ja anna hänelle mahdollisuus löytää arvoisensa mies.

Anna olla ja ota miehen soitto kännisenä tilityksenä, josta ei tarvitse välittää. Tunteita tulee ja menee ei tuolla tarvitse siskon mieltä pahoittaa, kun mitään ei kerran ole tapahtunut eikä tule tapahtumaan.

Näin. Olen itse saanut kuunnella miehen parhaan kaverin humalaisen rakkaudentunnustuksen ja jo siinä vaiheessa otin kaverilta luulot pois. Käyttäydyin selkeän töykeästi ja olen TÄYSIN varma että tyyppi lakkasi rakastamasta minua sillä hetkellä!:D Eipä ole aihetta toistamiseen käsitelty. :)

JOS ap et itse ole miehestä kiinnostunut, niin sano miehelle kovin sanoin ja vaikka hieman liioitellenkin että lopettaa haaveilun IHAN HETI. Siskoa sinun ei toistaiseksi ole pakko tilanteeseen sekoittaa. Tuohon mieheen ei ole luottamista ja sinun tulee toimia niin että voit katsoa siskoa silmiin ja sanoa hänelle tehneesi miehelle tilanteen HETI selväksi. Ja että pidit soittoa kännisen typeränä pilana ja sekoiluna. Jos nimittäin mies alkaa puhua muuta. Näinkin voi käydä, miehen kaveri yritti tuota taktiikkaa.

LISÄKSI KERRO MIEHELLESI KOKO TILANNE!

Pettymykset kuuluu asiaan ja on turha pelätä että aikuinen hajoaa totuuden edessä. Lisäksi on jotenkin ällöä tuollainen selän takana säätäminen.

Yhteistyössä