Apua! Mitä tekisit tässä tilanteessa??

• Viestiketjun aloittaja sisko
  • Ensimmäinen viesti
sisko
Oltiin ystäväpariskunnan kanssa ulkona syömässä ja meillä mun miehen kans kaksi lasta joista toinen 11kk ikäinen vauva.
Nyt tää meidän ystävänainen OTTI MUN LAPSEN yökylään luokseen,siis tän 11kk ikäisen ;( En pysty kun itkemään kotona :(
Oon itse tosi ujo enkä uskaltanut kieltäytyä ku nmieskin heti et hyvä idea :(
Heillä ei ole itsellään lapsia eikä minkäännäköstä kokemusta.Meinaavat nukkua vauva siinä heidän keskellä ettei tipu sängystä,mut mua pelottaa silti!!!
Huoh,miten saisin lisää itseluottamusta tälläsissa asioissa??
Tärisen ja itken kun pelkään vauvani puolesta :(

bdt
En voi kuin kompata edellistä puhujaa. Nyt viimeistään kun sinulla on lapsia on sinun aika oppia sanomaan mielipiteesi asioista. En nyt yhtään epäile etteikö tuo ystäväpariskunta selviä hyvin lapsen kanssa. Mutta kohta kaikki kävelevät ylitsesi jos et osaa avata suutasi oikeassa paikassa.

Mä soittaisin ensin. Jos lapsi nukkuis jo, niin antaisin nukkua ja hakisin aamulla heti kotiin. Asuvatko he kaukana?

Tulevaisuutta ajatellen vinkki; kannattaa sanoa jos ei halua jättää lastaan yöksi kylään.

No en olis alunperinkään antanut lasta hoitoon, jos ei se musta tuntuis hyvältä.

Todellakin pitää pystyä tollanen asia saamaan suustaan ulos.
Mut myöhästä kai se nyt on, lapsi varmaan nukkuu jo.

sisko
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Hae lapsi kotiin! HETI!
Ei meillä ole autoa ja he ovat n 35km päässä :( Menimme ensin bussilla 2,5km matkan kaupungin keskustaan,he tulivat kotoaan omalla autolla.Meillä oli onneksi lapsella turvakaukalo koska meillä on sellanen systeemi et turvakaukalon saa rattaisiin kiinni.En siis voinut silläkään verukkeella kieltäytyä ettei ole turvaistuinta :(

vieras
Jos tämä ei ole provo, niin lähde hakee se vauva kotiin.
Ja kasva aikuiseksi, ja opettele sanomaan EI, kun on sellainen tilanne et tarvii.
Tuon ikäisen paikka ei ole kylässä tuttujen luona, yökyläily harjoittelun (eli ensin päivällä kylässä ja hyvin tuttujen luona) on sit vähän eri asia.
Mut ei tää voi olla tosi, ei kenenkään mieskään voi olla sitä mieltä et toi on ok..

halipupu
Kuulostaa kyllä aika omituiselta...ei meidän lapsia kukaan tarjoudu ottamaan yökylään ainakaan noin pienenä saatika sitten että ottaa ihan noin vain ex'temporee ilman suurempia suunnitteluja, ruuan hankkimisia yms. juttuja joita saattaa tarvita illan ja yön aikana. Soita ja kysy kuinka menee ja hae pois jos hirvittää. Itse en ainakaan osaisi nukkua pätkääkään, jos olisi kaverin alle vuoden vanha vieressä nukkumassa ekaa kertaa...joten hyvä unia vaan kaverillesi, jos annat lapsen olla heillä yötä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
No ekanakin, lasten hoitaminen ei ole rakettitiedettä. Luultavasti selviävät, vaikkei lastenhoitokokemusta olisikaan. Toiseksi, soita ja kysy onko kaikki ok. Kolmanneksi, opettele avaamaan suusi.
Ok,koitin soittaa mut eivät äeken vastanneet.Yritän hetken päästä uudelleen!

halipupu
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Hae lapsi kotiin! HETI!
Ei meillä ole autoa ja he ovat n 35km päässä :( Menimme ensin bussilla 2,5km matkan kaupungin keskustaan,he tulivat kotoaan omalla autolla.Meillä oli onneksi lapsella turvakaukalo koska meillä on sellanen systeemi et turvakaukalon saa rattaisiin kiinni.En siis voinut silläkään verukkeella kieltäytyä ettei ole turvaistuinta :(
Oliko teillä kaikki lapsen yötarpeet mukana kaupunkireissulla?? Vaippoja saa kaupasta, mutta muut vetimet ja tärkeät lelut yms.?? Meillä on kyllä mummilla isommalle pojalle kaikki tarpeellinen että voi jäädä yöksi vaikka ex'tempore, mutta ikää onkin jo 5v.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
No ekanakin, lasten hoitaminen ei ole rakettitiedettä. Luultavasti selviävät, vaikkei lastenhoitokokemusta olisikaan. Toiseksi, soita ja kysy onko kaikki ok. Kolmanneksi, opettele avaamaan suusi.
Peesi.. luultavasti mies odottaa yhteistä vapaailtaa ja halusi ehkä piristää alkuperäistä kirjoittajaa.

Lapsi selviää ihan varmasti hyvissä voimissa.

v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olit sitten pakannut kaiken valmiiksi yökyläilyyn, tuttipullot, vaipat, ruoat ja vaihtovaatteet.
Jos kaveri pariskunnalla ei tosiaan ole lapsia niin eivät varmaan ole ajatelleet tarvia tuollaisia :) ja äiti ei uskaltanut sanoa asiasta ja tyhmä isä ei edes tajua ajatella näitä asioita.

Soita kaverillesi ja pyydä tuomaan lapsi takaisin tai jos tuntuu vähänkin, että luotat heihin niin anna lapsen olla ja jos lapsella tosiaan on vaippoja ja vaihtovaatteita.

Yhteistyössä